וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני לוי חתם לעונה בסטיאווה בוקרשט

המאמן הישראלי נחת ברומניה ואמר במסיבת עיתונאים: ”המטרה היא לזכות באליפות”. אם לא תקבל פיצוי, צפויה בית"ר לתבוע

רוני לוי נחת היום (שישי) ברומניה והוצג רשמית כמאמנה הבא של סטיאווה בוקרשט. לוי חתם על חוזה לעונה אחת והוא אמור להרוויח כ-300 אלף יורו. בשדה התעופה חיכה ללוי המנהל הספורטיבי מיחאי (ממה) סטויקה, שעבד איתו באוניראה אורזיצ'ני. השניים התחבקו ולאחר מכן התפנה הישראלי לדבר עם כלי תקשורת הרבים שהגיעו לקבל את פניו: "אני שמח לחזור לרומניה ומקווה לעשות עבודה טובה עם סטיאווה. באתי לנהל משא ומתן".

מיד לאחר הנחיתה נועד לוי במשך חצי שעה עם סטויקה ואז יצאו השניים לביתו של הנשיא ג'יג'י בקאלי, שם נערכה מסיבת עיתונאים מאולתרת שארכה חמש דקות. לוי דיבר באנגלית וסטויקה שימש כמתורגמן. בקאלי נכח גם הוא, אבל מיעט לדבר: "דיברנו עם הרבה מאמנים, אבל הוא הרשים אותי. המגעים נמשכו זמן קצר כי רוני לוי רצה לעבוד בסטיאווה ואנחנו רצינו אותו".

לוי לא הנמיך ציפיות: "כולם יודעים את ההיסטוריה המפוארת של סטיאווה ואני מקווה שכך יהיה גם העתיד. אני מכיר מצוין את הכדורגל הרומני, הליגה והשחקנים ומקווה לעשות עבודה טובה. סטיאווה זה מועדון שתמיד שואף לתארים ואני מודע לזה. אני מקווה להחזיר את האליפות בעונה הבאה. נעשה עבודה טובה דרך עבודה קשה".

סטויקה עצמו הוסיף: "אני מכיר מצוין את לוי, אנחנו חושבים שהוא מתאים ולכן אנחנו כאן. זה מאמן שלקח אליפויות בישראל ועשה עבודה טובה באוניראה אורזיצ'ני ומיד אחר כך בבית"ר ירושלים. הוא האיש המתאים לנו".

במקביל לרוני לוי, סטיאווה הציגה שחקן רכש - הקשר הרומני אנדריי פרפליצה בן ה-25, שהגיע מקראיובה.

כזכור, בשעות הלילה קיבל לוי את אישורו של ארקדי גאידמק לצאת לרומניה ולחתום בסטיאווה למרות שיש לו חוזה לעונה נוספת בבית"ר ירושלים, שמצידה מתכוונת לדרוש פיצויים בסך 100 אלף יורו.

לוי אמר לוואלה! ספורט לפני ההמראה: "גאידמק נתן את אישורו ואני ממריא לרומניה במטרה לחתום. קשה לי מאוד לעזוב את בית"ר, התחברתי מאוד למועדון ואני בטוח שעוד אחזור אליו בעתיד". שחקנים בבית"ר לקחו את החדשות על עזיבתו של לוי בצורה קשה.

בית"ר: "החתימה נעשתה בצורה חד צדדית"

בבית"ר ירושלים מנסים לעכל חתימת הבזק של רוני לוי בסטיאווה בוקרשט הרומנית. כזכור, למאמן היה חוזה לעונה הבאה במועדון, אך לטענתו הוא קיבל את האישור לצאת לרומניה מאנשיו של הבעלים ארקדי גאידמק. באם לא יקבל המועדון פיצוי נאות מהקבוצה הרומנית, הוא צפוי לתבוע את סטיאווה. לאחר שנודע דבר התחימה של לוי ברומניה, פרסמה בית"ר הודעה רשמית זועמת.

"בעקבות הדיווחים שהתקבלו מרומניה בשעות האחרונות בדבר חתימת המאמן רוני לוי בקבוצת סטיאווה בוקרשט, מבהיר מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים כי הדבר נעשה בצורה חד צדדית ותוך כדי הפרה בוטה של הסכם העסקה מחייב ותקף עליו חתום המאמן מול הקבוצה ואשר מופקד בבקרה התקציבית.

לרוני לוי הובהר מפורשות הן על ידי הבעלים של הקבוצה ארקדי גאידמק והן על ידי יושב ראש הקבוצה איציק קורנפיין כי אינו יכול להפר חוזה זה בצורה חד צדדית ובכל התקשרות עם מועדון אחר מחויבת הגעה להסדר מראש ובכתב עם בית"ר ירושלים. דבר זה לא נעשה ועל כן יבדקו יועציה המשפטיים של המועדון את המשך ההתנהלות ברמה המשפטית.

בתחילת השבוע הקרוב תיערך ישיבה בין ראשי המועדון על מנת להחליט בדבר זהות המאמן של הקבוצה בעונה הבאה".

הקבוצה המעוטרת בכדורגל הרומני

סטיאווה תהיה התחנה השנייה של לוי בכדורגל הרומני. המאמן הישראלי כבר הדריך את אוניראה אורזיצ'ני אחרי שהגיע אליה בסוף דצמבר 2009, הוליך אותה למקום השני, אך התפטר בסוף העונה בגלל קשיים כלכליים אליהם נקלע המועדון.

לוי הוא כמובן אחד מהמאמנים המצליחים בעשור האחרון בישראל והוא בשלוש אליפויות רצופות עם מכבי חיפה בשנים 2004-2006. לאחר מכן אימן את מכבי פתח תקוה, כאמור את אוניראה אורזיצ'ני ובחודשים האחרונים עמד על הקווים של בית"ר ירושלים.

סטיאווה סיימה את העונה החולפת במקום החמישי וזכתה בגביע הרומני, מה שאומר שהיא תשחק בליגה האירופית בעונה הקרובה. בזכות הניקוד הגבוה שלה, הקבוצה הרומנית תהיה מדורגת בסיבוב המוקדמות האחרון לפני שלב הבתים, מה שמגדיל משמעותית את סיכוייה להעפיל לשלב הבתים.

סטיאווה היא הקבוצה המעוטרת ביותר בכדורגל הרומני ובעבר נחשבה גם לקבוצת פאר במונחים אירופאים. היא זכתה 23 באליפות רומניה, 21 פעמים בגביע ולשיאה הגיעה ב-1986, אז זכתה בגביע אירופה לאלופות. כעבור שלוש שנים הגיעה שוב לגמר, אבל נכנעה למילאן הגדולה של אריגו סאקי. יחד עם זאת, למרות ההיסטוריה הענפה, הקבוצה לא זכתה באליפות מקומית מאז עונת 2005/6 והמטרה העיקרית של לוי במידה שאכן יחתום, תהיה להשיב את התואר.

למרות שלוי מונה רק היום, סטיאווה כבר נמצאת עמוק בתוך שוק ההעברות והיא החתימה כבר שבעה שחקנים חדשים: לאנדרו טאטו הברזילאי שהגיע מביירה מאר הפורטוגלית וכן גבריאל מאטיי, דורינל פופה, מיחאי אוניקאש, מיחאי קוסטאה, אנדריי פרפליצה וראול רוססקו, ששיחק אצל לוי באוניראה אורזיצ'ני.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully