וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון המבחן

מי צריך לפתוח מול יוון ומה צריך להדאיג את פרננדז. אמיר שלח ואלי כהן מסכמים את החזרה הגנרלית מול חוף השנהב

ההתקפה מטרידה יותר מההגנה (אמיר שלח)

שחקן נבחרת חוף השנהב דידייה דרוגבה מול שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. רויטרס
ליוון וקרואטיה אין שחקני התקפה ברמתו. דרוגבה/רויטרס

לטעמי הבחירה בחוף השנהב בתור יריבת אימון לא היה נכונה בכלל. פרננדז היה צריך לבחור נבחרת חלשה מהנבחרת שלנו בכדי שיוכל לתרגל מהלכי משחק רבים לקראת יוון וקרואטיה. בתור משחק הכנה אחרון, המאמן חייב לדאוג שהשחקנים יקבלו ביטחון לקראת המשחקים המכריעים ופה קרה ההיפך. אם צריך לנתח את העמידה של הנבחרת על הדשא אז דווקא ההגנה פחות מטרידה אותי למרות שספגנו ארבעה שערים. אני חושב ששחקנים עמדו טוב טקטית על המגרש ומול יוון וקרואטיה לא נראה התקפות כל כך טובות כמו שיש לחוף השנהב. זו הסיבה שאני אופטימי לגבי ההגנה, אולם המשחק השוטף כמעט ולא היה קיים, ולכן ראינו את הטעויות שהביאו לספיגת השערים.

רציתי לראות יותר שחקנים שנלחמים על המגרש, אבל בהתחשב שזה משחק אימון, חשוב שאף אחד לא נפצע. דווקא משחק ההתקפה מדאיג יותר, כי במשחק המסודר שלנו לא הגענו כמעט למצבים ליד השער של חוף השנהב. לגביי הציוות של אלמוג כהן בתור המגן הימני, לטעמי זה מיותר. אסור לחפש בכוח לשחקנים טובים מקום בהרכב. אם יש מגן ימני שהזמנת ואתה מאמין בו כמו יובל שפונגין, אז הוא צריך לשחק, ולא צריך לאלתר בשביל שלכהן יהיה מקום. הבשורה הטובה בעיני היא שרואים שלנבחרת הזו יש תחרות על כל עמדה ופרננדז יכול לבחור כל ציוות שהוא חושב שמתאים לכל אחד מהמשחקים.

אם כבר הוא צריך להחליט, אז ליאור רפאלוב חייב להיות בהרכב של הנבחרת. הוא שחקן שמחבר בין ההגנה להתקפה, דבר שמאוד היה חסר לנו במשחק. רפאלוב הוא שחקן מאוד נייד שתמיד מהווה אופציה למסירה והוא יכול לעשות את ההבדל במשחק השוטף. אני בכלל חושב שאם בנבחרות הקודמות אמרו שאין שחקנים שיודעים להניע כדור ליד בניון, אז הפעם יש לנו הרבה כאלה וחשוב לנצל זאת. בנוסף, לאורך המשחק נסינו לתרגל שמירת לחץ, ושמירה כזו חייבת לעשות על ידי כל הקבוצה ולא על ידי בודדים. לכן, אם פרננדז מתכנן לעשות זאת במשחקים נגד יוון וקרואטיה הוא צריך לדאוג שכל הנבחרת תעשה לחץ, כיוון שלעשות לחץ בעזרת שחקנים בודדים לא משיג את האפקט, בייחוד כשהמטרה היא לתרגל שמירה כזו בבית כנגד יוון. בשורה תחתונה, אני חושב שאפשר להגדיר את המשחק הזה כטעות, בעיקר בגלל שהוא לא תרם לביטחון של השחקנים.

ישראל הפסידה 4:3 לחוף השנהב

השיטה לא טובה לנבחרת (אלי כהן)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן נבחרת ישראל תומר חמד מול שחקן נבחרת חוף השנהב ז'אן ז'אק גוסו. רויטרס
לא שחקן קו. חמד/רויטרס

צריך לנתח את המשחק מול חוף השנהב בכמה פרמטרים. הראשון, ומבחינתי גם המדאיג מכולם, הוא משחק ההגנה הלקוי של כל הנבחרת ולא רק של חוליית ההגנה. ראינו ששני השערים הראשונים הגיעו מטעויות של שחקנים במרכז השדה ואלה דברים שאסור שיקרו, במיוחד בטורניר שכל טעות כזו יכולה לגרום לנו לאבד את סיכויי ההעפלה. לדוגמא, כדרור מיותר של טל בן חיים בהגנה הוא דבר שאסור שיקרה.

הזמנים השתנו - אין יותר ליברו בכדורגל ופרננדז חייב להוציא את זה מהמשחק שלו כי זה עושה המון חורים בהגנה. בעיני, השיטה של פרננדז, ה-4-3-3 שמאוד אהובה בצרפת לא מספיק טובה לנבחרת, לא בגלל שהשחקנים לא יודעים לבצע אותה, אלא בגלל שהציוות על המגרש לא היה נכון. לשחק עם תומר חמד כשחקן קו ועם אליניב ברדה כחלוץ חוד זו טעות. ראינו בחוף השנהב שהשחקנים בחוד כל הזמן מחליפים מיקומים דבר שמאוד בלבל את שחקני ההגנה שלנו ולעומת זה לא ראינו כמעט שום הזדמנות בצד השני, כלומר הציוות הספציפי הזה לא עבד.

המסקנה הכי חשובה היא שבכדורגל המודרני, המהירות בחלק הקדמי היא זו שנותנת את היתרון וראינו איזה שינוי איתי שכטר הביא. שכטר מביא המון מהירות בחלק הקדמי וגורם להרבה בלבול אצל שחקני ההגנה היריבה ולטעמי הוא חייב להיות בהרכב מול יוון ומול קרואטיה למרות שלא שיחק כמעט בעונה הקודמת. פרמטר נוסף הוא משחק הלחץ שעדיין לוקה בחסר. ראינו בחוף השנהב ששחקן שעושה לחץ מחויב עד הסוף, וגם אם השחקן שלו עבר אותו, מיד מגיעים שלושה שחקנים לעזרה, דבר שלא קרה אצלנו.

אם נתייחס למשחק מול יוון שתבוא להסתגר פה בהגנה, צריך לשים דגש יותר על משחק ההתקפה ולכן המאמן יצטרך לבחור בשחקנים הכי אחראיים שלו והכי טקטיים שיש בשביל לחזור עם ניצחון. לגבי הניסוי עם אלמוג כהן בתור המגן הימני, ראינו שזה ממש לא זה ואין סיבה שאם יש כל כך הרבה שחקנים טובים בסגל, צריך לבצע אלתורים, בטח לקראת משחק כל כך חשוב. אם פרננדז דואג לגבי ההגנה שלו, הוא צריך לדרוש מהמגנים להישאר בעמדות, לא לעלות, ולהסתמך על שחקנים כמו שכטר בחוד.

בסך הכל, אני חושב שהשחקנים עשו שדרוג גדול מלפני שנה, בעיקר בגישה, וזה הזמן שלהם להוכיח שהם לא סתם משחקים בליגות הגדולות באירופה. בגלל זה אני חושב שטוב ששיחקנו מול חוף השנהב, הנחשבת לנבחרת איכותית יותר, בכדי להוציא מהשחקנים שלנו אקסטרה. יש לנו סגל מצוין ולפרננדז, שמגיע עם הרבה מאוד ידע בכדורגל, יש כאב ראש חיובי לקראת המשחקים מול קרואטיה ויוון, ויש לו המון שחקנים שמגיעים בכושר טוב. בסך הכל, אני מאוד אופטימי, ולמרות שיש עוד מספר ליקויים לעבוד עליהם, עם השחקנים האלה, אנחנו צריכים לנצח את יוון ולחזור להיות בתמונת העלייה.

יוסי בניון מודאג: "ביכולת הזו, נפסיד ליוון"
גם יוון נראתה רע ב-0:0 בבוסניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully