וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים, תתחילו לחשוב גם התקפי

27.2.2012 / 23:45

כל עוד בית"ר ירושלים מתרכזת רק בהגנה, היא מאבדת אמונה בהתקפה. שלום תקוה מתקשה להודות: בית"ר בדרך ללאומית

מכבי חיפה לא הייתה צריכה הרבה בשביל לנצח הערב (ראשון) את בית"ר ירושלים. גם במשחק מאוד בינוני, אפילו חלש, חיפה הצליחה לצאת עם שלוש נקודות. היא חיכתה לטעות של ההגנה של בית"ר, ניצלה אותה היטב, והשיגה את הניצחון המינימלי. אז אולי בחיפה יכולים להיות מעודדים מהניצחון ומהעלייה למקום החמישי, אבל בטח לא מהיכולת.

אם מכבי חיפה של השנים האחרונות הייתה פוגשת בבית קבוצה חלשה כמו בית"ר הנוכחית, שנראית כל כך רע, זה היה נגמר בתוצאה הרבה יותר גבוהה. אבל היום, גם מול בית"ר החלשה, הירוקים התקשו לנצח בצורה משכנעת, ובשלב הזה כבר אין ספק שיש להם בעיה בחלק ההתקפי. הוא לא מספיק יצירתי, לא מספק מספיק הברקות ולא מרגש את הקהל. חיפה תמיד נהנתה משחקנים מוכשרים שיודעים לפרק הגנות, והיום פשוט אין לה אותם.

נכון, חיפה היא הייתה חסרה שחקן כמו עידן ורד הפצוע, שיודע בפעולות טכניות מהקו לפרוץ את ההגנות. הקהל גם לא אהב לראות את אלישע לוי מחליף את החלוץ אלון תורג'מן ומכניס במקומו את הקשר גוסטבו בוקולי, אבל גם החילוף הזה יכול היה לתרום לחלק ההתקפי, כי בוקולי חיזק את מרכז השדה ועזר לשחרר את גולסה למשימות בכנף ובחלק ההתקפי. אבל כל אלה הם רק תירוצים. העובדה היא שגם בניצחונות - אנחנו עדיין לא רואים העונה ממכבי חיפה יכולת התקפית משכנעת.

אין ביטחון, אין אמונה, אין שערים

מנגד, אין ספק שבית"ר נראית רע, רע מאוד. לדעתי, למרות המצב הקשה שלה, בית"ר חייבת להמר, ולשחק הרבה יותר התקפי. בית"ר לא יכולה להישאר בליגה כשהיא לא מבקיעה שישה משחקים ברציפות. היא לא צריכה להתרכז רק בעמידה טקטית נכונה, היא לא צריכה לחשוב רק על משחק ההגנה שלה, היא פשוט חייבת להבקיע.

זה די מפתיע, אבל כשמסתכלים על מאזן השערים של קבוצות התחתית עד המרכז הטבלה, בית"ר ספגה הכי מעט שערים בחלק התחתון – דבר שלא אופייני לקבוצה מתחת לקו האדום. היא כמובן עם מאזן כיבוש השערים הנמוך ביותר, אבל זו עדיין לא קבוצה שסופגת הרבה – מה שלא אופייני לקבוצת תחתית, שבדרך כלל מתפרקת אחרי שער אחד וסופגת עוד שערים.

לכן אלי כהן צריך להתרכז בחלק ההתקפי, ולחשוב יותר התקפי. זה הסיכוי היחיד שנותר לבית"ר. הם מתגוננים נכון, עומדים נכון, מגנים נכון, אבל לא כובשים. היא באה לחיפה במטרה לא לספוג, וזה נכון לקבוצת תחתית, אבל אפשר לראות שהיריבות שלה בתחתית באות כדי לנצח ולהבקיע שערים. לבית"ר אולי הייתה הזדמנות פה ושם בכדורים נייחים, אבל זה לא מספיק. ברגע שהיא עוברת את קו חצי המגרש, היא חסרת יכולות וחסרת מענה מול ההגנה שמולה.

לכן בית"ר צריכה גם מחץ, אבל גם ביטחון ואמונה. קבוצה שלא מבקיעה, היא קבוצה חסרת ביטחון, ואלי כהן חייב לשפר את זה. כי גם אם קבוצה סופגת, היא צריכה לדעת שלפחות יש לה את הכלים ואת השאיפות לשחק התקפי כדי להשיב על השער שספגה. בית"ר נראית חסרת אונים.

בינתיים אלי כהן ממשיך להיתקל בדילמה עם ערן לוי. מצד אחד, קבוצת תחתית שנלחמת על חייה לא יכולה להרשות לעצמה להציב שחקן שלא רץ מספיק ולא תורם למאמץ ההגנתי. מצד שני, מדובר בשחקן שיכול להכריע משחק בבעיטה אחת או במסירה אחת.

במצב שבו בית"ר נמצאת, אין לה את הפריבילגיה לעשות סלקציה גדולה בחלק ההתקפי. אם היא הייתה במצב שונה, אולי לערן לוי לא היה סיכוי לשחק. אבל כרגע אלי כהן מנסה להשתמש בכלים שיש לו. ערן לוי משחק רק כשבית"ר בפיגור, כשאין למאמן שום ברירה אלא לשלוח למגרש את מה שיש לו על הספסל. עם סגל כל כך מצומצם, ועם כל כך הרבה בעיות ודילמות, אין פלא שבית"ר מתחת לקו האדום, ועד שכמה שקשה להודות בכך, בדרך לליגה הלאומית.

מכבי חיפה ניצחה 0:1 את בית"ר ירושלים

אלישע לוי בסיום: "זה עדיין לא בסטנדרטים שמצפים ממכבי חיפה"

אלי כהן בסיום: "השחקנים שלי ואני עדיין מאמינים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully