וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל פתח תקוה ממש לא נשארה בליגה

אלי מחפוד

10.8.2011 / 15:02

לאחר שהסתיים הדיון בעניינה ורגע לפני הדרבי בגביע הטוטו, אלי מחפוד מנתח את קבוצת נעוריו. האם יש לה סיכוי בליגת העל?

מאמן: גילי לנדאו

מקום בטבלה בחמש השנים האחרונות: 2006/7: 12. 2007/8: 2 (לאומית, עלתה ליגה). 2008/9: 10. 2009/10: 13. 2010/11: 14.

באו: אף אחד. הקבוצה במו"מ עם ליאור ראובן, אסף בן מוחה נבחן ואמור לחתום. ארבעה זרים מועמדים.

הלכו: ניסן אלקלעי, עידו אקסברד, אור בן חמו, רועי גורדנה, ישראל זגורי, יהודה חוטה, מירלן מורזייב.

סיבה לאופטימיות

מדיניות המושאלים הרעבים. מבחינה מקצועית, בשנים האחרונות פתח תקוה הצליחה במגמה שלה להחתים שחקנים צעירים אלמוניים, שהביאו והצליחו בקבוצה. זה מה שהיא צריכה לעשות גם העונה. כשהגעתי להפועל פתח תקוה הבאתי את זגורי, דהן, תורג'מן, אקסברד, גיא דיין, שחקנים מהלבל הזה. ניצלתי את העובדה שדודו ביטון לא שיחק בזמנו והבאתי אותו לקבוצה. אם היא עשתה את זה בשנים האחרונות, היא מסוגלת להישאר בליגה בזכות המדיניות הזאת גם העונה. חוץ מזה, מדובר במועדון עם מסורת. יש לזה חלק עצום בעובדה שהקבוצה יודעת לקחת נקודות ברגעים קריטיים. העניין הזה אמור לעזור לה, אבל לא להנחות אותה. יש לה קהל אדיר.

סיבה לדאגה

אין דור עתיד. הבניה במחלקת הנוער חייבת לספק יותר שחקנים לקבוצה הבוגרת. אין מספיק שחקני בית טובים שיכולים לשדרג את הקבוצה ובשעת משבר זה דבר שיכול להציל את הקבוצה. נעשית עבודה במחלקת הנוער, אבל התשתית לא מספיקה כדי לייצר שחקנים גדולים.


יש עוד סיבה לדאגה: למעט השנים האחרונות, זה מועדון שתמיד התמודד בצמרת של הכדורגל הישראלי. בתקופות שבהן שיחקתי התמודדנו על אליפות וגביע, אבל מבחינה תודעתית הקבוצה נתפשת כקבוצת תחתית וזה יכול להזיק לה. אני בטוח שהיא עוד תשחזר את הימים היפים שלה, אבל קודם היא צריכה להתמודד עם התהליכים הללו. שחקני בית ושינוי תפיסה יכוונו אותה למקום אחר.

הברומטר

אוסטין אג'ידה. מבחינת הסגל כרגע, החשוב ביותר הוא אוסטין אג'ידה. זה שחקן שצריך להיות מנהיג גם מבחינה חברתית וגם מבחינה מקצועית. אג'ידה הוא שוער מוביל, שיכול לפתח את עצמו בקבוצה בדרך לקבוצות גדולות יותר. הוא מוביל את הקבוצה למקומות טובים יותר ויש לו נוכחות ברחבה והשפעה על הצעירים. השחקן המרכזי של הפועל פתח תקוה, לטוב ולרע, בעונה הבאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מעמד המאמן

תלוי בשחקנים שיביאו לו. בגדול, מעמד מאמן הכדורגל תלוי בעיקר בשני דברים: קור רוח וסבלנות, ויותר חשוב - מזל. לא משנה מי מאמן את הפועל פתח תקוה, ההנהלה תהיה חייבת לתת לו שקט ולקוות שהוא יפיק את המקסימום בעזרת הסעיפים שמניתי קודם. מאמן בקבוצה כמו הפועל פתח תקוה חייב שקט. ההצלחה של גילי תלויה בשאלה כלים ייתנו לו, משום שעד עכשיו אף שחקן חדש לא חתם בקבוצה. גילי מאמן מצוין, אבל יהיה לו קשה בלי שחקנים.

תחזית

13-14. יהיה קשה לפתוח את העונה עם מינוס תשע נקודות, ועוד בלי קיזוז. ללא שחקנים נוספים, יהיה לה קשה לשרוד. אם הסגל הקיים יישאר ויביאו ללנדאו חיזוק, יש לה סיכוי לשרוד. אולי מקום אחד מעל הקו האדום.

עוד כתבות לפתיחת העונה:

עוד אליפות למכבי חיפה?
זו השנה של מכבי תל אביב?
איך תיראה הפועל תל אביב?
ומה לגבי מכבי נתניה?
הפועל עכו יכולה לשרוד עוד עונה?
איפה תסיים מכבי פתח תקוה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully