וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: 3:3 להפועל תל אביב נגד איינדהובן בחוץ

טוטו תמוז עם צמד ועומר דמארי עם שער, הבריקו בהולנד, אבל ההגנה הישראלית הרעועה והרחקה של גורדנה, מנעו הפתעה

דווקא אחרי שלושה הפסדים ברציפות, דווקא אחרי שאיבדה את הסיכוי להעפיל לשלב הבא, הפועל תל אביב הגיעה הערב לפיליפס שטדיון באיינדהובן והשיגה נקודה ראשונה עם 3:3 מרשים נגד הקבוצה החזקה בבית ג' של הליגה האירופית - פ.ס.וו.

עומר דמארי כבש את הראשון בדקה ה-10 אחרי בישול של טוטו תמוז והאחרון כבש פעמיים לאחר מכן (33 ו-46) אחרי מצבים שדמארי יצר לו. הפועל הוליכה 1:3, אבל לא הצליחה לשמור עליו אחרי שרועי גורדנה הורחק בדקה ה-72. ג'ורג'יניו ויינאלדום (12), אולה טויבונן (59) וקווין סטרוטמן (87) כבשו עבור המארחת.

הפועל השיגה נקודה ראשונה, אבל איבדה סופית את הסיכוי להעפיל שלב אחרי שלגיה ורשה ניצחה את ראפיד בוקרשט 1:3 במשחק המקביל והצטרפה להולנדים בדרך לשלב הנוק אאוט.

שחקני הפועל חוגגים מול איינדהובן. רויטרס
ההגנה לא משהו, אבל החוד של הפועל תל אביב הוא אירופאי לחלוטין/רויטרס

המשחק הערב בפיליפס שטדיון התאפיין בכדורגל משוחרר מבחינה התקפית, ובעיקר בהגנות חלשות. טוטו תמוז שנמצא בכושר הטוב בקריירה שלו, המשיך להוכיח שהוא שחקן אירופאי לכל דבר, לסחוב בלמים יריבים על הגב, להתגבר עליהם באוויר וביבשה וכדור עומק חכם שלו לעומר דמארי בדקה ה-10 הסתיים בשער יתרון של האחרון.

השער הזה העיר את פ.ס.וו שהייתה הרדומה עד אז, וג'ורג'יניו ויינאלדום ניצל בישול של זכריה לאביאד כדי להשוות כעבור דקה וחצי בלבד. בדקות הבאות המשחק התנהל בעיקר בכיוון השער של אפולה אדל, שסבל ממשחק הגנה רע של השחקנים שמלפניו, אבל ידע לעצור את רוב ההזדמנויות של דריס מרטנס הענק וחבריו. בצד השני, הפועל המשיכה ללמוד שגם לפ.ס.וו יש לא מעט בעיות במשחק ההגנה - אולי נוכח החסרונות של כמה שחקנים פצועים. בדקה ה-33 דמארי ניצל את זה כדי לדהור לכיוון הרחבה ההולנדית ולמצוא את טוטו תמוז שכבש. שני החלוצים המצטיינים התגברו בקלות על חמישה שחקני הגנה והפועל ירדה למחצית עם 1:2 מפתיע.

דקה אחת בתוך המחצית השנייה תמוז הכה בשנית, כשהפעם הוא מנצל הדיפה רעה של איזקסון לנגיחה של דמארי. הפועל עלתה ל-1:3, אבל אז גם הגיעה עוד טעות בהגנה - הפעם אחת קשה של מריו פצ'אלקה - ואולה טויבונן צימק בדקה ה-59. בדקות הבאות פ.ס.וו לחצה במטרה להשוות, אבל התקשתה להגיע להזדמנויות עד ההרחקה של רועי גורדנה בצהוב שני בדקה ה-72. 20 הדקות האחרונות התקיימו במעמד צד אחד ובכיוונו של אפולה אדל. אחרי כמה ניסיונות לא מוצלחים, קווין סטרוטמן כבש שוויון בדקה ה-87 ובסיום 3:3.

המשחק הערב לא חידש דבר מבחינת הפועל בכל בנוגע לחלק ההגנתי החלש שלה ולא היה צורך ביריבה חזקה כמו פ.ס.וו כדי לדעת את זה. מצד שני, לטוטו תמוז שמצטיין מאז תחילת העונה, הצטרף לאחרונה גם עומר דמארי בכושר מצוין והערב הם נראו כמו צמד חלוצים אירופאים לכל דבר. עם ריכוז ותכליתיות מצידם של אלרואי כהן ונוסא איגייבור לאורך משחק שלם, החלק הקדמי של מחזיקת הגביע יכול להשתיק גם את הגמגומים של הגנה, לדומם את הביקורות ולזכות באליפות.

אפולה אדל שוער הפועל תל אביב. רויטרס
עבר בהצלחה את רוב המבחנים. והיו לו הרבה. אדל/רויטרס

מחצית ראשונה

דקה 3: איגייבור הוכשל כ-28 מטרים מהשער, אבוטבול בעט את הכדור החופשי למרכז השער ואיזקסון לא התקשה לקלוט.

דקה 6: איגייבור אסף את הכדור כ-30 מטרים מהשער, התקדם היטב ושיחרר בעיטה חזקה מ-22 מטרים, איזקסון העירני זינק והדף.

דקה 9: לאביאד העלה כדור פנטסטי למרכז הרחבה, מטאבז' הקדים את באדיר ונגח חזק, אבל אדל היה במקום כדי להדוף לקרן.

דקה 10: גול! אלרואי כהן חטף כדור במרכז המגרש ומצא את טוטו תמוז, זה מסר כדור עומק לעומר דמארי בתוך הרחבה והחלוץ כבש בבעיטה שטוחה מול איזקסון. 0:1 מפתיע להפועל תל אביב.

דקה 12: גול! לאביאד שוב מצא את עצמו פנוי באגף הימני, העביר כדור רוחב מצוין לתוך הרחבה ו-ויינאלדום ניצל את התרדמת של רועי גורדנה שלא ליווה אותו, כדי לכבוש בנגיעה אחת. 1:1.

דקה 15: מרטנס ברח לחוטבא בקלות ובעט חזק מ-15 מטרים, היישר לידיים של אדל.

דקה 27: פצ'אלקה הרחיק לא טוב, הכדור נחת לרגלי מרטנס והבעיטה של הבלגי משמאל לימין, לא מצאה את המסגרת.

דקה 31: ויינאלדום עלה לכדור גובה בתוך הרחבה, הכדור ירד מהראש שלו לרגליים של טויבונן והשבדי הפציץ משבעה מטרים מעל המשקוף.

דקה 33: גול! דמארי יצא למתפרצת, התגבר על ההגנה המארחת, הגיע עד לרחבה והעביר לתמוז, שבעט שטוח ברגל שמאל פנימה. 1:2 להפועל תל אביב.

דקה 42: מרטנס עשה סלאלום בין שחקני הפועל, התקרב לרחבה ובעט מ-17 מטרים כדור שטוח שחמק סמוך לקורה. איזה מבצע, איזה שחקן, איזה מזל להפועל תל אביב.

מחצית שנייה

דקה 46: גול! שי אבוטבול העלה כדור חופשי לתוך הרחבה, דמארי נגח כדור קשתי שאיזקסון הדף רע במיוחד למשקוף, הכדור הגיע לתמוז שבעט מהאוויר מזווית לא קלה, בין הרגליים של השבדי ופנימה. 1:3 גדול להפועל תל אביב.

דקה 53: לאביאד בעט מ-22 מטרים, אדל ירד היטב והדף מצוין לקרן.

דקה 59: גול! מרטנס הכניס כדור לרחבה, פצ'אלקה גלש בצורה גרועה ופספס את הכדור, וטויבונן נהנה מההפקר כדי לגלג מול אדל פנימה. פ.ס.וו מגבירה את הלחץ ומצמקת ל-3:2.

דקה 72: כרטיס אדום! גורדנה ביצע עבירה מיותרת על קווין סטרוטמן במרכז המגרש וראה צהוב שני מוצדק. הפועל תל אביב ב-10 שחקנים.

דקה 82: ויינאלדום קיבל כדור עומק ובעט שטוח, מימין לשמאל, החוצה.

דקה 84: השופט האנגלי סטיוארט אטוול טעה כששרק בצורה לפנדל אחרי תיקול נקי של שיש על סטרוטמן, אבל ביטל את השריקה אחרי התייעצות עם שופט הרחבה.

דקה 87: גול! בומה הוריד כדור בראש לסטרוטמן על סף הרחבה והקשר בעט ברגל שמאל כדור שטוח וחד, היישר לפינה של אדל. 3:3.

דקה 90+4: לאביאד הימר על בעיטה מ-20 מטרים, הכדור השטוח שלו שרק ליד הקורה.

הרכבים

פ.ס.וו איינדהובן: אנדראס איזקסון, סטניסלב מאנולב, מרסלו, טימותי דריק (ג'רמיין לנס, 73), ג'טרו ווילמס (ווילפרד בומה, 66), ג'ורג'יניו ויינאלדום, קווין סטרוטמן, אולה טויבונן, זכריה לאביאד, דריס מרטנס, טים מטאבז'.

הפועל תל אביב: אפולה אדל, נעאל חוטבא, וואליד באדיר, מריו פצ'אלקה, גל שיש, שי אבוטבול, רועי גורדנה (הורחק, 72), אלרואי כהן (מהראן לאלה, 64), נוסא איגייבור (עומרי קנדה, 90), טוטו תמוז, עומר דמארי (ביוואן פרנסמן, 74).

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully