וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולסה: "אם אשחק מקדימה, אגיע למספרים של רפאלוב"

16.8.2011 / 14:12

בוגר יותר, אמיץ יותר. אייל גולסה בראיון פתוח לגמרי: למה הוא לא טיפש יותר, למה שחר חייב להחתים את אלישע לוי לשנים רבות, איך שכנע את רפאלוב וחמד לעבור, ומבטיח: "מנהיגות? אני פשוט לוקח". גנק? לברומטר של מכבי חיפה תכניות גדולות יותר

פרשת לאציו וההשלכות שלה גרמו ללא מעט אנשים לתהות כיצד תושפע מכך הקריירה של אייל גולסה במכבי חיפה. ההתחלה לא הייתה נראית מבטיחה, אבל אז נכנס לתמונה יניב קטן והציל את המועדון, ואולי גם אותו, מבעיה גדולה. "הוא היחיד שהיה איתי בקשר. דיברנו בטלפון, לא סמכתי על כל אחד", משחזר גולסה את אחד הלילות הקשים בחייו בו היה צריך לקבל, אולי לראשונה בקריירה, החלטה קשה. "באותו רגע נזכרתי איך בגיל 16 וחצי הגעתי לכאן והוא נתן לי ביטחון בכל צעד. באימונים הראשונים הוא ניגש אליי ואמר: 'ילד, תעשה מה שאתה רוצה, אף אחד לא ידבר איתך פה. אני מאחוריך'. ידעתי שאם אני חוזר יש לי ביטחון. הוא שם חומה. שמר עליי".

גולסה חזר, ואיתו גם הבטחה מהקפטן. "הוא אמר לי: 'קח כדור, אף אחד לא יכול לעצור אותך'. אותי לא יעצרו? כשהוא בכושר טוב לא יקום השחקן שיעצור אותו. בשיא שלו, לא יקום השחקן שייקח ממנו כדור. בקמפיין ב-2002 באלופות הוא היה מפחיד. הוא תמיד נתן לי ביטחון וזכרתי את זה. ידעתי שאני מוגן".


עוד לקראת תחילת ליגת העל:

שחקני ליגת העל מצטרפים למחאת האוהלים
רגע לפני: כל הקבוצות, כל הניתוחים
מהארן לאלה פותח את הפה לקראת העונה החדשה

שחקן מכבי חיפה אייל גולסה. ברני ארדוב
"ידעתי שאם אני חוזר יש לי ביטחון. קטן שם חומה. שמר עליי". גולסה, השבוע/ברני ארדוב

היום, באופן אירוני, דורשים מגולסה להיכנס יותר ויותר למשבצת המנהיג של מכבי חיפה ולהפוך לכוח המרכזי של הקבוצה העונה – תפקיד אותו ממלא קטן כשהוא בריא. מאותה עמדה בוגרת, אחראית, נוח לו יותר לבחון באמת את אותם ימים קשים של לפני ואחרי לאציו. "אני רוצה שיבינו אחת ולתמיד, הייתי אז ילד וקיבלתי הצעה מפתה. באותו רגע אתה חושב איך לסדר פה את המשפחה ופחות להתעסק בעניין של הקבוצה. אנשים שהיו איתי בפגישות הכניסו לי דברים לראש, אמרו לי 'תדאג לעצמך, לא לאף אחד אחר'. זה סובב לי את הראש. הייתי צעיר, אז התבלבלתי, קמתי והלכתי. אני מעריך עכשיו עוד יותר את החולצה שאני לובש".

היום לא תפנה גב ליעקב שחר

"נכון, כי אז התפיסה היתה אחרת. היום אני עצמאי, עושה הכל לבד ולא מקשיב לאנשים. זה מתחיל מהדברים הכי קטנים ועד הגדולים. אני לא מדבר על אירופה, מנסה להתבגר ולוקח על עצמי עוד. אני תורם לקבוצה יותר, היום אני במעמד שלא יכול להזיק למישהו. היום אני כבר לא אטעה, כבר לא טיפש כמו פעם".

מה אנשים אמרו לך בפגישות ההן?

"שאני חייב לדאוג לעצמי, הזכירו לי מה זה לאציו. כסף יעוור עיני חכמים וצדיקים, אז אותי לא יסנוור? אני לא מתלהב מכסף, באמת. כשחזרתי לא ביקשתי שום דבר, רציתי רק להתקדם. אתה יודע איך זה בטוברוק, כל השחקנים ששיחקו איתי יצאו לאירופה, רק אני לא. ככה הרגשתי. הם שיחקו איתי וכולם היו ברמה פחות טובה ממני. אצלנו לא לימדו לצאת לליגת העל, לצאת לאירופה ישר. הם לא היו ב-11 ויוצאים לקבוצות, ואני בבית. לא שהיום שומעים עליהם מלבד גיא אסולין, אבל בסדר. כל דבר בזמנו. תבין, זה לא שהייתה בעיה כלכלית במשפחה. רציתי לצאת כי חשבתי שאם אפשר לסדר אותה מגיל כזה, אז למה לא. כולם עשו את זה, יצאו לאירופה כדי להסתדר".

אתה מרגיש כאילו רבצה עליך קללה מאז שנסעת?

"אני עכשיו בתקופה טובה, זה מה שחשוב. מה קרה אחרי החזרה? זאת הייתה תקופה רעה כי לא היה לי ביטחון. לא הייתי מרגיש שאני מסוגל לעשות משהו. מה שחשוב שהוא שהיום הקהל איתי".

התביישת כשחזרת לארץ?

"כן, כי לא הרגשתי נוח. בכל זאת הלכתי ו..."

מה, בגדת בקבוצה?

"לא, אני לא רואה את זה כבגידה. תבין, לא קמתי והלכתי למכבי תל אביב. הלכתי כי רציתי באמת להתקדם. פשוט לא הרגשתי בנוח".

מה זה 'לא להרגיש נוח'?

"לפני העלייה למגרש זה קרה לי. אני בדרך כלל לא מתרגש מדברים, אבל אתה בא למגרש ואנשים מסתכלים עליך. אתה לא מרגיש נוח עם עצמך. אבל לא רבצה עליי שום קללה. הייתי בתקופה לא טובה כי הייתי פצוע. הפציעה הייתה לפני לאציו והכינו לי תכנית שיקום".

היית צריך להישאר שם?

"הרבה אומרים שזה מה שהייתי צריך לעשות, אבל אני שמח שחזרתי. במבט לאחור, לא ידעתי שאעשה בלגן כזה גדול. חשבתי שהכל סגור ואני שם, שהכל ייסגר בין לאציו לחיפה, אבל זה היה מסובך מדי. יכול להיות שפיפ"א הייתה משחררת אותי, אבל זה כבר לא משנה. רק אני החלטתי בסוף לחזור. הרבה אנשים השפיעו עליי. הבנתי מה גרמתי לאנשים בדרך, לא הייתי צריך את זה. אני בטוח שאם הייתי נשאר אנשים היו מבינים אותי. זאת התקדמות להגיע למועדון באיטליה. גם כלכלית. נתנו לי שם 300 אלף יורו וקפיצות של 50 בכל עונה, לחמש שנים. זה הרבה כסף. פה אני מרוויח משכורת חייל, 4,000 נטו. אבל אני שמח בחלקי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אוהדי מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
ואיך קיבלו האוהדים את החזרה?"אני בדרך כלל לא מתרגש מדברים, אבל אתה בא למגרש ואנשים מסתכלים עליך. אתה לא מרגיש נוח עם עצמך"/אדריאן הרבשטיין

אתה יודע מה קרה אחרי שרפאלוב עזב, נכון?

"כן, אמרו שאני צריך להיכנס לנעליים שלו. אגיד לך מה, אני חושב שעזרתי גם בתקופה שלו להוביל את הקבוצה. אני יכול לזכור כמה משחקים בגיל 17 כשנכנסתי להרכב והייתי חלק משמעותי. ליאור היה שחקן מוביל, אבל גם אני עזרתי לו להוביל. ציפו ממנו שבע שנים שהוא ייקח את זה. זה לא לוקח זמן, לא בא ככה. אתה לא קם ואומר שהיום אתה תוביל את מכבי חיפה. אני עוד לא בן 20, הוא יצא בגיל 26. לליאור זה לקח שמונה שנים עד הפריצה הגדולה".

ולך?

"אני לא מנסה להיכנס לנעליים שלו, יש לנו תכונות שונות. גם אלישע מבין כמה אנחנו שונים. אני גם לא בא להיכנס לנעליים של שחקן אחר. אני רוצה להיות עצמי, מי שאני. לפעמים זה הולך יותר טוב, לפעמים פחות טוב. אני מקווה שהעונה זה יילך יותר".

תסתכל על ההרכב, מי מנהיג?

"קטן המנהיג".

ואם הוא לא נמצא?

"אני ו-וורד, גם גוסטבו שלוקח את כל האמצע".

מנהיג יש אחד. מי יותר גדול מכולם?

"אני שומע מכולם שאני צריך להנהיג, אבל מצד שני חושב על יענקל'ה. הוא אומר שרק יחד ננצח. אני לא לוקח כדור, עובר שחקנים ויאללה, מנהיג. נכון שאני מבקש את הכדור יותר, נכון שאם קטן לא משחק אני לוקח על עצמי יותר. אני לא בא ואומר שאקח מנהיגות, אני פשוט לוקח אותה. תבין, אם קטן על המגרש לקבוצה יש יותר כוח. צריך לחשוב על הקבוצה, לא עליי. לי יותר קל כשהוא משחק. אנחנו מבינים אחד את השני כבר ארבע שנים".

נראה לי שאתה כן מאמין שאתה מנהיג, וקצת חושש מההגדרה

"שחקן שמצפים ממנו, זה בא לטובתו. זה מראה שהוא מביא קבלות. לא יבואו לסתם שחקן שאין לו את היכולת להיות כזה. היום כבר לא מתרגש לפני משחקים. אני לא שחקן סטטי, כל הזמן בתנועה, אבל יורד לגליצ'ים. גם כשהייתי בנוער הייתי עושה, משחק אגרסיבי".

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר עם תמיר כהן, חן עזריאל, אלון תורג'מן. ערן גילווארג
מי המנהיג? "אני שומע מכולם שאני צריך להנהיג, אבל מצד שני חושב על יענקל'ה. הוא אומר שרק יחד ננצח. אני לא לוקח כדור, עובר שחקנים ויאללה, מנהיג"/ערן גילווארג

דיברת על קטן. כשהוא משחק אומרים שהוא מאט את הקצב, כשהוא לא אומרים שהוא חסר

"ככה עושים גם לי. כשאני פצוע אומרים שאני חסר, לפעמים להפך. כשקטן על המגרש רואים את ההבדלים. כשהוא משחק הוא נותן לי ביטחון. הוא עושה מה שהוא רוצה על המגרש. אני לומד ממנו איך להתנהל. כל דבר. לומד מתי כן לתת הערה למישהו, מתי לא".

אתה יכול להעיר לכל אחד?

"אין דבר כזה שאני לא יכול להעיר. כל אחד יכול להעיר גם לי. לא אקרא לשחקן 'אפס'".

לדוידוביץ' אי אפשר להעיר

"אתה לא יכול להעיר לדוידוביץ' כי הוא לא בעמדה כזאת שתבוא ותעיר לו. לוורד אני יכול לומר בוא לאמצע, או להפך. אני לא אומר דברים במגרש כדי לפגוע במישהו. חוץ מזה, ורד החבר הכי טוב שלי בקבוצה. התחברנו בנבחרות. הוא אדם מדהים. אנחנו קונים בגדים, אוכלים יחד, יציאות, הכל. חשבנו לגור יחד".

מה התפקיד של ורד במגרש? נראה לי שזה לא ברור עדיין

"הוא קשר בצד ימין עם כניסות לאמצע. כמו שאני משחק בשמאל. אני לא שחקן קו, אבל נכנס לאמצע. בתפקיד שלו, הוא בין השלישייה הטובה בארץ. יש את דמארי שמשחק לפעמים בצד, הוא גם אחד מאלה. זאת ליגה מצוינת. העונה ורד יבוא יותר לידי ביטוי. הוא יכול להגיע לרמות הכי גבוהות שיש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לוורד אני יכול לומר 'בוא לאמצע' או להפך. לדוידוביץ' אתה לא יכול להעיר, כי הוא לא בעמדה שתבוא ותעיר לו". גולסה עם החברים במחנה האימונים בחו"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

וזאת בדיוק הנקודה. אתה יכול להתקרב למספרים של רפאלוב העונה בעמדה אחורית יותר?

"זה תלוי בעמדה שבה אני משחק. אם אלישע שם אותי מאחורה, זה משהו אחד. אם אשחק קבוע למעלה, אז כן. אם אלישע חושב שאני טוב בעמדה הזאת, אני סומך עליו במאה אחוז. התפקיד שלי הוא לשחק למעלה. אני גדלתי על מתחת לחלוץ, גם בכנף. כששיחקתי בנוער של טוברוק עם גיא אסולין, כל משחק נתתי רביעייה או שלישייה. היה לי תענוג לשחק איתו, הלוואי וזה יקרה בעתיד כי אנחנו מבינים אחד את השני מגיל קטן. אבל גם אז וגם היום לא הסתכלתי על מספרים. העבודה שאני נותן כל משחק, כל מאמן היה רוצה שחקן כזה. אם אני משחק 50:50, מן הסתם אני לא יכול להבקיע בכמות של ליאור כשחקן חופשי".

זה לא נוח לך

"זה נוח לי, אבל לוקח זמן. אלישע אומר לי שאני צריך להיות סבלני. אני מסתכל על שחקנים, מנסה ללמוד את התפקיד הזה כמה שיותר. אם תשים חלוץ כמגן ימני, הוא לא יהיה אייל משומר. זה אחרת".

עמדתי לשאול אותך אם החתמת תמיר כהן תפגע בך. עכשיו אני מבין כמה זה משמח אותך

"אני שמח שהוא בא. קודם כל כי זה ישדרג אותנו, אבל כן, אני מאמין שעכשיו אהיה יותר חופשי במגרש".

אמרתם שההצלחה בבתים זה עניין של ניסיון, אבל רק צעירים חתמו

"לגבי הרכש, אנחנו עכשיו בליגת האלופות, צריך סגל כזה. כל שחקן יילחם על ההרכב. שנתיים לקח לי להיכנס להרכב ואני רוצה לשמור על זה. יש שחקנים טובים. אנשים רוצים ללמוד טעויות מהצ'מפיונס הקודם. גם אלישע למד דברים. אני מאמין שהחתימו צעירים כי סומכים עליהם שיובילו את חיפה להצלחה. חוץ מזה, יש יותר ניסיון של הצעירים שכבר היו שם, כמוני וכמו גדיר למשל. יענקל'ה רוצה צעירים שהוא רואה בהם פוטנציאל. לא יודע אם שמת לב, כל מה שהוא נוגע בו, הולך".

תסביר

"זאת הבעיה, שאי אפשר. כשהוא נוגע במשהו, הוא הופך לטוב. גם אם זה רע, זה יהפוך לטוב. הוא יודע לנהל את המועדון הכי טוב בארץ ואלישע בונה את הקבוצה הכי טוב שאפשר. זה מאמן שלקח בשלוש שנים שתי אליפויות ועוד אליפות שלקחו לו. יענקלה צריך להחתים אותו עד אלפיים ו...כמה שאפשר בעצם. הוא יודע לשלוט על הצעירים ולהחזיק את המועדון. ברגעים טובים או רעים, כולם על הקרקע. זה מאמן הצעירים הכי טוב שיש לחיפה. זכות לשחק תחת מאמן כזה. את יענקל'ה אני מעריך פי עשר מאז שחזרתי מלאציו. יצא לי להבין כמה הוא אדם גדול. לאנשים זהב מגיע להצליח. מי שהולך בטוב, יהיה לו רק טוב".

תמיר כהן שחקן מכבי חיפה. ערן גילווארג
"אני שמח שתמיר כהן בא. קודם כל כי זה ישדרג אותנו, אבל גם כי עכשיו אהיה יותר חופשי במגרש"/ערן גילווארג

נראה לי שיש לך רגשות אשם. יכול להיות שאתה מוצא סיבה לכך שהחלק שלך בעונה שעברה באליפות היה סביר, אבל לא עצום?

"יש שחקנים שפצועים שנה ושותפים לאליפות. החלק שלי היה סביר מאוד. בסוף העונה הייתה לי פציעה במיניסקוס, אבל קח את האמצע. הייתי מכריע משחקים לבד, כמעט כל משחק הייתי מצטיין".

מתי תצא באמת לחו"ל?

"אני בן 19, בצבא. זה לא יקרה בצבא. מה בעתיד? ברור שיענקל'ה ייתן לי לצאת, הוא איש עסקים. אבל קודם אני רוצה לתרום למדינה ואז לצאת. יש שחקנים טובים בבלגיה, תראה את רפאלוב. אם תגיע הצעה קוסמת משם ולא יהיו הצעות אחרות, אלך, אבל ברור שהייתי רוצה להגיע לליגה טובה יותר. אני רוצה לתת עונה טובה, אולי כמה, ולבסס את עצמי טוב כדי לצאת מוכן. לא לצאת לא מוכן כמו אחרים. אתה לא בוחר לאן ללכת, אבל אני אוהב כדורגל אנגלי, ספרדי וגם איטלקי. האיטלקי קצת קשה. זאת תהיה בעיה".

מה אתה רוצה לעשות השנה בחיפה?

"אני רוצה להיות בריא, כשאני בריא הכל יעבור".

אתה מסכים שמימשת רק 60 אחוז?

"יש משחקים שהייתי מאה אחוז, נתתי הכל. רואים את זה ולכן מצפים ליותר. יש משחקים שכלום לא הולך, משחק אחד לא טוב ואומרים שיילך, הילד הזה. אתה יודע איך זה בישראל. יש לי לפחות 40 אחוז לתת. אם אני בכושר טוב, אני יכול לעשות מה שבא לי. בעתיד אוכל לשחק בכל קבוצה. מה חסר לי? אני צריך לשמור על רמה גבוהה, זה הכי קשה. שחקנים בגיל שלי משחקים בנוער, זה מוכיח לך כמה קשה להיות יציב. בנאדו וקטן עזרו לי מאוד".

תיקחו אליפות בלי הקיזוז?

"הביטול הוא לטובתנו. זה טיפשי שקבוצה שהולכת עד הסוף, פוגעים לה בחצי מהנקודות. העונה אנחנו רוצים אליפות. התחרות תהיה טובה, הפועל לקחו שחקנים טובים, גם חיפה. מי הקבוצה הכי חזקה היום? אנחנו והפועל. גם מכבי תל אביב ממש חזקה. פחות או יותר, הרמה שווה בנינו. העיקר שהקהל ייהנה".

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז' (שמאל). רויטרס
מתי חו"ל? "אני בן 19, בצבא. זה לא יקרה בצבא. מה בעתיד? ברור שיענקל'ה ייתן לי לצאת, הוא איש עסקים. אבל קודם אני רוצה לתרום למדינה ואז לצאת. יש שחקנים טובים בבלגיה, תראה את רפאלוב"/רויטרס

מה עם הבתים? תעברו את גנק?

"אנחנו מתכוננים הכי טוב שאפשר כדי לאן שהגענו פעם שעברה, ולעשות אפילו יותר. גנק קבוצה מצוינת. עזבו אותם שחקנים, אבל גם אותנו. ברור שהם פייבוריטים, אבל זה לא משהו רע. אולי זה טוב לנו. זה חסרון שאנחנו משחקים ראשונים בבית. אבל זה מה שההגרלה קבעה, ואנחנו צריכים לעבור".

הפקתם לקחים מאז?

"התפקיד של אלישע הוא להפיק מאיתנו יותר אם נעלה. הוא כבר יידע מה לעשות איתנו. אני למדתי הרבה. לא התרגשתי מאף קבוצה. שיחקנו נגד בורדו, באיירן ויובה. אלה מעצמות כדורגל, לאנשים קל לדבר, הם לא מבינים מה זה לשחק נגד קבוצות כאלה".

אתה מאמן מכבי חיפה היום, מה ההרכב?

"ההרכב הנוכחי הוא מצוין, בתוספת קטן. אבל מי אני שאקבע הרכב? עבור שאלה".

הקבוצה התחזקה?

"בטח שכן. בוא נשווה. חמד, רפאלוב, מסיללה, כולם שחקנים מרכזיים שעזבו. באו שראנוב, בוליאט, איציק כהן, מגרלישווילי, תמיר כהן, ימפולסקי, עמאשה, תורג'מן וחן עזריאל. אתה גנוב? ברור שכן. עם כל הכבוד, תומר וליאור חברים טובים שלי ואני שכנעתי אותם לעזוב לאירופה. ליאור עשה צעד נכון, תומר הלך למועדון שכל אחד היה הולך. שניהם עושים התקדמות גדולה ואני מאושר בשבילם. גם אני אצא. אל תשאל אותי עכשיו מתי, כי יש לי צבא. עוד שנה וחודשיים, בדיוק".

אתה סופר, הא?

"די עם זה, נו".

שחקן מכבי חיפה אייל גולסה. ברני ארדוב
"אני למדתי הרבה. לא התרגשתי מאף קבוצה. שיחקנו נגד בורדו, באיירן ויובה. אלה מעצמות כדורגל, לאנשים קל לדבר, הם לא מבינים מה זה לשחק נגד קבוצות כאלה". גולסה/ברני ארדוב

עוד כתבות לקראת מכבי חיפה - גנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully