וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "יהיה קשה לעמוד בעומס הזה כל שבוע"

ההפסד לירושלים הפיל אצל מאמן מכבי תל אביב את האסימון בנוגע לעונה הארוכה. קטש: "קיבלתי הרבה תמיכה מההנהלה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני

הפועל ירושלים הנחילה הערב (ראשון) למכבי תל אביב את הפסד הליגה הראשון שלה העונה כשניצחה 64:78 ביד אליהו. הצהובים העייפים התייצבו למשחק השלישי שלהם בארבעת הימים האחרונים ללא ג'ורדן פארמר, תיאו פפאלוקאס ושון ג'יימס שלא התלבשו, והקבוצה של עודד קטש ניצלה את ההזדמנות כדי לרשום ניצחון יוקרתי שעשוי להוציא אותה לדרך חדשה אחרי פתיחת העונה המאכזבת. יותר מזה: הניצחון הגדול הערב היה הראשון של האדומים ביד אליהו מאז עונת 1990/91.

בלאט: "טבעי שירושלים הייתה מוכנה יותר"

"פשוט לא היו לנו את האנרגיות ואת הכוחות שאנחנו רגילים לשחק איתם", אמר דיוויד בלאט בסיום. "ירושלים שיחקה מצויין ונכון ובוודאי היתה מכונה יותר למשחק שזה טבעי. מברוק להם ולעודד על הניצחון, הם עשו הכל יותר טוב מאיתנו". מאמן מכבי תל אביב בחר להעניק מנוחה לג'ורדן פארמר ותיאו פפאלוקאס, ועל כך אמר בסיום: "פארמר חסר לנו כי הוא פצוע, הוא אולי המשמעותי ביותר בקבוצה ולמעשה שיחקנו בלעדיו גם אתמול וגם ביום חמישי בו הוא לא היה קרוב למיטבו. בכל זאת עמדנו בשניים מתוך שלושה משחקים ואני רואה טוב. המטרה שלנו היא שביום שלישי הוא יתאמן וישחק כבר ביום חמישי. עם ג'ורדן אנחנו קבוצה אחרת וגם ליוגב קל יותר".

אין ספק כי הסיפור המרכזי במכבי תל אביב בימים האחרונים הוא העומס. המשחק הערב היה השלישי של הצהובים בארבעת הימים האחרונים, ומכאן והלאה העומס רק ילך ויצטבר. גם בלאט מודע לזה: "זו ההתנסות הראשונה שלנו עם שלושה משחקים בארבעה ימים ולא יצא לנו במיוחד טוב. אנחנו לא מתלוננים ולא מנסים לברוח מהנתונים בשטח. לא הצלחנו במשימה הזו של שלושת המשחקים, ויהיה קשה לעמוד בזה כל שבוע לעמוד, לכן אמרתי שתהיה עונה שונה. חשוב שמנטאלית ופיזית נדע להתאושש ולהמשיך הלאה. זה קשה, יהיה קשה, נתאכזב אך נתחזק ובסוף נתעלה.

"באופן די הגיוני המשחק היום היה הכי פחות טוב שלנו העונה", הוסיף בלאט. "אני לא לוקח את זה יותר מדי קשה, ממשיכים הלאה. המשחק ביום חמישי הרבה יותר חשוב לנו, לא שיחקנו היום עם תחושה שזה המשחק הכי חשוב וחשבנו לעצמנו שנהיה עם שני הפסדים וזה לא ביג דיל, וזה לא בסדר. מה שמדאיג אותי מאוד זה חוסר היכולת שלנו בקליעה. אני יושב ומסתכל ורואה אנשים עומדים, זורקים ופנויים ולא קולעים, אם זה בגלל עייפות או משהו אחר אני לא יכול להגיד כרגע, זה מדאיג. קית' לנגפורד עדין לא מצא את עצמו, לפעמים לשחקן שמגיע למכבי לוקח שנה להתאקלם. אנחנו לא רגילים להכניס שחקנים במהלך העונה כי בדרך כלל אנחנו לא עושים שינויים. הוא עדין צריך למצוא את מקומו במשחק ובקבוצה".

קפטן הקבוצה טל בורשטיין הוסיף: "אנחנו ממש לא לוקחים את זה קשה, זו עונה מאוד ארוכה, אנחנו נפסיד משחקים העונה, הלווא שלא אבל ריאלי שזה יקרה. אנחנו רוצים ללמוד מהטעויות גם אחרי ניצחונות וגם אחרי הפסדים. אני לא אומר שאנחנו נהנים להפסיד וכאילו לא קרה שום דבר, אנחנו מאוכזבים אבל הפסדנו משחק כדורסל וזה לא סוף העולם. זו סיטואציה שאנחנו לא רגילים אליה שמשחקים יום אחרי יום, יכול להיות שיהיו עוד משחקים כאלה העונה וצריך להתמודד עם זה".

קטש: "ברור שמכבי בתקופה פחות טובה"

מאמן ירושלים עודד קטש אמר בסיום: "זה ניצחון חשוב כי אני חושב שאתם יודעים מה היכולת של מכבי תל אביב. ברבע הראשון היינו ממש לא טובים, אבל הצלחנו לשחק חכם ולנצח. אבל זה בסך הכל ניצחון. ברור שמכבי בתקופה פחות טובה, אבל זה לא צריך לעניין אותנו. המשחק באירופה הרבה יותר חשוב מבחינתנו".

קטש נשאל על פתיחת העונה הרעה של קבוצתו, והשיב: "כשאתה בונה קבוצה מההתחלה, עם שחקנים חדשים, לא ציפיתי שפתיחת העונה תהיה עם הכדורסל הטוב בעולם. אני מאמין בשחקנים שפה בקבוצה ובדרך שלנו. קיבלתי הרבה מאוד תמיכה מההנהלה ושקט לעבוד, ובעיקר ברגעים כאלה אני מנסה לשמור על השקט שלי ולהמשיך לעשות את העבודה. כמו שהייתי צריך להרים את הקבוצה אחרי הפסדים כך אני צריך להוריד אותם לקרקע אחרי נצחונות כאלה".

לבסוף התייחס המאמן להמשך העונה של קבוצתו, ואמר: "אנחנו עדיין צריכים להתחזק בשחקן נוסף, גארד, שיעזור לנו. הייתי מאוד שמח עם אייברי בראדלי היה נשאר, הוא שחקן צעיר והיתה לו השתלבות טובה באימונים. אין ספק שאנחנו צריכים להתחזק בעמדה הזו בעוד שחקן, הבעיות שלנו היו ונשארו באותן מקומות".

יובל נעימי, שקלע 23 נקודות, הוסיף: "היה משחק טוב של כולם. שיחקנו יוצא מן הכלל מהשנייה הראשונה. השחקנים סומכים עלי וזה הצליח לנו. לעודד יש את תכנית המשחק שלו ואני הולך איתה. הוא שלט במשחק יוצא מן הכלל ומגיע לו כל הקרדיט על כך. החילופים שלנו בהגנה היו מעולים, מכבי קלעה רק 64 נקודות. אני לא זוכר את מכבי קולעת 64 בבית".

על השינוי שעשתה הקבוצה לעומת התקופה הקשה בה הייתה עד לאחרונה אמר נעימי: "לא היינו בשום שפל, אתם המצאתם שפל. אנחנו קבוצה חדשה ולא יודע על מה דיברו".

כדורסל בוואלה! ספורט

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
לוח התוצאות בתום המשחק בין מכבי תל אביב, הפועל ירושלים. ברני ארדוב, ברני ארדוב
תמונה למזכרת לאוהדי הפועל ירושלים/ברני ארדוב, ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully