וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את פנאתינייקוס 62:65

מרכת וואלה! ספורט

27.3.2012 / 22:53

מכבי תל אביב תפסה פיקוד ברבע גמר הפלייאוף ועשתה צעד חשוב בדרך לפיינל פור אחרי 62:65 בנוקיה על פנאתינייקוס, שהעלה אותה ל-1:2. יוגב אוחיון המשיך ללהוט עם 12

רק לפני שבוע, היה נדמה שסדרת ההצלבה של מכבי תל אביב מול פנאתינייקוס תסתיים בצורה נוראית עבור הצהובים. קבוצתו של דייויד בלאט הובסה במשחק הראשון, אבל מאז הכל השתנה: הצהובים הדהימו את האוהדים ביוון עם ניצחון גדול, והערב (שלישי) הם עשו צעד משמעותי בדרך לפיינל פור כשניצחו 62:65 את אלופת אירופה בקרב חפירות לא פשוט, ועכשיו כשהם ביתרון 1:2, הם חייבים לסגור את הסדרה כבר בעוד יומיים, במשחק מספר 4. אלופת אירופה בדרכה להפוך לאלופת אירופה היוצאת.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב עם קית' לנגפורד. ברני ארדוב
יכולים להריח את הפיינל פור. לנגפורד וסמית'/ברני ארדוב

בדיוק כמו במשחק השני, גם הערב הראתה מכבי שהיא רוצה יותר את המשחק הזה. שחקניו של בלאט היו ראשונים לכל כדור תועה, השתלטו על הריבאונדים בהתקפה, ותיסכלו מאוד את הגארדים היוונים שהרבו לאבד, וראו את האלופה הישראלית בורחת ל-13 הפרש. אלא שכמו במשחק השני, גם הפעם חזרה פנאתינייקוס ברבעים האחרונים וכבר צימקה לנקודה בלבד, אבל הצהובים שוב הראו כמה אופי יש להם העונה. יוגב אוחיון שוב התבלט ברגעי האמת, ריצ'רד הנדריקס הציג משחק הגנה מעולה והוסיף סל ניצחון קריטי, והצהובים השתלטו על הסדרה.

פנאתינייקוס נראתה אבודה לחלוטין בשני הרבעים הראשונים, כשהיא נעצרת על 28 נקודות בלבד במחצית. הצהובים מנגד קיבלו עוד מטח שלשות מדייויד בלו וראו את יוגב אוחיון ממשיך בנסיקה שלו, כשהוא עושה צחוק מההגנה בירוק, בדרך ליתרון 13 של האלופה הישראלית בהפסקה. אלא שאלופת אירפה לא עמדה לוותר בכזאת קלות. רבע שלישי נהדר של וויוקאס והתעוררות של קאימקוגלו ברבע האחרון כבר החזירו את קבוצתו של אוברדוביץ' עד פיגור נקודה בלבד, אבל ריבאונד התקפה ענק של הנדריקס הביא למכבי את הניצחון, ועתה היא תעשה כל מה שהיא יכולה כדי לסגור את הסיפור כבר ביום חמישי הקרוב, אצלה בבית. איסטנבול הולכת ומתקרבת.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב העלתה בחמישייה את יוגב אוחיון, קית' לנגפורד, דווין סמית', ריצ'רד הנדריקס וליאור אליהו. פנאתינייקוס פתחה עם סטיבן סמית', דימיטריס דיאמנטידיס, ניק קלאת'ס, קוסטס צארצאריס וקוסטס קאימקוגלו. מכבי פתחה עם הרבה אנרגיה, כשדווין סמית' מוצא סל ועבירה, ולנגפורד מעלה את המארחים ל-0:5. הירוקים התקשו מאוד למצוא את הטבעת, כשרק קאלת'יס מוצא נקודות, אבל אוחיון הפציץ מבחוץ כדי לשמור את היתרון אצל הצהובים. שחורציאניטיס נכנס וחפר היטב בצבע, בלו תפר שלשה פנויה, וחדירה נהדרת של אוחיון קבעה 5:16. סאטו וקלאת'יס צימקו, אבל בלו ובורשטיין המשיכו להפציץ והורידו את מכבי ביתרון 13:24 בסיום הרבע הראשון.

אליהו המשיך את המומנטום בפתיחת הרבע השני והעלה את ההפרש ל-13, אבל דיאמנטידיס סוף סוף קלע מחוץ לקשת, ובאטיסט צימק ל-26:20 בלבד. מכבי איבדה את הקצב שלה והחלה לאבד כדורים, הירוקים המשיכו להתקרב, כשרק הנדריקס מצליח למצוא נקודות נדירות בצבע. הצהובים החלו להיכנס לבעייית עבירות, לנגפורד ביצע את העבירה השלישית שלו אבל אוחיון חדר נהדר על ההגנה של האורחים והעלה ל-26:37. פניני רשם חדירה מרשימה בעצמו, פנאתינייקוס המשיכה להחטיא מהקו ואליהו העלה ל-15 הפרש.

הירוקים פתחו טוב את הרבע השלישי, כשוויוקאס מנצל איבודים של מכבי ועם שש נקודות רצופות ודאנק של פרפרגולו המשיך לנגוס בהפרש. שתי הקבוצות התקשו מאוד למצוא נקודות בהתקפה, ופנאתינייקוס היתה זו שהתעוררה ראשונה מהקיפאון עם שלשה שצימקה ל-5 בלבד. ליאור אליהו סוף סוף מצא נקודות עבור הצהובים, אבל פפאלוקאס רשם החטה ואיבוד, ודאנק של באטיסט הוריד את היוונים בפיגור 50:46 בלבד לפני הרבע האחרון והקריטי.

באטיסט וצארצאריס המשיכו להחזיר את אלופת אירופה למשחק, ושלשה של דיאמנטידיס הורידה ל-56:53. אוחיון שוב לקח אחריות וחדר מצויין, אך קאימיקוגלו החזיר עם חדירה משלו ששמרה את הירוקים במרחק 3 בלבד. הנדריקס קלע סל ועבירה, קאימיקוגלו צלף עוד שלשה ופרפרגולו צימק ל-61:60. סמית' קבר ג'אמפ חשוב, הירוקים איבדו אבל מכבי החזירה עם החטאה רעה, ודיאמנטידיס שוב הוריד לנקודה בלבד, 35 שניות לסיום. אוחיון כמעט ואיבד, לנגפורד החטיא כדור קריטי אבל הנדריקס עם ריבאונד התקפה ענק העלה ל-62:65 בנגיעה. פנאתינייקוס הלכה אל דיאמנטידיס אבל הוא הסתבך, מסר לקלאת'יס שדווקא הגיע למצב זריקה טוב, אבל השלשה שלו הלכה החוצה, והצהובים חגגו ניצחון יקר במיוחד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: יוגב אוחיון 12 (5 מ-11 מהשדה), 6 אסיסטים ו-3 חטיפות, דווין סמית' 11 (0 מ-4 לשלוש) ו-9 ריבאונדים, ריצ'רד הנדריקס 9 ו-7 ריבאונדים, דייויד בלו, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס 8 נקודות כל אחד, קית' לנגפורד 4, טל בורשטיין 3, גיא פניני 2, תיאו פפאלוקאס (4 חטיפות) ושון ג'יימס שיחקו ולא קלעו.

קלעו לפנאתינייקוס: מייק באטיסט 13 ו-6 ריבאונדים, ניק קאלת'יס (6 ריבאונדים) ויאן וויוקאס (4 מ-5 ל-2) 11 נקודות כל אחד, דימיטריוס דיאמנטידיס 8 (2 מ-6 לשלוש), 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, קוסטס קאימיגולו 7, פרפרגולו 6, רומיין סאטו 4, קוסטס צארצאריס 2, אלכס מאריץ', סטיבן סמית' ושרונאס יאסקביצ'יוס שיחקו ולא קלעו.

אחוזים ל-2:

מכבי תל אביב 48% (22 מ-45)
פנאתינייקוס 55% (19 מ-34)

אחוזים ל-3:

מכבי תל אביב 30% (4 מ-13)
פנאתינייקוס 21% (3 מ-14)

ריבאונדים:

מכבי תל אביב 33
פנאתינייקוס 32

חטיפות:

מכבי תל אביב 9
פנאתינייקוס 3

אסיסטים:

מכבי תל אביב 16
פנאתינייקוס 11

איבודים:

מכבי תל אביב 13
פנאתינייקוס 16

כל מה שרציתם לדעת על הסדרה בין מכבי לפנאתינייקוס

איך הפך יוגב אוחיון לרכז הפותח של מכבי תל אביב?

היורוליג בוואלה! ספורט

דימיטריס דיאמנטידיס שחקן פנאתינייקוס. ברני ארדוב
מכה כואבת במיוחד. דיאמנטידיס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully