וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסטר שף: הגמר הגדול

המועמדות החדשה של אברהם גרנט למשרת מאמן נבחרת ישראל יצרה מצב מאוד מעניין: לנבחרת יש שני מאמנים ישראלים מצוינים על המדף שיכולים לרשת בהצלחה את פרננדז. קשה, אה? אחרי שתקשיבו לטיעונים שלנו, גם לכם יהיה קשה לבחור

אברהם גרנט

עם כל הכבוד לאלי גוטמן, אברהם גרנט הוא מאמן הרבה יותר בכיר ממנו. הוא ראה עולם, חווה עולם, למד עולם, השכיל, התפתח, התקדם. עם כל הכבוד להישגיו של אלי גוטמן בהפועל תל אביב, אנחנו עדיין מדברים על המאמן שהגיע עם צ'לסי לגמר ליגת האלופות. אנחנו מדברים על מאמן שראה מקרוב את הליגה הטובה והמתקדמת בעולם.

המועמדות של גרנט לא סותרת את ערך המועמדות של גוטמן. חשוב לזכור זאת. זה לא שגוטמן פחות ראוי כיום לאמן את הנבחרת. פשוט לא בכל יום יש הזדמנות להביא מאמן כזה לנבחרת ישראל. לא בכל יום הוא יהיה פנוי לכך, לא תמיד גרנט יראה תפקיד מכובד מספיק אחרי החוויה באנגליה. גרנט מגיע הכי מוכן לאתגר הבלתי אפשרי שנקרא נבחרת ישראל, וייתכן שזו הדלת הכי נוחה עבורו כרגע להרים מחדש את הקריירה.

מעבר ליתרון האדיר ברזומה שיש לגרנט על גוטמן, גרנט נראה כמו מאמן נבחרות טוב יותר מגוטמן. כבר ראינו המון מאמני ליגה מצוינים שלא מחליקים כמו שצריך לכיסא מאמן הנבחרת. אחדים נכשלו, לאחרים לקח יותר מדי זמן עד הבינו מה רוצים מהם, וסולקו. כי מה נדרש ממאמן נבחרות טוב בעצם? הרבה יכולת פסיכולוגית, הרבה כישרון להחדיר מסרים מקצועיים ברורים ונהירים בזמן קצר, ואופי מספיק גדול כדי להגן את השחקנים שלו מהסביבה.

לגרנט יש מכל אלו בשפע. הוא מושל באמצעי התקשורת הממלכתיים, שהם הרוב, ביד רמה, וגם בכמה מכלי התקשורת שפחות שוחים עם הזרם. הוא עבר את התהליך שיגרום לו להעריך אתגר ישראלי מחדש. הוא רעב להישג שישאיר את הכישלונות באנגליה מאחור וייתן מומנטום חדש לנבחרת ולו, ובינינו, מכל המאמנים שעברו בנבחרת הוא היה הכי קרוב לעלייה ופספס אותה רק בגלל יחס שערים. אז הוא עשה זאת עם דור בינוני. בינוני מינוס אפילו. עם הסגל המצוין שיש היום בנבחרת, גרנט יכול יותר מכולם לעשות את הצעד הנוסף קדימה.

חושבים שגרנט צריך לאמן את הנבחרת? הצביעו לו כאן

אלי גוטמן

הסיבות הכי טובות מדוע גוטמן כן וגרנט לא, נמצאות בשלילת גרנט. אבל הן מתחילות קודם כל בגוטמן. גוטמן הוא המאמן החם בכדורגל הישראלי. הוא מאמן עם פחות קשרים, אבל יותר קונצנזוס. הוא לא רק במומנטום טוב יותר מגרנט, הוא גם יעריך את ההזדמנות הזו טוב ממנו. גרנט תמיד יסתדר אם לא יצליח בנבחרת. גוטמן ייקח זאת כמשימת חייו. וזה המאמן שאנחנו צריכים: מוכשר, עמוק, יסודי, אבל גם מאוד רוצה.

העדפה של גרנט על פני גוטמן מזכירה מאוד את המינוי של קשטן. היא מזכירה כמה זה לא נכון למנות מאמן ששיא הקריירה שלו מאחוריו, אבל רק בגלל הרזומה שלו (ובמקרה של גרנט – גם הקשרים) הוא מועדף על פני האיש הנכון. כולנו ראינו מה זה עשה לקשטן ומה זה עשה לנבחרת.

גרנט אולי יאלף את התקשורת טוב מגוטמן ויכוון אותה להפסיק להציק לתקשורת כמו שהיא עושה בעידן פרננדז, אבל זו אשליה. אוהדי הכדורגל יכולים להתאהב מחדש בנבחרת שלהם לא בגלל מה שכתוב בעיתון, מזמן הם הבינו שהאמת לא מודפסת שם, אלא רק דרך כדורגל שובה עין. כדורגל שימקסם את הכישרון של השחקנים לא רק למבחן התוצאה: הכדורגל של גוטמן בהפועל תל אביב היה כזה, ואף יותר. הוא הגדיל את מכסת האוהדים של הקבוצה הכי קטנה מבין ארבע הגדולות אך ורק בגלל סגנון ודרך, וגם כשהתוצאות לא הגיעו בצורה חלקה, היציעים היו מלאים.

גרנט, לעומתו, בנה את המומנטום הקצר שלו בנבחרת דרך מבחן התוצאה, ומהר מאוד נשאר בידיים ריקות כשתוצאה המצופה לא הגיעה. גם הטענה כאילו גוטמן לא יצליח בזמן הקצר שיש לו לעבוד עם השחקנים להנחיל את הדברים שהביא להפועל תל אביב, לא ממש מחזיקה: גוטמן הביא שינוי להפועל תל אביב כבר במשחק הראשון. השם גרנט זוכה ליתרון עליו רק בגלל שהוא יותר נוצץ, אבל בינינו, תיזכרו רגע בנאומיו המייבשים של גרנט כמאמן נבחרת, ותבינו שאין לו גם שום יתרון כריזמטי על גוטמן.

חושבים שגוטמן צריך לאמן את הנבחרת? הצביעו לו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully