וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: רוסיה ניצחה 64:73 את אוקראינה

פתיחה טובה לנבחרת של דיוויד בלאט. טוני פארקר כיכב ב-78:89 של צרפת על לטביה, סרביה ניצחה את איטליה 68:80

בזמן שנבחרת ישראל הובסה מול דירק נוביצקי וגרמניה המאיימת בפתיחת אליפות אירופה, גם שאר הנבחרת ביורובאסקט חיממו מנועים במסגרת המחזור הראשון. במוקד עמד המשחק המסקרן בין סרביה לאיטליה, בו הנבחרת של דושאן איבקוביץ' לא התקשתה לנצח 68:80.

בהמשך הערב נבחרת צרפת החזקה התקשתה מאוד מול לטביה במשחק הנוסף של בית ב', אך הצגת תכלית של טוני פארקר עם 31 נקודות ושבעה אסיסטים הובילה את הלה בלו ל-78:89. בעוד המארחת, ליטא לא הרשימה, אך בזכות רבע אחרון נהדר ניצחה 69:80 את נבחרת בריטניה של לואל דנג, שהפציץ 25 נקודות. בבית ג' הצליחה יוון להשאיר את הקיץ הלא פשוט מאחוריה כשניצחה 67:76 את בוסניה, בעוד בבית ד' הצליחו דיוויד בלאט ורוסיה להתגבר על אוקראינה 64:73.

בית ב'

סרביה - איטליה 68:80

המשחק המסקרן של היום התקיים בבית של נבחרת ישראל, כשהפיינליסטית של היורובאסקט הקודם והנבחרת שסיימה רביעית באליפות העולם בשנה שעברה, סרביה, פגשה את איטליה, שכלל לא הייתה אמורה לשחק בטורניר ונכנסה אליו רק בזכות ההחלטה השערורייתית של פיב"א בדבר הגדלת המשתתפות, לאחר סיום המוקדמות. הסרבים שמכוונים הכי גבוה באליפות, חיפשו ניצחון במשחק הפתיחה בתקווה לצבור ביטחון לקראת ההמשך.

איטליה פתחה בטירוף וריח של הפתעה עמד באוויר אחרי רבע ראשון, שהסתיים ביתרון 8 לנבחרת של אנדרה בארניאני, אלא ששם זה גם נגמר. רבע שני חזק של הסרבים בראשותו של שחקן מכבי תל אביב, מילאן מצ'באן, העביר אליהם את היתרון, אותו לא שמטו עד לסיום. את הסרבים הובילו מילוש תאודוסיץ' ומילנקו טפיץ' עם 15 כל אחד. מצ'באן הוסיף 14. באיטליה הצטיין אנדראה בראניאני, עם 22 נקודות

צרפת - לטביה 78:89

בית ב' הוא ללא ספק המאיים ביותר, ומי שהפכה אותו למאיים עוד יותר היא נבחרת צרפת, שהיתה מהמרשימות עד כה במשחקי ההכנה. המנהיג הבלתי מעורער של הסגל של וינסנט קולה הוא רכזה של סאן אנטוניו, טוני פארקר, שדרס כל מה שנקרה בדרכו במשחקי הידידות ששיחקה הנבחרת בחודש האחרון. אליו מצטרפים גם ג'ואקים נואה המצויין, פלורן פייטרוס, בוריס דיאו וניקולה באטום, אך דווקא רשימת הכוכבים הזו התקשתה מאוד לפני שניצחה 78:89 את לטביה הצנועה.

טוני פארקר הצטיין עם 31 נקודות, שבעה אסיסטים ושלושה ריבאונדים, בלטביה היה זה יאניס בלומס עם 32 נקודות ושישה אסיסטים.

הלטבים פתחו מצוין והובילו 18:25 בתום הרבע הראשון כשיאניס בלומס מוביל אותם במשחק אדיר. אך טוני פארקר התחיל להתעורר והריץ את הצרפתים, שירדו למחצית בפיגור 41:40. ברבע השלישי הצליחה צרפת, שוב בעזרת פארקר אך גם עם בוריס דיאו, לעלות ליתרון ולסגור אותו ב-59:63. ברבע האחרון הצליחו הצרפתים להתעלות ולא נתנו ללטבים להתקרב אליהם בדרך ל-78:89 בסיום.

בישראל מתכוננים לגרמניה ומקווים שנוביצקי לא יתפוצץ

ונוביצקי מצידו דווקא מפרגן לישראל ולליאור אליהו

בית א'

ספרד - פולין 78:83

אלופת אירופה המכהנת החלה במסע לשמירה על התואר, בו זכתה ב-2009. במשחק הפתיחה היא פגשה את פולין, שחסרה את כוכב ה-NBA שלה מרצ'ין גורטאט, כמו גם את מצ'איי לאמפה.

כבר מהדקות הראשונות, ספרד המאיימת, בראשות האחים פאו ומארק גאסול, פתחה פער יציב שנע בין 10 ל-15 הפרש. קאמבק פולני בסיום הרבע השלישי החזיר אותם למשחק, שהלך צמוד עד הסוף, אבל הניצחון נשאר בספרד. בסיומו של יום, ספרד לא הרשימה, אך השיגה את הניצחון הראשון באליפות.

משפחת גאסול סיימה עם 28 נקודות לפאו ו- 16 למארק. חואן קרלוס נבארו קלע 23. את הפולנים הובילו לוקאס קוזארק, עם 19 נקודות ותומאס קלאטי, שקלע 18.

ליטא - בריטניה 69:80

עם כל הכבוד לספרד, סרביה וצרפת, מי שמשכה הכי הרבה תשומת לב היא הנבחרת המקומית, שהצליחה להמיר את הדחיפה של הקהל המשולהב לניצחון במשחק הפתיחה. ליטא ניצחה 69:80 את בריטניה וגרמה לקהל הביתי לחייך חיוך רחב אחרי המשחק הראשון. רימאס קאוקינס הצטיין בליטא עם 16 נקודות, שרונאס יאסיקביצ'יוס הוסיף 13. אצל בריטניה הצטיין לואל דנג עם 25 נקודות.

הליטאים פתחו מצוין והובילו 39:49 במחצית. אלא שהבריטים הצליחו לצמק בעזרת רבע שלישי נהדר, בו ניצחו 5:18 ועלו ליתרון 54:58. אך הנבחרת המקומית נעזרה בקהל הביתי וסגרה את המשחק עם רבע נהדר של 12:26 וניצחון 69:80 בסיום.

טורקיה - פורטוגל 56:79

קבלו את עשרת השחקנים שיעשו את האליפות

בית ג'

יוון - בוסניה 67:76

קיץ לא פשוט בכלל עבר על נבחרת יוון. שחקנים סוררים שלא רצו להגיע (שחורציאניטיס) ופרישות מהנבחרת (דיאמנטידיס, ופאפאלוקאס) עשו כאב ראש לא פשוט למאמן, איליאס זורוס. אלא שיוון הצליחה לפתוח טוב את היורובאסקט עם 67:76 על בוסניה.

המשחק היה צמוד מאוד עד המחצית, שנסגרה ב-31:34 לבוסניה. היוונים הצליחו לרוץ ברבע השלישי, אותו סגרו ב-15:24 וביתרון 49:55. יוון הצליחה לשמור על היתרון גם ברבע האחרון ואפילו להגדיל אותו מעט ובסיום זה 67:76. ניקוס זיסיס הוביל את קלעי היוונים עם 13 נקודות, אלמדין קיקנוביץ' הוסיף 15.

מונטנגרו - מקדוניה 65:70. למונטנגרו: ולדימיר דסיץ' 20 נקודות

קרואטיה - פינלנד 79:84. לקרואטיה: בויאן בוגדנוביץ' 27 נקודות ו-7 ריבאונדים

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בית ד'

רוסיה - אוקראינה 64:73

לפני ארבע שנים בדיוק, חגגה רוסיה זכייה מדהימה ביורובאסקט, כשגברה בגמר בלתי נשכח על נבחרת ספרד. מאז עברו הרבה מים בנהרות, ונבחרתו של דיוויד בלאט כבר אינה מאיימת כפי שהיתה. אך גם כך זה הספיק לה כדי לנצח 64:73 את אוקראינה במשחק הפתיחה. אנדריי קירילנקו הצטיין עם 20 נקודות ו-11 ריבאונדים.

המשחק היה צמוד במחצית הראשונה, כשרוסיה מתקשה מאוד לפתוח פער משמעותי ויורדת לחדר ההלבשה עם 24:28. גם הרבע השלישי היה צמוד, בסיומו צימקה אוקראינה ל-53:50. הרבע האחרון היה של הרוסים, שסגרו עם 64:73 בסיום.

בלגיה - גאורגיה 81:59. לגאורגיה: זאזא פאצ'וליה, 16 נקודות.

סלובניה - בולגריה 59:67

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully