וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "התוצאה נזילה, מקווה שנדע להתעלות"

מאמן מכבי חיפה חושש מגנק (ג', 21:45, ע' 2 ו-5 HD). קטן: "כל שחקן צריך לתת 200 אחוז" ברדה: "לא אהבתי את הביקורות"

מערכת וואלה!

צפו במסיבות העיתונאים של מכבי חיפה וגנק ובאימון הירוקים

צילום: איציק יצחקי, שליחנו לגנק. עריכת וידאו: יאיר דניאל

מכבי חיפה תתייצב מחר (שלישי, 21:45, ערוץ 2 וספורט 5 HD) לרגע האמת שלה, כאשר תתארח בגומלין פלייאוף ליגת האלופות אצל גנק, עם יתרון שביר של 1:2 מהמשחק הראשון באצטדיון רמת גן. האלופה הישראלית רוצה להעפיל בפעם השלישית לשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג, אבל לשם כך צריכה עוד הופעה גדולה בקריסטל ארינה, מול 25 אלף אוהדים עוינים שידחפו את היריבה הבלגית.

אלישע לוי: "זה רגע מאוד חשוב בקריירה"

המאמן אלישע לוי התייצב למסיבת העיתונאים והבהיר: "לגנק יש בעיות וגם לנו. 1:2 זאת אמנם תוצאה נזילה, אבל אני מקווה שנדע להתעלות ולהביא תוצאה טובה כדי להעפיל לשלב הבא. ברור לנו שיהיה משחק שונה ממה שהיה ברמת גן. גנק קבוצה ביתית שמונעת על ידי הקהל שלה. יהיה משחק קשה. אנחנו באים עם ניצחון, יתרון מינימלי. נצטרך להבקיע שער חוץ שיבטל את השער שלהם. נשחק בסגנון שלנו כדי לנצח".

לגבי ההבדלים בין המשחק בשבוע שעבר לזה מחר אמר המאמן: "ברור לי שיהיה משחק אחר. יש להם שחקנים אחרים שלא שיחקו ברמת גן. יש הבדלים גדולים בין הבית לחוץ. ראינו במשחקים הקודמים באירופה שהיה לנו מאוד קשה. בבוראץ, מאריבור וגם כאן יהיה קשה. יש לנו משימה ונעשה הכל כדי לעמוד בה".

כאשר נשאל על המצב בדרום הארץ, השיב אלישע לוי: "אנחנו בהחלט מזדהים ומחבקים את האנשים שלנו בדרום והיינו מאוד שמחים לשמח אותם, אבל באנו לפה לשחק כדורגל. זאת שאלה פוליטית ואני לא רוצה לערב פוליטיקה וספורט. נעשה הכל כדי לשמח על המגרש".

לוי נשאל האם העובדה שקטן במסיבת העיתונאים אומרת שהוא פותח ואמר: "קטן חוזר אלינו אחרי פציעה ארוכה, והוא שיחק בנתניה. כל שחקן שברשותנו צריך להיות מוכן לבצע מחר את המשימה, ואני מדבר גם על שחקנים שלא יתלבשו מחר. עזבו אותנו שחקנים, באו אחרים. אני שמח שאנחנו יכולים לעמוד פה ולהיות במצב כזה. אנחנו נהיה קבוצה עוד יותר טובה וחזקה בהמשך".

על מעמדו כמאמן והאפשרות שלו להיות בפעם השנייה בליגת האלופות, אמר אלישע לוי: "אני נמצא לפני רגע חשוב מאוד בקריירה. אני שמח קודם כל על התמיכה של שחר והמועדון. אם נגיע לבתים יציבו לי רף אחר. יציבו לי עוד מבחן וגם בו אנחנו נעמוד. אני עובד במכבי חיפה שנה רביעית. מי שלא יודע לעמוד בלחץ במכבי חיפה, של המועדון והקהל, לא יכול להיות במקום הזה. זה מועדון תובעני".

הקפטן יניב קטן הוסיף: "לשמחתי כבר הייתי פעמיים עם מכבי חיפה בליגת האלופות. זכיתי עימה בלא מעט תארים. זה משהו שונה. התרגשות לשחקנים והאוהדים שלנו. לליגת האלופות לא מגיעים בדיבורים. עדיין לא עלינו ויודעים לקראת מה אנחנו באים. אלישע הכין אותנו הכי טוב שאפשר. יודעים טוב מאוד שבשביל לעלות צריכים שכל שחקן ייתן 200 אחוז במגרש. כשמגיעים לשם זה הדבר הטוב ביותר שיש. חזרתי מפציעה. יש שחקנים שנמצאים בכושר הרבה יותר טוב ממני, אבל אני בטוח שאהיה חלק מהמשחק מחר ואעזור לקבוצה".

כאשר נשאל על ההבדלים בין הקבוצה הנוכחית לזו שהעפילה לפני שנתיים לשלב הבתים, השיב קטן: "אני לא חושב שצריך לזלזל בשום מסגרת אירופית. כל מסגרת היא טובה, במיוחד בקבוצה כמו מכבי חיפה. הקבוצה של לפני שנתיים קצת שונה, שחקנים עזבו ולאלישע יש הרבה עבודה בעניין הזה. בואו נראה מה יהיה מחר, נקווה שיהיה טוב".

אל האימון המסכם של מכבי חיפה הגיע אורח - חלוץ גנט שלומי ארבייטמן, שהיה שותף להעפלה הקודמת ב-2009 והגיע לעודד את חבריו לקראת המשחק. באימון תורגל אותו הרכב שניצח את גנק ביום רביעי שעבר, כשאל השער יחזור ניר דוידוביץ', בעוד תמיר כהן ויניב קטן ישבו על הספסל. בהיעדרו של יוריצה בוליאט המורחק, סארי פלאח יפתח במרכז ההגנה לצד איציק כהן. גם אייל גולסה, עידן ורד ו-ולדימיר דבאלישווילי חוזרים ל-11.

הרכב משוער מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, איציק כהן, סארי פלאח, טאלב טואטחה, סיידו יאיא, גוסטבו בוקולי, עידן ורד, אייל גולסה, ויאם עמאשה, ולדימיר דבאלישווילי.

אליניב ברדה: "לא אהבתי את התגובות נגד גנק"

גם הבלגים בדריכות שיא לקראת ההתמודדות החשובה. גנק הייתה רק פעם אחת בשלב הבתים בעבר, וכדי לעשות זאת שוב עליה למחוק פיגור 2:1 מהמשחק הראשון. עבור אליניב ברדה, שהבקיע את שער החוץ היקר של אלופת בלגיה, מדובר בהרבה יותר מעוד משחק, בעיקר אחרי הביקורות שספג הכדורגל הבלגי במהלך השבוע האחרון.

"בחצי הראשון שיחקנו רע מאוד. נראנו לא טוב ונכנסו לשוק מסוים אחרי השער הראשון", אמר אליניב ברדה בפתח מסיבת העיתונאים, ומשם עבר לתקוף את התקשורת הישראלית. "משם ללכת ולהתחיל להסיק מסקנות - זה צרם לי לשמוע. זה היה מיותר. לא אהבתי את העובדה שעיתונאים בישראל בחרו לבקר את הליגה הבלגית אחרי המשחק הראשון. לא אהבתי את כל התגובות נגד גנק והכדורגל הבלגי, חבל מאוד שזה נאמר על ידי עיתונאים.

"כששיחקתי בהפועל תל אביב וניצחנו את פריס סן ז'רמן, אף אחד לא אמר שהליגה הישראלית טובה מזו הצרפתית. זה לא אומר כלום", המשיך ברדה. "הפועל תל אביב הפסידה לקבוצה מהליגה הליטאית, ואף אחד לא אומר שהליגה הליטאית טובה מהישראלית. חבל בשביל מי שפרסם את הדברים האלה, אבל אני לא בא כדי לנקום".

באשר למשחק עצמו, החלוץ הישראלי מאמין שקבוצתו מסוגלת לעשות את העבודה, על אף העזיבה של מאמנה. "עכשיו זה משחק חדש, נבוא לנצח את מכבי חיפה. אנחנו יודעים שלא יהיה משחק קל, זה לא פשוט להגיע למשחק עם מאמן חדש. ברור שזה משפיע על השחקנים, אבל ננסה להפחית את ההשפעה. כשמאמן עוזב מרצונו זה משהו אחר. זה לא כמו מאמן שנכפתה עליו העזיבה. זה כאילו הוא קורע את עצמו מעלינו. אני מכיר את מכבי חיפה, היא אולי הקבוצה הישראלית הכי מנוסה במעמדים האלה. אבל אנחנו פשוט רוצים לעבור שלב ולהיכנס לשלב הבתים, זה הרצון הכי גדול של המועדון".

מי שיעמוד על הקווים במשחקו הראשון במסגרת אירופית הוא פייר דנייה, עוזרו של פרנקי ורקאוטרן עד השבוע שעבר, שהספיק להפסיד 3:2 במשחק הליגה לסרקל ברוז' בסוף השבוע. "אתם לא מצפים שנגלה לכם את החולשות והדברים החזקים של מכבי חיפה. אני שומר את הקלפים קרוב לחזה לקראת מחר. יש לנו מחלקת סקאוטינג טובה ונדע את כל מה שצריך לדעת. כמו שחיפה ניצחה 1:4 נראה שההגנה שלהם התייצבה".

הרכב משוער גנק: לאסלו קוטלס, אנתוני ואנדן בורה, נאדסון, אנלה נגקונגקה, דניאל פודיל, דויד הוברט, דניאל טוזר, חאלים היילנד, קנדי נוואנגנגה, אליניב ברדה, יילה ווסן.

(עדכון ראשון: 16:47)

שחקני מכבי חיפה משוכנעים: "אין סיבה שלא נעלה"

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully