וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה אומנת

30.3.2012 / 20:00

בחודש אחד איום, שחקן מכללת קנזס תומאס רובינסון איבד את סבתו, סבו ואימו. אחרי שאסף את השברים והפך למועמד לבחירה גבוהה בדראפט, הוא ינסה להצעיד את הג'ייהוקס לאליפות

ב-22 לינואר 2011 השתרר שקט ב'אלן פילדהאוס', אולמה הביתי של קבוצת הכדורסל של מכללת קנזס. רגע לפני פתיחת משחקם הביתי של הג'ייהוקס מול טקסס, משחק אליו הגיעה קנזס עם רצף של 69 ניצחונות ביתיים, נעמדו שחקני שתי הקבוצות, כמו גם 16,300 הצופים ביציעים, לדקת דומיה בה לא ניתן היה לשמוע ולו רחש קטן ביותר. דקת הדומיה הוכרזה לזכרה של ליסה רובינסון, אימו של שחקן קנזס, תומאס בן ה-19, שנפטרה יממה אחת לפני כן. לכאורה, מקרה טראגי ביותר, אולם כזה שפוגע מפעם לפעם באנשים צעירים. אלא שסיפורו של תומאס רובינסון הוא הרבה יותר טראגי, עוצמתי ומרגש מכך.

בחודש שקדם לפטירתה של אימו, שהייתה גם אם חד הורית, נפטרו בזה אחר זה גם סבתו וסבו של רובינסון, הוריה של ליסה ושני האנשים הנוספים שגידלו אותו מלבדה. תומאס הצעיר ואחותו בת השמונה ג'אילה נותרו לבד בעולם בתוך זמן כל כך קצר. אגב, אם תהיתם איפה היה רובינסון עצמו בזמן אותה דקת דומיה, התשובה היא על הפרקט, לצד המשפחה החדשה שלו – מכללת קנזס, שמחר בלילה (בין שבת לראשון, 3:49, ESPN) תנסה לגבור על אוהיו סטייט ולהעפיל לגמר טורניר המכללות.

תומאס רובינסון שחקן מכללת קנזס עם אחותו ג'איילה. Pablo Monsivais, AP
חיים שלמים השתנו בתוך פחות מחודש. רובינסון ואחותו/AP, Pablo Monsivais

תומאס רובינסון נולד במרץ 1991 בבירה וושינגטון. כבר בגיל צעיר הוא כיכב על מגרשי הכדורסל ולאחר שלוש שנים בהן היה בלתי עציר במדי התיכון המקומי במדינת מרילנד, הוא חיפש אתגר גדול יותר והלך ללמוד ולשחק בשנתו האחרונה לפני המעבר למכללות, באקדמיית ברוסטר היוקרתית בניו המפשייר. שם, תומאס צד את עיניהם של כל הסקאוטים החשובים ונחשב לאחד השחקנים הטובים ביותר בגילו בכל ארצות הברית. בקיץ 2008 הוא השתתף במשחק התיכונים המפורסם של מקדולנד'ס אול אמריקן והקפיץ את מניותיו עוד יותר.

ביל סלף, מאמן הג'ייהוקס, היה זה שהתלהב ממנו יותר מכולם. לרובינסון היו בעיות בהתקפה, אבל הייתה לו מחויבות אדירה לקריירה שלו ולעצמו והוא היה אחד מאותם שחקנים שלא מפסיקים להתאמן לעולם. אלו הם בדיוק השחקנים שסלף אוהב לגייס לקבוצה שלו, כשעוד לפני הגעתו של רובינסון ניתן היה למצוא בה שני תאומים, שגורלו עתיד להיקשר בגורלם, מרקוס ומרקיף מוריס, אשר בינתיים כבר הספיקו להיבחר בדראפט האחרון ליוסטון ופיניקס מה-NBA בהתאמה. סלף החל להפעיל לחץ על השחקן להצטרף אליו, אבל ליסה רובינסון לא הייתה מאושרת מהעניין. תומאס כבר עזב את המשפחה הקשורה כל כך שלהם לשנה אחת וכעת, מעבר לקנזס שנמצאת חמש שעות נסיעה מוושינגטון, פשוט לא עמד על הפרק מבחינתה.

סלף לא ויתר והגיע לבית משפחת רובינסון, שם הצליח, בתוך זמן קצר, להקסים את ליסה ובעיקר להיות מוקסם מג'אילה והמעבר יצא לדרך. מי שעוד עזרה לליסה להירגע מעזיבתו של תומאס, הייתה אימם של התאומים אנג'ל מוריס, שגרה ליד המכללה בקנזס ונחשבה לאימא השנייה של כל שחקני הקבוצה. השתיים יצרו קשר אמיץ ביניהם וכך גם ילדיהם, שסיפקו הצגות בזו אחר זו על הפרקט והובילו את קנזס למאזן נהדר של 3:33 בעונת 2009/10.

מרכוס מוריס שחקן מכללת קנזס עם אחיו מרקיף מוריס. Jamie Squire, GettyImages
גורלם של התאומים מוריס נקשר בגורלו של רובינסון/GettyImages, Jamie Squire

קופצים שנה קדימה, אל אותו חודש ארור בחייו של הנער המוכשר. כשאימו ואחותו הגיעו למשחק של הג'ייהוקס מול ממפיס בתחילת דצמבר 2010, תומאס הציג אותן בגאווה לשאר חבריו לקבוצה, שנדהמו בעיקר מהקשר שהיה לו עם אחותו הצעירה: "הוא כל כך אוהב את הילדה הקטנה הזו", אמר אז השותף שלו לחדר ולקבוצה, הגארד אלייז'ה ג'ונסון, "היא כל עולמו". אלא שבאותו ביקור, ליסה גם סיפרה לאנג'ל ששני הוריה מאושפזים במצב קשה בבית החולים. לא חלפו יותר מכמה שבועות והחדשות הרעות החלו לנחות בזו אחר זו. תחילה התקשרה ליסה להודיע לתומאס שסבתו נפטרה, אבל השחקן הצעיר והממרר בבכי התעקש להמשיך את האימון, למרות הפצרותיו של סלף.

לאחר שנרגע, תומאס התרצה ונסע לוושינגטון להלוויה, שם סייע למשפחתו להתגבר על האובדן. חלפו שלושה שבועות וטלפון נוסף מאימו סיפר שהפעם היה זה סבו שהלך בדרך כל בשר. כאן תומאס כבר התחיל להישבר מעט: "חשבתי לעצמי, זה רע מאוד. זה לא אמור לקרות. עוד לא סיימתי להתאבל על סבתא, אני רחוק מזה ועכשיו אני מקבל שיחה שאומרת שגם סבא שלי נפטר". לצערו של רובינסון, זה לא היה סוף הסיפור. בזמן הלווית סבו, אליה תומאס כבר לא הגיע, משום שחש שאסור לו לקטוע לעצמו את העונה והלימודים פעם נוספת, אימו סיפרה לאנג'ל, כי הרופאים גילו עורק סתום בליבה.

ב-21 לינואר, חודש בלבד אחרי שסבתו נפטרה ושבוע בלבד אחרי שסבו נפטר, הייתה זו אימו של תומאס שנפטרה מהתקף לב, כשהיא רק בת 37. שיחת הטלפון הפעם הגיע מג'אילה, וכל הקהילה שסבבה אותו במכללה התפרקה יחד איתו. אנג'ל הייתה זו שהתקשרה להודיע את החדשות הנוראיות לסלף: "הוא בכה, אני בכיתי, אבל אמרתי לו שאנחנו חייבים לאסוף את עצמנו בשביל הילד הזה".

ביל סלף מאמן מכללת קנזס עם תומאס רובינסון. Orlin Wagner, AP
הפך להרבה יותר מאבא רוחני. סלף מתדרך את רובינסון/AP, Orlin Wagner

מכללת קנזס כולה ניסתה לאסוף את עצמה מהטרגדיה. "החברים לקבוצה הפכו להיות האחים שלי באופן מיידי והם נתנו לי את כל התמיכה שבעולם", סיפר רובינסון. סלף ואשתו, כמו גם כל אחד משלושת עוזרי המאמן בקנזס ואנג'ל בעצמה, ביקשו לפתוח בהליכים לאימוצה של ג'אילה, שנותרה באופן זמני בוושינגטון עם אביה הביולוגי, שזה עתה השתחרר מהכלא. במכללה גם אספו תרומות והקימו קרן לימודים עבורה. אבל לתומאס היו תוכניות אחרות.

רובינסון, ביג מן קשוח בגובה 2.03 מ' שהחזיק בממוצעי קריירה של 9.4 נקודות ו-7.1 ריבאונדים למשחק בשלוש עונותיו במדי הג'ייהוקס, התפוצץ העונה עם ממוצעים נפלאים של 17.9 נקודות ו-11.8 ריבאונדים למשחק, שזיכו אותו בתואר שחקן השנה של ESPN.COM, הכניסו אותו לפנקסיהם של ראשי קבוצות הליגה הטובה בעולם והפכו אותו למועמד לאחת מחמש הבחירות הראשונות בדראפט הקרוב. אם אכן הדבר יתממש, רובינסון ירוויח כארבעה מיליון דולר כבר בחוזה הקרוב שלו ואז, הוא עצמו מתכנן לאמץ את ג'אילה, המשפחה היחידה שנותרה לו בעולם. חוץ ממכללת קנזס כמובן.

יחכה בגמר? הכירו את אנתוני דייויס מקנטאקי

קנזס וקנטאקי השלימו את תמונת הפיינל פור

אוהיו סטייט ולואיוויל כבר תפסו מקום בסופרדום

כדורסל מכללות בוואלה! ספורט

תומאס רובינסון שחקן מכללת קנזס. Charlie Riedel, AP
סיפור מדהים שעשוי להסתיים באליפות גדולה. רובינסון/AP, Charlie Riedel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully