וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות עד שגווארדיולה יתפנה

25.6.2011 / 14:30

גאספריני יכול להביא שינוי מרענן לאינטר. הוא מאמין גדול בצעירים וחסיד של כדורגל התקפי. אז למה מרחף מעליו צל גדול?

ג'אן פיירו גאספריני מונה למאמן אינטר

ועל פי נשיא גנואה, הוא עדיף על מוריניו


אוהדי אינטר נאלצו בעונה שעברה להתמודד עם מאמן שמזוהה עם היריבה העירונית מילאן (לאונרדו), וכעת הם מקבלים מאמן שגדל והתחנך ביובנטוס. כשחקן, ג'אן פיירו גאספריני החליף דאבל פסים עם פאולו רוסי בנוער של הביאנקונרי, אבל רשם תשע הופעות בלבד בשורות הבוגרים לפני שהמשיך לקריירה שברובה התרחשה בליגות הנמוכות. כמאמן, הוא העביר קרוב לעשור על הקווים בקבוצת הנוער של המועדון.

מאמן גנואה, ג'אנפיירו גאספריני. Massimo Cebrelli, GettyImages
גדל עם פאולו רוסי. גאספריני/GettyImages, Massimo Cebrelli

העבודה הצמודה של גאספריני עם שחקני נוער הובילה אותו למתקפה חריפה על התנהלות הקבוצות אחרי כישלון הנבחרת במונדיאל: "אנחנו ממלאים את הקבוצות בזרים שברובם חסרי תועלת. גם מחלקות הנוער מלאות זרים. אם נמשיך ככה, התוצאות של הנבחרת יהפכו גרועות יותר". מעניין כיצד יעבוד השילוב בין מאמן שהוא חסיד השחקן המקומי למועדון שהצלחותיו התבססו בעיקר על שחקני רכש זרים ויקרים.

מאמן נבחרת איטליה מרצ'לו ליפי. רויטרס
בגלל הזרים. ליפי אחרי הדחת איטליה מגביע העולם/רויטרס

גאספריני, כאמור, נחשב למאמן עם טביעת עין נפלאה לצעירים ומוגדר כמאמן של שחקנים. הוא האיש שחתום על קידום של שחקנים כמו דומניקו קרישיטו, סלבטורה בוקטי, רפאלה פלאדינו, מתיאה דסטרו ואחרים וגם על שיקום הקריירה של מרקו בוריילו. שני שחקנים נוספים שאולי חייבים את הקריירה שלהם למאמן הם דייגו מיליטו וטיאגו מוטה, שפרחו תחתיו בגנואה, ועכשיו יתאחדו איתו מחדש באינטר.

דייגו מיליטו חלוץ גנואה חוגג שער. AP
מתאחד עם האיש שהחייה אותו. מיליטו במדי גנואה/AP

אינטר היא קבוצת הבוגרים השלישית בקריירה של גאספריני. ב-2003 הגיע לקרוטונה הקטנה והעלה אותה לסריה B. ב-2006 נחת בגנואה, העלה אותה לליגה הבכירה והוביל אותה למקום החמישי בעונת 2008/9. דווקא אשתקד, כשהמועדון השקיע סכומי עתק ברכש, גנואה קרסה ואחרי שצברה 11 נקודות ב-10 משחקים, פוטר גאספריני. "אולי הייתה טעות להתחיל את העונה החמישית יחד. משהו לא היה בסדר כבר מסוף העונה שעברה", אמר הנשיא אנריקו פרציוזי.

אדוארדו שוער גנואה. assimo Cebrelli, GettyImages
כשגנואה סטתה מהדרך ושפכה כספים, הגיע הכישלון. אדוארדו/GettyImages, assimo Cebrelli

גאספריני נחשב באיטליה למאמן התקפי וחסיד המשחק היפה. שיטת המשחק המזוהה איתו היא 3-4-3, שמבוססת על משחק אגפים וכדורגל בנגיעה אחת. המאמן גם נחשב לטקטיקן מבריק ומאמן קפדן שיודע להכין את הקבוצה בצורה מקסימאלית ולא בכדי הספר האהוב עליו הוא "אמנות המלחמה" מאת המצביא הסיני סון טסו. גם ז'וזה מוריניו כל כך התלהב בעבר מגנואה האטרקטיבית וטען כי "גאספריני הוא המאמן האיטלקי הכי טוב בליגה".

ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד. רויטרס
מחמאה? ממנו? דבר נדיר. מוריניו/רויטרס

"אני מרוצה מאוד מהבחירה בגאספריני", אמר מאסימו מוראטי לאחר הסיכום, אבל ראוי לציין כי המינוי היה סוג של ברירת מחדל. ביילסה אמר לא, הבאת קאפלו הייתה מסובכת מדי, פיורנטינה לא שחררה את מיכאילוביץ' ואילו וילאש בואש היה יקר מדי. רק אז פנה הנשיא לאופציה המקומית. גאספריני מגיע לאינטר שנמצאת על פרשת דרכים. הסגל ברובו מבוגר, מוראטי לא שש לפתוח את הארנק וכוכבים כמו סמואל אטו ו-ווסלי סניידר עשויים לעזוב כבר הקיץ. מוראטי בונה על גאספריני שיחל בתהליך של בנייה מחדש ויחפש כישרונות צעירים. המאמן אמנם קיבל חוזה לשנתיים, אבל על פי דיווחים באיטליה עתידו יישקל מחדש בקיץ הבא בו אמור לצאת אל השוק אחד בשם פפ גווארדיולה.

פפ גווארדיולה מאמן ברצלונה. רויטרס
מה יהיה בקיץ הבא? גווארדיולה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully