וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה צריך התחלה חדשה

8.9.2011 / 10:04

מדור חמשת המשחקים של סוף השבוע עם תפריט חלומי: וילאש בואש, עם פתיחה מגומגמת, פוגש את הקבוצה שזרקה את אנצ’לוטי מצ’לסי, וגם: אוזיל ילמד את הילד של זידאן ומילאן מאיימת לחסל עוד שוער של לאציו

שחקני מילאן קלארנס סיידורף, קווין פרינס בואטנג. רויטרס
סוף סוף גם הם חוזרים. סיידרוף ופרינס בואטנג/רויטרס

סוף הסיוט או סיוט חדש? (מילאן – לאציו, שישי, 21.45 ,ספ' 1)

פרננדו מוסלרה לעולם לא ישכח את הפיאסקו מול מילאן באולימפיקו, ב-7 באוקטובר 2007. השוער האורוגוואי ניסה אז לבסס את מקומו בין הקורות של לאציו בעונת הבכורה בליגה האיטלקית, וזכה לביקורות מעורבות במשחקיו הראשונים עד שהגיעה ההשפלה הגדולה. הבחור עם הבייבי פייס נראה כמו ילד בכיתה ג' עם טעויות אומללות ואשמה ישירה בארבעה שערים של הרוסונרי בתבוסה המחפירה 5:1.

אחרי המפלה האיומה, איבד מוסלרה את מקומו בהרכב לטובת מארקו באלוטה, פנומן בן 44 שהפך באותה עונה לשחקן הזקן ביותר בהיסטוריה של ליגת האלופות. לקח לאוגווגאי שתי עונות תמימות כדי להפוך מחדש לשוער הראשון של לאציו, ודווקא כאשר ביסס את עצמו כאחד הכשרונות המבטיחים בעולם העדיפו הרומאים למכור אותו לגלאטסראי. ההודעה הרשמית על כך יצאה ימים ספורים אחרי זכייתה של אורוגוואי בקופה אמריקה, במהלכו הצטיין מוסלרה, בעיקר במשחק חייו מול ארגנטינה ברבע-הגמר – ההצלה הכפולה שהזכירה את המופע של ייז'י דודק בגמר ליגת האלופות ב-2005 נכנסה הישר לפנתאון.

אז עכשיו יש ללאציו שוער חדש, עם סיפור קריירה ביזארי למדי. עד גיל 25 היה פדריקו מארקטי אלמוני לחלוטין אי שם במעמקי הליגות הנמוכות. ב-2008 הוא היה שותף לעונה מטורפת של אלבינופלה הזעירה שכמעט והעפילה לליגה הבכירה, וכישוריו משכו את תשומת ליבה של קליארי. שנתיים מאוחר יותר הוא כבר נחשב לאחד השוערים הטובים בליגה האיטלקית, ומרצ'לו ליפי נתן לו את האפודה השניה של הנבחרת במונדיאל האחרון. רצה הגורל, וג'יג'י בופון נאלץ לסיים את הטורניר כבר אחרי מחצית אחת מול פרגוואי, וכך הפך לפתע מארקטי לשוער הראשון ושותף בכיר לגביע העולם המביש של סקואדרה אזורה.

עם זאת, אשמתו בהדחה בשלב הבתים היתה מינורית יחסית, ושדרוג מעמדו גרם לו לדרוש מקליארי לשחררו לקבוצה גדולה יותר. המועדון מסרדיניה סירב בתוקף, והסכסוך גלש מהר מאוד לפסים לא נאותים. מארקטי נשלח ליציע, שם ישב במשך כל העונה שעברה, מבלי לקבל דקת משחק בליגה. רק אחרי שהרסה לו שנה שלמה, הסכימה קליארי למכור אותו ללאציו, וכעת הוא חוזר למרכז הבמה במטרה לרכוש לעצמו מחדש גם מקום בסגל הנבחרת. "הסיוט שלי הסתיים", אמר השוער המאושר.

הופעת הבכורה של מארקטי בקבוצתו החדשה היתה אמורה להיערך באולימפיקו מול קייבו לפני שבועיים, אבל שביתה גרמה לדחיית המחזור, וטבילת האש שלו תתקיים מול יריבה מאיימת הרבה יותר. לפני ארבע שנים הצליחה מילאן לפגוע קשות בהתקדמותו של מוסלרה. האם תעשה זאת גם ליורשו המיועד?

הליגה האיטלקית סוף סוף נפתחת בשישי
כך הפך קווין פרינס בואטנג למלך של מילאן

פדריקו מרקטי שוער קליארי. Enrico Locci, AP
חוזר למרכז הבמה. מארקטי/AP, Enrico Locci

החתול השחור של צ'לסי (סנדרלנד – צ'לסי, שבת, 17.00, ספ' 2)

אם חייבים לבחור משחק אחד ספציפי שהשפיע יותר מכל על העונה של צ'לסי אשתקד, אשר הביא בסופו של דבר לפיטוריו של קרלו אנצ'לוטי, הרי שזו התבוסה הביתית 3:0 לסנדרלנד ב-14 בנובמבר. הכחולים התייצבו אז בהרכב חסר, ודי להזכיר כי פאולו פריירה האומלל שובץ כבלם. אבל איש לא יכול היה לחזות את המכה האנושה. נדום אנואוהה, הבלם המושאל ממנצ'סטר סיטי, כבש את אחד משערי העונה בסלאלום מרהיב, אסמואה ג'יאן הרשית את השני, ודני וולבק השלים את ההשפלה אחרי טעות ביזארית של אשלי קול.

אלה היו השערים הראשונים שספג פטר צ'ך בליגה בעונת 2010/11, אחרי ששמר על רשת נקיה בסטמפורד ברידג' במשך 916 דקות. ההלם היה עצום. הקבוצה של אנצ'לוטי נקלעה מאז למשבר עמוק, רשמה רצף של שישה משחקים ללא ניצחון, ליקטה שלוש נקודות רק פעם אחת במשך חודשיים, והחודשים השחורים גרמו בסופו של דבר לאובדן האליפות לטובת מנצ'סטר יונייטד. גם הניצחון הדרמטי 2:4 באצטדיון האור בסיבוב השני לא פיצה על כך.

בשבת יש לאנדרה וילאש בואש הזדמנות לצאת לדרך חדשה מול היריבה שהרסה את הקדנציה של קודמו. תחילת העונה של הפורטוגלי המחונן בצ'לסי לא היתה משכנעת בלשון המעטה. הוא חיכה 143 דקות לשער בכורה העונה, סיים בתיקו מאופס בסטוק, ניצח בשיניים את ווסט ברומיץ', ונהנה מהרבה מאוד מזל כדי לגבור לפני שבועיים על העולה החדש השאפתנית נוריץ'. הנסיעה לצפון מזרח אנגליה תהיה קריטית במיוחד עבור שניים מהכוכבים הבולטים של הכחולים. צ'ך עשוי לחזור מפציעה שהשביתה אותו בשבועות האחרונים, והוא זוכר היטב שצ'לסי ספגה 10 שערים בחמשת המפגשים האחרונים עם החתולים השחורים. פרנק למפארד חייב להוכיח את עצמו מחדש אחרי שאיבד את מקומו בהרכב הנבחרת בבולגריה, והיה חלש להחריד בניצחון הדחוק על וויילס. את התבוסה אשתקד החמיץ לאמפס בגלל פציעה, וזו ההזדמנות שלו לקחת את המשחק על עצמו.

האם צ'לסי שוב הסתבכה בהעברה לא חוקית?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אנדרה וילאש בואש מאמן צ'לסי. Clive Brunskill, GettyImages
משחק מפתח. וילאש בואש/GettyImages, Clive Brunskill

קריסת "המילואים" של צ'לסי (ברמן – המבורג, שבת, 19.30)

ימים ספורים אחרי אותו פיאסקו מול סנדרלנד, בעיצומו של המשבר, הודיע פרנק ארנסן על התפטרותו. ראש מערך הסקאוטינג של צ'לסי, שעלה לכותרות בעיקר בשל סכסוכיו הרבים עם ז'וזה מוריניו, חתם בהמשך כמנהל הספורטיבי של המבורג וניצל את קשריו הענפים בסטמפורד ברידג' כדי להביא לצפון גרמניה חלק ניכר מהכשרונות שטיפח במסגרת תפקידו הקודם. הדני החליט להחתים בהמבורג את הבלם מייקל מנסיין שלא ממש הוכיח את עצמו בתקופות ההשאלה השונות אחרי שגדל במחלקת הנוער של צ'לסי. מיד אחריו הגיעו הפליימייקר האיטלקי הצעיר יאקופו סאלה והקשר הטורקי המחונן גוקהאן טורה. את החלק האחרון בפאזל היווה הבלם ההולנדי ג'פרי ברומה, שהותיר רושם בעייתי אפילו כאשר הושאל ללסטר בעונה שעברה.

באופן מוזר למדי, מצאו רוב הצעירים של צ'לסי את דרכם הישר להרכב הראשון של המבורג. מנסיין וטורה פתחו בהפסד 3:1 לדורטמונד במחזור הפתיחה, אבל זה עוד התקבל על הדעת. 2:2 ביתי מול הרטה ברלין, בו שיתפו פעולה מנסיין וברומה במרכז ההגנה, היה כבר בעייתי יותר, וצמד הבלמים התבזו לחלוטין בתבוסה 5:0 במינכן, במהלכה נראתה המבורג כמו קבוצת חובבים. כלל לא מפתיע, אם כך, שכל יוצאי הכחולים נופו מההרכב במחזור הקודם, אבל גם זה לא עזר, והמבורג איבדה יתרון בדקות הסיום כשהיא מפסידה 4:3 בבית לקלן. התוצאה הסופית – 14 שערי חובה בארבעה משחקים, מקום אחרון, הכוכב ההולנדי אלרו אליה נמכר ליובנטוס אחרי עונה מתסכלת של חוסר יציבות כרונית, ומעמדו של המאמן המסכן מיכאל אונינג לא יכול להיות גרוע יותר לפני הדרבי הגדול של צפון גרמניה. ברמן, שהגנתה עשתה בושות גדולות בעונה שעברה, נמצאת בכושר מצוין, ונותר רק לראות כיצד תסתדר ללא פר מרטסאקר שעזב לארסנל. אם לשפוט לפי כושרו של הבלם הגבוה ב-2:2 של גרמניה בפולין, בימים אלה אולי עדיף להסתדר בלעדיו.

שוער האנובר אשפז את עצמו בגלל תשישות נפשית

הייקו ווסטרמן שחקן המבורג. Lars Baron, GettyImages
יעשו בושות גם בדרבי? ווסטרמן/GettyImages, Lars Baron

אוזיל מלמד את זידאן (ריאל מדריד – חטאפה, שבת, 21.00, ספ' 5)

בשבועות האחרונים מסוט אוזיל מדבר המון, הן על המגרש והן עם התקשורת. "אנחנו ברמה של ברצלונה", "אנחנו הולכים על טרבל", "אנחנו הרבה יותר טובים בהשוואה לעונה שעברה" – אלה רק חלק מההבטחות שפיזר הפליימייקר של ריאל מדריד. בינתיים, האופטימיות בשורות הבלאנקוס לא יודעת גבול. אפילו ההתנהלות הביזארית של ז'וזה מוריניו בסופר קופה מול ברצלונה כבר ירדה מהכותרות.

אוזיל הוא איש השעה. אחרי שבישל לכריסטיאנו רונאלדו ב-0:6 בסראגוסה במחזור הראשון, הוא התפנה לתצוגת אמן ב-2:6 של גרמניה על אוסטריה במוקדמות היורו, עם שלושער או צמד – תלוי את מי שואלים. אין הרבה שחקנים שמככבים בשתי שישיות תוך שבוע, אבל בכושרה הנוכחית של חטאפה הגרמני בהחלט יכול לחגוג עוד אחת בשבת. באופן מסורתי התאפיינו המפגשים בין הלבנים לאחות הקטנה מדרום מדריד בדרמות עוצרות נשימה, וזכור במיוחד ה-2:3 המטורף באפריל 2009, בו הובילה חטאפה בברנבאו בדקה ה-86, וגם החמיצה פנדל אחרי שריאל השוותה. מאז העסק בספרד הולך ומידרדר, והציפיות לסנסציה כמעט ולא קיימות, אז העיתונות מתרכזת בנעשה בשתי הקבוצות הבכירות, והפעם באמת יש על מה לדווח.

בשבוע האחרון התאמן עם הקבוצה בוגרת אנצו זידאן בן ה-16 – אביו קרא לו על שם אלילו הגדול, אנצו פרנצ'סקולי. הילד אוהב את עמדת הפליימייקר ומקדיש באימונים תשומת לב מיוחדת לפעולותיו של אוזיל. יש ממי ללמוד. זידאן לא ישחק בשבת, אבל יהיה מעניין מאוד לצפות בניסיונות של פיטר מסיללה לעצור את אוזיל ורונאלדו.

למוריניו מתחיל להימאס מניימאר שמתקרב לבארסה

שחקן ריאל מדריד מסוט אוזיל חוגג שער. רויטרס
איש השעה. אוזיל/רויטרס

כוכב גדול ממליקסון? (לך פוזנאן – ויסלה קראקוב, שישי, 21.30)

"הזר הטוב בתולדות הליגה הפולנית" – את התואר הזה העניק לא מכבר ווייטק קובאלצ'יק למאור מליקסון, והקביעה הזו תעמוד למבחן בקרב חשוב מאוד מבחינת ויסלה קראקוב. פתיחת העונה של האלופה, מתוסכלת מאוד מההדחה הדרמטית במוקדמות ליגת האלופות בידי אפואל ניקוסיה, רעה בלשון המעטה. ויסלה כבשה שלושה שערים בלבד בחמשת המחזורים הראשון, וכולם רשומים, תאמינו או לא, על שמו של דודו ביטון. ארטיום רודנב, החלוץ הלטבי של פוזנאן, הרשית בתקופה זו לא פחות משמונה פעמים, כולל שתי שלישיות, ובזכותו מובילה קבוצתו את הטבלה. כמו מאריו גומז, רודנב אוהב מאוד את הספרה 3 – הרי הוא זה שהבקיע בעונה שעברה שלושער ב-3:3 המהפנט של לך במגרשה של יובנטוס בליגה האירופית, כולל הטיל הזה בתוספת הזמן.

הלטבי רק בן 23, והתקדמותו ניכרת מדי חודש בדרך להפיכתו לכוכב ברמה הגבוהה ביותר. אז עם כל הכבוד למליקסון, ויש הרבה מאוד כבוד, מעמדו בפסגת הכדורגל הפולני לא לגמרי מובטח. מצד שני, רודנב עשוי למצוא את עצמו כבר בינואר בקבוצה ברת מזל בליגה בכירה הרבה יותר.

ארטיום רודנב שחקן לך פוזנאן. czarek sokolowski, AP
מה הוא מכין לויסלה? רודנב/AP, czarek sokolowski

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully