וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב עלתה לגמר גביע המדינה בכדורסל

הקבוצה של בלאט לא התקשתה מול הפועל חולון והביסה אותה 70:91. שחורציאניטיס נפצע וחזר, 20 נקודות לסמית' ואליהו

ברני ארדוב

צפו בתקציר המשחק
באדיבות רשות השידור, http://www.iba.org.il
עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו

הפועל חולון קיוותה לדגדג את הדאבליסטית מכבי תל אביב. אחת הקבוצות המרעננות של ליגת העל הגיע להיכל נוקיה לחצי גמר גביע המדינה עם הרבה אמונה ולא פחות אוהדים. היא אפילו לא הייתה קרובה. עוד תצוגת תכלית של הצהובים, שהפעם דווקא עלו בכחול, סידרה להם ניצחון קליל 70:91 ועוד גמר, ראשון העונה מבין ארבעה אותם מקווים דיוויד בלאט ושחקניו להשיג.

מורן רוט שחקן הפועל חולון בין דייויד בלו סופוקליס שחורציאניטיס מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חולון נכנעה בחצי השני. רוט מול סופו ובלו/ברני ארדוב

מכבי הגיעה למשחק אחרי שנרגעה ביום חמישי עם ניצחון קריטי על קאנטו ביורוליג, חולון באה אחרי הפסד מתסכל לאשקלון בליגה, שהוריד אותה למקום הרביעי. מרגע הג'אמפ הראשון, מכבי הבהירה שהיא מוכנה לאתגר ופתחה פער דו ספרתי עוד לפני שעברו עשר דקות במשחק.

ברבע השני חולון הציגה את הנחישות המפורסמת שלה, שהפכה אותה לקבוצה שעוד יכולה לדבר השנה. מורן רוט, רון לואיס ובריאנט דאנסטון שמרו אותה צמודה למכבי ואז הגיע הרגע הכי מפחיד עבור הצהובים במשחק ואולי בעונה כולה עד כה. סופוקליס שחורציאניטיס ירד בתמימות להגנה, לא ראה את מורן רוט ונפל רע מאוד על הפרקט. הענק היווני התפתל מכאבים ובעזרת דייויד בלו והצוות הרפואי של מכבי הוא הורד לחדרי ההלבשה, כשפניהם של כל אנשי הקבוצה מביעים חשש מפגיעה חמורה.

אלא שלאחר המנוחה במחצית סופו חזר לפרקט ואף חזר לשחק ברבע השלישי, שהתנהל כולו בשליטת דווין סמית', שעם 14 נקודות דאג להפרדת הכוחות הסופית והבהיר מי תהיה בגמר ומי תישאר עם המחמאות. הרבע האחרון היה גארבג' טיים ולנגפורד ניצל אותו כדי לשפר סטטיסטיקות ולהגדיל את הניצחון. יום חמישי, היכל נוקיה, מכבי תל אביב מול מכבי ראשון לציון על הגביע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

רבע 1: 16:27 למכבי

מכבי בכחול פתחה עם ריצ'רד הנדריקס, יוגב אוחיון, קית' לנגפורד, ליאור אליהו ודווין סמית'. חולון בצהוב עלתה עם רון לואיס, בריאנט דאנסטון, טזמין מיטשל, שון דניאל ומורן רוט. אוחיון סיים פתיחה מבולגנת עם שתיים יפות. רוט העלה את חולון על הלוח, אבל אליהו החזיר מיד עם סל ראשון. אליהו שם עוד שתיים ועבירה בלתי ספורטיבית וקשה של דניאל העלתה את העצבים של הנדריקס. עוד דאנק של אליהו ומכבי ביתרון 6:11 אחרי חמש דקות של כדורסל. חולון לא התרגשה ולואיס קלע שתיים, אבל אליהו המשיך לחגוג ועוד סל של סופו הביא את מכבי לפלוס תשע ואת דן שמיר להזעיק פסק זמן ראשון. לואיס המשיך להיות המוציא לפועל של חולון, אבל סופו ואוחיון הטביעו והכחולים עלו ליתרון דו ספרתי. סל ועבירה אדיר של פניני סיימו את הרבע ההתקפי המצוין של מכבי (12 מ-13 לשתיים), חולון בבעיה. אליהו עם שמונה נקודות, גם לואיס.

רבע 2: 32:38 למכבי

שלשה גדולה של לואיס פתחה את הרבע ושלומי הרוש קלע סל יפהפה וזה רק שש. עבירה תוקף של דאנסטון קטעה את המומנטום של חולוניה, אבל מכבי החטיאה וחולון נשארה בחיים. רוט לקח זריקה מוזרה וקלע אותה, אליהו המשיך בשלו והגיע ל-12. בורשטיין תפר שלשה ראשונה ומיד סידר לדאנסטון סל ועבירה, 30:38 לכחולים, שלוש דקות למחצית. חלפה דקה נוספת והרגע המפחיד של המשחק עבור בלאט הגיע - סופו ירד להגנה ובדרך נתקע ברוט, נפל על הפרקט והתפתל מכאבים. הענק היווני נאלץ לרדת לחדרי ההלבשה ובלעדיו מכבי לא מצאה את הסל עד לסיום המחצית וחולון ניצלה זאת וירדה להפסקה במינוס שש בלבד, 32:38 למכבי תל אביב במחצית.

רבע 3: 45:65 למכבי

סמית' עלה חד ופתח את המחצית השנייה עם שמונה רצופות, שהביאו את מכבי ליתרון שיא של 14 הפרש, 32:46. מיטשל עצר את הבריחה עם סל קל, אבל אוחיון תפר שלשה והוסיף סבסוב יפה וסל. סמית' המשיך להשתולל וקלע עוד שלשה, ועוד שתיים והמשחק מתחיל לברוח לחולון עם 18 יתרון לצהובים, 36:54, חמש דקות בתוך המחצית השנייה. סמית' כבר עם 13 נקודות ברבע הזה. חולון שוב הלכה ללואיס, אבל לנגפורד שם עוד שלוש. רוט החזיר שלשה משלו והרוש סידר אסיסט נפלא לדאנסטון כדי להוריד רק ל-14. חולון חלמה על קאמבק, בורשטיין הרגיע אותה עם עוד שלשה. סאליבן החטיא דאנק, לנגפורד דווקא הצליח עם אחד משלו ואז האוהדים של מכבי נרגעו - סופו חזר למגרש. מכבי סיימה רבע מצוין בפלוס 20.

רבע 4: 70:91 למכבי בסיום

אליהו עשה פאול על לואיס ושלח אותו לשלוש קליעות מהקו, אבל לואיס איבד במהלך הבא והפורוורד של מכבי החזיר את החוב עם לייאפ. לואיס המשיך לאבד, רוט לא נכנע והוריד ל-13 עם שלשה בנפילה. דאנסטון שם עוד שתיים וחולון המשיכה להתקרב, סמית' התעורר, חדר ושם שתיים חשובות עבור הכחולים. מכבי עשתה עוד פוש קטן וההפרש חזר לכיוון ה-20 אחרי סל ועבירה על לנגפורד. מכאן והלאה היה זה לנגפורד, שנטל יוזמה והחל לצבור נקודות בקצב, כשההפרש כבר מגיע ל-24.

סטטיסטיקות

מכבי תל אביב: דווין סמית' 20 נקודות (7 ריבאונדים), ליאור אליהו 20 (9 מ-11 לשתיים), קית' לנגפורד 17, יוגב אוחיון 9 (7 אסיסטים), דייויד בלו 6, טל בורשטיין 6, ריצ'רד הנדריקס 5 (7 ריבאונדים), סופוקליס שחורציאניטיס 5, גיא פניני 3, אלון שטיין וג'ון שאייר שיחקו ולא קלעו

הפועל חולון: בריאנט דאנסטון 21 (10 ריבאונדים), רון לואיס 18 (1 מ-6 לשלוש, 5 איבודים), מורן רוט 16 (7 איבודים), טזמין מיטשל 7, פטריק סאליבן 4 (7 ריבאונדים), שון דניאל 2, שלומי הרוש 2, עודד שעשוע ואלכס צ'רנוביץ' שיחקו ולא קלעו

דווין סמית שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לקח את מכבי על הכתפיים. סמית'/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully