וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם שטפן קונץ: "מעולם לא ראיתי התנהלות כמו של הפועל ת"א"

16.7.2011 / 16:00

יו"ר קייזרלסאוטרן לא התעקש לחינם על ורמוט ושכטר. כעת, אחרי השלמת "ההעברה הכי איטית בחיי", הוא מסביר מדוע. ראיון

ב-28 במאי הפתיעו גילי ורמוט ואיתי שכטר את כולם, כשחזרו לנמל התעופה בן גוריון מלווים בסוכנם רונן קצב וחולצות של קייזרסלאוטרן עם השם שלהם מאחור וסיפרו שסגרו בקבוצה הגרמנית וכל שחסר הוא סיכום עם הפועל תל אביב. לפרט הקטן הזה לקח להיסגר "רק" חודש וחצי, כששכטר השלים את המעבר באופן רשמי רק ביום שני, 11 ביולי. חודש וחצי בו ראינו אינספור שינויים והודעות סותרות כמו זה של אלי טביב, שהצהיר כי שכטר נשאר בהפועל. מי שהיה עמוק בסוד העניינים לאורך כל המו"מ הוא יו"ר קייזרסלאוטרן ושחקן הקבוצה ונבחרת גרמניה לשעבר, שטפן קונץ, שלא ויתר למרות ההתנהלות הייחודית של הנהלת הפועל הדו ראשית. עכשיו, אחרי ששתי העסקאות הושלמו, קונץ מתפנה לדבר על מה שמשך אותו להתעקש על רכישת ורמוט ושכטר, הציפיות מהם וגם המו"מ הבלתי נגמר עם הפועל.

סטפן קונץ יו"ר קייזרסלאוטרן. Thomas Niedermueller, GettyImages
"המטרה היחידה שלנו היא להישאר בליגה". קונץ/GettyImages, Thomas Niedermueller

לפני הכל, ספר לנו קצת מי זאת קייזרסלאוטרן

"קודם כל זה מועדון עם מסורת והיסטוריה מפוארת. אנחנו היינו אלופים ארבע פעמים בעבר ב-1950/1, 1952/3, 1990/1 ו-1997/8. כשגרמניה זכתה במונדיאל בפעם הראשונה ב-1954, היו חמישה שחקנים של קייזרסלאוטרן בהרכב והייתה לכך חשיבות גבוהה. זה היה בדיוק אחרי מלחמת העולם השנייה, כשהמדינה קמה מההריסות ויצאה מתקופה שחורה ויש לזה משמעות רצינית מאוד בהתפתחות של הכדורגל הגרמני כולו, וכמובן גם למועדון.

"כמובן שהשם הכי מוכר שם היה פריץ וולטר, שהיה הקפטן של הנבחרת ועל שמו גם קרוי האצטדיון שלנו, אבל היו שם עוד כמה שחקנים ששינו את ההיסטוריה של המדינה. גם היום אנחנו ממשיכים ומלמדים את השחקנים הצעירים והחדשים שלנו הרבה על כבוד ליריב ואיך להתנהג במגרש".

מה המטרות של קייזרסלאוטרן העונה?

"הבעיה שלנו היא בעיקר כלכלית, אפילו לעומת מועדונים בסדר גודל שלנו כמו מנשנגלדבאך ולאו דווקא הגדולות. לכן, המטרה היחידה שלנו היא להישאר בליגה. אנחנו רוצים להגיע ל-40 נקודות כמה שיותר מהר כדי לעשות את זה, כמו שבעונה שעברה הצלחנו להגיע ל-46 ולמקום השביעי.

"ההבדל מהעונה שעברה הוא שאז הצלחנו להשיג כמה שחקנים מצוינים בהשאלה כמו יאן מוראבק, אדם לושק וארווין הופר. הקיץ הצלחנו לשאול רק את דורג'ה קומייה מקלאב ברוז'. אבל אנחנו מנסים לעשות צעדים כדי לקדם את הקבוצה כל הזמן".

מה חשיבות הקהל במועדון?

"חשיבות עצומה. הקהל מעורב ותומך מאוד. בעונה שעברה היו לנו 46 אלף צופים בכל משחק בית והשנה החלטנו לעצור אחרי 27 אלף מנויים, כדי שאנשים יוכלו לרכוש כרטיסים למשחקי הליגה הראשונים, כולל באיירן מינכן במחזור הרביעי, שזו תהיה חגיגה אמיתית לקהל שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לו כישורים כמו של סרג'אן לאקיץ', שעזב אותנו לוולפסבורג בקיץ. הוא מהיר מאוד, יש לו דריבל טוב ויכולת כיבוש מצוינת". שכטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם כל הניסיון שלך גם כשחקן וגם כיו"ר, ראית פעם התנהלות כמו של הנהלת הפועל תל אביב בהעברות של שכטר ו-ורמוט?

(נאנח) "מעולם לא ראיתי התנהלות כמו זו של הפועל, זו פעם ראשונה. אני חושב שזו הייתה ההעברה הכי איטית ומסורבלת שאי פעם חוויתי. אבל עכשיו, כשאנחנו אחרי זה, אני מאושר שסגרנו את שתי העסקאות ואולי דווקא העובדה שהצעד הראשון היה קשה כל כך, תעזור בעתיד והדברים ילכו חלק יותר. עכשיו גם דיברנו על כך שנשתף פעולה עם הפועל בעתיד, אם זה בהעברת שחקנים או כל דבר אחר".

נעבור לשכטר, מה גרם לכם לרצות אותו כל כך?

"לשכטר יש כישורים כמו של סרג'אן לאקיץ', שעזב אותנו לוולפסבורג בקיץ. הוא מהיר מאוד, יש לו דריבל טוב ויכולת כיבוש מצוינת. בנוסף לזה, ולא פחות חשוב, יש לו גם אופי חזק, הוא חברותי, חיובי מאוד ואף פעם לא מוותר. כאלה אנשים אנחנו רוצים בקייזרסלאוטרן. כל פעם ששכטר נמצא באימון הוא משדר חיוביות לשאר השחקנים וזה חשוב לנו מאוד".

הרבה אמרו שרכשתם את ורמוט כעסקת חבילה, רק כדי לגרום לשכטר להעדיף אתכם על פני האנובר

"כמו שאמרתי כבר קודם, יאן מוראבק עזב אותנו בקיץ וחזר לשאלקה, אז חיפשנו קשר ובכל הגולים של איתי בקלטות ראינו שהמצבים מגיעים מגילי, שמבשל אותם. אני חושב שגילי הוא שחקן חכם מאוד על המגרש. הוא יודע לזהות מצבים, מרגיש שינויים והזדמנויות ויכול להיות מנהל המשחק שלנו. יש לו אחד על אחד מצוין וזה דבר חשוב מאוד כדי לפרוץ הגנות. צריך לזכור שיהיו משחקים שנשחק בצורה הגנתית מול קבוצות כמו באיירן מינכן או דורטמונד ואנחנו צריכים מישהו חכם כמו ורמוט שיידע לפרוץ הגנות במהירות ועם חוכמה.

"אני חושב שלגילי יש פוטנציאל גבוה מאוד להצליח אצלנו. לגבי השילוב עם שכטר? אם מישהו מגיע מתרבות אחרת ומסגנון כדורגל אחר, לוקח זמן להתאקלם וזה טבעי, אז חשוב שיהיה לצידו חבר שיוכל לעזור לו להתאקלם ואנחנו מאמינים שזה מה שיהיה עם שניהם כי הם חברים טובים. בגרמנית אומרים שלפעמים במכה אחת אפשר להרוג ארבעה יתושים. אני מאמין שהרכישה של שניהם ביחד תפתור כמה סוגיות ביחד".

גילי ורמוט שחקן קייזרסלאוטרן. Christof Koepsel, GettyImages
"יש לו פוטנציאל גדול מאוד להצליח אצלנו". ורמוט/GettyImages, Christof Koepsel

ורמוט היה שחקן העונה ב-2009/10, ועונה לאחר מכן חווה ירידה ביכולת

"אני יודע את זה. אבל צריך לזכור שגילי שיחק הרבה זמן עם פציעה ולא קל לשחק ככה ולשמור על רמה גבוהה. זה לא חשוב כרגע כי הוא עובר כאן טיפולים ברמה הכי גבוהה שיש ועושה אימונים מצוינים, כך שאני מאמין שעד תחילת העונה הוא כבר יהיה בכושר ונקבל ממנו הרבה".

שכטר שיחק בעבר אצל חברך לנבחרת לשעבר, לותר מתיאוס, שהרבה לבקר אותו ואפילו אמר שהוא לא מקצוען ובחיים לא יגיע לשחק באירופה

"כן, שמעתי שהוא שיחק במכבי נתניה אצל לותר מתיאוס. אבל ממש לא דיברתי עם לותר או התייעצתי איתו אם להביא את איתי או לא. ראיתי מספיק משחקים כדי לדעת מה שאני צריך ואני לא זקוק להתייעצות עם מתיאוס או עם מישהו אחר. אני חושב ומאמין שהשנה איתי יוכיח ללותר ולכל אחד אחר שהוא טעה כשדיבר עליו ככה. אין דרך טובה יותר להוכיח את זה מאשר על המגרש".

לפי הפורומים של אוהדי קייזרסלאוטרן, הציפיות משכטר עצומות

"אותי לא מעניין מה שכותבים כל מיני אנשים בעילום שם באינטרנט. אם מישהו רוצה להגיד משהו, שיבוא ויגיד לי ואתייחס אליו בצורה עניינית. כך שעל מה שמישהו כתב שם, אני לא מוכן להתייחס. אבל ברור שהציפיות מאיתי גבוהות. אני חושב שזה טבעי ונורמלי לחלוטין אחרי שעזב אותנו חלוץ כמו סרג'אן לאקיץ'.

"גם כך, אנחנו יודעים טוב מאוד ומבינים שקשה מאוד לעבור מליגה פחות טובה לבונדסליגה, בה אתה משחק 34 משחקים בעונה בקצב רצחני וברמה גבוהה מאוד, שזה דבר לו איתי לא רגיל. אני מאמין שייקח לו זמן להתרגל לזה ואנחנו ניתן לו את הזמן, הסבלנות וכל הכלים להתמודד עם זה. הראינו לו ולגילי סרט על קייזרסלאוטרן והמורשת שלה, המאמן דיבר עם איתי והסביר לו בדיוק למה הוא מצפה ממנו וכמה הוא מאמין בו. אנחנו אופטימיים מאוד".

שגרירים בוואלה! ספורט

כדורגל גרמני בוואלה! ספורט

שטפן קונץ שחקן נבחרת גרמניה (ימין) עם יורגן קלינסמן. Henri Szwarc, GettyImages
"אופטימיים מאוד". קונץ/GettyImages, Henri Szwarc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully