וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופה אמריקה 2011: ארגנטינה סיימה ב-1:1 מול בוליביה

קון אגוארו מנע מבוכה גדולה מהמארחת כשנכנס כמחליף וקבע שוויון במשחק הפתיחה של הטורניר. הלחץ על ארגנטינה מתעצם

קופה אמריקה 2011: כל הכתבות והדיווחים

ארגנטינה חייבת תואר ראשון אחרי 18 שנות בצורת

המהדורה ה-43 של טורניר הקופה אמריקה יצאה לדרך הלילה (בין שישי לשבת) כשבמשחק הפתיחה בלה פלאטה ארגנטינה המארחת לא עמדה בלחץ וסיימה ב-1:1 מאכזב מאוד מול בוליביה. הנבחרת של סרחיו באטיסטה, שמחויבת לזכות בתואר אחרי 18 שנים ולרומם את מצב רוחו של העם, נעדרה משחק קבוצתי ורק בנס נחלצה מהפסד סנסציוני כשהמחליף סרחיו אגוארו איזן (76) ומחק את שער היתרון של אדיבאלדו רוחאס (48). ביכולת הזו, כשהיא מתבססת על מהלכים אישיים בלבד, יהיה לארגנטינה קשה להשיג את שובר השוויון ההיסטורי במאבק עם אורוגוואי בעזרת זכייה מספר 15 בקופה אמריקה. הפאניקה רק תלך ותתעצם בימים הקרובים עד המשחק הבא מול קולומביה.

שחקני נבחרת ארגנטינה המומים: אבר באנגה, ליאונל מסי, ניקואלס בורדיסו. Ricardo Mazalan, AP
אפשר כבר לדבר על פאניקה. באנגה, מסי ובורדיסו/AP, Ricardo Mazalan

באטיסטה, במשחק הרשמי הראשון שלו כמאמן הנבחרת, לא הפתיע עם ה-11 איתם פתח, כאשר סרחיו רומרו עמד בשער, חאבייר סאנטי, ניקולאס בורדיסו, גבי מיליטו ומרקוס רוחו איישו את חוליית ההגנה, חאבייר מסצ'ראנו, אסטבן קמביאסו ואבר באנגה היוו את שלישיית הקישור, וקרלוס טבס ואסקיאל לאבצי צוותו משני צדדיו של ליאונל מסי בהתקפה. מן העבר השני, המאמן הארגנטינאי של בוליביה, גוסטבו קינטרוס, הסתמך על הגנה תוצרת ליגת העל הישראלית: קרלוס אריאס, שוער מכבי נתניה בעונה החולפת, שמר על מקומו בין הקורות ולפניו במרכז ההגנה ניצב הקפטן רונאלד ראלדס (מכבי תל אביב לשעבר) בעוד לואיס גוטיירס (אקס עירוני קרית שמונה) תופקד כמגן שמאלי.

בדקות הראשונות, ולמעשה במשחק כולו, ארגנטינה הזכירה את ברצלונה במערך, אבל ממש לא בכדורגל. נבחרת האלביסלסטה בעיקר אספה קרנות מול ההתגוננות הבוליביאנית, כשבצד השני ניסו השחקנים בירוק לעקוץ במתפרצות או מבעיטות מרחוק של חוסליטו ואקה, אל מול עיניו הבוחנות של הנשיא אבו מוראלס שעקב מהיציע. בדקה ה-25 קיבלה ארגנטינה הזדמנות גדולה ראשונה, כשמסי בפעולה נהדרת סידר מצב מצוין ללאבצי, אך חלוץ נאפולי בעט החוצה מזווית אלכסונית. שש דקות לאחר מכן שוב מסי פרץ מהאמצע ומצא את טבס, שסחט הצלה טובה מאריאס. בדקה ה-33 אריאס שמט כדור שבעט מסי, אבל תיקן מיד את הטעות כשזינק לרגליו של קמביאסו ומנע ממנו לכבוש מקרוב. בוליביה הייתה מוכנה טקטית לשיטת המשחק של ארגנטינה, שהתקשתה לייצר מצבים מלבד הברקות של מסי וירדה להפסקה מתוסכלת למדי.

עם פתיחת המחצית השנייה החליט באטיסטה לוותר על אחד הקשרים האחוריים כשאנחל די מריה נכנס במקומו של קמביאסו, אבל דווקא בוליביה כבשה את השער הראשון בקופה אמריקה 2011. הברזילאי המתאזרח של הירוקים, אדיבאלדו רוחאס, המשיך בדקה ה-48 כדור קרן עם העקב, ובאנגה שעמד ליד הקורה ניסה משום מה להשתלט על הכדור במקום להרחיקו וראה אותו חוצה את הקו, כשגם רומרו השאנן לא מספיק להגיב. שער מוזר שהימם את הארגנטינאים ביציע ובעיקר על המגרש.

תחושת הבהילות שלחה את כל שחקני ארגנטינה קדימה, אבל ההגנה הבוליביאנית במשחק הקרבה מדהים בראשות ראלדס המצוין ידעה לעמוד בפרץ. בדקה ה-66 בוליביה הייתה קרובה לעקיצה נוספת, אבל רומרו עצר פעמיים את מרסלו מורנו במצב של אחד על אחד. סרחיו אגוארו עלה מהספסל והצטרף גם הוא לניסיונות האנוכיים של שחקני ארגנטינה, אלא שלהבדיל מכל השאר, אחרי ארבע דקות בלבד על המגרש הוא גם הצליח. בדקה ה-76 די מריה הגביה לרחבה ובורדיסו הבלם הוריד כדור בחזה לאגוארו, שמהאוויר הפציץ לחיבורים של אריאס. שלוש דקות לאחר מכן קון לא היה רחוק מצמד, אבל אריאס הנפלא התעופף והדף. השוער היה שם גם בתוספת הזמן לעצור את בורדיסו, ובסיום 1:1 מביך מבחינת הארגנטינאים. לא על פתיחה כזו חלמו הפייבוריטים לזכייה בטורניר.

קופה אמריקה 2011: טקס הפתיחה. Natacha Pisarenko, AP
לפחות בטקס הפתיחה הם לא פישלו/AP, Natacha Pisarenko

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully