וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרבי של מנצ'סטר: כל המספרים מאחורי הדרמה

איזה שיא שבר וינסנט קומפני? איזה תקדים עלולה לקבוע מנצ'סטר יונייטד? ומה הקשר בין קרלוס טבס והנינג ברג?

מנצ'סטר סיטי ניצחה אמש (שני) את מנצ'סטר יונייטד 0:1 בדרבי הטעון של העיר וחזרה למקום הראשון בפרמיירליג. שער של וינסנט קומפני בדקה ה-45 השווה את מאזן הנקודות של הסיטיזנס לזה של יונייטד, כשלתכולים יש מאזן שערים עדיף. לכבוד האירוע ההיסטורי, קיבצנו כמה מספרים על המשחק הגדול והמשך העונה.

וינסנט קומפאני שחקן מנצ'סטר סיטי עם פאבלו סבאלטה. Alex Livesey, GettyImages
הבלגי הראשון שכובש שער בדרבי של מנצ'סטר. קומפני עם סבאלטה/GettyImages, Alex Livesey

אם יונייטד תנצח בשני המשחקים שנותרו לה עד תום העונה ולא תזכה באליפות, היא תסיים את העונה עם 89 נקודות ועשויה להפוך לקבוצה הראשונה ש-89 נקודות לפחות לא הספיקו לה כדי לזכות באליפות, כשהקודמת הייתה לידס אי שם ב-1970/1, שסיימה עם 91 נקודות (באותו הזמן העניקו שתי נקודות לניצחון, כך שהמאזן הוא שווה ערך לשתי נקודות).

בעידן הפרמיירליג, הקבוצה שהשיגה הכי הרבה נקודות ולא זכתה באליפות גם הייתה מנצ'סטר יונייטד, שבעונת 1994/5 השיגה 88 נקודות שלא הספיקו לה לאליפות, אלא שזה היה בעידן של 42 משחקים. הפעם האחרונה בה האליפות בפרמיירליג הוכרעה על הפרש שערים הייתה בעונת 1988/9, אז עשתה את זה ארסנל, שזכתה בתואר על חשבון ליברפול.

עם השער שכבש, הפך וינסנט קומפאני לבלגי הראשון אי פעם שכובש בדרבי של מנצ'סטר. בכל תולדות הפרמיירליג לא היה שחקן איטלקי שזכה במדלית אליפות, אותה מקבל רק מי שרשם לפחות 10 הופעות. מריו באלוטלי עשוי להיות הראשון שעושה את זה. רק שלושה שחקנים בתולדות הפרמיירליג זכו באליפות עם שתי קבוצות שונות: הנינג ברק (עם בלקבורן ומנצ'סטר יונייטד), ניקולאס אנלקה ואשלי קול (שניהם עם ארסנל וצ'לסי). אם סיטי תזכה באליפות, יצטרפו שלושה שחקנים נוספים: גאל קלישי וקולו טורה (שניהם עם ארסנל) וקרלוס טבס, שיכול גם להפוך לשחקן הראשון אי פעם שזוכה בתואר עם שתי הקבוצות.

סיטי ניצחה 0:1 את יונייטד והתקרבה לאליפות

כדורגל אנגלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully