וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתח של בלאט, קור הרוח של אוברדוביץ'

כשניצב מולך גאון שהוא שילוב של שועל וזאב, אין פלא שמאמן מכבי ת"א נראה לחוץ ודרוך. דיווח מיוון, שעות לפני הקרב הראשון

אבטלה בניחוח קפה

שעות הבוקר של אתונה. השמים שטופי תכלת קודרת, ובתי הקפה שטופי לוגמים. אולי זה תמיד ככה לקראת האביב, ואולי זה בגלל השפל הכלכלי. אם לגימת קפה היא בבחינת "מרד שפוף", אז היוונים הם עם סורר במיוחד. פה ושם מתנוססים שלטים המזכירים שהערב (שלישי) ייערך משחק ההצלבה בין מכבי לבין פנאתינייקוס. מין ניסיון פיתוי אחרון. גם מלצרים מנסים לפתות תיירים לשבת. אתמול קשה היה מאוד לאתר אוהדים צהובים שהגיעו למשחק. קומץ התיירים הישראלים שהגיעו העירה הביאו איתם ליוון, ארץ הקלאסיקות, קלאסיקה משלהם: הרטינה הקבועה על מחירה השערורייתי של חבילת הטיסה.

"שילמנו 650 אירו על הנסיעה הזאת כדי לראות את מכבי", מתלונן אבי, 34, שנחת באתונה עם חבר נוסף. "אתונה יפה, לא הייתי פה, אז אני מנצל את זה לטייל וליהנות", הוא מנחם את עצמו. גם משה מראשון לציון, בן 41, עובד בשדה התעופה בן גוריון אומר דברים דומים: "החלטתי להגיע לאתונה כי זו עיר יפה ואני רוצה לטייל, ועל הדרך לראות את המשחק של מכבי תל אביב", האם הערך המוסף, המשחק הראשון מול פנאתינייקוס, יפמפם את ההנאה או יתקע בה סיכה?

חרדה בניחוח נונשלנטיות

הדריכות באימון של מכבי אמש הייתה כה מוצקה, שאפשר היה לחתוך אותה גם בסכין של עץ. השחקנים ניסו להפגין נונשלנטיות, אך בפניהם ניכרה יראת הכבוד בפני המעמד. אחרי הכל, הפסד בספתח מול פנא יגליש את הדכדוך גם למשחק השני, בעוד ניצחון יפמפם לעורקי המורל זריקת מחץ של אמונה עצמית דוהרת.

במהלך אימון הקליעות קלעו חלק מהשחקנים לא רק כדורים, אלא גם מילים, לנציגי התקשורת הרבים סביבם. השאלה הנצחית, "האם אתם עדיפים", כיכבה גם הפעם בראיונות. בלאט לא התעייף מהנוסח (הקלאסי או הנדוש), ואם כן, הוא לא הראה זאת. "בהחלט הוגרלנו בשלב הזה להתמודדות הכי קשה, מול קבוצה טובה, עם הבית הכי חם שיש, אבל זה חלק מהכיף של להיות פה בשלב הזה ועבדנו קשה מאוד בשביל זה", אמר המאמן.

ומה אומר המאזן? פנאתינייקוס מגיעה עם מומנטום לא רע לאחר שניצחה בגביע את אולימפיאקוס וניצחונות קלילים בליגה. מכבי מגיעה אחרי חמישה משחקים בשבוע ועם מומנטום של ניצחונות אמנם, אך מול יריבות שספק אם הן מהוות אתגר של ממש.

במכבי ניסו להגיד לאחרונה, כי אך לא פחות מהחשש מפנא, החשש הוא מפני התשישות. מצד שני, גם פנא מגיעה סחוטה למדי לאחר מחרוזת משחקים: בליגה היוונית, אחד מהם אינטנסיבי (בשבת שעברה) מול אולימפיאקוס, היריבה המרה.

ועוד לא דיברנו על אוברדוביץ', מאמן מוכח ושועל ערמומי המשליך על הקווים שלל תחבולות. כך שמי שמתלונן במכבי על תשישות לאחר רצף של חמישה משחקים – מכין לכאורה את הקרקע לקראת הפסד. סוג של תירוץ בגלימה מכובדת של היגיון. תשישות של רצף משחקים היא תירוץ עם שלוש רגליים מסיבה נוספת. קית' לנגפורד העיד לפני כמה שבועות כי "האימונים של מכבי יותר אינטנסיביים מהמשחקים לפעמים". שלא לציטוט, כך גם מודים שחקנים אחרים. כך שהמבחן מחר הוא מול הכושר והיכולת, ולא מול התשישות. ובעיקר, זהו מבחן על היכולת לנכ?ס תהילה היסטורית. שהרי במכבי יודעים: איש לא יזכור ניצחונות על קבוצות כמו שירוקי, בודוצ'נוסט, או זאגרב.

עימות בניחוח דז'ה וו

מאצ' אפ לא פחות מעניין מזה שבין הקבוצות הוא בין בלאט ואוברדוביץ', שני הפכים משלימים כמו יין ויאנג. בלאט עדיין לא הוכיח את עצמו ביורוליג, לא השיג עדיין תואר לבדו – ואילו אוברדוביץ מעוטר תארים כמו גנרל בדימוס. גם הסטטיסטיקה אינה לטובת בלאט: אוברדוביץ' הפסיד סדרת הצלבה אחת בקריירה מתוך 14. בשנה שעברה הוא הרשים כשעבר את ברצלונה בסדרה ולקח עוד אליפות אירופה.

גם אם ניסה לשמור על ארשת רגועה, המתח ניכר על פניו של בלאט. את המתח הזה הוא מתרגם לפעלתנות קדחתנית: הוא כינס את השחקנים, תדרך אישית את חלקם, ערך שיחות עם שחקנים אחרים, ומן הסתם התכונן היטב למשחק. השאלה, האם יידע להגיב נכון בזמן אמת למאמן הזאבי-שועלי שאורב לו הערב.

אוברדוביץ' מצדו נראה נינוח בממלכתו באולם אואקה הגדול. בתקרת האולם מתנוססים בגאווה דגלים ירוקים של פנא המציינים במרכזם את השנה שזכו באליפויות היורוליג. ניכר במאמן הסרבי כי עדיין לא איבד את הרעב, מחייך חיוך ממזרי של שועל קרבות ותיק. בלאט ירצה לצאת מהמצב הזה, בעוד אוברדוביץ' – לשמור על המצב.

זאת ועוד: בלאט ייאלץ להיפטר מהניחוח המטריד של הדז'ה וו הרודף אותו מאז משחק הגמר של העונה שעברה, שבו נפגש עם פנאתינייקוס והודח מהתואר האירופי. האם תבנית הפלדה "אוברדוביץ' שוב זכה, בלאט שוב הושלך לתעלה של המקום השני" תישבר הפעם?

אגב, בניגוד לחזותו הקשוחה, במפגש אישי איתו אוברדוביץ' הוא אדם חביב וצנוע. גם בשל כך הוא כה אהוד כאן, אצל האוהדים המקומיים. מי יודע, אולי דמותו של אוברדוביץ' תחליף פעם את דמותה של הא?לה אתנה, הפטרונית הרוחנית של העיר. במסיבת העיתונאים אתמול אמר אוברדוביץ' דברים דומים לאלו שאמר לפני ברצלונה. כולם יודעים ששם, זה נגמר בבכי – ולא של התייר היווני המזדמן.

בלאט מודע לרקורד הקרבי של יריבו, וינסה להתנער מטבעת החנק של הגורל הצפויה לו, לכאורה. יש לקוות אפוא שהוא לא קרא את דבריו של הכתב היווני דימטריס חריתאנטיס, כתב הספורט של העיתון היווני "אלפטרו טיפוס", המצביע על יתרון ברור לאוברדוביץ על הקווים: "לאוברדוביץ' יש סיכוי לזכות בהכל, והמספר הגבוה כל כך של זכיות היא עובדה מוכחת", פוסק הכתב.

לפני תוצאת ההגרלה לא הסתירו במכבי שהם היו מעדיפים לפגוש בשלב ההצלבה את קאזאן ולא את פנא, גם אם המסע לשם מייגע ובקור של מינוס שלושים. נראה שבמכבי מעדיפים קור של הטבע, ולא את קור הרוח הממזרי של אוברדוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully