וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן לנדסברג: מכבי תל אביב? קטן עליו

20.11.2011 / 12:20

מכבי ת"א מחכה להפועל ירושלים במשחק העונה, אבל השחקן המצטיין של הליגה מגיע בכלל ממכבי חיפה. הכירו את סילבן לנדסברג, האיש שלא יסתפק במכבי בדרך לחלום ה-NBA

ביום שני בלילה, קצת אחרי שסיים להלום בברק נתניה עם 35 נקודות, ניגש סילבן לנדסברג לראשי מכבי חיפה ושאל האם סופית בעונה הבאה תשחק הקבוצה באולם המחודש ברוממה. אנשי חיפה ניגשו אל הכוכב המתאזרח ואמרו לו בפליאה: "סילבן, בשנה הבאה אתה בכלל חושב על ה-NBA, מה זה חשוב בשבילך מה קורה ברוממה בשנה הבאה?". לנדסברג, כהרגלו, הפתיע אותם בשנית כשאמר: "מי יודע, בהצעה הנכונה אולי עוד אשאר פה לעוד עונה".

- שחקן מכבי חיפה סילבן לנדסברג. ברני ארדוב
מכבי תל אביב רוצה אותו, באיירן מינכן מתעניינת בו, אבל הוא חולם רק על ה-NBA, וגם עוד שנה ברוממה נשמעת לו כמו פתרון לא רע. לנדסברג מרוצה בירוק/ברני ארדוב

השאלה הגדולה לגבי סילבן לנדסברג היא כבר לא עד כמה הוא טוב, אלא לאיזה גבהים הקריירה שלו יכולה להגיע. הילד האמריקאי בן ה-21, שבשנה שעברה עוד היו כאלה שנטו לפקפק ביכולת שלו להוביל את מכבי חיפה להצלחה, מושך בימים אלה תשומת לב רבה, בעיקר בזכות פתיחת עונה מהטובות שנראו בליגת העל. ככה זה שאחרי חמישה מחזורים איש לא טוען אחרת, שסילבן לנדסברג הוא הישראלי הטוב בליגת העל.

ההגעה למכבי חיפה

כזכור, לנדסברג הגיע למכבי חיפה בסוג של מחטף. במכבי תל אביב התעניינו בשחקן בפברואר 2010 לאחר שהיו שמועות כי אחרי שנתיים במכללת וירג'יניה הוא ינסה את מזלו ב-NBA, ככל הנראה ללא הצלחה, אך בעקבות קשיים בהשגת אזרחות - בקבוצה הצהובה ויתרו. כאן נכנס לתמונה מאמן מכבי חיפה אלעד חסין.

"כמו שלנדסברג היה ברשימה של מכבי תל אביב, הוא גם היה ברשימה שלי וברשימה של עוד כמה אנשים", נזכר חסין בימים שהובילו להגעתו של לנדסברג, "כולם ידעו שיכולה להיות בעיה עם האזרחות שלו, וכשראיתי שג'ף רוצה ללכת על שחקנים צעירים ושחשוב לו להביא שחקנים שיש להם קשר ליהדות ולישראל - ישר רציתי להביא אותו. עשיתי את כל המהלכים, ובליגת הקיץ כל המהלך נתפר. כל המערכת ואני בראשה עשינו מהלכים מאוד שקטים ומאוד מהירים כדי שזה יקרה, כי במוקדם או במאוחר אנשים היו מתעוררים ומבינים איזה מציאה יש בשוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'ף רוזן, הבעלים של מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
חסין: "אמרתי לג'ף שבוא נלמד מהטעויות שעשינו עם ג'פרסון, ריץ' ופרקינס שלא הצלחנו להחתים לכמה שנים. אמרתי לו שלא רק שנחזיר את הכסף תוך שנה כי מכבי תל אביב תרצה לרכוש אותו, אלא נשלש את הסכום". רוזן/אדריאן הרבשטיין

מצדו של לנדסברג ואנשיו, ההחלטה לצאת לדראפט הייתה פורמלית על מנת לסיים את לימודיו במכללות, "הייתה הנחה כללית שבמצב העניינים הנוכחי לא ניתן יהיה למצות יותר מהתקופה בווירג'יניה", שיחזר השבוע מקורב לשחקן, "ההנחה של כל המשפחה היא כי סילבן לא ייבחר בדראפט, ושיהיה עדיף עבורו לצאת לשנה באירופה, עדיף בקבוצה עם חשיפה. מכבי חיפה, שגם שיחקה ביורוצ'אלנג', הייתה יופי של בחירה".

השנה הראשונה הקשה

אלא שלנדסברג לא נכנס מיד לעניינים כפי שאולי ציפו ממנו, ואחרי שמונה משחקים העמיד ממוצע של 9.9 נקודות ו-4.5 ריבאונדים בממוצע למשחק. "כשראיינו אותי בתחילת השנה שעברה ביקשתי להזכיר שמדובר בילד בגיל 20 עם שנה ראשונה מחוץ לבית, בכדורסל אחר לגמרי, והוא הופך להיות שחקן שהוא לא מטרה יחידה בקבוצה שלו", מזכיר חסין, "אנתוני פארקר הגדול בחצי השנה הראשונה לא עשה סל. אם מסתכלים על רוב שחקני הקולג', אז בשנתיים הראשונות, ולפעמים גם בשלישית, הם שחקנים מחליפים ושחקני חמישייה לא בולטים. סילבן בשנתיים האלה היה שחקן בולט במכללה שלא הצליחה כל כך, אבל ראיתי את הפוטנציאל הזה אצלו, כמו שראיתי אצל דבון ג'פרסון ואצל שחקנים אחרים".

לחסין עצמו היה מאבק צמוד עם ג'ף רוזן על אורך החוזה של לנדסברג. "אני התעקשתי להחתים אותו והתעקשתי ועמדתי על הרגליים האחוריות כדי שיחתימו אותו לשנתיים, מה שלא היה נהוג בחיפה", אומר המאמן לשעבר, "אמרתי לג'ף שבוא נלמד מהטעויות שעשינו עם ג'פרסון, ריץ' ופרקינס שלא הצלחנו להחתים לכמה שנים. אמרתי לו שלא רק שנחזיר את הכסף תוך שנה כי מכבי תל אביב תרצה לרכוש אותו, אלא נשלש את הסכום. ידעתי שסילבן הוא ילד מדהים, עם אופי מדהים, וג'ף היום לא צריך לומר מה הוא חושב עליה".

אנתוני פארקר שחקן מכבי תל אביב. Darko Vojinovic, AP
גם הוא בשנה הראשונה שלו לא פגע. לנדסברג מושווה לאנתוני פארקר הגדול/AP, Darko Vojinovic

את הפירות מלנדסברג החלו בחיפה לראות בעונה שעברה, כשעיקר הפריצה הגיעה תחת המאמן הנוכחי מיקי גורקה. "סילבן מרגיש מאוד נוח במכבי חיפה, וזה גם מתבטא בצורה שהוא משחק, והוא מרגיש מאוד נוח איתי, יש תחושות מאוד טובות ביני לבין סילבן ובין סילבן לבין הקבוצה", מספר גורקה, "שחקנים עם הכישרון של סילבן, ברגע שהם מרגישים בנוח, הכישרון שלהם מתפרץ". מקורביו של ג'ף רוזן מספרים שהחיבור הטוב בין גורקה ללנדסברג נתנו למאמן לא מעט מניות שעזרו לו להמשיך בחיפה.

הקיץ והעבודה הקשה

במהלך הקיץ האחרון פנתה מכבי תל אביב לג'ף רוזן על מנת לקבל את סילבן לנדסברג, אך רוזן התעקש כי הוא מעוניין לראות את השחקן ממשיך לעונה נוספת בקבוצה. במקום לקבל שחקן ממורמר, חיפה קיבלה שחקן חד, בוגר יותר, והרבה יותר טוב. "הרבה מהפריחה של סילבן זה עניין של התבגרות שהוא עבר, הוא הרבה יותר בשל היום מלפני שנה", מספר גורקה.

לנדסברג עצמו מעיד על תהליך מסוים שהוא עבר במהלך הקיץ האחרון. "אני בהחלט מרגיש שהתבגרתי השנה", אומר הכוכב, "בקיץ הנוכחי עבדתי הרבה על הגוף שלי כדי להגיע בכושר הפיזי הטוב ביותר לקראת העונה הזאת. הרגשתי שבשנה שעברה לא הייתי בטוח לגמרי במשחק שלי, ובאתי לעונה הזאת הרבה יותר חזק מנטלית, וזה עזר לי מאוד".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. קובי אליהו
עוקבים מהצד בעניין רב אחר ההתרחשויות. מזרחי ומכבי/קובי אליהו

אז מה השתפר בעצם במשחקו של הגארד-פורוורד? עלייה מטאורית באחוזים מחוץ לקשת, קפיצה בריבאונד מ-3.9 ריבאונדים ל-6.4 בממוצע וגם שיפור בהגנה ובאסיסטים. "תמיד אפשר להשתפר, והשאיפה עבור בחור בגיל של סילבן זה להשתפר כל הזמן בכל מקום במגרש, אבל במקרה שלו, המבחן שלו יהיה העקביות וההמשכיות. כרגע הוא בכושר שיא, אבל צריך לבדוק אותו לאורך תקופה, לדעתי לפחות חצי עונה. זה מבחינתי ההתבגרות והגדילה שלו וההפיכה שלו מכישרון לשחקן מוכח", מספר גורקה. אגב, שורת הנתונים הסטטיסטיים של לנדסברג העונה כוללים 26.4 נקודות למשחק, 61 אחוזי קליעה מהשדה, 50 אחוז מהשלוש, 3.0 אסיסטים ו-36.6 דקות למשחק.

לנדסברג עצמו נשמע כמו שחקן רעב מאוד. "כל שחקן יכול להשתפר בכל דבר, ואני בא לכל אימון במהלך העונה הזאת במטרה ללמוד ולהשתפר", הוא מספר, "אני עובד מאוד חזק על ההגנה שלי, יש לנו מאבקים נהדרים באימונים, יש לנו כישרון גדול בקבוצה. אני וקרלוס פאוול מנסים אחד את השני בכל אימון, כולם נותנים הכל, אז אני חייב להמשיך לעבוד קשה גם על הריבאונד ועל ההתקפה וזה יעזור לקבוצה לנצח משחקים".

בחיפה, אגב, פוחדים מאוד שההמולה סביב הכוכב תפגע בו מעט, אבל מיקי גורקה מנסה לנצל את המצב כדי לתת לו מוטיבציה: "אני מקווה שזה לא יפריע לו. בשלושת השבועות האחרונים אני מאתגר את סילבן בכל פעם מחדש. אני אומר לו, 'נתת משחק טוב, עכשיו בוא נראה אם תוכל לחבר שניים או שלושה או ארבעה ברמה הזאת'. זה לאו דווקא 'בוא תקלע 30 נקודות', אלא הצורה שבה הוא שומר, הדרך שבה הוא הולך לריבאונד, דברים כאלה".

המטרה – NBA

בסופו של דבר, לאיש אין ספק כי לנדסברג יעזוב את חיפה בסוף העונה, ולא משנה מה ההצעה הכספית שיציע לו ג'ף רוזן. גורם במכבי תל אביב אישר השבוע כי "במידה שלנדסברג היה מגיע העונה, שחקן כמו קית' לנגפורד לא היה נוחת במכבי. העובדה שהוא הגיע עם חוזה לשנתיים, לא אמורה להפריע לנו להביא אותו בשנה הבאה".

שחקן מכבי חיפה סילבן לנדסברג. אדריאן הרבשטיין
בינתיים הוא לא מסתנוור מההמולה סביבו. לנדסברג/אדריאן הרבשטיין

אלא שלנדסברג עצמו, שמתעקש לא לדבר על העונה הבאה, לא מוכן לשמוע כשמדברים איתו על מכבי תל אביב. מבחינתו הוא מכוון רק לכיוון אחד, NBA. "סילבן הוא עדיין ילד בחשיבה שלו, אבל לזכותו ולזכות אבא שלו ייאמר שהם עם רגליים על הקרקע", מנתח אלעד חסין, "הוא לא מסתנוור מהדברים האלה או מההמולה סביבו". ואיך הוא ישתלב בליגה הטובה בעולם? "סילבן נופל קצת בין עמדות 2 ו-3 ב-NBA", סבור חסין, "הוא לא גבוה או פיזי מספיק כדי להיות עמדה 3 ב-NBA, הוא לא מהיר מספיק ואין לו קליעה של עמדה 2 ל-NBA, הוא ממש עמדה מספר 3 קלאסי לאירופה".

חסין טוען ש"אני לא מכיר הרבה שחקני יורוליג בעמדה של סילבן. יש לו אופי טוב והוא רוצה לעבוד, יש לו את כל הכלים להיות שחקן מהשורה הראשונה, ואני חושב שבאיזשהו מקום אם הוא ילמד לשחק כדורסל שהוא לא רק כדורסל אחד על אחד זה בכלל ירים אותו לרמות גבוהות. היתרון של סילבן זה יכולת החדירה שלו בשתי ידיים, בצורה פנומנלית. הוא יכול להיות מחליף לעמדה מספר 3 ב-NBA, עם קליעה טובה יותר, כמו מה שאנתוני פארקר הפך להיות".

במכבי חיפה לא ישמחו לשמוע שקבוצה שכבר שמה עין על לנדסברג היא באיירן מינכן שהיא אחד הכוחות העולים באירופה, והשחקן נמצא חזק ברשימות שלה לקראת הופעה אפשרית ביורוליג. עוד מספר קבוצות בגרמניה עוקבות אחרי לנדסברג במידה שהוא לא יצליח להגיע ל-NBA, ולנדסברג? הוא בשלו. "חזרתי העונה לחיפה כדי להפוך את העונה שעברה שהייתה קצת מאכזבת", אומר לנדסברג, "העונה אני מצפה מאוד לכל משחק שלנו. כשתיגמר העונה אני אחשוב על הצעד הבא שלי, אבל בינתיים אני לא רוצה להתעסק בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully