וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלייל: ”נוביצקי מהגדולים בהיסטוריה”

ריק קרלייל חגג את האליפות הראשונה בהיסטוריה של דאלאס עם מחמאות ל-MVP הגרמני. ג’ייסון טרי: ”גאלנו את עצמנו”

AP

וידאו: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

דאלאס מאבריקס אלופת ה-NBA, סיקור מיוחד
ובינתיים במיאמי: לברון ג'יימס נאלץ לתרץ

דירק נוביצקי ירד בסיום המשחק היישר לחדר ההלבשה. על הפרקט החלו החגיגות של דאלאס, אבל הגרמני לא עמד בהתרגשות. סוף סוף הוא אלוף. דאלאס זכתה הבוקר (שני) באלופת ה-NBA אחרי ניצחון ענק 95:105 על מיאמי במשחק השישי, ונוביצקי, שהוכתר כ-MVP של הסדרה, לא ידע את נפשו.

דירק נוביצקי מניף את גביע השחקן המצטיין בגמר ה-NBA שהעניק לו ביל ראסל. רויטרס
קלע ברבע הרביעי בסדרה כמו וויד ולברון ביחד. נוביצקי/רויטרס

"אני עדיין לא מאמין", אמר הגרמני, "עבדנו כל כך קשה בשביל זה, ובסופו של דבר הסתיים בהצלחה מסע מדהים. היו עליות וירידות, אבל תמיד נשארנו ביחד. לאורך כל הסדרה הזו היינו במצבים של פיגור, אבל המשכנו להאמין בעצמנו ואחד בשני. זה ניצחון של קבוצת כדורסל".

הגרמני חווה עם המאבס עונות טובות, אפילו עלה לגמר ב-2006, אבל את הטבעת ענד בפעם הראשונה הלילה. "הזכייה הזו היא אקסטרה מיוחדת כי תמיד היינו קרובים, אבל היה חסר משהו", הוא אמר, "אם הייתי זוכה מוקדם יותר באליפות, אולי לא הייתי יודע להשקיע את כל המאמץ שהשקעתי ב-13 השנה האחרונות. אני שמח בשביל ג'ייסון קיד... איזה לוחם הוא..."

נוביצקי אולי סבל מהמשחק הכי גרוע שלו בסדרה הזו, אבל קלע 10 נקודות מתוך ה-21 שלו ברבע האחרון. הוא בסך הכל השחקן הרביעי שאינו יליד ארה"ב שזוכה בתואר ה-MVP של סדרת הגמר בתולדות הליגה, אחרי טוני פרקר הצרפתי, טים דאנקן (איי הבתולה) והאקים אולאג'וואן (ניגריה). נוביצקי קלע 26 נקודות למשחק בסדרת הגמר, והגדיל לעשות עם יכולת משובחת מהקו, שם הוא החטיא רק זריקה אחת מתוך ה-44 שהיו לו בששת המשחקים.

כמו כן, נוביצקי קלע במצטבר 62 נקודות ברבע הרביעי, כמו וויד ולברון ביחד. לפני חמש שנים, אחרי שמיאמי גברה על המאבס בחמישה משחקים, דווין וויד חגג אליפות ואמר שמה שחסר לגרמני התמיר זו תכונה של מנהיגות. הלילה פלאש נשמע אחרת: "אני חושב שהוא שיחק בצורה מדהימה. הוא למד מהניסיון מלפני חמש שנים ולמרות שהוא קלע ב-1 מ-12 מהשדה במחצית הראשונה, הוא עלה למחצית השנייה וקלע כמה זריקות גדולות בשביל הקבוצה שלו. אף פעם לא היה ספק שהוא שחקן מצוין ועכשיו הוא גם אלוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרי: "היינו חייבים את זה לעצמנו ולעיר הזאת"

גם ריק קרלייל יודע ש"זו פשוט קבוצה, חבורה ותיקה של שחקנים. אנחנו לא רצים מהר או קופצים גבוה, אבל פשוט חיפינו אחד על השני, ועשינו את מה שצריך. סמכנו אחד על השני, ובטחנו במסירה הנוספת. זה דבר ענק לעיר דאלאס. אחרי הסדרה הזו אני לא חושב שיש ספק שדירק נוביצקי הוא אחד משחקני הכדורסל הגדולים בכל הזמנים. הרב גוניות שלו, הדברים שהוא עושה בקלאץ'...".

ג'ייסון טרי אמר בסיום ש"אחרי מה שעברנו בחמש השנים האחרונות, היינו חייבים את זה לעצמנו ולעיר הזאת. זכרנו כל הזמן מה שקרה ב-2006, זה הדהד לנו בראש כל הזמן, ובמהלך המשחק הזכרתי את זה לדירק. עכשיו גאלנו את עצמנו מההפסד ההוא. יש פה שחקנים כמו דירק, ג'ייסון קיד, סטויאקוביץ' ואני, שהיו פה בליגה הרבה מאוד זמן, וזה פשוט מגיע להם".

ההבדל בין המאבס של 2006 לזו של 2011 מתבטא היטב בג'ייסון טרי. במשחק השישי ב-2006 טרי קלע 16 נקודות ב-7 מ-25 מהשדה (2 מ-11 מהשלוש), כשהפעם הוא מפגיז 27, עם 11 מ-16 מהשדה וניצחון ענק.

הבעלים מארק קיובן, הבעלים עם הפה הכי גדול בליגה שהפעם שמר על שתיקה לאורך כל הסדרה, נתן את הכבוד למייסד של המאבריקס, דונלד קרטר בן ה-78, להניף את הגביע. "כולם אמרו לנו שנעוף בסיבוב הראשון, אבל נלחמנו", אמר קיובן, "זה לא מגיע לי, אלא לשחקנים כמו נוביצקי, קיד וטרי, ולעיר שלנו, שעברה ימים לא קלים". כשנשאל על הכישלון של מיאמי, אמר קיובן: "ממש לא אכפת לי מההיט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully