וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעיתם בכתובת

9.10.2011 / 14:29

ייתכן שמחללי הקברים וכותבי הסיסמאות אכן קוראים לעצמם אוהדי מכבי חיפה, אבל דבר אחד ברור: הם לא באמת שייכים לקבוצה היחידה בארץ שחרתה על דגלה את הדו קיום

הקברים שחוללו ביפו "מסגירים" אוהד או קבוצת אוהדים של מכבי חיפה שפעל, לכאורה, בשליחות האולטראס. תחילה הייתה זו הכתובת GA02" של ארגון "הקופים הירוקים" שרוססה על הקברים, ולאחר מכן, למי שעוד היה ספק, גם כתובות בבת ים, לפיהן "מכבי חיפה לא רוצה ערבים בקבוצה".

ייתכן שמרססי הכתובות הם אכן אוהדים של מכבי חיפה, סיכוי קלוש שהם גם משתייכים לארגון הקופים הירוקים. אחרי הכל, לעולם לא נדע מה עובר לאדם בראש, גם אם הוא מוקף בסביבה סובלנית במיוחד. אלא שלא רק ההבהרה הכנה שהוציא ארגון "הקופים הירוקים" מלמדת שאת העשבים השוטים הללו הוא היה שמח להקיא (בהנחה הלא סבירה שהמשחיתים אכן חברים בו), גם בחינת מצב מדוקדקת מפרספקטיבה היסטורית מעידה כי במקרה הזה מדובר באמת, אבל באמת, בקומץ שלא משתייך לגרעין האוהדים האמיתי של הקבוצה.

כבר בשנות החמישים שיתפה מכבי חיפה בהרכבה שחקן ערבי בשם סלים, שנרכש תמורת סוס ועגלה. בשנות ה-60 וה-70 הפכו חנניה רמזי וחסן בוסטוני לשניים מעמודי התווך במועדון. הצעד המשמעותי ביותר הגיע בשנות ה-80, אז נרכש זאהי ארמלי ממכבי שפרעם והתחיל לקרוע רשתות. הפריצה של החלוץ גרמה למועדון לחשוב מחוץ לקופסה ולהאמין בכשרונות מהמגזר. נג'ואן גרייב, ו-וואליד באדיר (דרך הפועל פתח תקוה ו-ווימבלדון) המשיכו לפתוח את הדלת ובשנים האחרונות הפכה הנהירה להמונית.

היום, מחלקת הנוער של מכבי חיפה מלאה בצעירים שהדבר המשותף היחיד להם הוא היותם תושבי הצפון. הבדלים של דת וגזע לא תראו שם. זו אותה מחלקה שהפכה את בירם כיאל לשחקן מפתח בסלטיק. שני שחקנים - סארי פלאח וטאלב טואטחה - עולים העונה באופן קבוע בהרכב הקבוצה. ויאם עמאשה, דרוזי ממג'דל שמס, נרכש מקרית שמונה ופותח בחוד ומוחמד גדיר זוכה אף הוא לדקות משחק, בהרכב או מהספסל. לולא היה מרבה להיפצע, היה הופך, כנראה, כבר היום לכוכב גדול מאלה שהוזכרו לפניו.

את נקודות הציון ההיסטוריות הללו מכיר כמעט כל אוהד כדורגל. אין בהן מה לחדש מבחינה עובדתית, יש בהן מה להדגיש מבחינה נקודתית. מכבי חיפה היא מועדון שמעולם לא השתמש בדו-קיום כמס שפתיים, שאף פעם לא היה צריך להתנצל, בחצי פה או בפה מלא, על גזענות כלפי שחקנים ערבים. לא מעט מיושבי יציע ג', אותו יציע שבו יושבים "הקופים הירוקים", מונה אוהדים ערבים.

בשורה התחתונה, יכולים מרססי הקברים להצהיר על עצמם בשבועה כי הם אוהדי מכבי חיפה. נאמין להם אם יעשו זאת, אבל לעולם לא נאמין לטענה שהם משמשים שופר אידיאולוגי לשאר אוהדי הקבוצה. כי מכל הקבוצות, למכבי חיפה שייכת החותמת הגדולה ביותר לקידומם של השחקנים הערבים בישראל. כתובת זו או אחרת של פרחחים לא תשנה את זה.

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully