וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי הודחו

סגנית אלופת אירופה הפסידה במפתיע 2:1 לבאזל, גם יריבתה העירונית תהיה בליגה האירופית. נאפולי, ליון וצסק"א עלו

שלב הבתים של ליגת האלופות ננעל הערב (רביעי) וזה קרה בצורה הדרמטית והמותחת ביותר עליה ניתן היה לחלום. מנצ'סטר יונייטד, סגנית אלופת אירופה הגאה, הודחה בבושת פנים ולא עלתה לשמינית הגמר, לאחר שהפסידה 2:1 לבאזל שעלתה על חשבונה יחד עם בנפיקה מבית ג'. גם הקבוצה השנייה מהעיר, מנצ'סטר סיטי, סיימה דרכה ונפלה לליגה האירופית, למרות שניצחה 0:2 את באיירן מינכן. נאפולי הייתה זאת שהצטרפה לגרמנים בשמינית הגמר, לאחר שגברה 0:2 על ויאריאל.

מותחן אדיר ספק גם בית ב', כאשר צסק"א מוסקבה ניצלה את חוסר העניין מצד אינטר, ניצחה 1:2 בסן סירו ועלתה על חשבון ליל וטרבזונספור, שבעטו בדלי עם 0:0 ביניהן בצרפת. נציגה צרפתית אחרת שדווקא חגגה בגדול הערב היא ליון, שמחצה 1:7 את דינמו זאגרב העלובה ועלתה על חשבון אייאקס, שהפסידה 3:0 בבית לריאל מדריד, המושלמת היחידה של שלב הבתים. אייאקס הוליכה בשלוש נקודות ושבעה שערים על פני ליון, אך מיצבה עצמה כלוזרית גדולה ונשלחה לליגה האירופית.

ווין רוני, מנצ'סטר יונייטד. Jamie McDonald, GettyImages
מביך, משפיל, מדכא. ווין רוני/GettyImages, Jamie McDonald

הגרלת שמינית הגמר תתקיים ביום שישי הבא, ה-16 בדצמבר (13:00 שעון ישראל). הקבוצות שסיימו במקום הראשון יהיו מדורגות ויארחו את משחק הגומלין מול הקבוצות הלא מדורגות שסיימו במקום השני. לפי חוקי ההגרלה, קבוצות מאותה מדינה לא יכולות להיפגש וכן קבוצות ששיחקו יחד באותו הבית בשלב המוקדם. משחקי שמינית הגמר יתקיימו ב-14/15 בפברואר וב-21/22, והגומלין ב-6/7 וב-13/14 במרץ.

העולות מהמקום הראשון: באיירן מינכן, אינטר, בנפיקה, ריאל מדריד, צ'לסי, ארסנל, אפואל ניקוסיה, ברצלונה.

העולות מהמקום השני: נאפולי, צסק"א מוסקבה, באזל, ליון, לברקוזן, מארסיי, זניט, מילאן.

הקבוצות שימשיכו לשלב הנוקאאוט בליגה האירופית: מנצ'סטר סיטי, טרבזונספור, מנצ'סטר יונייטד, אייאקס, ולנסיה, אולימפיאקוס, פורטו, ויקטוריה פילזן.

וסילי ברזוצקי, צסק"א מוסקבה, חוגג שער. רויטרס
גם הוא כיכב בדרמה לא קטנה. ואסילי ברזוצקי וצסק"א מוסקבה בשלב הבא/רויטרס

בית א'

מנצ'סטר סיטי - באיירן מינכן 0:2

הקמפיין הראשון של הסיטיזנס בליגת האלופות הסתיים עם עוגמת נפש, כאשר ויאריאל לא סייעה להם במשחק המקביל. מנצ'סטר סיטי עשתה את שלה מול באיירן מינכן חסרת העניין שהופיעה עם הרכב משני, כשדויד סילבה ויאיא טורה הבקיעו לזכותה. אלא שהתוצאה מספרד לא האירה לה פנים, וכך מוליכת הפרמיירליג הבלתי מנוצחת הופכת לה לאחת הפייבוריטיות הגדולות לזכייה... בליגה האירופית. לפחות היא יכולה להתנחם בהלם של היריבה האדומה מעבר לכביש. באיירן עלתה כראש בית.

דקה 15: דויד סילבה הגביה כדור חופשי אותו הסיט וינסנט קומפני פנימה משני מטרים, אך השער נפסל בצדק בעקבות עבירה של הבלם על האנס יורג בוט.

דקה 36: גול! אדין דז'קו השאיר כדור באלגנטיות לסילבה, שהשתחרר ומ-18 מטרים בעט כדור חד אל הרשת. יופי של ביצוע, 0:1 למנצ'סטר סיטי.

דקה 52: גול! התקפה נפלאה של סיטי הסתיימה עם כדור של דז'קו ליאיא טורה, שסיים ברשת. 0:2 לסיטי.

ויאריאל - נאפולי 2:0

הקבוצה הכי מרגשת באיטליה הצליחה להעפיל לשמינית הגמר. נאפולי לא הרשימה במשחק החוץ במדריגאל, אבל עשתה את שלה בגדול עם ניצחון 0:2 משערים של גוקאן אינלר ומארק האמשיק במחצית השנייה, והפכה לאיטלקית הראשונה שמנצחת בחוץ את הצוללת הצהובה. בעוד נאפולי חוגגת היסטוריה בהופעה הראשונה שלה במתכונת הנוכחית של ליגת האלופות, ויאריאל חותמת את הקמפיין המביך בתולדותיה ונותרת ללא נקודות. לא נעים.

דקה 65: גול! איזו דרמה. נאפולי סוף כל סוף שוברת את הבצורת, כשגוקאן אינלר ירה מ-20 מטרים והכניע את דייגו לופס. 0:1 לנאפולי, שכרגע עולה ושולחת את סיטי לליגה האירופית.

דקה 76: גול! נאפולי יכולה להירגע. כדור קרן מצא את דרכו לרגלו של מארק האמשיק, שמקרוב כבש. 0:2 לנאפולי.

בית ב'

ליל - טרבזונספור 0:0

אחרי הניצחון המצוין במחזור הקודם על צסק"א מוסקבה, חזרה ליל לתמונת הסיכויים, אך הערב היא בעטה בדלי במגרשה הביתי כשלא הצליחה להכניע את טולגה זנגין הנהדר. ליל ניסתה וניסתה ללא הפסקה, אבל השוער הטורקי עמד בפרץ והוביל את קבוצתו נקודה, שהספיקה בסופו של דבר רק לכרטיס לליגה האירופית, בעקבות ניצחונה של צסק"א מוסקבה במילאנו. טרבזונספור, שכלל לא הייתה אמורה ליטול חלק במפעל ונכנסה אליו בעקבות הרחקתה של פנרבחצ'ה, תמשיך את דרכה באירופה, בליגה האירופית. ליל נותרת מאוכזבת ותנסה לשמור על האליפות בצרפת.

אינטר - צסק"א מוסקבה 2:1

הרוסים ידעו שהם תלויים במשחק המקביל שהתנהל בצרפת, אך התמקדו במשחק שלהם וזכו בכל הקופה, עם קורטוב של מזל. אינטר, עמוסת הצרות בליגה האיטלקית, הופיעה למשחק רגועה למדי ונתנה לצסק"א הזדמנות לתקוף. הרוסים ניצלו זאת, הוליכו פעם אחת לפני שספגו שוויון מהיר, ובדקה ה-86 היה זה ואסילי ברזוצקי שנגח פנימה ונתן את האות לחגיגות הגדולות. צסק"א מצטרפת לאינטר בשלב הבא, אבל לקלאודיו ראניירי יש לא מעט סיבות לדאגה לקראת ההמשך, אחרי הפסד ראשון של הנראזורי מול קבוצה רוסית באירופה.

דקה 50: גול! טעות של יוטו נגאטומו אפשרה לצסק"א מוסקבה לעקוץ. ואגנר לאב בישל לסיידו דומביה שהבקיע מקרוב. 0:1 לצסק"א.

דקה 51: גול! השוער הרוסי עצר נגיחה ראשונה של אנדראה ראנוקיה, אך את הריבאונד דחק פנימה אסטבן קמביאסו. 1:1.

דקה 86: גול! דרמה אדירה במילאנו. ואסילי ברזוצקי נגח קרן של צאונה פנימה, קבע 1:2 לצסק"א וכרגע הרוסים בשמינית הגמר.

בית ג'

פ.צ. באזל - מנצ'סטר יונייטד 1:2

זה ממש לא עוד יום בהיסטוריה של השדים האדומים. לראשונה מאז עונת 2005/6, מנצ'סטר יונייטד לא תהיה בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות. אלופת אנגליה וסגנית אלופת אירופה הייתה צריכה בסך הכל תיקו, אך שילמה את המחיר על שלב בתים רע ופינתה את הבמה לטובת באזל. אלופת שוויץ, שהדהימה עם 3:3 באולד טראפורד, השלימה את החגיגה עם ניצחון 1:2 סנסציוני והשאירה את יונייטד עם ניצחונות רק על אוצלול גלאץ. איזו הפתעה אדירה. שלב הבתים מרוויח מחדש את הכבוד שלו העונה, הרבה בזכות קבוצות כמו באזל. לא זו הדרך בה רצה אלכס פרגוסון להעביר את עונתו ה-25 כמאמן מנצ'סטר יונייטד. הפעם, בניגוד להדחה מגביע הליגה, מדובר כבר ברעידת אדמה.

דקה 9: גול! איזו פתיחה סנסציונית למשחק בבאזל. שרדאן שאקירי שלח כדור לרחבה, דויד דה חאה כשל בהרחקה והקפטן מרקו שטרלר בעט פנימה מ-10 מטרים. 0:1 לבאזל, כרגע יונייטד בחוץ.

דקה 28: נאני העביר כדור רוחב מצוין שמצא את רוני חופשי מול השוער, אך החלוץ פספס את הכדור. החמצה גדולה של יונייטד.

דקה 61: יונייטד מפעילה לחץ מטורף על שערה של באזל, וכמעט מקבלת סיוע יוצא דופן ממרקוס שטיינהופר. המגן המקומי ניסה להרחיק ובעט כדור למשקוף שערו.

דקה 84: גול! סגנית אלופת אירופה לא תהיה בשמינית הגמר. כדור הרוחב מצא את אלכסנדר פריי, שמקרוב המשיך פנימה. 0:2 סנסציוני לבאזל, שקרובה להדיח את יונייטד ולתפוס את הכותרות באירופה.

דקה 89: גול! רגע, לא הכל אבוד. פיל ג'ונס נגח מקרוב, השוער יאן זומר לא השתלט והכדור עבר את הקו. 1:2 לבאזל, יונייטד חייבת גול.

בנפיקה - אוצלול גלאץ 0:1

אחרי שבשנה שעברה הם סיימו במקום השלישי את שלב הבתים, שחקניו של ז'ורז'ה ז'סוס עשו זאת הפעם בסטייל, מהמקום הראשון. בנפיקה הנהדרת, שחוותה בסוף השבוע בגביע את הפסדה הראשון העונה בכל המסגרות, נהנתה משער אחד של אוסקר קרדוסו ותפסה בצדק את ראשות הבית. אוצלול גלאץ שוב לא הובסה, אך מסיימת את קמפיין הבכורה שלה בליגת האלופות ללא נקודות.

דקה 7: גול! מהלך נפלא של ניקו גאיטן על הקו הימני, הסתיים בכדור רוחב אותו אוסקר קרדוסו המשיך מקרוב פנימה. 0:1 לבנפיקה.

שחקני באזל חוגגים אחרי שהדיחו את מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
חגיגות גדולות בשוויץ. שחקני באזל/רויטרס

בית ד'

אייאקס - ריאל מדריד 3:0

רגע לפני המפגש הגדול מול ברצלונה בברנבאו, ההרכב המשני של ריאל מדריד שייט לניצחון קל מול האחות ההולנדית של הקטלאנים. ז'וזה מוריניו העניק מנוחה לאיקר קסיאס, כריסטיאנו רונאלדו ומרבית שחקני ההרכב שלו, אך זה לא מנע מקבוצתו לחתום את שלב הבתים עם מאזן מושלם ו-19 שערי זכות (רק אחד פחות מהשיא של ברצלונה). זהו ניצחון 15 ברציפות של הבלאנקוס, שהשוו את שיא המועדון מ-1960/61. חוסה קאייחון (צמד) וגונסאלו היגואין כבשו לרשתה של אייאקס, שהפכה ללוזרית הגדולה של הערב. ההולנדים איבדו יתרון עצום של שמונה שערים במצטבר על ליון, ויכולים רק להאשים את עצמם בדרך לליגה האירופית.

דקה 14: גול! קאקה הכניס כדור עומק נפלא לחוסה קאייחון, שלא נכשל באחד על אחד מול קנת ורמיר. יופי של בישול, 0:1 לריאל מדריד.

דקה 34: ורנון אניטה בעט כדור חזק מ-25 מטרים שפגע במיראלם סולימאני וחדר פנימה, אלא שהשופט פסל זאת בטענת נבדל של סולימאני, שכלל לא היה. אייאקס מקופחת.

דקה 42: גול! כדור ארוך של קארים בנזמה מצא את גונסאלו היגואין, שירה פנימה מול השוער. 0:2 לריאל מדריד.

דקה 90: גול! קאייחון כבש את ה-19 של ריאל בשלב הבתים, אייאקס גמורה אחרי שהבינה כי ליון עקפה אותה. 0:3 לריאל מדריד.

דינמו זאגרב - ליון 7:1

אפילו הצרפתים לא האמינו שהדבר הזה אפשרי. ליון הייתה צריכה להביס את דינמו ולקוות לתבוסה של אייאקס, ואיכשהו הנס הזה קרה והצטרף לקאמבק המדהים של מארסיי אתמול. דינמו זאגרב האומללה שברה את שיא הספיגות בליגת האלופות (22) והמחצית השנייה שלה הייתה על גבול המכורה, כשבפטימבי גומיס כבש רביעייה (השחקן השביעי שעושה זאת בליגת האלופות) ויחד עם חבריו צעד לשמינית הגמר. ליון, בצורה יוצאת דופן, שומרת על המוניטין שלה ועולה לשלב הבא כפי שעשתה מאז עונת 2002/3.

דקה 28: ירקו לקו ספג צהוב שני בעקבות עבירה על סף הרחבה, והותיר את דינמו זאגרב ב-10 שחקנים.

דקה 40: גול! רחמים על הוגו לוריס. השוער של ליון רשם שתי הצלות גדולות, אבל מתאו קובאצ'יץ' כבש לשער החשוף בניסיון השלישי. 0:1 לדינמו זאגרב.

דקה 45: גול! כדור רוחב של עלי סיסוקו פגע במגן מקומי וקפץ מעל השוער. בפטימבי גומיס דחק מקו השער פנימה. 1:1.

דקה 47: גול! כדור קרן של ליון ננגח מראשו של ג'ימי בריאן וחדר פנימה בצורה מוזרה, מברכו של מקסים גונאלון. 1:2 לליון.

דקה 48: גול! בריאן השאיר לגומיס במתפרצת, והחלוץ נעץ את השני שלו. 1:3 לליון.

דקה 52: גול! ליון עדיין בחיים. סיסוקו העביר רוחב וגומיס גלגל מקרוב פנימה. שלושער לחלוץ, ליון מובילה 1:4 וצריכה עוד שלושה שערים במצטבר.

דקה 64: גול! ליון מתקרבת ליסנדרו לופס עלה מהספסל ותוך 10 דקות כבש אחרי בישול של אלכסנדר לקאזט. 1:5 לליון, שזקוקה לעוד שני שערים.

דקה 70: גול! שוב סיסוקו חורך את האגף השמאלי, וגומיס יורה פנימה את הרביעי שלו. ליון עם 1:6, צריכה עוד גול.

דקה 75: גול! יכול להיות שהמשחק הזה מכור? בריאן כובש את השביעי בזאגרב וכרגע ליון עוקפת את אייאקס בזכות ה-1:7. מדהים או מגוחך - אתם תחליטו.

ליגת האלופות בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully