וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "ביקשתי מיעקב שחר לעמוד בראש ועדה מיוחדת"

22.4.2012 / 20:00

התכנית של יו”ר ההתאחדות אבי לוזון למהפכה: מינוי השופט אורי גורן לנשיא בית הדין, ותקווה שנשיא מכבי חיפה יסייע: ”כל משבר הוא הזדמנות, המדינה היא אלימה"

אבי לוזון ערך הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים מיוחדת כדי להתייחס לגל האלימות הגואה בכדורגל הישראלי. יושב ראש ההתאחדות לכדורגל הבטיח בימים האחרונים לפעול לעצירת התופעה שהחריפה עם הקטטה הגדולה במשחק בין מכבי פתח תקוה להפועל חיפה לפני שלושה שבועות והגיעה לשיא עם המהומה ההמונית בסיום המשחק בין בני לוד להפועל רמת גן ביום שישי האחרון, בעקבותיו ביטל לוזון את מחזור משחקי סוף השבוע בליגת העל ובליגה הלאומית.

אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
פרס את משנתו לטיפול באלימות. אבי לוזון/ברני ארדוב

"בחודש האחרון נפל דבר בכדורגל הישראלי", פתח לוזון. "נפרצו כל הסכרים, חזינו באירועים אלימים כלפי בעלי קבוצות ואוהדים. ביום שישי הגיע האירוע הקשה באצטדיון וינטר ברמת גן, שזעזע כל אוהד במדינה. אחרי המשחק קיבלתי החלטה קשה בהתייעצות עם השרה לימור לבנת, לבטל את המחזור בשתי הליגות המקצועניות כדי לעשות חשבון נפש. נבחרתי לתפקיד בבחירות דמוקרטיות, מעולם לא התפרנסתי מהכדורגל. אני עושה הכל בהתנדבות מתוך אהבה לכדורגל ואמונה בחזון שלי".

לוזון המשיך והזכיר את פועלו כיו"ר: "יש לנו אצטדיונים חדשים בהקמה, בית הנבחרות נבנה ובקרוב יוקם גם החלק השני שלו וגולת הכותרת היא יורו 2013 שייערך בישראל בקיץ הבא. הוכחתי שאני איש של עשייה ואני מבטיח לכם שהתכנית האסטרגטית 20-20 עליה אנחנו עמלים תגדיל את כמות השחקנים בארץ ל-100 אלף. כרגע חשוב למגר את נגע האלימות ולעשות מעשים שהאוהדים יאמרו: אלה צעדים אמיצים, ככה אנחנו רוצים שההתאחדות תנהג.

"באלימות צריך לטפל גם במשטרה, גם בבית הדין וגם באמצעות חינוך בבתי הספר. אני מאמין שכולם יעשו את מה שצריך לעשות, אבל באתי לומר מה אני אעשה. אני יכול לומר שבתי הדין של ההתאחדות לכדורגל עצמאיים לחלוטין ונקיים מכל שיקול לא ענייני. לא שורה עליהם אף רוח מלבד רוח הצדק, אבל הכוח של בתי הדין נובע מאמון הציבור שכרגע נשחק. לכן, קיבלתי היום את הסכמתו של כבוד השופט אורי גורן לשמש כנשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל. על פיו יישק דבר ויש לו אוטונמיה מלאה לבצע כל רפורמה. המהלך נעשה בתיאום ובתמיכת הנשיא המכהן ואב בית הדין המשמעתי. כולנו מבינים כי מדובר בערך עליון ובעזרת השופט גורן נחזיר לבית הדין את הכבוד".

אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
"כאן זה לא גרמניה ואני לא כל אחד". אבי לוזון/ברני ארדוב

לוזון המשיך: "במקביל לרפורמה צריך לבוא שינוי נרחב, צריך לצאת לדרך חדשה. כל משבר הוא הזדמנות. ביקשתי מיעקב שחר, אדם שמקובל על כל אחד בכדורגל הישראלי, לעמוד בראש ועדה שהוא יקבע את הרכבה ותביא רעיונות חדשים ומגוונים שיתנו רעיונות לשיפור פני הכדורגל והחזרת הקהל למגרשים. אני מחכה לתשובתו. אבקש מהוועדה שתוך 60 יום תעביר לנו המלצות על הצעדים שאנו צריכים לנקוט כדי להשיב את האמון בכדורגל הישראלי.

"אתמול התקיים משחק ההכתרה של דורטמונד, ונשיא הבונדסליגה ישב עם צעיף של הקבוצה ביציע וקפץ בגולים. כל אחד מאיתנו הוא אוהד כדורגל, אבל כאן זה לא גרמניה ואני זה לא כל אחד. מכבי פתח תקוה היא הקבוצה אותה אני אוהד, אבל עכשיו הכדורגל הישראלי הוא מפעל החיים שלי כיו"ר. זה מחייב אותי לשים לב לדרכיי, שגם כאשר הן תקינות בעיניי, חשוב שיהיו תקינות בעיני אחרים. אני מקווה שהצעדים עליהם הכרזתי יובילו לשינוי והציבור ייתן צ'אנס ותמיכה.

"לסיום, המאבק הזה הוא לא רק שלי ושל ההתאחדות, אלא של הקבוצות, האוהדים והמדינה. אם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כמה הוא מודאג, בואו נתאחד כולנו כדי להשיג את המטרה. אני מתחייב שנשיג אותה. זה הזמן של כולנו לשלוח מסר ברור: נלחמים באלימות, בדרך לעתיד טוב יותר לנו ולילדינו".

מחר בבוקר יקיים יעקב שחר מסיבת עיתונאים, בה ככל הנראה יגיב לאירועים האחרונים. עוד קודם לכן, מסר שחר בתגובה לנאומו של יו"ר ההתאחדות: "אני יכול לאשר שמר לוזון הציע לי לעמוד בראש הועדה וגם שעדיין לא השבתי לו". ממשרד שרת התרבות והספורט סירבו להגיב.

הבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר בחתונתו של הסוכן פיני זהבי. דרור עינב
יסכים לעמוד בראש הוועדה? יעקב שחר/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully