וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על החיימוב ועל המוות: על החתמתו של גיא חיימוב במכבי תל אביב

למכבי תל אביב יש סגל לאליפות, אבל חידה בשער. מה יגרום להימור על גיא חיימוב להתגלות כהברקה, ומי חושש שלא. פרופיל

יום מכבי תל אביב בוואלה! ספורט: האריס מדוניאנין מוציא הכל בראיון מיוחד

האם מוטי איוניר הפיק לקחים מהעונה שעברה ויצליח להרגיע את המערכת?

לפני כשנה וחצי החליטה הכח עמידר רמת גן, שהתמודדה אז נגד הירידה לליגה א', לצרף שוער נוסף לצידו של גיא חיימוב. המאמן רונן ויינשטיין החתים את תום אלמדון, שבאופן מפתיע הצליח להלחיץ את חיימוב בעצם ההגעה שלו. חיימוב ניגש אל ויינשטיין כדי לברר את פשר ההחתמה וניסה לגשש סביב מעמדו בקבוצה, וזה הבטיח לו שאם הוא יהיה טוב, הוא ימשיך להיות השוער הראשון של הקבוצה. "למרות זאת", מספר ויינשטיין, "במשחק הראשון שהוא שיחק אחר כך, הוא לא היה טוב וכולם סימנו אותו. נתתי לו עוד צ'אנס, ומאז הוא לא יצא מהשער".

גיא חיימוב שוער עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
העונה האחרונה שבה גילה יציבות אצל רן בן שמעון לצד העובדה שבמכבי תל אביב העדיפו להמשיך במגמת ההתבססות על שחקני הבית זיכתה את חיימוב בהזדמנות חד פעמית לעשות את קפיצת המדרגה שהוא כל כך קיווה. חיימוב/ברני ארדוב

הסיפור הזה, שמגיע מהחלקים הפחות נעימים בקריירה של חיימוב, מספק אולי את המשל הטוב ביותר לקראת האתגר הגדול שמצפה לו במכבי תל אביב. כמעט על כל שחקן נאמר כמה הוא צריך את השקט והליטוף, את הביטחון והאמונה, ואת החממה הבריאה מסביבו. אלא שבמקרה של חיימוב - שוער מוכשר לכל הדעות - הדברים חשובים שבעתיים. גם בגלל אופיו, גם בגלל הדרך הקשה שהקריירה שלו עברה, וגם בגלל שהוא שוער. כמו בקרית שמונה, שם נאבק על האפודה הראשונה עם דני עמוס, חיימוב (25) מגיע למכבי תל אביב בסיטואציה דומה. אבל כדי שזה יצליח, איוניר ועוזריו יצטרכו לייצר סביבו את האווירה הנכונה, ולהגן עליו מחולשתו העיקרית חוץ מכדורגל גבוה - התמודדות עם לחץ. הדברים מקבלים משנה תוקף מכיוון שזו מכבי תל אביב הקפריזית, וגם משום שמוטי איוניר אמר בכל הראיונות שלו שאם חיימוב לא יספק את הסחורה, ברק לוי ייכנס לשער.

עד לפני שנתיים, אסור לשכוח, השוער שגדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב לא זכה בכלל לשחק אפילו לא בהפועל כפר סבא מהתחתית, וגם במשחקים הבודדים שבהם הוא שיחק, הוא התקשה להשאיר חותם. אבל העונה האחרונה שבה גילה יציבות אצל רן בן שמעון לצד העובדה שבמכבי תל אביב העדיפו להמשיך במגמת ההתבססות על שחקני הבית, זיכתה את חיימוב בהזדמנות חד פעמית לעשות את קפיצת המדרגה לה הוא כל כך קיווה. מדובר בהימור ענק שיכתיב את העונה של מכבי תל אביב ואת הקריירה של חיימוב. ההימור המסוכן הזה יכול להצליח, אבל הדרך לשם ארוכה ומחייבת אופי יוצא דופן מכל הצדדים.

הטעויות

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן עירוני קרית שמונה רן בן שמעון. אדריאן הרבשטיין
הדברים שיצאו מפיו של חיימוב במהלך העונה הכעיסו את בן שמעון, שזרק את חיימוב ליציע וייבש אותו במשך חמישה משחקים רצופים. בן שמעון/אדריאן הרבשטיין

חיימוב סבל לא מעט מרוטציות בקריירה, עניין קשה לכשעצמו לשוערים. השוער שגדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב וזכה להיות השוער הראשון בקבוצת הנוער והנערים, לא היה השוער הקבוע של נבחרות הנוער. גם השנה הוא חווה רוטציה דומה. חיימוב אמנם פתח בשער של קרית שמונה יותר מדני עמוס, שהתחרה איתו על האפודה (24 משחקים לחיימוב, 11 לעמוס), אבל מקומו בין הקורות לרגע לא היה מובטח.

אחד הרגעים שפגעו בו הייתה ההתבטאות האומללה לפני המשחק מול מכבי תל אביב, כשאמר: "אני חולם לחזור למכבי תל אביב. זה מקום שאי אפשר להסביר עד כמה הוא קרוב לליבי". עוד יותר הכעיס את בן שמעון כאשר בראיון אחר הוא אמר: "לא איכפת לי שמכבי תסיים לפנינו בסוף העונה, ואין לי בעיה שהיא תיקח אליפות, אני אפילו אשמח. השאיפות שלנו כרגע הן לא לקחת אליפות, אולי בפברואר-מרץ אדבר אחרת". הדברים שיצאו מפיו הכעיסו כמובן את בן שמעון, שזרק את חיימוב ליציע וייבש אותו במשך חמישה משחקים רצופים.

"זה היה רגע השבירה שלו", נזכר השבוע מאמן השוערים של קרית שמונה, פיני אברהם. "הוא היה שבור מזה, והיה קשה לו לקבל את המרות של הקבוצה שלא רוצה להלביש אותו. לאט לאט הוא נרגע. הוא היה ממורמר ועצבני עלינו, והיה לו חודש קשה מאוד בעקבות הצעד הזה כי עמוס תפס את מקומו. אמרתי לו אז שאם הוא ימשיך ככה, הוא יחסל לעצמו את הקריירה. מה שיפה זה שמהמצב הזה הוא חזר לעצמו, וחזר בגדול. זו הייתה נפילה קשה מאוד עבורו, הוא כבר לא האמין שהוא יוכל לחזור לשחק".

הסיפור הזה מאוד מזכיר את הבור אליו נכנס חיימוב בהכח עמידר. בשני המקרים לקבוצה היתה את הסבלנות לחכות שייצא מהבור הזה. מקרה קצת דומה התרחש כאשר חיימוב התעקש לעלות לשחק אחרי לילה שבו בנו נולד. חיימוב התעקש לשחק מול בני יהודה ולא עמד בעומס הפיזי והמנטלי. זה עלה לו ולקבוצה שלו בהפסד ובהשמטת כדור קשה. "מצד אחד הוא התעקש בפני רן לפתוח בהרכב כי הוא ידע שמדובר במשחק חשוב מאוד עבורנו, אבל מצד שני ראו שזו הייתה טעות כי הוא היה עייף ולא היה צריך לשחק", מספר השבוע אחד משחקני קרית שמונה. "טעויות אמנם קורות, אבל אם אתה יודע שאתה לא במיטבך וכל הלילה לא ישנת, אל תיקח את הסיכון. כנראה שהוא חשש לאבד את המקום בהרכב שוב".

בקרית שמונה ידעו לספר כי מי שמעורבת באופן בולט, אולי אפילו בולט מדי, בקריירה של חיימוב היא אשתו סנדי. כך אשתו הייתה מעורבת אחרי הראיון בנושא מכבי תל אביב וכך במקרים נוספים. "אשתו מעורבת בהכל", מספר אחד השחקנים בקרית שמונה. "כשהוא היה בדיכאון אחרי שהוא הודח מההרכב, אנשים בצוות המקצועי דיברו עם אשתו כי הם ידעו שיש לה חלק גדול. האמת היא שלפעמים היא מתערבת יותר מדי, אומרת לו מתי ולאן להתראיין ודברים כאלה. יש בזה דברים טובים, אבל לדעתי זה גם פוגע בו כי שחקן צריך גם לקבל החלטות באופן עצמאי".

במהלך העונה האחרונה אף הגיש כתב עיתונות תלונה למשטרה נגד חיימוב אחרי שטען כי קיבל הודעה מאיימת מאשתו. במכבי תל אביב המנגון הזה עלול להיות בעייתי.

הכישרון

רונן ויינשטיין מאמן בית"ר שמשון תל אביב. יותם רונן
"ביום שראיתי אותו, אמרתי לו: 'תקשיב אדון חיימוב. אתה הולך להיות אחד מחמשת השוערים הכי טובים בארץ'". ויינשטיין/יותם רונן

ושוב, כל הזמן הזה צריך לשוב ולהזכיר שחיימוב החל לשחק באופן פעיל רק בתחילת השנה שעברה. שלא כמו שוער כמו אמיר אדרי, שבחר להמתין להזדמנויות שלו במכבי חיפה כשוער שני, חיימוב הבין שאין לו הרבה ברירות אחרי שהפך לאופציה השלישית במכבי תל אביב לפני שלוש שנים אחרי דרגוסלאב יבריץ' וגיא סולומון, והחליט לנסות את מזלו מחוץ לחממה של קרית שלום. הראשון לתת לו את ההזדמנות היה ויקי פרץ, שהביא אותו להכח עמידר רמת גן ואחרי שזה עזב, הוא המשיך לשחק גם אצל רונן ויינשטיין.

"ביום שראיתי אותו, אמרתי לו: 'תקשיב אדון חיימוב. אתה הולך להיות אחד מחמשת השוערים הכי טובים בארץ'", מספר ויינשטיין. "הוא כמובן צחק, אבל אני חשבתי אז ואני חושב עדיין שהוא הולך להיות השוער המוביל של נבחרת ישראל. הוא מושלם. יש לו שקט נפשי, הוא מקצוען. הוא חתול בשער וחי את המשחק. אם יש משהו שחשוב לקבוצה זה שהשוער כל הזמן יחזיק אותך בתמונת המשחק, וזה מה שהוא עשה אצלנו. איך זה שעד עכשיו לא שמעו עליו והוא לא קיבל הזדמנות? את זה צריך לשאול את המאמנים שלו".

גם עופר בסון, מאמן השוערים של הפועל רעננה ומהמאמנים המוערכים בארץ בתחום, בטוח שמכבי תל אביב עשתה עסקה טובה, והעובדה שחיימוב התבשל מחוץ לקרית שלום תעזור לו בסופו של דבר: "ברגע שהוא לא השתלב בבוגרים, הוא שיחק מחוץ למכבי תל אביב, ובעזרת הנחישות והרצון שלו, הוא הגיע למעמד הזה. זה שהוא שיחק בקבוצה שאין בה לחץ, גרם לו להציג את היכולת שלו, וגם עם הרוטציה שעשו בקרית שמונה, שזה דבר לא קל לשוער, הוא עמד בה בצורה ראויה להערכה". בסון מתלהב מכמה תכונות של חיימוב, ומספר: "מבחינה פיזית הוא נראה היום הרבה יותר טוב מאיך שהוא נראה לפני שנתיים. הנוכחות שלו הרבה יותר גדולה משהייתה לו בעבר. הוא מהיר, זריז ואמיץ, והשאלה הגדולה לדעתי תהיה איך הוא יעמוד בלחץ".

רן בן שמעון, שאימן את חיימוב גם בקבוצת הנוער של הצהובים, מחמיא לו: "יש לו אישיות של ווינר, הוא מאוד אוהב לנצח ויש בו בעירה פנימית של שחקן שרוצה להתקדם. הוא למד לנצל את העוצמות שלו במגרש. יש לו כוח מתפרץ ומשחק רגל יוצא מן הכלל. קריאת המשחק שלו טובה, וזה הופך אותו לשוער ברמה טובה. בוודאי שהוא מתאים להיות שוער ראשון במכבי, הוא בשל להוביל את מכבי כשגם מכבי בשלה לשוער בית להרבה שנים. אני מאמין שהוא יתמודד עם משברים טוב כי הוא עבר אצלי כמה משברים והיו לו כמה מבחנים שהוא עבר אותם בצורה בוגרת. אני חושב שהשנה הזו בקרית שמונה עשתה לו משהו".

התהיות

שוער הפועל ראשון לציון מאיר כהן. ברני ארדוב
"צריך להבהיר לו שהוא שוער העתיד של המועדון, שיעשה את מה שהוא יודע הכי טוב, ולא להמתין לכשלונות שלו. אם לא יעשו את זה, יפסידו אותו, כמו שקורה עם הרבה שוערים צעירים אחרים". מאיר כהן/ברני ארדוב

כבר עכשיו ברור שבקרית שלום חיימוב לא יוכל לקבל קרדיט אינסופי. מי שמכיר את הלחץ של שוער צעיר שנמצא בתחילת דרכו הוא מאיר כהן, שלא משוכנע שהצהובים קיבלו את ההחלטה הנכונה. "אני חושב שהיה עדיף לו לעבור עוד עונה בקרית שמונה", מסביר השוער הוותיק. "כשמדובר בשוער כדורגל, הניסיון גובר על הכל, וכולנו יודעים מהי מכבי תל אביב. ברגע ששוער כדורגל יודע שהוא צריך להתמודד על תארים ובמיוחד בקבוצה הכי לחוצה בארץ, זה יהיה לו קשה. גם אם הוא יקבל שערים של חוסר ניסיון, יצטרכו להעלים עין כדי לבנות שוער לעתיד". בכל מקרה, כהן מדגיש שאסור להקציב לחיימוב תקופת מבחן. "זה מכניס עוד יותר לחץ", אומר השוער. "צריך להבהיר לו שהוא שוער העתיד של המועדון, שיעשה את מה שהוא יודע הכי טוב, ולא להמתין לכשלונות שלו. אם יעשו את זה, יפסידו אותו, כמו שקורה עם הרבה שוערים צעירים אחרים. ראינו מה קרה עם ברק לוי. נתנו לו הזדמנות, ואז הזיזו אותו הצידה. המועדון צריך לקבל החלטה, ולהמשיך איתה, כשאתה יודע שאתה תספוג גם שערים שטותיים".

האנשים ששוחחנו איתם הסכימו כי התכונות הבולטות של חיימוב כשוער הם הביטחון באחד על אחד, היציבות, האומץ, משחק טוב בשתי רגליים וקריאת משחק. "המעלה הכי גדולה שלו זה שהוא לא ייקח כדור מהחיבור ושנייה אחרי זה יקבל גול מצחיק, הוא שומר על אותה רמה", מספר ויינשטיין. מאיר כהן מוסיף: "הוא שוער מאוד אמיץ, יש לו זריזות והוא מגיב טוב לכדורים. ראיתי אותו במהלך השנה והוא צבר הרבה ביטחון עם יציאות לכדורי גובה". למרות זאת, המאמנים ששוחחנו איתם רואים מקום לשפר את נושא היציאות שלו ולייצר מנהיגות שחסרה בחלק האחורי של הקבוצה, כמו גם להביא שדרוג נוסף למשחק הגובה שלו. "שוער צריך לדעת להנהיג את ההגנה כי שוער זה לא רק עצירת כדורים", מוסיף כהן. "את זה הוא צריך לשפר". אברהם מוסיף: "גיא צריך לשפר את משחק הגובה שלו. הוא צריך לחוש את הטיימינג הנכון לכדורי הגובה".

גם אחד משחקני קרית שמונה שמכיר את חיימוב, משוכנע שמדובר בחידה גדולה. "אני אוהב אותו ומאמין גדול בו וחושב שהוא יכול להצליח במכבי תל אביב, אבל יש פה אבל גדול. במכבי תל אביב אין את השקט שיש בקרית שמונה, וזה סיר לחץ מטורף. השנה הוא כבר התפרק אחרי שהוא איבד את המקום שלו לדני עמוס, ובמכבי תל אביב הלחץ הוא גדול הרבה יותר. יש את הלחץ של האוהדים, וטעות שלו שם תעלה לו הרבה יותר ביוקר ממה שעלתה לו בקרית שמונה, ואם הוא נשבר מהדחה מההרכב אצלנו, מה יקרה כשברק לוי יחליף אותו?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כמובן שלהתחייב על אורך רוח במכבי אי אפשר, וחיימוב מבין את זה. הוא מבין שהוא צריך להיות טוב". חיימוב עם יתר שחקני הרכש של הצהובים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully