וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד עלי, הרגעים הגדולים

הקרב עם ליסטון, שלוש המערכות עם פרייזר והקלאסיקה במנילה מול פורמן. הקרבות שסימלו יותר מכל את האיש שריחף כמו פרפר ועקץ כמו דבורה

25 בפברואר 1964 - נגד סוני ליסטון

הקרב שהעלה את עלי, אז עוד קסיוס קליי, לגדולה. ליסטון הגיע כאלוף העולם, אבל עלי לא פחד מ"הדוב הגדול". הוא חבט וחבט, ולאחר שהשניים סיימו את הסיבוב השישי ליסטון טען שהוא סובל מפציעת כתף ולא יכול היה להמשיך. הספקולציה הייתה שליסטון, שעבד עבור המאפיה, בעצם מכר את הקרב, אבל לעלי זה לא שינה: הוא כבר התחיל להיות הגדול בהיסטוריה.

8 במארס 1971 - נגד ג'ו פרייז'ר (קרב המאה)

מדיסון סקוור גארדן, ניו יורק, המקום שבו החלה היריבות הגדולה בין שתי האגדות. עלי הגיע לקרב לאחר שלוש שנות השעיה מאגרוף בשל התנגדותו למלחמת וייטנאם, בעוד פרייזר נחשב לקונסרבטיבי וקונפורמיסט. הקרב עצמו היה צמוד, ולאחר 15 סיבובים הכריעו השופטים לטובת פרייזר ועלי נחל את הפסדו הראשון בקריירה. הוא יצטרך לחכות שלוש שנים כדי לנקום.

28 בינואר 1974 - מוחמד עלי נגד ג'ו פרייז'ר

"הקרב השני" נערך בין קרב המאה לת'רילה אין מנילה, והפעם לפרייזר לא היה סיכוי. עלי היה דומיננטי במרבית הקרב, וזכה בהחלטה של כל שלושת השופטים. לאחר 12 סיבובים התברר שהאלוף לשעבר חזר ובגדול.

30 באוקטובר 1974 - מוחמד עלי נגד ג'ורג' פורמן (ראמבל אין דה ג'נגל)

עוד קצת לפני העימות השלישי עם פרייזר, סילק עלי מהגב את פורמן, בקרב שנערך בקינשסה, זאיר. פורמן הגיע לתחרות כאלוף מכהן, אבל כבר אחרי חמישה סיבובים נראה היה שהוא לא עומד על הרגליים. תוך שהוא צועק "ג'ורג', אמרו לי שאתה יודע להכות", עלי המשיך לא לרחם. בסיבוב השמיני הוא שיגר חבטה ששלחה את פורמן לקנבס. פורמן קם, אבל זה היה מאוחר מדי: השופט כבר סיים את הספירה והעניק נוק אאוט טכני לעלי.

01 באוקטובר 1975 - מוחמד עלי נגד ג'ו פרייזר (ת'רילה אין מנילה)

הקרב השלישי בין השניים התקיים בפיליפינים, מערכה שלישית שבה האקדח גם ירה. לאחר מאבק צמוד פרייזר התחיל לשלוט בסיבובים האמצעיים, אבל מהסיבוב ה-11 המומנטום עבר לעלי, ששיגר חבטה אדירה לפניו של יריבו ובסיבוב ה-13 כמעט עיוור את פרייזר עם עוד אחת אדירה. לאחר הסיבוב ה-14, כשעינו האחת של פרייזר סגורה, החליט מאמנו אדי פאץ' להפסיק את הקרב מחשש לשלומו. פרייזר עוד מלמל "אני רוצה אותו, בוס", אבל התשובה שקיבל הייתה "זה גמור. אף אחד לא ישכח מה עשית פה היום". אף אחד בוודאי לא שכח גם מה עלי עשה.

15 בספטמבר 1978 - מוחמד עלי נגד ליאון ספינקס (זוכה בגיל 36 בפעם השלישית בתואר אלוף העולם)

פעמיים אלוף עולם, עלי הגיע לקרב המקצועני האחרון שלו לאחר שכבר הפסיד לספינקס מוקדם יותר באותה שונה. בקרב בלואיזיאנה הוא ניצח לאחר 15 סיבובים בהחלטת שופטים פה אחד, ובכך הפך למתאגרף הראשון בהיסטוריה שזוכה שלוש פעמים בתואר אלוף העולם במשקל כבד. ב-1981 פרש עלי סופית מספורט, ובכך נחתמה הקריירה המפוארת של מי שנחשב בעיני רבים גם היום למתאגרף הגדול בהיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully