וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורמוט ושכטר באתגר חייהם

31.7.2011 / 14:00

הפרשנים מוקסמים, אלא שרף הציפיות שמונח על החלוץ, הצפיפות בקישור ומצוקת התחתית בקייזרסלאוטרן יקשו לקיים

ב-28 במאי, כשגילי ורמוט ואיתי שכטר חזרו יחד מגרמניה והודיעו על מעברם המשותף לקייזרסלאוטרן, כולם נותרו פעורי פה. כאשר העסקה התעכבה והפכה לפארסה, כבר החלו לגלוגים על אותה שבת בה הופיעו השניים עם החולצות של הקבוצה הגרמנית. בסופו של דבר, אחרי לא מעט ייסורים, המעבר יצא אל הפועל. יותר מחודשיים עברו, ודווקא אותה תמונה, בה ורמוט הציג את החולצה מספר 14 ושכטר את החולצה מספר 9, מסמלת יותר מכל את הסבלנות שגילתה קייזרסלאוטרן, את האמונה ובעיקר את גודל הציפיות משני שחקני הרכש שהגיעו מהפועל תל אביב.

שחקני קייזרסלאוטרן גילי ורמוט, איתי שכטר עם סוכנם רונן קצב. קובי אליהו
תמונה שמסמלת את הסבלנות, האמונה ובעיקר את גודל הציפיות של קייזרסלאוטרן משני שחקני הרכש. גילי ורמוט ואיתי שכטר עם החולצות/קובי אליהו

שטפן קונץ תולה תקוות רבות בצמד הישראלי

2.5 מיליון יורו שילמה קייזרסלאוטרן עבור כרטיסו של שכטר בן ה-24, שחתם לארבע שנים בקבוצה כממלא מקומו של סרג'אן לאקיץ' הקרואטי, מלך השערים שעזב לוולפסבורג והותיר חלל גדול בהתקפה. את ורמוט בן ה-26 רכשו השדים האדומים ב-750 אלף יורו, בתקווה שיקל על ההתאקלמות של חברו הטוב, הרכש המרכזי של הקבוצה, ויוסיף יצירתיות לקישור לאחר עזיבתו של הצ'כי הצעיר יאן מוראבק. יחד הם ינסו להלהיב את עשרות אלפי הצופים באצטדיון פריץ ואלטר הביתי.

הבונדסליגה תצא לדרך בסוף השבוע, ולקייזרסלאוטרן מצפה עונה לא פשוטה. אחרי שבעונה שעברה שמרה על מעמדה כעולה החדשה המוצלחת מכולן - מקום שביעי בליגה ורבע גמר הגביע, כאשר ב-1997/8 זכתה באליפות מיד אחרי העלייה - קייזרסלאוטרן לא רוצה לחוות את תסמונת העונה השנייה. המטרה צנועה: הישארות בליגה במשך שלוש עונות רצופות, כדי להשיג את היציבות הכלכלית הדרושה אחרי שנים לא קלות. ורמוט, ובעיקר שכטר, יצטרכו להתמודד עם נטל רב כבר בעונת הביכורים שלהם. כמו שכתב שחקן העבר מריו באזלר בטורו ב'בילד': "אתם לא מכירים אותם? ורמוט ושכטר הם השניים שילהיטו את הבצנברג העונה, ואני אומר זאת בתור שחקן הקבוצה לשעבר. ברוכים הבאים לקייזרסלאוטרן הכשרה".

'הבייבי' של קונץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אף שחקן ישראלי לא יצא לאירופה עם מעמסה כל כך כבדה. איתי שכטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכטר ערך בכורה רשמית במדי קייזרסלאוטרן בגביע

מבין שלל כדורגלני ארצנו שיצאו במהלך הקיץ לכבוש את אירופה, אין ספק כי על שכטר מוטלת המעמסה הכבדה ביותר. סכום הרכישה והעובדה כי הוא הגיע כמחליפו הישיר של הכוכב הגדול שהבקיע 16 שערים בעונה שעברה, העלו מיד את רף הציפיות מהחלוץ, שכזכור החמיץ חלק ניכר מעונת המשחקים הקודמת בגלל פציעה בכתף. כבר מהרגע הראשון הפך שכטר ליקיר האוהדים ויקיר המערכת, שהפגינה סבלנות יוצאת דופן במהלך הסחבת בעניינו מול הפועל תל אביב.

רבים הופתעו מההתעקשות של היו"ר שטפן קונץ על שחקן ישראלי בן 25 שמעולם לא שיחק בבונדסליגה, אבל האיש החזק בקייזרסלאוטרן הציב את שכטר כיעד המרכזי של חלון ההעברות. "שכטר הוא 'הבייבי' של קונץ", מספר אולי גרקה, המסקר את קייזרסלאוטרן עבור מגזין 'קיקר'. "זה השם הראשון שהופיע ברשימות של המועדון והציפיות ממנו בהתאם. תהיה לו משימה לא קלה להיכנס לנעליים של לאקיץ'. מצפים ממנו להיות הסקורר המוביל של הקבוצה".

המאמן מרקו קורץ ניסה את שכטר במהלך משחקי האימון בעיקר כחלוץ חוד ב-4-4-2 ובמערך השני 4-1-4-1, אם כי מול אוקזר הציב אותו בכנף הימנית. אלו שתי השיטות עליהן מסתמכת קייזרסלאוטרן, ובהן אמור שכטר לשמש כמוציא לפועל העיקרי, בתנאי שיסתגל במהירות לליגה הגרמנית השונה לחלוטין ממה שהכיר בישראל. "שכטר צריך עדיין להתרגל לאימונים הקשים ולקצב המשחק בגרמניה, אך אני בטוח שהקבוצה תהנה ממנו ומהשילוב שלו עם ורמוט", אמר קורץ בשבוע שעבר. "אני מודע להתלהבות הגדולה, אבל אני לא מחכה ל-16 שערים ממנו. הוא לא לאקיץ'. שני הישראלים הם שחקנים בינלאומיים עם ניסיון בנבחרת ובליגת האלופות, זה יתרון גדול בקבוצה כמו שלנו".

יד ימינו של טיפרט

גילי ורמוט שחקן קייזרסלאוטרן. Christof Koepsel, GettyImages
מגיע לניסיון השני באירופה בשל ומוכן יותר. גילי ורמוט/GettyImages, Christof Koepsel

ורמוט "מבין את שכטר בצורה עיוורת"

כדי להקל על ההתאקלמות של שכטר - אבל לא רק - הובא לקבוצה יחד איתו גם ורמוט. בקייזרסלאוטרן התלהבו משיתוף הפעולה בין השניים על המגרש וידעו כי החברות הקרובה ביניהם תיתן מענה לבעיות שהן שכיחות אצל שחקני רכש בחודשים הראשונים. בראיון מיוחד שהעניק קונץ לוואלה! ספורט לפני כשבועיים, הוא הסביר את ההחלטה לצרף את ורמוט לשכטר: "אם מישהו מגיע מתרבות אחרת ומסגנון כדורגל אחר, לוקח זמן להתאקלם וזה טבעי, אז חשוב שיהיה לצידו חבר שיוכל לעזור לו ואנחנו מאמינים שזה מה שיהיה עם שניהם. בגרמנית אומרים שלפעמים במכה אחת אפשר להרוג ארבעה יתושים. אני מאמין שהרכישה הזו תפתור כמה סוגיות ביחד".

אלא שלהבדיל משכטר שצבר דקות משחק רבות בתקופת ההכנה והפך לחלק אינטגרלי מהרכב הקבוצה, ורמוט עבר שיקום לאחר הניתוח במפשעה ולא נערך לעונה החדשה בצורה ראויה. "ייקח לו עוד קצת זמן להיכנס לעניינים", הסביר קורץ עם הצטרפותו של ורמוט לאימונים. "הוא לא התכונן איתנו לעונה והוא עדיין צריך לחזור לכושר משחק אחרי הפציעה שעבר". כן, ורמוט ימתין זמן מה עד שיקבל את ההזדמנות שלו להוכיח שהניסיון האירופי הקודם (גנט הבלגית) לא העיד על דבר, אבל אין ספק שהיא תגיע.

בקבוצה מייעדים לוורמוט את עמדת הקשר הימני הנטושה, אותה ממלא בהיעדרו הטורקי אולצ'אי שאהן, וגם ממנו יש לא מעט ציפיות. הקשר שהוביל את הפועל תל אביב לדאבל יכול לשחק כמובן גם במרכז המגרש, ובכל מקרה מקווים בקייזרסלאוטרן שהוא יסייע לקפטן החדש כריסטיאן טיפרט (17 בישולים אשתקד) לנהל את המשחק ולהזין את החלוצים. "את ורמוט עוד לא ראינו, כך שקשה לדעת למה לצפות", מסביר אולי גרקה. "הוא יצטרך לספק יצירתיות ובעיקר לקחת חלק מהאחריות מטיפרט. יכול להיות כאן קישור אטרקטיבי עם שניהם ואיבו איליצ'ביץ', אך מצד שני הם עלולים לדרוך אחד לשני על הרגליים".

לא קרואטיה, ישראל

שחקני קייזרסלאוטרן חוגגים. רויטרס
שוב יחגגו בבית מול באיירן מינכן? שחקני קייזרסלאוטרן/רויטרס

ברוכים הבאים לגרמניה: אלמוג כהן עם טיפים לורמוט ושכטר

למזלם של ורמוט ושכטר, הם מגיעים לקבוצה שנהנית כרגע מיציבות ניהולית ומהווה את ההפך הגמור ממה שחוו בהפועל תל אביב בשנה האחרונה. היו"ר קונץ, סמל ההצלחה של קייזרסלאוטרן בשנים האחרונות, קיבל חוזה חדש עד 2015 ועובד בהרמוניה עם המאמן קורץ, שגם חוזהו יוארך בקרוב לתקופה דומה. קורץ היה האיש שהחזיר את לאוטרן לבונדסליגה ב-2009/10, אך הקהל נותר סקפטי לגביו ורק בעונה החולפת הוסרו כל סימני השאלה. "כשאני רואה איך מרקו עובד, לוקח שחקנים בינוניים ומקדם אותם, אני חייב להגיד שהוא עושה זאת בצורה מושלמת", החמיא קונץ למאמנו.

קייזרסלאוטרן מודל 2010/11 הייתה קבוצה של תקופות. בספטמבר-אוקטובר ספרה הקבוצה שישה הפסדים בשבעה משחקים, בהמשך התאוששה וקצת אחרי פגרת החורף חטפה חמישייה מבאיירן מינכן באליאנץ ארינה והחלה רצף של שמונה משחקים ללא ניצחון, כולל הדחה ברבע גמר הגביע בידי דואיסבורג מהליגה השנייה. במחזור ה-23 עוד הייתה לאוטרן במקום ה-16 המוליך למשחקי המבחן, אך אז הגיע המומנטום המכריע עם 23 נקודות מ-33 אפשריות שהזניקו אותה עד למקום השביעי המחמיא. ההצלחה השקטה, זו שנעלמה מעין התקשורת הגרמנית שחזתה לקבוצה חזרה מהירה לליגה בה בילתה בארבע השנים הקודמות.

"111 שנים למועדון – מסורת, תשוקה וכבוד", זה המוטו של קייזרלסאוטרן לעונה שבפתח. האם השדים האדומים מסוגלים להפתיע פעם נוספת? רוב הפרשנים מעריכים שלא. "ההגנה נותרה בעינה, אבל ההתקפה מעלה תהיות רבות", טען יינס פישר ב'שטרן'. "שכטר, ריצ'רד סוקוטה פאסו ודורז'ה קואמהה הגיעו במקום לאקיץ', ארווין הופר ומוראבק שסיפקו 26 מ-48 שערים בעונה שעברה. הם מוכשרים, אך אף אחד מהם לא יהווה כתובת לכדורים ארוכים כמו לאקיץ', ולכל שחקני הרכש מלבד סוקוטה פאסו אין היכרות עם הבונדסליגה. מצפה לקייזרסלאוטרן מלחמת הישרדות, אבל היא מנוסה בזה ואני מאמין שהיא תינצל בסופו של דבר".

דווקא המאמן קורץ הביע שביעות רצון לאור משחקי האימון המוצלחים בסך הכל, ומשדר אופטימיות למרות עזיבתם של שחקני המפתח בהתקפה. "עכשיו כולם מדברים, אבל בסוף העונה אתם תראו שהסגל הזה איכותי יותר מזה של העונה שעברה". המשחק הגדול הראשון בבית, אליו כבר נמכרו כל הכרטיסים, יהיה מול באיירן מינכן במחזור הרביעי, בדיוק באותו תאריך בו ניצחה קייזרסלאטורן את הבווארים בעונה שעברה 0:2 – ה-27 באוגוסט. אז היו אלה הקרואטים איליצ'ביץ' ולאקיץ' שכבשו את השערים והעניקו לשדים האדומים ניצחון ראשון על באיירן מאז אפריל 1999 (רצף של 15 משחקים). בקייזרסלאטורן קונים תסריט זהה עם הצמד הישראלי.

גילי ורמוט ואיתי שכטר בראיון משותף: הגיע הזמן לעבוד

עמוד השגרירים בוואלה! ספורט

כדורגל גרמני בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully