וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת שחקן העבר הברזילאי סוקרטס

כוכב העבר סבל מזיהום דם והובהל לבית החולים, שם נקבע מותו בגיל 57. היה חלק מהנבחרת המדהימה של ברזיל ב-1982

שחקן העבר הגדול של נבחרת ברזיל, סוקרטס, מת הבוקר (ראשון) בבית החולים בסאו פאולו, לשם הובהל בחמישי האחרון כשהוא סובל מזיהום בדם ונאבק על חייו. הרופאים מסרו כי הוא מקבל טיפולי דיאליזה, אך לבסוף כאמור, נאלצו לקבוע את מותו, בגיל 57.

על פי הידיעות בברזיל, סוקרטס סעד לפני כמה ימים עם אשתו ועם חבר נוסף במסעדה ואכל סטרוגונוף מקולקל. השלושה לקו בקלקול קיבה, אבל מכיוון שבריאותו של שחקן העבר הייתה בין כה וכה רופפת, הוא נפגע יותר. הבקטריות באוכל גרמו לזיהום קשה בדמו אותו לא הצליח לשרוד.

זו לא הייתה הפעם הראשונה בה כדורגלן העבר אושפז בבית החולים בגלל הרעלות מזון שהובילו לבעיות הדם. באוגוסט הוא העביר שם תשעה ימים ובספטמבר 17 נוספים, בגלל בעיות בכבד ודימום פנימי. הפעם, לרוע מזלו, הוא לא הצליח להחלים. בעבר סוקרטס הודה שהוא הרבה בשתיית אלכוהול במשך שנים ארוכות.

בנוסף להיותו אגדת כדורגל, סוקרטס, סמפאיו דה סוזה ויירה דה אוליביירה, היה גם דוקטור לרפואה - תואר אותו עשה במקביל לקריירת המשחק שלו. הוא לבש את מדי נבחרת ברזיל 60 פעמים בשנים 1979-1986 ושיחק איתה בשני מונדיאלים, כולל בתור קפטן בנבחרת הקסומה של 1982.

אותה נבחרת ברזילאית מהגביע העולמי בספרד 1982, שהודחה ברבע הגמר על ידי איטליה במשחק בלתי נשכח (3:2 משלישייה של פאולו רוסי), נחשבת בברזיל ללא פחות כישרונית מזו שזכתה במונדיאל ב-1970, ובוודאי שלא פחות אהובה. היא גילמה את האידיאל הברזילאי, שכלל משחק מרהיב ואטרקטיבי, ובעיקר מחויבות טוטאלית להתקפה. הדבר עלה לברזיל בהדחה מאותו מונדיאל, אך נדמה שדווקא הסוף הטראגי הפך אותה לאהובה עוד יותר.

סוקרטס סיפר על ברזיל 82 ש"זו כנראה הייתה הנבחרת האחרונה שייצגה את ברזיל שסחפה אחריה את כל המדינה. זו הייתה קבוצה מלאת שמחה ומלאת חיים, שוטפת, יצירתית ומלהיבה. מהנקודה הזאת והלאה, ברזיל הפכה להיות נבחרת רגילה כמו כל הנבחרות בכל העולם".

את חלק הארי של הקריירה שלו העביר בקורינתיאנס ובנוסף הוא שיחק בבואטפוגו, פלמנגו וסנטוס. עונת 1984/5 בה לבש את מדי פיורנטינה האיטלקית, הייתה היחידה שלו מחוץ לברזיל.

סוקרטס היה גם מעורב פוליטית בנעשה בברזיל, ולא פעם הביע את דעתו בנושאים שנויים במחלוקת. לטענתו, הדעתנות הזאת והניסיון לרדת לעומקם של דברים הוא מה שהפך את ברזיל של 1982 לכל כך גדולה. "בחברה המודרנית יש צורך לבקר אנשים שלא מקבלים את הסטטוס קוו", אמר הכדורגלן, "יש משהו מופלא באנשים שקוראים תיגר על הזרם המרכזי, כמו שאני עושה".

מחווה ביו-טיוב לנבחרת ברזיל 1982

עוד כמה שערים מרהיבים של ברזיל 1982, הגדולה בכל הזמנים

צפו בביצועי נבחרת ברזיל וסוקרטס במונדיאל 1982

כדורגל דרום אמריקאי בוואלה! ספורט

צפו בביצועיו של סוקרטס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully