וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את ריאל מדריד 82:88

ג'ורדן פארמר סוף סוף נראה כמו שחקן מהליגה הטובה בעולם, ועם משחקו הטוב ביותר העונה (27) הוליך את מכבי ת"א לניצחון

בואו לדבר על המשחק בפייסבוק

סביר להניח שכשדיויד בלאט וראשי מכבי תל אביב העלו בדמיונם כיצד תיראה הקבוצה שבנו במהלך הקיץ, היו לא מעט פנטזיות על קבוצה מלהיבה, לוחצת ונפיצה. עד כה, הצהובים לא בדיוק הציגו את היכולת המצופה מהם, למרות שרשמו רק הפסד אחד בכל המסגרות, אבל הערב (חמישי) קיבלו ראשי הקבוצה, המאמן והאוהדים את משחקה הטוב ביותר של הקבוצה, כשמכבי ניצחה 82:88 את ריאל מדריד החזקה. מעבר לתוצאה המרשימה על אחת הקבוצות החזקות באירופה, ומועמדת מובילה להגעה לפיינל פור, הצהובים הערב הראו לכל המבקרים שלהם בדיוק מה קורה כשהכל מתחבר, כשהפוטנציאל מגיע למימוש, כשהשחקנים מתחילים להכיר אחד את השני, וחשוב מכך, מוכנים להילחם איש עבור רעהו. האם הניצחון המרשים הזה יהיה זה שיסמן את השינוי בעונתם של הצהובים?

ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מי פה הכוכב האמיתי? פארמר מתפוצץ על פרננדס וריאל/ברני ארדוב

הצהובים הגיעו למשחק כשהם אינם בטוחים במאת האחוזים ביכולת שלהם לסגור משחקים. שני ניצחונות דחוקים על פרטיזן בלגרד וניצחון בשתי נקודות בלבד על ברק נתניה החלשה הכניסו עוד לחץ למערכת, אבל הפעם, מול הקבוצה החזקה ביותר שפגשה מכבי העונה, הביטחון העצמי של השחקנים דיבר. בלו ואוחיון היו פשוט נהדרים בצד ההגנתי, שחורציאניטיס היה בלתי ניתן לעצירה בצבע, ומעל כולם, מכבי קיבלה את פארמר בהופעתו הטובה ביותר, כשכוכב ה-NBA מראה בדיוק למה הוא מסוגל כשהוא רוצה, ומרגיש בנוח. הרוטציה של בלאט עבדה מצויין הערב, בעוד ריאל מדריד נוחלת הפסד ראשון העונה ביורוליג, שפותח את המאבק בינה לבין מכבי על ראשות הבית נכנס להילוך גבוה. בשבוע הבא ייצאו הצהובים למשחק חוץ קשה לא פחות, מול אפס איסטנבול שניצחה הערב את מילאנו 54:62.

הרכז פתח נהדר את המשחק, ואיפשר לאוהדים ביד אליהו סוף סוף לקבל קצת ניצוצות של כישרון, כשהוא חותך ללא קושי את הגנת ריאל. פרננדס, גם הוא מהליגה הטובה בעולם ראה ולא נותר אדיש, כשהוא מעלה ברבע השני את ריאל ליתרון 5, אבל כניסה מחודשת של שחורציאניטיס הקשתה מאוד על הגבוהים של ריאל, ושלשות ענקיות של דיויד בלו העניקו יתרון 41:46 למכבי במחצית. ברבע השלישי הגיעה הבריחה של המארחים כשמכבי רושמת את הרבע הטוב ביותר שלה עד כה העונה. בלו ושחורציאניטיס המשיכו להיות גדולים בהתקפה, והתעוררות של דווין סמית' הגיעה בדיוק בזמן, כשריאל החלה לצלוף ללא היכר מחוץ לקשת. ברבע האחרון ניסו האורחים לחזור, אבל הפעם, בשונה ממשחקים קודמים, מכבי החזיקה מעמד בעיקר בזכות המנהיגות של פארמר, והשיגה ניצחון ביתי חשוב במיוחד.

בלאט התמוגג: "השחקנים נתנו הצגה ומפגן אופי מדהים"

רגע לפני מכבי: אפס איסטנבול ניצחה את מילאנו 54:62

מהלך משחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם יוגב אוחיון, ג'ורדן פארמר, דווין סמית', ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. ריאל העלתה את רודי פרננדס, קרלוס סוארז, ניקולה מירוטיץ', סרחיו יול ומירצה בגיץ'. פארמר פתח מצויין את המשחק וקלע 4 נקודות מהירות, אבל פרננדס מיד השיב בשלשה עבור האורחים. אליהו החל להיות פעיל ולתקוף את הסל, וכניסה של פפאלוקאס הכניסה סדר בהתקפה, והיווני מצא את הנדריקס לדאנק נהדר שקבע 10:14 לצהובים. פרננדס תפר עוד שלשה, אבל סל ועבירה של הנדריקס ומתפרצת נהדרת של בלו העלתה את הצהובים ליתרון 6. ריאל לקחה פסק זמן וחזרה ממנו טוב, עם רייס ודאנק עצום של איבקה שהשלים ריצת 0:6 וקבע שיוויון. פארמר המשיך להיות טוב, ורשם סל ועבירה, אבל רייס שמר את ריאל צמודים, 21:21 בסיום הרבע הראשון.

הספרדים פתחו בטירוף את הרבע השני, כשאיבקה וקארול מטיסים אותה ליתרון 25:29. שחורציאניטיס חזר ומיד חפר טוב בצבע, ואף סידר אסיסט נהדר לבלו שצלף שלשה גדולה והוסיף עוד ג'אמפ שהשלימו מהפך ויתרון 31:34. שחורציאניטיס המשיך לאמלל את טומיץ' בצבע עם ארבע נקודות רצופות, פארמר שוב חדר בצורה מוצלחת והעלה ל-35:42. פוצ'יוס ואיבקה (עם עוד דאנק) שמרו את האורחים קרוב ולא איפשרו למכבי לברוח, אבל יול ביצע עבירה שלישית לפני ההפסקה, ונשלח אל הספסל. פרננדס המשיך ללהטט ולהרשים עם עוד חדירה שצימקה ל-3, אבל שלשה רחוקה במיוחד של בלו הורידה את מכבי ביתרון 41:46 אל ההפסקה.

בלו לא התקרר בחדרי ההלבשה והמשיך ללהוט, כשיחד עם מתפרצת נהדרת של אוחיון לסמית' עלתה מכבי ליתרון 41:50. פארמר מצא את אוחיון פנוי לשלשה, האורחים פשוט לא הצליחו למצוא את הטבעת, ונקודות של סופו במתפרצת קבעו ריצת 2:12. קארול וסוארז שברו את הבצורת המדרידאית, אבל שחורציאניטיס, בערב פשוט גדול העלה ל-11 עם עוד סל ועבירה. סרחיו רודריגס צלף שלשה, וקארול הפגיז שלוש שלשות רצופות, אבל סמית' התעורר, ועם שמונה נקודות רצופות בתוך דקה שמר על יתרון דו ספרתי. ההגנה הצהובה המשיכה לחטוף כדורים, ופארמר הוריד את קבוצתו ביתרון 62:74 בסיום הרבע השלישי.

בלו המשיך להקפיץ את השומרים שלו כדי לסדר לעצמו ג'אמפים פנויים, ופארמר הגיע ל-20 נקודות כשהוא גובר על השומר שלו בכדרור ומגיע שוב עד הטבעת כדי לקבוע 68:80.
פרננדס לא ויתר ורשם עוד שלשה, רייס נלחם מצויין בצבע, סחט עבירה חמישית מריצ'ארד הנדריקס ומצא נקודות באותו מהלך בעוד הפיגור של ריאל צנח ל-7 בלבד. פרננדס החטיא שלשה קריטית, אבל גם יוגב אוחיון רשם שתי החטאות, והאורחים נותרו במשחק. פארמר לקח אחריות אבל חדר לא טוב והחטיא, ריאל רצה למתפרצת אבל פארמר, פשוט בערב מדהים רץ כל הדרך חזרה וחטף בחזרה את הכדור, כדי לשים שתי זריקות מוצלחות מהקו, ולהעלות את מכבי ליתרון 7, 24 שניות לסיום, ולסגור למעשה את המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ג'ורדן פארמר 27 (9 מ-11 מהשדה, 5 אסיסטים), סופוקליס שחורציאניטיס 16, דייויד בלו 16 (5 מ-7 ל-2), דווין סמית 15 (4 מ-4 ל-2, 6 ריבאונדים), ריצ'ארד הנדריקס 7, יוגב אוחיון 5 (5 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 21 דקות), ליאור אליהו 2, גיא פניני (17 דקות), תיאו פפאלוקאס (10 דקות), קית' לנגפורד (5 דקות) ושון ג'יימס (1 דקות) שותפו ולא קלעו.

קלעו לריאל מדריד: ג'ייסי קארול 18 (4 מ-5 ל-3), פליפה רייס 15, רודי פרננדס 13 (3 מ-9 ל-3), סרג' איבקה 9, סרחיו רודריגס 7 (8 אסיסטים), קרלוס סוארס 5, מרטינאס פוצ'יוס 4, מירזה בגיץ' 4 (9 ריבאונדים), סרחיו יול 3, אנטה טומיץ' 2, ניקולה מירוטיץ' 2.

היורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully