וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש, ארבע - לחגיגה: נבחרת המחזור של אירופה

29.8.2011 / 1:45

נבחרת המחזור של אירופה, המדור האהוב כל כך על גולשי וואלה! ספורט, לא חשבה על דרך טובה יותר לפתוח עונה: רוני (שלושער) ודז'קו (רביעיה) ממנצ'סטר משפילים אימפריות לונדוניות. לצידם: המגן השמאלי הטוב בעולם, וחלוץ קסום שהצליח עם סיפור מיוחד להדיח את רונאלדו

עונת כדורגל חדשה כבר נמצאת בעיצומה, וגם נבחרת המחזור של וואלה! ספורט לא נשארת מאחור. קיווינו אמנם לראות את כל חמש הליגות הבכירות שבות לפעילות בכוחות מחודשים עוד לפני פגרת הנבחרות, אבל השביתה האיטלקית מנעה משחקני הסריה A לתפוס את מקומם בהרכב המצטיינים הראשון של העונה. למרות זאת, דרמות, סיפורים גדולים ושערים לא חסרו לנו בסוף השבוע. את ההצגות המרכזיות סיפקו כמובן שתי הקבוצות של מנצ'סטר, שנראות כמי שמתכוונות להתמודד זו מול זו על האליפות ולדרוס כל מה שעומד בדרכן, כאשר כל אחת מהן שלחה שני נציגים לנבחרת. בשבוע כזה, גם כריסטיאנו רונאלדו עושה כבוד ומשקיף מהצד.

כריסטיאנו רונאלדו (משמאל) ריאל מדריד, מול דה סילבה, ריאל סראגוסה. רויטרס
יהיו לך עוד הזדמנויות להיכנס להרכב, ילד. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

שוער

הוגו לוריס - ליון

לא מעט שוערים מגרמניה, ספרד ואנגליה התחרו על העמדה הזו בסוף השבוע, אבל אי אפשר היה להתעלם מעוד הופעה פנומנלית של הוגו לוריס. שוער נבחרת צרפת כבר השלים שלוש שנים בליון, ולמרות יכולת אישית גבוהה עדיין לא זכה בתואר. התסכול הגדול מהמצב הוביל להתפרצות בסוף העונה שעברה וכמעט גרם לעזיבה בקיץ, אך בסופו של דבר לוריס נשאר, לשמחתם הרבה של אוהדי ליון. השוער הנהדר, שממשיך לסבול מהגנה די עלובה שניצבת לפניו, מנע במו ידיו ממונפלייה לשמור על המאזן המושלם גם במחזור הרביעי, כשסיפק חמש הצלות גדולות (כולל אחת מרהיבה למשקוף) והשאיר את קבוצתו בלתי מנוצחת עם 1:2 ביתי. האם העונה הוא סוף כל סוף גם יזכה בתואר?

שוער ליון, הוגו לוריס. רויטרס
הגיע הזמן לשים סוף לאכזבות. הוגו לוריס/רויטרס

הגנה

מגן ימני: ז'וזה בוסינגווה - צ'לסי

כמעט שלוש שנים חלפו מאז השער האחרון שכבש המגן הימני (נובמבר 2008, ב-0:3 של צ'לסי על ווסט ברומיץ'). במהלך התקופה הזו חווה ז'וזה בוסינגווה מספר פציעות שגרמו להיעדרויות ממושכות מהמגרשים, אבל בכל פעם שחזר הזכיר כי עדיין מדובר באחד המגנים הטובים ביבשת. בשבוע שעבר הוא בישל את שער הניצחון לפלורן מאלודה, והפעם עשה זאת בעצמו עם בעיטה נפלאה שהיוותה את הספתח בניצחון 1:3 על נוריץ'. בוסינגווה בלט בעיקר במחצית הראשונה, אבל גם כשהוריד הילוך לאחר מכן תרם את חלקו עם לחץ על ההגנה היריבה שהוביל לשער הבכורה של חואן מאטה. בצ'לסי רק מקווים שיישאר כשיר.

בלם: בנדיקט הובדס - שאלקה

תוצאות מוזרות היו לשאלקה מאז פתיחת העונה, אם כי ברוב המקרים זה פעל לטובתה. השלישייה שספגה הקבוצה משטוטגרט במחזור הפתיחה וההפסד בהלסינקי במשחק הראשון בפלייאוף הליגה האירופית, גרמו ללא מעט דאגות בצוות המקצועי באשר להגנה. ביום ראשון, הניצחון 0:1 על מנשנגלדבאך והשקט בחלק האחורי היוו צפירת הרגעה וגם הצמידו את שאלקה לבאיירן מינכן בפסגה. בנדיקט הובדס, ללא ספק האיש החשוב בהגנת שאלקה לאחר עזיבתו של מנואל נוייר, העביר 90 דקות מצוינות במרכז ההגנה והזכיר מדוע הוא שייך לסגל נבחרת גרמניה. ראול דאג לכל היתר.

בנדיקט הובדס שחקן שאלקה (ימין) עם ג'פרסון פרפאן. Christof Koepsel, GettyImages
הרגיע את ההגנה. בנדיקט הובדס/GettyImages, Christof Koepsel

בלם: אוליבר בארת - פרייבורג

התוצאה המרשימה של המחזור בבונדסליגה הייתה שייכת לפרייבורג, שהשיגה ניצחון בכורה העונה עם 0:3 ביתי על וולפסבורג המאכזבת של פליקס מגאת, ועשתה זאת דווקא במשחק היחיד בו הכוכב שלה פאפיס סיסה לא מצא את הרשת. רק לפני שבועיים השוו את אוליבר בארת ושותפו להגנה פאבל קרמש לצמד הבובות שליוו את משחקי יורו 2008, אבל הבלם הוותיק נתן לביקורות לחלוף והחזיר בגדול עם תצוגה נקייה מטעויות מול החלוצים המתוסכלים של וולפסבורג וגם שער נגיחה מצוין.

מגן שמאלי: מרסלו - ריאל מדריד

עד כמה שונה הקבוצה של ז'וזה מוריניו מהעונה שעברה נוכל לגלות רק לאחר מפגשים מול יריבות רציניות. בינתיים, משחק הפתיחה של ריאל מדריד בסראגוסה איפשר לה להתחיל עם 0:6 מרתיע שכל כולו הוצאת עצבים. קריאת התיגר השנתית על ברצלונה החלה עם תצוגת כוח של הקישור בראשות צ'אבי אלונסו ומסוט אוזיל, עם כריסטיאנו רונאלדו שינסה העונה לשבור את שיא 40 השערים שהוא עצמו קבע, וגם עם מרסלו, ששולט בעמדת המגן השמאלי ושולח את פאביו קואנטראו לסתום חורים בקישור. מרסלו התפתח בעונה שעברה לנשק התקפי מיומן וגם התייצב בהגנה. העונה הוא אמור להפוך סופית למגן השמאלי הטוב בעולם.

מרסלו (מימין), ריאל מדריד, מול אפרין חוארז, ריאל סראגוסה. רויטרס
יכול להפוך למגן השמאלי הטוב בעולם. מרסלו/רויטרס

קישור

אלן טראורה - אוקזר

חמש שנים מחכים באוקזר שהכישרון הנדיר הזה מבורקינה פאסו יעשה את הפריצה הגדולה. עכשיו נראה שהיא הגיעה. אלן טראורה פתח את העונה עם שער בכל אחד משלושת המחזורים הראשונים, אך זה לא עזר לאוקזר להשיג ניצחון בכורה. בשבת, במשחק הביתי מול אז'קסיו, ההברקות של הקשר בן ה-22 נתנו את האות לחגיגה גדולה והובילו לניצחון 1:4. טראורה כבש את הראשון בכדור חופשי אומנותי, ואחרי חמש דקות השלים צמד עם עוד ביצוע נפלא תוצרת רגל שמאל האימתנית שלו, כדי להשוות כבר עכשיו את מאזן השערים שלו מהעונה שעברה. פליימייקר בראש טבלת המבקיעים.

סמיר נאסרי - מנצ'סטר סיטי

קשר הרכש מארסנל לא יכול היה לחלום על הופעת בכורה מוצלחת יותר. מי שחשב שייקח לסמיר נאסרי זמן להתאקלם במנצ'סטר סיטי, קיבל ממנו הופעה נפלאה באגף השמאלי וחיבור מיידי עם שאר הכישרונות בהתקפה. הצרפתי הבריק בצד שמאל של הקישור, העביר פעמיים כדורי רוחב מדודים שתורגמו לשערים על ידי אדין דז'קו (אליו נגיע בהמשך) ולא קיפח גם את סרחיו אגוארו. סך הכל היה מעורב נאסרי ב-11 הזדמנויות הבקעה של הסיטיזנס ובישל שלושה שערים כדי להשתיק את אוהדי טוטנהאם. ה-1:5 המהמם הזה בוויט הארט ליין רק הוכיח עד כמה מפחידה הקבוצה של רוברט מאנצ'יני יכולה להיות.

אשלי יאנג - מנצ'סטר יונייטד

אם המהלומה הראשונה שהנחיתה מנצ'סטר על לונדון לא הספיקה, הגיעה תצוגת הענק של יונייטד ב-2:8 ההיסטורי על ארסנל ועשתה את ההפרדה בין הגדולות של אנגליה לגדולות יותר. אלכס פרגוסון אמנם דאג להגן השבוע על ארסן ונגר, אבל על כר הדשא אין סנטימנטים. מנצ'סטר יונייטד השפילה את התותחנים ללא רחם, ונתנה לוונגר האומלל לצפות מקרוב בקונספט הקבוצה הצעירה שלו קורס מול הרכב צעיר יותר ובעיקר מוכשר יותר של האלופה. אשלי יאנג, הדוגמה הטרייה להבדלים במדיניות הרכש בין הקבוצות, היה אחד המצטיינים של השדים עם צמד אדיר וסחיטת העבירות שהובילו לשערים של ווין רוני. עוד בינגו של פרגוסון.

שחקני מנצ'סטר יונייטד אשלי יאנג, ווין רוני חוגגים שער. רויטרס
עשו את ההפרדה בין הגדולות לגדולות באמת. אשלי יאנג ו-ווין רוני/רויטרס

התקפה

ווין רוני - מנצ'סטר יונייטד

יאנג היה מצוין, אבל פרס איש המשחק באולד טראפורד הלך בצדק לווין רוני. ההרכב הצעיר של מנצ'סטר יונייטד הפך את החלוץ לאחד השחקנים הבוגרים בקבוצה, והוא נכנס בקלות לעמדת המנהיג כשבמקביל המשיך להיות האיש המרכזי בהתקפה. רוני עשה את השלושער שלו הפעם אך ורק ממצבים נייחים, כשסובב שתי בעיטות חופשיות נפלאות לרשת והשלים את המכסה האישית שלו מהנקודה הלבנה. מאז 1896 (!) ארסנל לא ספגה שמינייה. רוני, שבישל אחד ועבר גם את רף 150 השערים במדי האלופה, ייזכר בדפי ההיסטוריה כמי שניצח על החגיגה.

אדין דז'קו - מנצ'סטר סיטי

מה תגידו על החלוץ הבוסני התמיר? השנה הראשונה שלו באנגליה לא הייתה מזהירה, אבל דז'קו הבטיח לאוהדים שבעונת 2011/12 הם יראו את הסקורר שחורר רשתות בבונדסליגה והצעיד את וולפסבורג לאליפות. דז'קו כבש בכל משחק של מנצ'סטר סיטי העונה, ובחמישייה לרשת טוטנהאם הוא היה חתום על ארבעה שערים - שניים בכל מחצית. אם בשערים הראשונים הראה החלוץ יכולת מיקום נהדרת, באחרון הוא קינח עם ביצוע אלגנטי. ניצחון ליגה ראשון לסיטי בוויט הארט ליין ב-20 השנים האחרונות, ועוד איזה ניצחון. לקרלוס טבס כדאי להתרווח על הספסל.

רוברטו סולדאדו - ולנסיה

בדרך כלל שחקן שמבקיע שער עצמי לא מסיים את המשחק כשחקן המצטיין, אבל המקרה של רוברטו סולדאדו יוצא מן הכלל. גם השביתה המרגיזה לא הוציאה את החלוץ המוכשר של ולנסיה מהריכוז שאפיין אותו בעונה שעברה, ודקה אחת הספיקה לו כדי להרשית. ראסינג סנטאנדר של הקטור קופר חזרה הודות לשער עצמי שלו וכבר הוליכה 3:1, אולם סולדאדו והחברים שלו לחצו וסיימו את משחק הפתיחה שלהם עם ניצחון דרמטי 3:4, שהזכיר עד כמה קופר הוא לוזר. סולדאדו, שהפך בשנתיים האחרונות לפינישר קטלני, השלים שלושער בתוספת הזמן והעלה את מאזנו ל-15 שערים ב-10 המשחקים האחרונים. לפחות בצד ההתקפי, ולנסיה יכולה להיות רגועה.

אדין דז'קו שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
הבטיח שיחורר רשתות העונה. אדין דז'קו/רויטרס

שווים אזכור:

ברנד לנו (לברקוזן) - פרויקט, תגלית

ג'ונתן וודגייט (סטוק סיטי) - בקרוב בבלומפילד

ריאד בודבוז (סושו) - לא רק מרווין מרטאן

ג'ורדן הנדרסון (ליברפול) - ברוך הבא לאנפילד

אימנול אגירטצ'ה (ריאל סוסיאדד) - סיים את השביתה

כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - גם תורו יגיע

מריו גומז (באיירן מינכן) - המכונה של הגרוב

מריו גומז שחקן באיירן מינכן חוגג. רויטרס
כובש בלי הפסקה. מריו גומז/רויטרס

כוכב אורח

דריס מרטנס - פ.ס.ו איינדהובן

טיפ ראשון לדרור קשטן לקראת המפגשים מול איינדהובן בליגה האירופית - שים דגש על הבלגי הקטן. איינדהובן ירדה מנכסיה והסתפקה ברכש יחסית צנוע הקיץ, אבל בין השחקנים החדשים שהגיעו בולט שמו של דריס מרטנס. הקיצוני בן ה-24 נרכש אחרי עונת פריצה באוטרכט, כבש בכל אחד משלושת המחזורים הראשונים והגדיל לעשות עם שלושער לרשת אקסלסיור ב-1:6 הקליל של איינדהובן ביום ראשון. אם יבקיע בעוד משחק אחד, ישווה מרטנס את שיאם של מתיאה קזמן (2003/4) ופיט ואן דר קאול (1961/2) עם שערים בחמשת משחקי הפתיחה. גם מאמנו פרד רוטן לא נותר אדיש בסיום: "הקטן הזה היה ענק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully