וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים הדהימה את מכבי ת"א 64:78

סנסציה ביד אליהו. עוד במחזור: חיפה ניצחה 85:86 באשדוד אחרי, חולון הביסה את נתניה 75:98, גלבוע/גליל-הבקעה 67:75

גבירותי ורבותי, ליגת העל סוף סוף נפתחה. המחזור השישי שנמשך הערב (ראשון) הביא איתו בשורה של ממש: הפסד ראשון למכבי תל אביב, שנכנעה בביתה 78:64 להפועל ירושלים, נראתה פגיעה בצורה בלתי רגילה, ועייפה. מאוד עייפה. החבורה המותשת של דיוויד בלאט פשוט לא היתה יכולה למשחק קבוצתי נהדר של האדומים, ברשות יובל נעימי, וסוף סוף גם הפועל ירושלים נראית כמו קבוצת צמרת של ממש.

עוד במחזור השישי, ברק נתניה נותרה ללא ניצחון, וביזתה את עצמה פעם נוספת, הפעם בבית כשהובסה 98:75 בידי הפועל חולון. מכבי אשדוד, ששחררה בסוף השבוע את קרייג בראקינס, הפסידה בהארכה למכבי חיפה המשתפרת 86:85, וגלבוע/גליל השיגה ניצחון ביתי מרשים על הבקעה החזקה 67:75. בני השרון/הרצליה נחה במחזור השישי.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. ברני ארדוב, ברני ארדוב
מה עושים? שמעון מזרחי/ברני ארדוב, ברני ארדוב

מכבי תל אביב – הפועל ירושלים 78:64

אולי הערב, יבינו סוף סוף במכבי תל אביב את המשמעות האמיתית של השתתפות בשלוש ליגות. מסע של שלושה משחקים של האלופה בארבעה ימים הגיע הערב לסיומו עם הפסד, ועוד איזה הפסד: מפלה ביתית מול היריבה הנצחית, זו שלא ניצחה ביד אליהו מאז עונת 90/91. דיוויד בלאט בחר הערב שלא להלביש את ג'ורדן פארמר ותיאו פפאלוקאס, ושילם על כך את המחיר. יוגב אוחיון נפל מהרגליים, כך גם ליאור אליהו ודייויד בלו, ואחרי שניצלה מהפסדים מול שרלרואה ולובליאנה, הפעם היכולת הרעה של האלופה הישראלית כבר באה לידי ביטוי גם בלוח התוצאות הסופי. מנגד, לפתע כמעט ונשכחת לה פתיחת העונה הרעה של עודד קטש ושחקניו, שקיבלו הערב הצגה פנטסטית של יובל נעימי, בתוספת ערב גדול נוסף של בריאן רנדל. עם יכולת קבוצתית והגנתית כמו של היום, העונה של הפועל ירושלים ממש לא נגמרה. היא רק התחילה.

רבע ראשון:

עודד קטש הותיר את לוק ג'קסון מחוץ לסגל ופתח עם ג'ון תומאס בחמישיה, אלא שגם הוא התקשה לעצור את סופוקליס שחורציאניטיס, שקלע 7 נקודות מהירות והעלה את האלופה ל-9:11. ירושלים הלכה פנימה והצליחה להישאר קרובה, וכעבור מספר דקות חלשות למדי של כדורסל תם לו הרבע הראשון ביתרון 12:18 של המארחת. שימו לב למספרים של האדומים בתום הרבע הראשון: 3 מ-14 ל-2, 0 מ-2 ל-3, 6 איבודים ושני אסיסטים. דיוויד בלו הלוהט פתח את הרבע השני עם שלשה, ואיבוד כדור נוסף של ירושלים הסתיים בליי-אפ קל של אוחיון, שקבע 12:23 ואילץ את קטש לקחת פסק זמן.

רבע שני:

דיוויד בלו הלוהט פתח את הרבע השני עם שלשה, ואיבוד כדור נוסף של ירושלים הסתיים בליי-אפ קל של אוחיון, שקבע 12:23 ואילץ את קטש לקחת פסק זמן. האדומים חזרו מצוין מהטיים-אאוט, ושתי שלשות של די ג'יי סטרוברי המצוין עמדו במרכז ריצת 2:11 וצימקו את ההפרש ל-25:23 בלבד. יובל נעימי לקח אחריות וניהל היטב את המשחק הירושלמי, ושלשה גדולה שלו השלימה את המהפך והעלתה את האורחים ל-31:32. יוגב אוחיון בקושי קיבל דקות מנוחה וזרק איירבול שני במשחק, ומהצד השני קלע בריאן רנדל סל ועבירה וקבע 33:39 גדול לירושלים עם הירידה לחדרי ההלבשה. התוצאה ברבע השני: 15:27 לאורחים.

רבע שלישי:

המומנטום האדום נמשך, ובגדול, ושלשה של נעימי בצירוף נקודות בצבע של אלישי כדיר וג'ון תומאס הריצו את ירושלים ל-3:10 מהיר בפתיחת הרבע, ואילצו את בלאט לקחת פסק זמן בפיגור מדהים למדי - 49:36. נעימי הנהדר צלף את השלשה הרביעית שלו במשחק כדי לקבוע יתרון שיא של 40:54. בורשטיין וריצ'ארד הנדריקס עלו מהספסל והצליחו לעצור את הסחף, אך סל של דן גרונפלד על הבאזר סידר לירושלמים יתרון 50:60 עם העליה לרבע המכריע.

רבע רביעי:

הקהל החל להיכנס לעניינים ואיתו גם דיוויד בלו, שתפר שלשה וצימק ל-62:55, 8 דקות לסיום. רנדל החזיק את ירושלים בתמונה ברגעים המכריעים, וסל נפלא שלו קבע 58:68, חמש דקות לסיום. הצהובים ניסו לבצע פוש אחרון בנסיון קאמבק נואש, אך הם נתקלו בהגנה מצוינת, וכדיר העלה את ירושלים ל-62:74, 1:51 דקות לסיום. משם, מיותר לציין, מכבי תל אביב כבר ממש, אבל ממש לא הצליחה לחזור.

קלעו להפועל ירושלים: יובל נעימי 23 (8 מ-15 מהשדה), בריאן רנדל 16 (6 מ-7 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, די ג'יי סטורברי (6 נקודות, 5 אסיסטים) ואלישי כדיר (10 ריבאונדים) 10 נקודות כל אחד, ג'רוויס ורנאדו 9, דן גרונפלד 6, גוני יזרעאלי וג'ון תומאס 2 נקודות כל אחד, משה מזרחי שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: ריצ'ארד הנדריקס 15 ו-6 ריבאונדים, ליאור אליהו ויוגב אוחיון (4 אסיסטים) 10 נקודות כל אחד, סופוקליס שחורציאניטיס 9, דייויד בלו 6 (2 מ-6 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, טל בורשטיין וקית' לנגפורד (2 מ-10 מהשדה) 5 נקודות כל אחד, דווין סמית' 4 (1 מ-8 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, גיא פניני שיחק ולא קלע.

שחקני הפועל ירושלים בריאן רנדל, גוני יזרעאלי מתחבקים. ברני ארדוב, ברני ארדוב
שניים מהגיבורים של הערב. רנדל ויזרעאלי חוגגים/ברני ארדוב, ברני ארדוב

ברק נתניה – הפועל חולון 98:75

האם נמצאה הנוסחה עבור הפועל חולון העונה? קבוצתו של דן שמיר, שתמיד התהדרה באולמה הביתי, סובלת העונה מהפסדים ביתיים לא ברורים, ודווקא בחוץ הכל דופק כמו שעון. רון לואיס במשחק ענק הוליך חמישה קלעים בדאבל פיגרס, ואלה העניקו לשמיר ניצחון חשוב. לעומתה של חולון, אם מישהו תהה כיצד נתניה עדיין ללא ניצחון העונה, כל שהוא היה צריך זה לצפות במשחק הערב. ההגנה הנתנייתית פשוט אינה קיימת, הקבוצה נוטה להתפרק מנטלית, ושתי התכונות הללו לא בדיוק עוזרות כשהקבוצה מוצאת את עצמה בפיגור גדול, מצב שנתניה מכירה היטב העונה.

היד של בנקס להטה בפתיחה, כשהגארד הנתנייתי צלף שתי שלשות גדולות, ויחד עם גואטה העלה את נתניה ליתרון, אבל לואיס שמר את חולון במשחק, רוט הריץ מצויין את המתפרצות מבלי לחכות לנתניה, ודאנק אימתני של דאנסטון קבע יתרון 12:17 לאורחים. המארחים המשיכו לרמות בהגנה, ושלשה מטורפת של הרוש הורידה את חולון ביתרון 18:29 בסיום הרבע הראשון. חולון המשיכה להתעלל בנתניה, השיגה נקודות מתי שרצתה, ודאנק ללא הפרעה של לואיס קבע 20:37 מדהים. פרנקו פשוט לא הצליח למצוא פתרונות להתקפה החולונית, שכבר הגיעה עד 20 הפרש, לפני שאורלנד עם שלשה ונקודות של חכמון קבעו ריצת 0:9 והורידו ל-42:31. רוט צלף שלשה גדולה, ורק נקודות של כריס ווטסון החזיקו את נתניה בתמונה, בעוד חולון הוליכה 37:47 במחצית.

יהוא אורלנד פתח טוב עבור נתניה את הרבע השלישי וכבר צימק ל-6 בלבד, אבל אז ספג מרפק כואב שהוריד אותו אל הספסל, ובינתיים התעוררה חולון, בעיקר הודות לטזמין מיטשל שהריץ מצויין את קבוצתו והעלה אותה ל-47:60. לואיס המשיך להיות הסיוט של ההגנת המארחים, שחקניו של פרנקו פשוט לא מצאו את הטבעת ומצאו את עצמם בפיגור 72:56 לפני הרבע האחרון. מי שציפה שנתניה עוד תחזור למשחק ברבע האחרון ככל הנראה לא ראה את הקבוצה העונה. שלשה של דאנסטון פתחה את הרבע הרביעי וארבע קליעות עונשין רצופות של שון דניאל קבעו יתרון 21. עד לסיום המשיך שלומי הרוש לשפץ את הממוצעים שלו, בעוד חולון חוזרת לעצמה עם ניצחון חושב, ונתניה ממשיכה בשקיעה האיטית שלה.

קלעו להפועל חולון: רון לואיס 27 (4 ריבאונדים, 3 חטיפות), בריאנט דנסטון 16 (7 ריבאונדים, 3 חסימות), מורן רוט 15 (4 חטיפות, 7 אסיסטים), שלומי הרוש 15, טזמין מיצ'ל 12, שון דניאל 7 (7 מ-7 מהעונשין), פטריק סליבאן 6. עודד שעשוע שותף ולא קלע.

קלעו לנתניה: אדריאן בנקס 16, יהוא אורלנד 14, ליאור חכמון 13, בריאן אסברי 11, כריסטיאן בארנס 7, ג'רום רנדל 6, אלירן גואטה 4, ליאור ליפשיץ 2, כריס ווטסון 2.

מכבי אשדוד – מכבי חיפה 86:85 (בהארכה)

בשבוע שעבר אמר מיקי גורקה שהקבוצה שלו הפכה למלהיבה מאוד, ובסיום המשחק הערב, אין בכך כל ספק. הירוקים סיפקו את המותחן של הערב, כשיצאו עם ניצחון חוץ ענק מול האשדודים, ועשו זאת, שוב בזכות יכולת שיא של סילבן לנדסברג, שפשוט מוכיח שבוע אחר שבוע שהוא לא שייך לליגה הישראלית. לעומת זאת, אשדוד, שהוליכה במשך רוב חלקי המשחק שוב קורסת ברגעי הסיום, והפתעת העונה שעברה נופלת למאזן חלש במיוחד של ארבעה הפסדים לעומת ניצחון בודד אחד. האם שיחרורו של קרייג בראקינס בכל זאת היה טעות?

ג'וש דאנקן חזר ובגדול, ויחד עם ראמל בראדלי הקפיץ את המארחים ליתרון 2:8. דאנקן היה פשוט בכל מקום, עם 12 נקודות ברבע הראשון בלבד אבל קרלוס פאוול והתעוררות מאוחרת יחסית של סילבן לנדסברג, הביאה את חיפה לריצת 0:6 בסיום הרבע הראשון ויתרון 21:23. אשדוד התאוששה, טיוס עלה מצויין ועם נקודות וגג ענק על לנדסברג החזיר את היתרון לאשדוד עם 25:28. חג'ג' המשיך את המומנטום, דאנקן אסף עוד ריבאונד התקפה והפך אותו לנקודות, ואשדוד טסה ל-4:15 ברבע, בדרך ליתרון 7. לנדסברג היה היחידי שהיה פעיל באותן דקות בחיפה, שפשוט לא הצליחה לקבל תרומה מאף אחד אחר, בוודאי שלא מהישראלים שלה, ובראדלי הוריד את אשדוד ביתרון 36:41 אל המחצית.

האורחים לעו טוב יותר אל המחצית השניה, כשג'רמיין ג'קסון רושם בכורה מחודשת מוצלחת במדים הירוקים, ונקודות שלו הובילו לקאמבק של חיפה שעלתה ל-51:52. שלוש קליעות עונשין מוצלחות של מאיר טפירו ויכולת טובה של בראדלי וקרטר החזירו את אשדוד לעמדת ההובלה כשהמארחים הוליכו 60:62, בסיום הרבע השלישי. חיפה פתחה בטירוף את הרבע האחרון, ועם ריצת 2:7 עלתה ליתרון 3 כשלנדסברג תופר שלשה. היתרון המשיך לעבור מיד ליד, כשאף אחד באשדוד לא מצליח להאט את לנדסברג, ומנגד טפירו צולף שלשה שהביאה את אשדוד עם יתרון שתי נקודות אל הדקה האחרונה. במצב של שיוויון, 27 שניות לסיום החטיא טיוס שתי זריקות עונשין קריטיות, אבל פאוול החטיא מתחת לסל שניות לסיום, שון וויליאמס החטיא את ניסיון ההחזרה והמשחק הלך להארכה.

המותחן פשוט לא נגמר, חיפה נראתה מעולה בפתיחת ההארכה וכבר עלתה ליתרון 4 אבל בראדלי צימק מהקו, ושלשה ענקית של טפירו העניקה את היתרון בחזרה לאשדוד. נגמר? מה פתאום. אבין בן שימול השיב בשלשה ענקית משלו, ופתאום זה נקודה לחיפה, 25 שניות לסיום. אשדוד ניסתה ללכת לטפירו אבל חיפה שמרה טוב, הכדור הגיע לדאנקן שחיפש את הזריקה המנצחת אך שון וויליאמס רשם את חסימת המשחק, והשלשה של בראדלי שנכנסה עם הקרש נרשמה אחרי הזמן, ניצחון ענק לחיפה בחוץ.

קלעו למכבי חיפה: סילבן לנדסברג 24 (5 ריבאונדים, 5 איבודים), קרלוס פאוול 20 (8 ריבאונדים), שון וויליאמס 20 (12 מ-16 מהעונשין, 14 ריבאונדים, 3 חסימות), ג'רמיין ג'קסון 10 (6 אסיסטים, 5 איבודים), אבי בן שימול 8, קינטל וודס 2 (1 מ-8 מהשדה), דניאל איידן 2, טמיר אריאלי שותף ולא קלע.

קלעו למכבי אשדוד: ג'וש דאנקן 21 (1 מ-5 ל-3, 12 ריבאונדים, 4 איבודים), מאיר טפירו 17 (7 אסיסטים), אלכס טיוס 16 (7 מ-9 מהשדה, 11 ריבאונדים, 3 חטיפות, 2 חסימות), ג'וש קרטר 14 (2 מ-8 ל-3), ראמל בראדלי 12, דרור חג'ג' 3, גלעד קרני 2. דניאל גור אריה ואנטון שוטבין שותפו ולא קלעו.

סילבן לנדסברג חולם על ה-NBA

מיקי גורקה מהלל את שון וויליאמס המצוין

הפועל גלבוע/גליל עליון – מ.כ הבקעה 67:75

מה תגידו על גלבוע/גליל של ליאור ליובין? הקבוצה שנראתה נורא בפתיחת הליגה, התאוששה בצורה מדהימה, רשמה ניצחון מרשים על הפועל ירושלים, והיא עתה מחזיקה בארבעה ניצחונות רצופים (כולל את אירופה). הניצחון הערב היה מרשים עוד יותר, כשהוא לא רק הושג מול קבוצה מהצמרת בדמותה של הבקעה, אלא נעשה ללא קורטני פלס, שנמצא בארצות הברית בגלל מותו של אחיו בתאונת דרכים. במקומו, ליובין קיבל משחק שיא מרומאו טראוויס, שנשא את הקבוצה על כתפו והוליך אותה לניצחון ביתי חשוב. הבקעה לעומת זאת תצטרך עתה להתאושש ולחזור לעצמה, דבר שהיא לא ממש רגילה אליו העונה.

הבקעה פתחה טוב, כשהיא מקבל דקות טובות מסקוורר ושלשה של דיון דאוול כבר העלה ליתרון 4:7, אבל פרחי שנמצא בכושר נהדר צלף שלשה משלו, קבע 11:11. רומאו טראוויס עשה צרות בצבע של האורחים והעלה ליתרון 4, אבל פינוק עם נקודות ראשונות מחוץ לקשת לא נתן לגלבוע/גליל לברוח, והוריד את קבוצתו בפיגור 14:15 בסיום הרבע הראשון. קוז'יקרו וטראוויס הטיסו את הגליל לריצת 2:8 בפתיחת הרבע השני ויתרון 20:27, אבל דלייני ובעיקר פינוק, הגיבו בריצת 0:9 משלהם, והעלו את הבקעה ליתרון נקודה. טראוויס החזיר את היתרון לידיים מקומיות, וג'וזף ג'ונס חתם את תוצאת המחצית עם 31:33 לזכותה של גלבוע/גליל.

הבקעה המשיכה לנצל את הסגל הקצר של הגליל, ובפתיחת הרבע השלישי נטלה בחזרה את היתרון עם נקודות של פינוק ופרימן שהעלו ל-36:37. ליובין לא נבהל, המשיך ללכת לאס שלו הערב, טראוויס, שפשוט היה בלתי ניתן לעצירה, ושלשה של יבזורי קבעה יתרון 13, לפני ששלשה של דלייני עצרה את הריצה של המארחים, שירדו ביתרון 46:55 בלבד בסיום הרבע השלישי. המומנטום המשיך לעמוד בצד של גלבוע/גליל, שפתחה בסערה את הרבע האחרון עם ריצת 6:14, כשהפעם ג'וזף ג'ונס לוקח את האחריות על עצמו ומטיס את קבוצתו ליתרון 52:69. משם כבר הבקעה לא הצליחה לחזור, וטראוויס המשיך לצבור עוד ועוד נקודות בדרך לניצחון.

קלעו לגלבוע/גליל: רומאו טראוויס 24 (11 מ-17 מהשדה, 7 ריבאונדים), ג'וזף ג'ונס 13, צ'ייסון אלן 9 (7 ריבאונדים, 7 אסיסטים), עידו קוז'יקרו 8, יאן מרטין 7, אופיר פרחי 6, דגן יבזורי 5, כריס תומאס 3, נמרוד טישמן שותף ולא קלע.

קלעו לבקעה: פול דיליני 26 (9 מ-11 ל-2), ראשון פרימן 19 (11 ריבאונדים), דנילו פינוק 12 (2 מ-12 ל-2), דיון דאוול 5, איתי גרינבוים 3, יחזקאל סקוורר 2 (8 אסיסטים), ניר כהן, שמוליק ברנר ואיתי לב שותפו ולא קלעו.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully