וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות סוקרטס: פאולו רוסי נפרד: "שחקן מעידן אחר"

מותו של סוקרטס מכה גלים בעולם, פאולו רוסי, יריבו מ-1982, נפרד. קבוצת נעוריו קורינתיאנס זכתה באליפות ברזיל

הכדורגל הברזילאי הגיב היום (ראשון) בעצב רב לידיעה על מותו של אגדת הכדורגל סוקרטס, שמת הבוקר בבית החולים בסאו פאולו, שם אושפז החל מיום חמישי לאחר שלקה בהרעלת דם. סוקרטס, שהיה גם דוקטור לרפואה, הוביל כקפטן את הנבחרת הברזילאית במונדיאל 1982 והתמודד עם בעיות בריאותיות בתקופה האחרונה. לאחר שאכל מזון מקולקל עם אשתו וחבר נוסף, הוא חש ברע ונלקח לבית החולים, שם כאמור, מאמצי הרופאים להצילו לא הצליחו.

התאחדות הכדורגל הברזילאית הודיעה כי מחזור המשחקים שנערך הלילה, המחזור האחרון בליגה, ייפתח בדקת דומיה בכל המשחקים. נשיא ההתאחדות ריקרדו טשיירה שלח הודעת תנחומים למשפחה האבלה. קבוצת נעוריו של סוקרטס, קורינתיאנס, זכתה באליפות אחרי שסיימה בתיקו 0:0 נגד פלמייראס, ואוהדי הקבוצה הקדישו את האליפות לכוכבים הגדול.

גם פיורנטינה, שבה שיחק בעבר, הודיעה כי היא אבלה והקדישה לו את המשחק שלה מול רומא, שנפתח בדקת דומיה ובו השחקנים לבשו סרט שחור על זרועותיהם.

רונאלדו הברזילאי כתב בטוויטר ש"היום נפתח עם ידיעה עצובה, נוח על משכבך בשלום דוקטור סוקרטס". הטניסאי הברזילאי גוסטבו קוורטן כתב ש"אני שולח את תנחומיי למשפחתו של סוקרטס. הוא אהב טניס ועקב אחרי נבחרת הדייויס שלנו. תחסר לנו סוקרטס, שאלוהים ישמור עליך חבר". גם שחקנה של מילאן, רוביניו, מיהר לפרסם הודעה קצרה בטוויטר. "נוח על משכבך בשלום, סוקרטס", כתב הקשר. ריבאלדו כתב: "מדכדך לפתוח את היום עם בשורה קשה כזו".

שחקן מכבי חיפה גוסטבו בוקולי אמר לכתבנו איציק יצחקי: "הדוקטור היה אדם שעשה דברים גדולים, לא רק בכדורגל, אלא גם ואפילו בעיקר בפוליטיקה בברזיל. הוא היה הראשון שניסה לשנות את שיטת המשטר הצבאית בברזיל, היה אדם מוביל וחזק מאוד. אנשים לא ידעו כמה כוח יש להם כדי להשפיע, אבל דוקטור סוקרטס הבין שהכוח בידיו ולכן החל ללמוד באוניברסיטה ועשה משהו חריג בזמנו לכדורגל - רכש השכלה. זה אדם לא רגיל. הוא היה חכם מאוד ושילב בין התחומים בצורה שאף אחד באותה תקופה לא חשב לעשות".

בוקולי סיפר גם על זכרונותיו מהשחקן: "הוא שיחק בקורינתיאנס, שהייתה אחת הקבוצות הגדולות בכל הזמנים. לאחרונה החלו פרסומים שהייתה לו בעיית שתייה. כשאתה שותה 30 שנה ברציפות זה מביא אותך למצב לא טוב. באופן אישי, אני יכול לומר שגדלתי על הסיפורים מהתקופה שלו, אבל לא התחברתי אליו, כי סגנון החיים שלי שונה. זה יהיה נושא מרכזי בימים הקרובים בברזיל, אין לי ספק שהתקשורת שם תעסוק בעיקר במותו".

פאולו רוסי, החלוץ האיטלקי שכבש את השלושער המפורסם ב-2:3 הבלתי נשכח של איטליה על ברזיל בגביע העולמי ב-1982, אמר היום: "סוקרטס תמיד נראה כאילו הוא מעידן אחר. לא יכולת לשייך אותו לשום קטגוריה, לא על המגרש ולא מחוצה לו. כולם ידעו שמדובר באדם אינטליגנט, עם תואר אקדמי, שיש לו דעות מיוחדות על כל דבר. היה תענוג לראות אותו משחק, אבל לא פחות לשמוע אותו מדבר".

סוקרטס, כזכור, היה הקפטן של אותה נבחרת קסומה של 1982, שנחשבת בברזיל ללא פחות כישרונית מזו שזכתה במונדיאל ב-1970, ובוודאי שלא פחות אהובה. היא גילמה את האידיאל הברזילאי, שכלל משחק מרהיב ואטרקטיבי, ובעיקר מחויבות טוטאלית להתקפה. הדבר עלה לברזיל בהדחה מאותו מונדיאל, אך נדמה שדווקא הסוף הטראגי הפך אותה לאהובה עוד יותר.

סוקרטס סיפר על ברזיל 82 ש"זו כנראה הייתה הנבחרת האחרונה שייצגה את ברזיל שסחפה אחריה את כל המדינה. זו הייתה קבוצה מלאת שמחה ומלאת חיים, שוטפת, יצירתית ומלהיבה. מהנקודה הזאת והלאה, ברזיל הפכה להיות נבחרת רגילה כמו כל הנבחרות בכל העולם".

עדכון ראשון: 12:35

מת שחקן העבר הברזילאי סוקרטס. צפו ברגעיו הגדולים

כדורגל עולמי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully