וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבות שהובילו את פרטיזן בלגרד לבחור באברהם גרנט

הישראלי נבחר בעקבות סכסוך קשה בין הנשיא למאמן הקודם. רוסו: "אבוא עם אברהם לסרביה כשהוא יבוא איתי לאירן"

הנהלת פרטיזן בלגרד הודיעה הבוקר (שישי) רשמית על מינויו של אברהם גרנט למאמן הקבוצה והוסיפה שהודעה על מסיבת העיתונאים בה יוצג, תגיע בהמשך. כמו כן, פרטיזן הודיעה שהדיווחים על כך שהישראלי ירוויח 900 אלף יורו לעונה רחוקים מאוד מן האמת.

בהודעה הרשמית נכתב: "החלטנו למנות את אברהם גרנט למאמן. אנחנו בטוחים שהוא יוליך את הקבוצה להצלחות. גובה השכר שלו יהיה בהתאם ליכולות ולסטנדרטים של המועדון, ונמוך בהרבה ממה שדווח".

אחרי שכבר התרגל למאבקי תחתית קשים בפרמיירליג, גרנט נמצא בדרך לזכייה ראשונה בתואר מאז הוליך את מכבי חיפה לאליפות בדיוק לפני 10 שנים. עם 10 נקודות יתרון על פני הכוכב האדום בלגרד שבמקום השני, הקבוצה אותה יאמן גרנט צפויה לזכות באליפות חמישית ברציפות, אבל בדרך הנינוחה אל התואר, המאמן הישראלי עשוי להיתקל בכמה משוכות.

אחרי הכל, גרנט מגיע כדי להחליף את אלכסנדר סטנוייביץ' - מאמן צעיר ואהוב שנחשב ל"דבר הבא" בעולם האימון הסרבי, שעמד על הקווים קצת פחות משנתיים, לא הפסיק לנצח, אבל פוטר אחרי דרמה גדולה במועדון במהלך החודש האחרון.

סטנוייביץ' היה המאמן הסרבי הראשון שמוליך קבוצה מקומית לשלב הבתים של ליגת האלופות, כשהוא עשה את זה בעונת 2010/11 (קדם לו לותר מתיאוס הגרמני, שהוביל את פרטיזן לשלב הבתים ב-2003/4). העונה הפנטסטית הזו הסתיימה עם דאבל, אבל המשבר כבר עמד מעבר לפינה.

אברהם גרנט מאמן ווסטהאם. Scott Heavey, GettyImages
ממאבקי תחתית קשים לאליפות קלה. גרנט/GettyImages, Scott Heavey

בקיץ הודחה פרטיזן על ידי גנק הבלגית ממוקדמות ליגת האלופות ולא הצליחה להגיע לשלב הבתים בפעם השנייה ברציפות. הקבוצה נשרה למוקדמות הליגה האירופית ושם הופתעה על ידי שמרוק הקטנה מאירלנד. שתי ההדחות הללו הבעירו את חמתו של הנשיא דרגאן דג'וריץ', שתקף בפומבי את סטנוייביץ' ואת המנהל הספורטיבי של המועדון, בלם הקבוצה לשעבר מילאן קרסטאיץ', שסיים בקיץ קריירה מרשימה שכללה שנים ארוכות בורדר ברמן ושאלקה וכן 59 הופעות בנבחרת סרביה.

למרות שהשליטה של פרטיזן בליגה המקומית נמשכה, הנשיא דג'וריץ' האשים את המנהל הספורטיבי ואת המאמן בכשלונות באירופה, והתשובה של קרסטאיץ' הגיעה לפני כמה שבועות, כשהוא טען שלו ולסטנוייביץ' לא הייתה שליטה בנעשה בהעברות ושדג'וריץ' מתערב בהחתמות. הסכסוך הגיע לנקודת רתיחה והנשיא פיטר את המנהל הספורטיבי, אליו סטנוייביץ' היה מקורב מאוד.

המאמן הודיע עוד לפני כן שאם קרסטאיץ' יפוטר, הוא יעזוב בעצמו ואחרי שזה קרה, הוא ביקש זמן לחשוב על כך. המנהל הספורטיבי המפוטר מיהר לייעץ לו להישאר וכך סטנוייביץ' עשה, אבל הנשיא דג'וריץ' כבר סימן אותו כאויב ושלח אותו לדרכו.

מאמן פרטיזן בלגרד, אלכסנדר סטנוייביץ'. Claudio Villa, GettyImages
זכה בשתי אליפויות, אבל הואשם על ידי הנשיא בכשלונות באירופה. סטאנוייביץ'/GettyImages, Claudio Villa

דג'וריץ' החל לנהל מגעים עם אנצו שיפו, ארווין קומאן ואברהם גרנט ובמקביל הגיש הצעה למיכאל לאודרופ ושמע מסוון גוראן אריקסון דרישת שכר של 1.2 מיליון יורו. המגעים עם הדני והשבדי לא עלו יפה ועל פי התקשורת הסרבית, הנשיא קיבל מגרנט הבטחה שאם הוא ימונה, המאמן יגייס ספונסר ישראלי שישתתף בעלות שכרו. דג'וריץ' - כך על פי התקשורת הסרבית - התלהב מהרעיון ובחר בגרנט.

אגב, ה"גרובארי", ארגון האוהדים המפורסם והידוע לשמצה של פרטיזן, תמכו לכל אורך השבועיים האחרונים בקרסטאיץ' ובסטנוייביץ', וניהלו מחאות קולניות נגד הנשיא דג'וריץ'. גרנט יגיע לבלגרד בעיצומו של קמפיין נמרץ של האוהדים להדחתו של הנשיא שמינה אותו. ברחובות הבירה הסרבית כבר מופיעות כתובות גרפיטי נגד דג'וריץ' ומודבקות כרזות הדורשות ממנו לעזוב.

גרנט לא יהיה אהוב הקהל לפחות בהתחלה מכיוון שביציעים רואים את המינוי שלו ככזה שנולד בחטא, אבל מובן שהוא יוכל לשפר את מעמדו בבוא הזמן. המבחן המקצועי הגדול שלו לא יהיה זכייה בתארים מקומיים, כי אם בעלייה לליגת האלופות ובהצלחה אירופית. בסרביה מדווחים שכדי שזה יקרה, הוא מגיע לבלגרד עם תכנית ארוכת טווח ובין היתר ימנה את ג'ובאני רוסו לעוזרו. שחקן העבר של מכבי חיפה צוטט בתקשורת הקרואטית כאומר בסרקסטיות "אני אבוא עם גרנט לסרביה כשהוא יבוא איתי לאירן".

אברהם גרנט סיכם כמאמן פרטיזן בלגרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully