וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע שנים, 13 תארים, חמש נקודות ציון

המינוי המפתיע, השער של אינייסטה, הניצחונות בקלאסיקו והזכיות בליגת האלופות. אבני הדרך של פפ גווארדיולה בברצלונה

השישייה בברנבאו - 2 במאי 2009

במאי 2008 הודיע נשיא ברצלונה דאז, ז'ואן לאפורטה, על מינויו המפתיע של פפ גווארדיולה למאמן הבא של האימפריה הקטלאנית. אחרי קריירה מפוארת כשחקן ועליית ליגה עם קבוצת המילואים, גווארדיולה השתלט על המשרה הנחשקת והחזיר את התהילה לברצלונה עם כדורגל מלהיב ולא פחות מ-13 תארים (אופציה לאחד נוסף) בארבע עונות נפלאות. את הסימן לגדולתה של ברצלונה בתקופת גווארדיולה קיבלנו בקלאסיקו השני של עונתו הראשונה כמאמן. ריאל מדריד הגיעה לאחר סיבוב שלם ללא הפסדים, אבל ליאונל מסי, תיירי הנרי וחבריהם הלמו בבלאנקוס עם 2:6 מרהיב שסלל את הדרך לאליפות. גם לאחר ה'מאניטה' המפורסמת שנה וחצי לאחר מכן, התעקש גווארדיולה שזה הניצחון הגדול ביותר שלו במשחקי הקלאסיקו.

השער של אינייסטה – 6 במאי 2009

ארבעה ימים אחרי אותו ניצחון מזהיר במדריד, ברצלונה יצאה לסטמפורד ברידג' כשהיא עם הגב אל הקיר. אחרי 0:0 במשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות, הבלאוגרנה מצאו עצמם בפיגור בגומלין מול צ'לסי, כשהשעון הראה על שתי דקות בתוך תוספת הזמן. אז הגיע אנדרס אינייסטה, שבעט עם כל הלב ונעץ את הכדור בחיבורים של פטר צ'ך. האקסטזה של אנשי ברצלונה בלונדון ושל האוהדים בבית לא ידעה גבולות. באותו רגע מכונן – 'אינייסטאסו' – הונחה אבן הפינה של הקבוצה המפוארת, קרוב לוודאי הגדולה בתולדות המועדון. משם המשיכה ברצלונה לחגיגת טרבל ראשון אי פעם של קבוצה ספרדית, הייתה לראשונה בהיסטוריה שזוכה בשישה תארים תוך שנה וגווארדיולה הפך למאמן הצעיר בהיסטוריה שזוכה בליגת האלופות. כל זה, כזכור, בעונתו הראשונה על הקווים. חלום.

מסיבת העיתונאים הבלתי נשכחת - 26 באפריל 2011

מרתון משחקי הקלאסיקו בשנה שעברה הוציא את כל הדם הרע בין ברצלונה לריאל מדריד, ובשלב מסוים אפילו לגווארדיולה הנינוח עלה הסעיף והוא החליט לסגור חשבון עם מוריניו. זה קרה במסיבת העיתונאים לפני המפגש בין הקבוצות בחצי הגמר הראשון של ליגת האלופות, בתזמון מדויק ובאופן מחושב להפליא. "במסיבות עיתונאים כאלה הוא הצ'יף המזוין, הבוס המזוין, האיש שיודע הכל על העולם", ירה מאמן ברצלונה. "אז אני לא רוצה להתחרות איתו בדברים האלה. זה משחק שאני לא רוצה לשחק כי אני לא יודע איך משחקים אותו. אנחנו ניפגש במגרש". פפ החזיר למוריניו את המלחמה הפסיכולוגית שלו כמו בומרנג, יצר גל של אנטי נגד מאמן ריאל אפילו בתוך כלי התקשורת ממדריד וחתם עם נוקאאוט בדרך לזכייה בליגת האלופות. ניצח את מוריניו בנשק שלו.

פפ גווארדיולה מאמן ברצלונה. רויטרס
סגר חשבון עם מוריניו במגרשו הביתי - חדר התקשורת. פפ גווארדיולה במסיבת העיתונאים/רויטרס

הזכייה השנייה בליגת האלופות - 28 במאי 2011

"קבוצה מכוכב אחר", כך כינו העיתונים באנגליה את ברצלונה לפני גמר ליגת האלופות בשנה שעברה נגד מנצ'סטר יונייטד. על כר הדשא בוומבלי המחודש, שחקניו של גווארדיולה הוכיחו שאכן כך הדבר. ווין רוני עוד השווה ל-1:1 ונתן איזושהי תקווה לשדים האדומים ששיחקו בלבן-שחור, אבל זו הייתה למעשה הבעיטה היחידה של מנצ'סטר יונייטד למסגרת באותו ערב. ברצלונה פשוט הייתה גדולה עליהם. הקטלאנים החזיקו בכדור ב-63 אחוזים מהזמן, שלטו באופן מוחלט במשחק וגם הבקיעו שלושה שערים מבריקים בדרך לניצחון 1:3 והשבת התואר האירופי לחיקם בפעם הרביעית בהיסטוריה והשנייה תחת שרביטו של גווארדיולה. סגנון ה'טיקי טאקה' הקסום של פפ שוב ניצח. ברצלונה על גג העולם.

אלכס פרגוסון מאמן מנצ'סטר יונייטד עם פפ גווארדיולה מאמן ברצלונה. Shaun Botterill, GettyImages
שחמט נוסף מול אחד מגדולי המאמנים בהיסטוריה. פפ גווארדיולה בגמר 2011 לצד אלכס פרגוסון/GettyImages, Shaun Botterill

ההפסד הביתי בקלאסיקו - 21 באפריל 2012

קו השבר מבחינתו של גווארדיולה - אשר לאחריו כבר ניתן היה להבין לאן נושבת הרוח - היה לאחר ההפסד 2:1 לריאל מדריד בקאמפ נואו. לא רק שברצלונה איבדה באופן סופי את התואר בו החזיקה שלוש שנים ברציפות לטובת היריבה המושבעת, אלא זה קרה לה במשחק בו כל מערכי הקבוצה לא עבדו וכל ההימורים הטקטיים של גווארדיולה נחלו כישלון חרוץ. ביום שאחרי, פפ ספג ביקורות נדירות גם מכיוון עיתוני קטלוניה האוהדים, דיבורים על חיכוכים עם מספר שחקנים החלו לצוץ והוא נראה שבור ומיוסר. ההחלטה לעזוב גמלה בליבו עוד לפני כן, אך בשבת שעברה הגיעה ההשלמה. אחרי ארבע שנים לחוצות ועם הרבה פחות שיער. גם מי שהתקשה להפנים זאת בברצלונה לאחר אותו הפסד או בעקבות ההדחה מליגת האלופות מול צ'לסי, הפנים זאת כעת. המורשת קיימת וברצלונה תישאר גדולה, אך תם עידן ה'פפ טים'.

מאמן ברצלונה, פפ גווארדיולה. רויטרס
שבור ומיוסר, אך עוזב בלב שלם. פפ גווארדיולה לאחר ההפסד בקלאסיקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully