וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את אפס איסטנבול 72:79

וואלה! ספורט

10.11.2011 / 21:55

18 נקודות של פארמר ותפוקה כמעט מכל שחקני הסגל סידרו לצהובים ניצחון חוץ ענק. הטורקים קלעו 8 מ-33 מחוץ לקשת

ערב המשחק הלוהט מול אפס איסטנבול, נדמה היה כי מכבי תל אביב ואוהדיה היו עסוקים דווקא בהיבטים הבטחוניים של המשחק. אלא שהמפגש הלוהט של הצהובים בהר הגעש הטורקי הערב (חמישי) דווקא עבר בשלום, והביא איתו יופי של משחק כדורסל. ובסופו של דבר, היתה זו האלופה הישראלית שהשיגה ניצחון חוץ גדול שעוד עשוי להתברר כאחד החשובים ביותר שלה העונה ביורוליג, עם 72:79 דרמטי למדי. בשבועיים הקרובים מצפים לאלופה הישראלית שני משחקי בית, מול שרלרואה ומילאנו, ודומה כאילו זו ההזדמנות שלה להשתלט על פסגת בית ג'.

דיוויד בלאט: "טל בורשטיין היה ה-MVP הערב"
עמרי כספי עשוי לחתום במכבי תל אביב בימים הקרובים

- סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול אסטבן באטיסטה שחקן אפס איסטנבול. רויטרס
כרגיל, היה קשה לעצור אותו בצבע. שחורציאניטיס/רויטרס

המשחק הערב הוכיח פעם נוספת כמה מאמין דיוויד בלאט בשיטת הרוטציה שלו. עוד לפני אמצע הרבע השני שיתף מאמן מכבי תל אביב את כל שחקני הסגל שלו, מהראשון ועד האחרון, וככל שנקפו הדקות כך התברר כי האיש שעומד בראש המערכת הצהובה יודע בדיוק מה הוא עושה. בלאט ניהל הערב מצוין את המשחק, לא פחד להעניק דקות מרובות לטל בורשטיין ויוגב אוחיון, וקיבל תפוקה כמעט מכל שחקן שראה את הפרקט הערב. שני הישראלים נלחמו ושמרו מצוין, ג'ורדן פארמר, ליאור אליהו, דיוויד בלו וסופוקליס שחורציאניטיס היו אמונים על הצד ההתקפי, וגם תרומה מינימלית למדי של כוכבים, לכאורה, כמו תיאו פפאלוקאס, דווין סמית' וקית' לנגפורד לא מנעה מהצהובים להשיג את הניצחון הגדול.

אחוזי קליעה גדולים לא ראינו הערב, וזה בלשון המעטה. קבוצת הכוכבים של אפס הציגה לראווה שלל שמות מרשימים אך לא מחוברים או יציבים, ויום זוועתי שלה מחוץ לקשת (8 מ-33) הקשה עליה מאוד, כמו גם ערב נוראי של סאשה וויאצ'יץ', שאמנם סיים עם 21 נקודות אך התעקש לקלקל פעם ועוד פעם את התקפת קבוצתו, עם 4 מ-13 מחוץ לקשת ושלשוה איבודי כדור גורליים. הטורקים הצליחו להישאר קרובים בזכות ההגנה המצוינת שלהם, אלא שבסופו של דבר היתה זו הקבוצה המחוברת מבין השתיים שחגגה את הניצחון. החבורה של בלאט ניצחה כל אחד מארבעת הרבעים הערב, הוכחה נוספת ליציבות הגדולה שלשם שינוי, נמשכה הערב כל 40 הדקות. המאמן הצהוב ראוי לכל המחמאות והוא יכול להיות מרוצה. מאוד מרוצה.

מהלך המשחק

רבע ראשון:

מכבי תל אביב פתחה עם אוחיון, ג'ורדן פארמר, דווין סמית', ליאור אליהו, סופוקליס שחורציאניטיס. מנגד, הטורקים עלו עם קרם טונצ'רי, סאשה וויאצ'יץ', דוגוס בלביי, ארסן איליאסובה וסטנקו באראץ'. הצהובים התקשו מול ההגנה הטורקית המצוינת, קלעו נקודה ראשונה מהעונשין אחרי 2:30 דקות, ורשמו סל שדה ראשון רק 4:15 דקות מהפתיחה, כאשר אליהו צימק ל-8:3. בלאט לקח פסק זמן וביצע לא פחות מארבעה חילופים, כששחקן החמישיה שנותר - פארמר - לקח את ההתקפה על עצמו וקירב את האורחת מרחק 13:12 בלבד. רכבת החילופים הצהובה נמשכה, ושון ג'יימס השלים מהפך ודאג להעניק לצהובים יתרון ראשון במשחק - 13:14 בתום הרבע הראשון, בו שותפו כל שחקני הסגל למעט טל בורשטיין.

רבע שני:

שחורציאניטיס, שהתקשה להיכנס למשחק, חזר לפרקט בפתיחת הרבע השני והיווה את שחקן המטרה בהתקפה הצהובה. מנגד, הטורקים ניסו שוב ושוב מחוץ לקשת, אך מצאו את הטבעת רק בנסיון העשירי שלהם, כשצ'נק אקיול העלה אותם ל-20:22. בלאט שלף את בורשטיין מהספסל, ובדקות הבאות שיחקו הקבוצות פנימה - מכבי לשחורציאניטיס, אפס לבאראץ' - והיתרון עבר מצד לצד, כששיתוף פעולה בין פארמר ואליהו במשחק המעבר קבע 29:32 לצהובים. אליהו המשיך להיראות מצוין והעלה את האורחים ל-30:36, אפס צימקה ל-36:35, ואסיסט נפלא של בורשטיין לשון ג'יימס סמוך לבאזר שלח את הקבוצות לחדרי ההלבשה כשלוח התוצאות הראה 35:38 למכבי תל אביב.

רבע שלישי:

בלו ובורשטיין קיבלו מבלאט את הקרדיט בפתח הרבע השלישי, ויכולת מצוינת של הראשון בצירוף דקות טובות של פארמר העניקו לצהובים יתרון שיא הערב - 43:52. דווקא ברגע הזה ההתקפה של האלופה הישראלית נתקע, ו-וויאצ'יץ' ניצל זאת כדי לצמק ל-52:49 עם שתי שלשות רצופות, שהקפיצו את הקהל וגרמו לבלאט לקחת פסק זמן. באטיסטה קם מהספסל הטורקי והראה כי לא שכח לשחק כדורסל, אך על אות הסיום של הרבע היה אחראי דווין סמית', שצלף מחוץ לקשת את הנקודות הראשונות שלו במשחק כדי לקבוע 53:59 חשוב לצהובים עם העליה לרבע המכריע.

רבע רביעי:

סל נפלא של יוגב אוחיון בפתיחת הרבע האחרון העלה את מכבי ל-53:62, אלא שוויאצ'יץ' ושלל ריבאונדים בהתקפה החזירו את הטורקים לעניינים, ו-6:30 דקות לסיום עמד היתרון הצהוב על 61:64. שחורציאניטיס קבע 63:68, 4 דקות לסיום, ושוב היה זה וויאצ'יץ' - מי אם לא הוא - שתפר שלשה רביעית במשחק והשווה ל-70:70, שתי דקות לסיום. פארמר הרגיע את העניינים והעלה את מכבי ל-70:74, ואחרי איבודי כדור נוראיים והחטאות משני הצדדים - בעיקר של וויאצ'יץ' - נשלח בורשטיין אל קו העונשין וקבע 70:76, 20 שניות לסיום. משם אפס כבר לא הצליחה לחזור, ונותרה ללא נצחונות בית ביורוליג העונה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ג'ורדן פארמר 18 (6 מ-10 מהשדה, 5 ריבאונדים, 6 אסיסטים), דייויד בלו 15 (4 מ-5 ל-2), סופוקליס שחורציאניטיס 12, ליאור אליהו 12 (5 מ-6 מהשדה), טל בורשטיין 7 (25 דקות, 7 ריבאונדים, 3 אסיסטים), שון ג'יימס 6, יוגב אוחיון 4 (5 אסיסטים), דווין סמית' 3, ריצ'ארד הנדריקס 2. גיא פניני (8 דקות), קית' לנגפורד (8) ותיאו פפאלוקאס (4) שותפו אך לא קלעו.

קלעו לאפס איסטנבול: סאשה וויאצ'יץ' 21 (4 מ-13 ל-3, 3 איבודים), סטנקו באראץ' 17, ארסן איליאוסבה (4 מ-10 מהשדה) צ'נק אקיול 9, קרם טונצ'רי 6 (0 מ-3 ל-3), אסטבן באטיסטה 4, דוגוס בלביי 2, ולאדו אילייבסקי 2, ארמל קוקו 2. דושקו סבאנוביץ' (0 מ-7 מהשדה) וסינאן גולר (0 מ-5 ל-3) שותפו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully