וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם באתלטיקה: רובלס ניצח, ונפסל

29.8.2011 / 14:12

שיאן העולם ב-110 משוכות דחף את שיאנג ליו בזמן הריצה, ולאחר החגיגות קיבל את ההודעה הדרמטית. צפו בתקציר

רויטרס

התקציר באדיבות ערוץ 1

www.iba.org.il

אחרי הערב הדרמטי אתמול (ראשון) שבמרכזו נפסל שיאן העולם יוסאין בולט בגמר ריצת ה-100 מטרים, נמשכו היום (שני) התחרויות באליפות העולם באתלטיקה בדאגו שבדרום קוריאה. אחרי מקרה בולט אפשר כבר היה להיערך לכל תרחיש אפשרי, אבל מי היה מאמין שהמסלול בדאגו ייצר דרמה נוספת כל כך מהר.

דיירון רובלס הקובני, שיאן העולם ב-110 משוכות, קיווה להשיג תואר ראשון בקריירה באליפות העולם. הוא הגיע לריצת הגמר כפייבוריט, אבל התמודד נגד שני הרצים הנוספים שקבעו ביחד איתו את שלושת הזמנים המהירים בהיסטוריה: שיאנג ליו הסיני ודיוויד אוליבר האמריקאי. הזינוק של רובלס היה מצוין, אבל שיאנג ליו עקף אותו באמצע הדרך. הסיני הוביל עד למשוכה האחרונה, אלא שבנחיתה ממנה הוא מעד, רובלס עקף אותו בחזרה וניצח בזמן של 13:14 שניות. שיאנג ליו סיים שלישי בלבד בזמן של 13:27 שניות כאשר ג'ייסון ריצ'ארדסון האמריקאי הפתיע כשסיים שני עם 13:16 שניות.

אבל הדרמה האמיתית התחילה כשהריצה שודרה בהילוך חוזר מכל הזוויות. המצלמה הפרונטלית תיעדה באופן ברור שרובלס דחף את שיאנג ליו בשתי המשוכות האחרונות, וזה מה שגרם בעצם למעידה של הסיני. כשעה לאחר הריצה התפרסמה הודעה רשמית שרובלס נפסל. כתוצאה מכך, ריצ'ארדסון הוא אלוף העולם הטרי, שיאנג ליו מדליסט הכסף, ואנדי טרנר מבריטניה זכה במדליית הארד עם תוצאה של 13:44 שניות.

עוד לפני ריצות הגמר על המסלול התקיימו מקצי חצי הגמר בריצת ה-400 מטרים לגברים. אוסקר פיסטוריוס הדרום אפריקאי, אחד הספורטאים היותר מרתקים בעולם כיום, סיים את דרכו בתחרות אחרי שסיים במקום השמיני והאחרון במקצה שלו. פיסטוריוס קטוע הרגליים הרשים בסיבוב המוקדמות, אלא שהפעם הוא היה רחוק מאוד מההתברגות בצמרת העולמית, כשרק שני הרצים הראשונים בכל מקצה עלו אוטומטית לגמר.

ה"בלייד ראנר" שרץ על להבים שנויים במחולקת (בתחרויות לאנשים בריאים) היה רחוק ביותר משניה משיאו האישי וקבע זמן של 46:19 שניות. בכל מקרה, הוא עוד לא אמר את המלה האחרונה שלו באליפות ויתחרה עם דרום אפריקה בריצת ה-4X400. אלוף העולם והאלוף האולימפי, לשון מריט האמריקאי, קבע את הזמן המהיר בחצי הגמר אחרי שעצר את השעונים ב-44:76 שניות.

גמר מרתק היה גם בקפיצה במוט לגברים, כשהפייבוריט הברור, רנו לאבילני הצרפתי סיים רק במקום השלישי עם 5.85 מטרים. פאבל וויצ'קובסקי הפולני שקבע לאחרונה את תוצאת השנה המשיך להדהים, וזכה במדליית הזהב אחרי שעבר 5.90 בניסיון השני. האתלטיקה הקובנית הרוויחה גיבור חדש אחרי שלזארו בורגס הקובני עבר 5.90 בניסיון השלישי שלו וקבע שיא אישי בתחרות החשובה בקריירה.

כרמליטה ג'טר החזירה את הכבוד לאמריקאים

הריצה שסגרה את היום על המסלול הייתה גמר ה-100 מטרים לנשים. כרמליטה ג'טר הפכה בשנה שעברה לאשה המהירה בעולם, והפעם היא הצליחה להטביע את חותמה גם באליפות העולם. ג'טר שברה את ההגמוניה של הרצות הג'מייקניות וניצחה באופן משכנע בזמן של 10:90 שניות מול רוח נגדית. ג'טר הקדימה את ורוניקה קמפבל-בראון הג'מייקנית (10:97) ואת קלי אן-בפטיסט מטרינידד (10:98). אלופת העולם והאלופה האולימפית, שלי אן-פרייזר, סיימה במקום הרביעי בלבד בזמן של 10:99 שניות.

דרמה גדולה התרחשה בריצת גמר ה-400 מטרים לנשים, כשאמנטל מונטסו מבוצוואנה ואליסון פליקס האמריקאית התחרו ראש בראש עד לקו הסיום. בסופו של דבר הייתה זו מונטסו שחצתה ראשונה את קו הסיום בזמן של 49:58 שניות ורשמה רגע היסטורי עבור מדינתה. זה גם היה התואר המשמעותי הראשון של מונטסו, אלופת אפריקה שגם הייתה הרצה הבולטת בליגת היהלום השנה. פליקס, שקיוותה לזכות בדאבל באליפות (מתחרה גם ב-200), הייתה איטית בשלוש מאיות והסתפקה במדליית הכסף. אנסטסיה קפאצ'ינסקאיה הרוסיה סיימה שלישית בזמן של 50:29 שניות.

האלוף הראשון במקצועות השדה היום היה מיידה הפטיש היפני קוג'י מורופושי, שרשם תואר משמעותי ראשון מאז שזכה במשחקים האולימפיים ב-2004. מורופושי בן ה-37 נשאר מאז בצמרת העולמית, אבל לא הצליח לזכות במדליות באליפויות העולם ובמשחקים האולימפיים בבייג'ינג. הפעם הוא הרגיש מצוין והרחיק את הפטיש ל-81.24 מטרים. עד לסיבוב השישי והאחרון הוא היה היחיד שעבר את גבול 80 המטרים, אבל הדרמה הגדולה התרחשה ביידוי האחרון של כריסטיאן פראס ההונגרי, שכמעט והצליח לעלות למקום הראשןו אבל נאלץ להסתפק במרחק של 81.18 מטרים שהשאיר אותו שני. פרימוז קוסמוס הסלובני, אלוף העולם היוצא, הסתפק הפעם במדליית הארד אחרי שקבע 79.39 מטרים.

ואלרי אדאמס מניו זילנד ניצחה בצורה משכנעת בגמר הדיפת הכדור ברזל לנשים, ורשמה תואר שלישי ברציפות באליפות העולם. אדאמס הצליחה אפילו לקבוע שיא אישי עם תוצאה של 21.24 מטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully