וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הוועד האולימפי נאסר השימוש בדמותו של שפיציק

5.2.2012 / 21:24

בית המשפט המחוזי בת"א קיבל את טענת הטלוויזיה החינוכית לפיה קיים דמיון מטעה בין קמע המשלחת לקישקשתא המיתולוגי

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא היום (ראשון) צו מניעה האוסר על הוועד האולימפי להתשמש בדמותו של "שפיציק", הקמע של המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בלונדון 2012. הסיבה: הדמיון הברור לדמות הטלוויזיונית "קישקשתא" שנוצרה לפני למעלה מ-35 שנה וכיכבה בתכנית "מה פתאום". הטלוויזיה החינוכית הישראלית הגישה לפני כשבועיים, באמצעות עו"ד רם ז'אן ועו"ד איל שגיא ממשרד עמר, רייטר, ז'אן, שוכוטוביץ ושות, תביעה נגד הוועד האולימפי מכוח דיני הקניים הרוחני.

התובעת טענה כי הדמות של שפיציק דומה עד כדי להטעות לזו של קישקשתא. בית המשפט השווה בין הדמויות וכתב בפסק הדין: "לא נעשה שימוש רק בעקרון של 'צבר מואנש', אלא הרושם המתקבל הוא של דמיון העלול להטעות. בשני המקרים גודלו של הראש, כאמור, הוא בלתי פרופורציונאלי לשאר חלקי הגוף, והוא הדין בכפות הידיים. עיצוב האזניים דומה וכן דרך סידור הקוצים. נעשה שימוש בצבע ירוק כמעט זהה".

עוד כתב סגן הנשיא גדעון גינת: "בסופו של יום נראה לי, על בסיס הנתונים שהובאו בפניי, כי הנתבע נטל דמות ידועה ומוכרת היטב ועשה בה שימוש בדרך של הוספת אלמנטים ושינויים שוליים ותוך מתן כינוי אחר, לצרכיו הוא. אני סבור, שמכוח חוק זכות יוצרים והעוולה של גניבת עין, רשאית התובעת למנוע זאת ממנו".

בית המשפט הורה בנוסף לצו המניעה על השמדת האמצעים ששימשו את הוועד ביצירת הדמות ובנוסף פסק על הוועד לשלם שכר טרחה והוצאות משפט בסך 50 אלף שקל. מהוועד האולימפי נמסר בתגובה: "קיבלנו את פסק הדין ואנחנו לומדים אותו".

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully