וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי בגביע המדינה: יוטר ואפי מגיעים להדר יוסף

11.1.2012 / 17:03

הפועל ת"א תארח את מכבי ראשל"צ (19:00, ער' 1) במוקד משחקי רבע הגמר. עפולה-מכבי ת"א, מכבי אשדוד-מ.כ הבקעה

משחקי רבע גמר גביע המדינה יימשכו מחר (חמישי) ובסיומם יקבע מי הן ארבע הקבוצות שירכיבו בתחילת חודש פברואר את חצי גמר גביע המדינה לעונת 2011/12. במשחק המרכזי תפגוש הפועל תל אביב, עם רצף של שלושה ניצחונות ביתיים על קבוצות מליגת העל בבית, את מכבי ראשון לציון של האקסים האדומים, אפי בירנבוים ואדריאן יוטר. הפועל עפולה הסימפטית מהלאומית תנסה להדהים את מחזיקת הגביע, מכבי תל אביב ובמפגש על טהרת ליגת העל תארח מכבי אשדוד את מ.כ הבקעה.

הפועל תל אביב – מכבי ראשון לציון (19:00, ערוץ 1)

אחרי שהדהימה את גלבוע/גליל, מאמינה הפועל תל אביב ביכולתה לעשות צעד אחד נוסף ולהגיע לחצי הגמר בפעם השנייה ברציפות. הקבוצה של ארז אדלשטיין הוכיחה את טענותיו של המאמן מתחילת העונה, כי הקבוצה מתאימה יותר למשחק בליגה הראשונה לעומת השנייה, כשניטרלה לגמרי את יריבתה ועצרה אותה על 61 נקודות. מול הדר יוסף מלא יצטרכו האדומים להפגין משחק הגנה מרשים בשנית, ולקוות לתרומה נכבדת מהשחקנים המשלימים – מתן נאור, יונתן שולדנבראנד וגל איתן.

אחרי שהגיעו לרבע הגמר לראשונה מאז עונת 2005/6, בראשון לציון רוצים להגיע למעמד חצי הגמר בפעם החמישית בתולדותיהם. בעיר היין היו מרוצים מאוד מהיכולת שהפגינו השחקנים והחיפוי על העדרותו של ברנדון באומן הפצוע, אבל יודעים שיצטרכו רמת אנרגיות זהה לפחות במשחק החוץ כדי להשלים את המשימה. בקבוצה מקווים ליכולת טובה של המחליפים עמית בן דוד, אייל שולמן, אור סולומון ואיגור נסטרנקו, לאור המשחק הפיזי שצפוי להתרחש. ראשון לציון נאלצה לנדוד מאז המשחק מאולמה ואת האימונים ערכה באולמה הקודם, גן נחום, בשל משחק נבחרת ישראל בכדוריד.

הפועל עפולה – מכבי תל אביב (19:35, ערוץ 5)

הקבוצה המפתיעה מהליגה הלאומית אמנם לא עברה עד כה קבוצה מליגת העל, וככל הנראה גם לא תהיה בחצי הגמר, אך היא נמצאת בתקופה נהדרת. עפולה ניצחה שבעה משמונת המשחקים תחת אבנר יאור, כולל המשחק בשמינית הגמר שהוביל אותה לרבע גמר גביע חמישי בשבע העונות האחרונות, אך אף אחד לא בונה על הפתעה בעמק. יאור כבר הספיק פעמיים להגיע למעמד חצי הגמר, פעם אחת עם עפולה ב-2007/8 ועונה לפני זה עם עירוני רמת גן, אך אין ספק שאם יגיע הפעם גם כן, יהיה מדובר בהפתעה הגדולה ביותר בתולדות גביע המדינה.

ההגרלה שסידרה למכבי תל אביב את הקבוצה הנוחה ביותר ברבע הגמר גרמה למאמן דיוויד בלאט קצת נחת שכן בלאט יוכל לתת לשחקנים המובילים שלו לנוח לקראת השבוע הגורלי הבא, במהלכו תשחק מכבי את משחקה הראשון בטופ 16 מול ז'לגיריס קובנה. מכבי צפויה להגדיל את הרוטציה לקראת המשחק מול עפולה, כשג'ון שייר, שקיבל דקות מעטות בניצחון על בני השרון, צפוי לקבל זמן פרקט רב יותר. ניצחון של הצהובים יעלה אותם לחצי הגמר בפעם ה-32 ב-37 השנים האחרונות.

בלאט בחר לרשום למשחק את תיאו פפאלוקאס, קית' לנגפורד, ריצ'ארד הנדריקס ושון ג'יימס. המשמעות: דמונד מאלט, דווין סמית' וסופוקליס שחורציאניטיס לא יטלו חלק במשחק.

מכבי אשדוד – מ.כ הבקעה (20:45)

הניצחון הקליל של מכבי אשדוד על קרית טבעון קירב את הקבוצה בצורה משמעותית להופעה שנייה רצופה בחצי הגמר. באשדוד היו מרוצים מההגרלה שסידרה לקבוצה משחק בית מול יריבה שאותם ניצחו בקלות בסיבוב הראשון בליגה, ומקווים לדחיפה גדולה מהאוהדים שיזכו להצגה כפולה, כשבשעה 18:00 יעלו על הפרקט באולם המקומי קבוצות הנשים של המועדון ושל בנות השרון. באשדוד יודעים שיום קליעה טוב מחוץ לקשת, כפי שהיה בגני תקווה בליגה, ייתן להם את הכרטיס המיוחל לחצי הגמר. ינעם אירם הושאל מהקבוצה ליקנעם/מגידו עד לסיום העונה.

למרות שרק העונה עלו לליגת העל, רושמת מ.כ הבקעה עונה מרשימה ביותר, כשהניצחון על מכבי חיפה בשמינית הגמר היה השלישי ברציפות של הקבוצה, וניצחון נוסף יעלה אותם לחצי הגמר בפעם השלישית בתולדות הקבוצה. מסביב לקבוצה מייחסים את ההצלחה האחרונה לעבודה הקשה שנעשית באימונים, ומקווים לשמר את המסורת של העולות החדשות מארבע העונות האחרונות, שעלו לפחות לחצי הגמר. שחקן המפתח של הבקעה הוא ראשון פרימן, ותפקוד טוב שלו מתחת לסלים אל מול הקו הקדמי העדיף של אשדוד, יקרב את הקבוצה למטרה.

גביע המדינה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully