וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: גלבוע/גליל הביסה את הפועל ירושלים 68:89

קבוצתו של קטש המשיכה לאכזב את אוהדיה והושפלה בידי גלבוע/גליל. ניצחונות גם לבקעה, לאשדוד ולבני השרון/הרצליה

בואו לדבר איתנו על המחזור השני בליגת העל בכדורסל בפייסבוק

בצל מחזור כדורגל דרמטי במיוחד שהסתיים בקריסת הגדולות, גם הכדורסל לא אכזב הערב (ראשון). אחרי שהובסה ב-35 הפרש במחזור הפתיחה על ידי מכבי תל אביב, חזרה הפועל גלבוע/גליל עליון לחיים והשפילה את הפועל ירושלים עם 68:89. מ.כ הבקעה ממשיכה בפתיחת העונה המרשימה שלה, ורשמה הערב ניצחון שני בשני משחקים, הפעם 66:68 על הפועל חולון המאוכזבת.

ברק נתניה, שלא שיחקה במחזור הראשון, רשמה את הפסדה הראשון כשנכנעה בבית 90:86 למכבי אשדוד המשתפרת, בעוד בני השרון/הרצליה, ללא ג'יי ג'יי היקסון, ביצעה קאמבק נהדר ברבע האחרון כדי לנצח את מכבי חיפה 82:84, לה היה זה הפסד שני משני משחקים. ביום שני יינעל המחזור כשעירוני אשקלון תארח את מכבי תל אביב. מכבי ראשון לציון נחה במחזור השני.

הפועל גלבוע/גליל עליון – הפועל ירושלים 68:89

אם הניצחון הדחוק של הפועל ירושלים על בני השרון/הרצליה בהארכה במחזור הקודם הצליח לבלבל מישהו, הערב הגיעה החבורה של ליאור ליובין והבהירה: לקבוצתו של עודד קטש, המנטור של ליובין, יש בעיות. בעיות גדולות. לא מדובר כאן רק על הפסד מביך לגלבוע/גליל, שעד כה נראתה נורא במשחקי פתיחת העונה שלה (והובסה ב-35 הפרש על ידי מכבי תל אביב), אלא גם על הדרך. ירושלים פשוט לא שמרה הערב, לא שיחקה משחק מסודר בהתקפה, ואם משהו לא ישתנה שם במהירות, קטש עלול להרגיש את תנודות הכיסא תחתיו. לליובין לעומת זאת יש לא מעט סיבות לחייך. הערב הוא קיבל משחק נהדר של יבזורי, אבל מעל לכל, נדמה שהקבוצה שלו הולכת ומתחברת ככל שהזמן חולף.

המארחת פתחה את המשחק בצורה טובה יותר, כשג'וזף ג'ונס, יאן מרטין וקורטני פלס העלו אותה ליתרון מוקדם - 0:5, ולאחר מכן 4:11. אייברי בראדלי רשם הופעת בכורה בחמישיה של קטש אך התקשה להיכנס לעניינים, ולאחר שדי ג'יי סטרוברי צימק ל-11:8, ההגנה הנוראית של ירושלים אפשרה לסגנית האלופה לרוץ ל-0:8 מהיר ברשות ג'ונס ופלס, ולפתוח יתרון גדול של 8:23, כששלשה של גיא דותן הצעיר על הבאזר צימקה ל-25:14 "בלבד". קטש החזיר לפרקט את סטרוברי, והאמריקאי המצוין הביא את ירושלים עד פיגור 38:32, אך המילה האחרונה היתה שייכת לג'ונס, ועם הירידה לחדרי ההלבשה הוליכו הצפוניים 32:42.

מי שציפה שגלבוע/גליל תוריד את הרגל מהגז בפתיחת הרבע השלישי התבדה. שחקניו של ליובין עלו עם המון התלהבות, כששלשות של יבזורי ויאן מרטין הובילו ליתרון 39:56. ירושלים הצליחה לצמק, אבל אבישי גורדון עם 5 נקודות רצופות קבע יתרון 18 מדהים למארחים. סטרוברי עוד ניסה לצמק, אבל פלס החזיר בשלשה גדולה, ירושלים איבדה את הראש בהתקפה ולא בפעם הראשונה, וגלבוע/גליל הוליכה 50:67 בסיום הרבע השלישי. יבזורי פתח את הרבע האחרון עם שלשה ענקית שקבעה יתרון שיא- 22 הפרש. סטורברי וכדיר לא הרימו ידיים, וניסו נואשות להחזיר את קבוצתו של קטש למשחק, אבל ההגנה הירושלמית המשיכה להיות אשליה אופטית בלבד, והמארחים לא התקשו לשמור על הפער העצום עד לסיום.

קלעו לגלבוע/גליל: דגן יבזורי 17, קורטני פלס 13, ג'וזף ג'ונס 12, עידו קוז'יקרו 11 (5 מ-6 מהשדה), צ'ייסון אלן 9 (4 ריבאונדים, 4 אסיסטים), רומאו טראוויס 8 (4 מ-5 מהשדה, 7 ריבאונדים), יאן מרטין 7, אבישי גורדון 6, נמרוד טישמן 4 (4 אסיסטים), עמית ביר-כץ 2.

קלעו להפועל ירושלים: די ג'יי סטרוברי 16 (0 מ-4 ל-3), לוק ג'קסון 11 (3 חטיפות, 4 אסיסטים), אלישי כדיר 11, ג'רוויס ורנאדו 9 (9 ריבאונדים), אייברי בראדלי 7 (2 מ-8 מהשדה, 4 איבודים), גיא דותן 5, גוני יזרעאלי 5, יובל נעימי 4 (0 מ-4 ל-3), משה מזרחי ואורי קוקיה שותפו ולא קלעו.

מ.כ הבקעה – הפועל חולון 66:68

מה תגידו על העולה החדשה? קבוצתו של אבי אשכנזי מוצאת את עצמה לאחר שני מחזורים עם מאזן מושלם, והערב רשמה ניצחון מרשים על הפועל חולון הלוחמנית, תוך שהיא רושמת תצוגה הגנתית מצויינת לאורך מרבית המשחק. בבקעה צריכים להיות מעט מודאגים מההתמוטטות המסויימת ברבע האחרון שאיפשרה לחולון לחזור, אבל הנקודה החיובית היא שגם אם הקאמבק הענק של האורחים, הצליחו שחקניו של אשכנזי לעמוד טוב ברגעי הסיום, וניצחו את המשחק, איך לא, בהגנה, עם גג של גור פורת על רון לואיס עם הבאזר שהעניק לקבוצה את הניצחון.

חולון פתחה מהר, אבל לא הקפידה לחזור להגנה, ואיפשרה למארחים לרוץ למתפרצות קלילות, בדרך ליתרון 5:9. לואיס העיר מעט את חולון עם נקודות אחרי דקות ארוכות בלי סל, אבל שלשות של גור פורת וגרינבוים הטיסו את הבקעה ל-8:17. חולון המשיכה לאבד את הראש ואת הכדור, והבקעה ירדה ביתרון 10:22 בסיום הרבע הראשון. דיון דאוול עלה מצויין אל הרבע השני, ועם 5 נקודות רצופות העלה ל-15:30. ההגנה של המארחים המשיכה לתסכל את שחקניו של דן שמיר, כשחולוניה פשוט לא הצליחה למצוא נקודות, ומנגד דלייני הגדיל את יתרונה של הבקעה, שירדה אל חדרי ההלבשה עם יתרון 22:36 בסיום המחצית.

שלשה של דלייני עם פתיחת הרבע השלישי הבהירה לחולון שיריבתה לא עומדת לעשות לה חיים קלים. רוט אמנם נקודות אחרי דקות ארוכות וקינח בשלשה חשובה , שצימקה ל-47:39 בלבד. פינוק ודלייני החזירו את הפער הדו ספרתי לזכותה של הבקעה, והורידו את המארחים ביתרון 43:53 לפני הרבע האחרון. חולון עשתה פוש אחרון כשרון לואיס צלף שלשה חשובה ושמר את האורחים קרוב לפני שלוש הדקות האחרונות. מיטשל הדהים עם שלשה שקבעה שיויון, הבקעה שוב איבדה את הראש ורוט השלים את ריצת ה-2:12 והעניק לקבוצתו את היתרון. פורת השיב מיד בשלשה משלו, רוט החטיא ופרישן השלים רק אחת מהעונשין. בפיגור 2, קיבלה חולון שלוש הזדמנויות, אבל הניסיונות של לואיס לא צלחו, והבקעה חגגה ניצחון שני ענק.

קלעו למ.כ הבקעה: פול דלייני וראשון פרימן (14 ריבאונדים) 15 נקודות כל אחד. דנילו פינוק 12 ו-9 ריבאונדים, דיון דאוול 8 ו-7 ריבאונדים, גור פורת (7 ריבאונדים) ואיתי גרינבוים 6 נקודות כל אחד, ניר כהן ויחזקאל סקוורר 3 נקודות כל אחד, חן שרעבי, עמרי אליעזר שיחקו ולא קלעו.

קלעו להפועל חולון: טזמין מיטשל 19, מורן רוט 17 ו-5 אסיסטים, רון לואיס 15 ו-12 ריבאונדים, פטריק סאליבן ושלומי הרוש 6 נקודות כל אחד, בריאנט דנסטון 3, עודד שעשוע, שון דניאל, ניב סולומון ואלכס צ'רנוביץ' שיחקו ולא קלעו.

ברק נתניה – מכבי אשדוד 90:86

אם אפשר לומר דבר אחד על מכבי אשדוד עד כה, עם 80 דקות של כדורסל, זה שהקבוצה של עופר ברוקוביץ' סובלת מחוסר יציבות נוראי. הערב טסה הקבוצה לריצות נהדרות בהתקפה, אך אז איבדה מיד את היתרון ואיפשרה לנתניה לחזור, וכמעט לקחת את המשחק. החדשות הטובות? ראמל בראדלי ממשיך ללהוט, והפעם קיבל חיזוק בדמותו של קרייג בראקינס ושניהם רשמו 24 נקודות ענקיות על הראש של המארחים. נתניה לעומת זאת נראית עדיין מעט מחוץ לקצב, לאחר שנחה במחזור הראשון, ונדמה כי ברגע שתתחיל להתאפס על עצמה, היא עוד תעשה חיים קשים ללא מעט קבוצות העונה.

בדיוק כמו במשחק הקודם, ראמל בראדלי פתח חם, ויחד עם טפירו העלה את אשדוד ליתרון 2:8. טפירו המשיך לקחת על עצמו את האחריות, וצלף שלשה, אבל נתניה נכנסה לעניינים בזכות דקות טובות של ליאור חכמון, שהוביל לריצת 4:18 ויתרון 16:22 למארחים. בראדלי השיב בשתי שלשות, אבל רנדל וחכמון קבעו 22:26 לנתניה בסיום הרבע הראשון. בארנס ורנדל המשיכו את המומנטום של נתניה שכבר עלתה ליתרון 9, אבל בארקינס התעורר ונקודות של קרטר צימקו ל-33:30. נתניה לא נבהלה ורצה ל-0:7 עם שלשה של אורלנד ונקודות של רנדל שקבעו 30:40. אלכס טיוס היה האיש של עופר ברקוביץ' באותן דקות, והצליח להחזיר את האורחים, כשבראדלי מסייע לו עם הרבה התלהבות ואנרגיה. דווקא אז איבדה נתניה את המומנטום, והאורחים ניצלו זאת עד תום, כשהם מורידים ל-48:46 בלבד במחצית.

נתניה הקפיצה את הקהל המקומי על הרגליים בפתיחת הרבע השלישי, כשבנקס השלים האלי-אופ נהדר, ובארנס הוסיף חטיפה ונקודות במתפרצת כדי לקבוע יתרון 48:55. הנדנדה נמשכה, נתניה נרדמה בהגנה ובארקינס צימק שוב לנקודה בלבד. בראדלי המשיך במשחק המצויין ועם 5 נקודות הוביל את אשדוד ליתרון 60:63. בארנס שמר את היתרון בידיה של נתניה, שירדה בסיום הרבע השלישי ביתרון 68:71. בראדלי המשיך לאמלל את הגנת נתניה ברבע הרביעי עם עוד שלשה, בראקינס שמר על היתרון של האורחים, בעוד נתניה מחפשת את הישועה בעיקר מחוץ לקשת. נתניה עוד צימקה, אבל אשדוד טסה ל-2:10 בשתי דקות עם התעוררות של ג'וש קרטר, והיתרון של האורחים עלה ל-79:89. בנקס תפר שלשה ורנדל צימק ל-3 בלבד. אשדוד איבדה כדור קריטי ונתנה צ'אנס אחרון לנתניה, אבל אוסברי החטיא זריקה קלה, ובראדלי השלים את המשימה מהקו.

קלעו למכבי אשדוד: ראמל בראדלי (8 מ-12 מהשדה) וקרייג בראקינס (10 מ-20 מהשדה ו-6 ריבאונדים) 24 נקודות כל אחד, ג'וש קרטר 18 ו-7 ריבאונדים, אלכס טיוס 11 ו-10 ריבאונדים, מאיר טפירו 9 ו-12 אסיסטים, דרור חג'ג' 4, גלעד קרני ודניאל גור אריה שיחקו ולא קלעו.

קלעו לברק נתניה: אדריאן בנקס 24, ג'רום רנדל 19 (2 מ-9 לשלוש) ו-12 אסיסטים, כריסטיאן בארנס 14 ו-10 ריבאונדים, בריאן אוסברי 9, יהוא אורלנד וליאור חכמון 8 נקודות כל אחד, ליאור ליפשיץ וכריס ווטסון 2 נקודות כל אחד, ערן אסנטי שיחק ולא קלע.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בני השרון/הרצליה – מכבי חיפה 82:84

עונה חדשה החלה, אבל למכבי חיפה נדמה שיש את אותן צרות. הקבוצה של מיקי גורקה רושמת הפסד שני בשני המשחקים הראשונים שלה בליגת העל, והפעם עשתה זאת בצורה מאכזבת במיוחד, כששלטה ללא עוררין במשחק מול בני השרון/הרצליה, אבל התרסקה ברבע האחרון, וראתה את קבוצתו של רועי חגאי מגיעה מאחור, מציגה המון אופי ומשיגה ניצחון ראשון לעונה. אותו חגאי קיבל משחק נהדר משלושת הזרים שלו, טוויטי קרטר (22 נקודות), לייסדריוס דאן ודלרוי ג'יימס שקלעו 21 נקודות כל אחד, ועם הופעה כזאת, אפשר לנצח גם כשהישראלים של הקבוצה קולעים רק 4 נקודות בלבד.

חיפה פתחה בצורה נהדרת, עם יתרון מוקדם שקפץ מ-0:6, ל-3:15, ל-5:18. טיילר ווילקרסון היה האיש המרכזי של הירוקים בפתיחה, שהלכו פנימה ולא נתקלו בבעיות. רועי חגאי הרים מהספסל את ארז כץ, ובצוותא עם לייסדריוס דאן הצליחו השרונים לצמק ל-18:12, אך בתום הרבע הראשון עמד היתרון החיפאי על 14:22. ברבע השני נתנו דניאל איידן וקרלוס פאוול את הטון והטיסו את האורחים ליתרון שיא - 14:29, אלא שהמארחת לא הרימה ידיים, החלה לנגוס בפער הגדול, ודלרוי ג'ונס צימק ל-31:24. בדקות הבאות נכנס גם טוויטי קרטר לעניינים, ודאן דאג שקבוצתו תמחוק את כל ההפרש כולו ותרד לחדרי ההלבשה כשלוח התוצאות מראה שוויון - 38:38.

בדומה לצמד הרבעים הראשונים, גם פתיחת הרבע השלישי היתה שייכת לחיפאים, הפעם בזכות יכולת טובה של סילבן לנדסברג וג'רמי וויז, והאורחת עלתה ל-41:47. כרגיל, בני השרון מצאה דרך להישאר קרובה בזכות המשולש דאן-קרטר-ג'יימס, והראשון איזן ל-49:49. נדנדת הסלילם נמשכה גם ברבע האחרון, ושוב היה זה קרב בין קרטר ודאן מצד אחד, ופאוול, לנדסברג ו-ווילקרסון מהשני, וארבע דקות לסיום הוליכה חיפה 67:71. דלרוי ג'ונס לא נתן למשחק לברוח, הוליך ריצת 0:7, וקבע 71:75 לשרונים, 2:10 דקות לסיום. קני לוסון היה האיש של המארחת ברגעי ההכרעה עם חמש נקודות רצופות, ובמצב של 79:82 לשרונים, 11 שניות לסיום, החטיא ווילקרסון זריקה מחוץ לקשת והקבוצה של רועי חגאי חגגה ניצחון בכורה העונה.

קלעו לבני השרון/הרצליה: טוויטי קרטר 22 ו-7 אסיסטים, לייסדריוס דאן (1 מ-7 לשלוש) ודלרוי ג'יימס (8 ריבאונדים) 21 נקודות כל אחד, קני לאוסון 16 ו-8 ריבאונדים, גיא לביא וג'ארד מינץ 2 נקודות כל אחד, ארז כץ שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי חיפה: טיילר ווילקרסון 19 (7 מ-8 ל-2) ו-5 ריבאונדים, סילבן לנדסברג 15 ו-5 אסיסטים, קרלוס פאוול 13 ו-6 אסיסטים, שון וויליאמס 11 ו-8 ריבאונדים, ג'רמי וייז 10, אבי בן שימול 9, דניאל איידן 5, טמיר אריאלי וסיימון פארין שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully