וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספרי היורובאסקט: זה אפילו נראה טוב יותר

נקודת האור הישראלית, ההפתעה המקדונית, הצלפים האיטלקים וההצגות הליטאיות. המספרים מראים כמה היורובאסקט היה גדול

שחקני נבחרת ספרד חוגגים זכיה ביורובאסקט 2011. AP
לא מעט דרמות נרשמו בדרך לזכייתם הצפויה. שחקני ספרד/AP

* בואו נחזור לכמה מההצגות האישיות הגדולות של האליפות. אנדרה ברניאני רשום על שיא הנקודות למשחק, עם לא פחות מ-36 מול לטביה בשלב הבתים. ההצגה של שחקן טורונטו אמנם סידרה לאיטלקים ניצחון ראשון בטורניר, אלא שגם זה לא הספיק כדי לשלוח אותם לשלב הבא.

* לא ייאמן, אבל כשספרד ומקדוניה ירדו לחדרי ההלבשה אחרי 20 דקות ראשונות בחצי הגמר, לוח התוצאות הראה 44:45 מדהים למקדונים. אלא שכל תקוותיה של הסינדרלה לחולל אולי את ההפתעה הגדולה ביותר בתולדות אליפויות אירופה חוסלו ברבע השלישי, בו התרוצץ שחקן אחד בלבד על הפרקט: חואן קרלוס נבארו. לה בומבה הפציץ לא פחות מ-17 נקודות (!), מבפנים, מבחוץ, תוך כדי ריצה ומה לא. "הטבעת היתה גדולה מאוד וידעתי שכל דבר שאזרוק, ייכנס", אמר הגארד הוותיק בסיום. זה הסתיים ב-35 נקודות באחד ממשחקיו הגדולים ביותר בקריירה המפוארת של לה בומבה, והעפלה לגמר, כמובן.

* בניגוד לברניאני ונבארו, ההצגה של יאניס בלומס הסתיימה בהפסד. נכון, לטביה נכנעה ב-31 לאוגוסט 89:78 לצרפת, אך ההופעה המדהימה של הגארד המוכשר היתה פשוט בלתי נלאית. עם 32 נקודות באחוזים גדולים (12 מ-18 מהשדה, 6 מ-9 ל-3), 6 אסיסטים ושליטה אבסולוטית במשחק, בלומס, שחקנה של בילבאו, נראה באותו ערב כאחד השחקנים הגדולים ביבשת. כעת כבר כי אפשר יהיה להתעלם ממנו.

ליאור אליהו שחקן נבחרת ישראל (שמאל) מול יאניס בלומס שחקן נבחרת לטביה. Christof Koepsel, GettyImages
כעת כבר אי אפשר יהיה להתעלם ממנו. בלומס/GettyImages, Christof Koepsel

* עם שלושה הפסדים רצופים והדחה כבר בשלב הבתים, אין ספק כי הטורניר של בריטניה היה מאכזב. אחת מנקודות האור בתוך כל החושך הזה היתה ההופעה של ג'ואל פרילנד בניצחון 81:88 על פולין, שנצץ עם 27 נקודות ו-11 ריבאונדים ואחוזים מושלמים מכל הטווחים, כולל 1 מ-1 מחוץ לקשת, 3 מ-3 מהעונשין, ו-12 מ-12 מדהים מהשדה. חבל שזה היה משחק הפרידה של פרילנד ובריטניה מהטורניר.

* סביר להניח כי כשנסתכל אחורה על יורובאסקט 2011, אחד המשחקים הראשונים שנזכור יהיה הסנסציה המדהימה ברבע הגמר, כשמקדוניה הדהימה את ליטא והדיחה את המארחת עם 65:67 מדהים. עשרות אלפי לבבות ליטאים נשברו באותו ערב יוצא דופן בקובנה, ובעוד שהכוכבים שקיבלו את מירב המחמאות באותו ערב היו בו מקאלב (23 נקודות) ו-ולאדו אילייבסקי (שתפר את שלשת הניצחון), לסינדרלה היה אקס פקטור ענק באותו ערב. מדובר בווידאן סטויאנובסקי, שוטינג גארד אלמוני שעדיין משחק בליגה המקדונית, שהתפוצץ עם 5 מ-5 מחוץ לקשת, וסייע לנבחרתו לרשום את ההישג הגדול בתולדותיה.

* על אף האכזבה הקבוצתית של ליטא, הטורניר הנוכחי היה סוג של טקס החניכה הרשמי, הסופי והחגיגי של יונאס ולנצ'יונאס, וכניסתו לרשימת הכוכבים הגדולים ביותר ביבשת. הסנטר המוכשר בן ה-19 סיים את הטורניר עם 8.4 נקודות (66% מהשדה) ו-4 ריבאונדים בממוצע, ואף משחק שלו לא היה יותר גדול מה-90:100 של ליטא על סרביה בשלב הבתים. הכוכב המתהווה סיים עם 18 נקודות ב-8 מ-9 מהשדה, 5 ריבאונדים ושתי חסימות ב-20 דקות משחק, ונתן טעם של עוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בו מקאלב שחקן נבחרת מקדוניה עם פרו אנטיץ'. petr david josek, AP
לא כיכב לבדו. מקאלב/AP, petr david josek

* שחקן נוסף שהוכיח כי מקומו בין הגדולים של אירופה הוא פרו אנטיץ', יד ימינו של בו מקאלב והכוכב השני של מקדוניה הנפלאה. אנטיץ', פורוורד בן 29 שמסתובב שנים רבות בין קבוצות היבשת ולאחרונה בעיקר מבלה בליגה הרוסית, סיים את האליפות עם 11.6 נקודות, 8.5 ריבאונדים, 2 אסיסטים וחטיפה למשחק. משחקו הטוב ביותר היה מול פינלנד, עם 14 נקודות ו-19 ריבאונדים מדהימים. סחתיין.

* נבחרת פורטוגל פחות או יותר עשתה את שלה בעצם ההעפלה לטורניר. עם חמישה הפסדים ואפס ניצחונות, יהיו מעט מאוד רגעים שהפורטוגלים החביבים ירצו לזכור מליטא. ההפסד לבריטניה היה מביך במיוחד עבור מיגל מירנדה בן ה-33, שלקח לא פחות מ-12 שלשות וקלע רק פעמיים. נורמלי, אתם אומרים? ובכן, קחו בחשבון כי מדובר בסנטר.

* לאחר שסיימה כסגנית של יורובאסקט 2009, אין ספק כי הטורניר הנוכחי של סרביה נחשב כמאכזב מאוד. אחד הגורמים לכך שנבחרתו המלהיבה של דושקו איבקוביץ' סיימה שמינית בלבד הוא מילוש תאודוסיץ', הכוכב של האליפות הקודמת, שהפעם לא הצליח לסחוב את נבחרתו. ההופעה האיומה מול רוסיה בשמינית הגמר, במסגרתה אמנם קלע 20 נקודות אך עשה זאת באחוזים רעים (6 מ-15 מהשדה) וקינח עם שיא אליפות של תשעה איבודים. לא פלא, אם כך, שתאודוסיץ' סיים כמלך האיבודים של הטורניר, עם 3.8 למשחק.

* ליטא אחראית לשלוש התצוגות ההתקפיות הטובות ביותר בטורניר, עם 100 נקודות מול סרביה, 98 מול פורטוגל ו-97 מול פולין (אז גם קלעו 78.4% אחוז ל-2). כמובן שכל המשחקים הסתיימו בנצחונות. מול מקדוניה, לעומת זאת, הם קלעו 65 בלבד, ונכנעו.

* בזווית הישראלית, ליאור אליהו הוא היחיד שהצליח להשתחל לצמרת הטבלאות הסטטיסטיקה הכוללות, וגם זה בקושי: שחקן מכבי תל אביב מדורג עשירי בטבלת הנקודות (16.4) של האליפות.

מילוש תאודוסיץ' שחקן נבחרת סרביה (שמאל) מול קרם טונצ'רי שחקן נבחרת טורקיה. Christof Koepsel, GettyImages
מלך האיבודים של הטורניר. תאודוסיץ'/GettyImages, Christof Koepsel

מלך הסלים

1. לואל דנג (בריטניה) - 24.6 נקודות למשחק
2. אנדראה ברניאני (איטליה) - 22.8
3. טוני פארקר (צרפת) - 21.7
4. בו מקאלב (מקדוניה) - 21.4
5. פאו גאסול (ספרד) - 20.1
6. דירק נוביצקי (גרמניה) - 19.5
7. חואן קרלוס נבארו (ספרד) - 18.7
8. ארל רולנד (בולגריה) - 18
9. אנטה טומיץ' (קרואטיה) - 16.6
10. ליאור אליהו (ישראל) - 16.4

מלך הריבאונדים

1. כריס קיימן (גרמניה) - 10 ריבאונדים למשחק
2. לואל דנג (בריטניה) - 9.4
3. עומר אשיק (טורקיה) - 8.5
4. פרו אנטיץ' (מקדוניה) - 8.5
5. פאו גאסול (ספרד) - 8.3
6. ג'ואקים נואה (צרפת) - 8
7. ויקטור סניקדזה (גאורגיה) - 8
8. ולדימיר דאסיץ' (מונטנגרו) - 7.6
9. אנדרה ברניאני (איטליה) - 7.4
10. מארק גאסול (ספרד) - 7.3

מלך האסיסטים

1. דונטייה דרייפר (קרואטיה) - 7 אסיסטים למשחק
2. פיליפה דה סילבה (פורטוגל) - 6.5
3. מילוש תאודוסיץ' (סרביה) - 5.7
4. סאשה וסילייביץ' (בוסניה) - 5.4
5. ויקטור חריאפה (רוסיה) - 5.1
6. סטיב ברט ג'וניור (אוקראינה) - 4.8
7. שרונאס יאסיקביצ'יוס (ליטא) - 4.6
8. לוקאש קוז'רק (פולין) - 4.4
9. טוני פארקר (צרפת) - 4.4
10. עומאר קוק (מונטנגרו) - 4.2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully