וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ייסון קיד: "אי אפשר שרק נוביצקי ייקח אחריות"

כוכב דאלאס שוב לא קיבל עזרה בקלאץ', והוסיף: "בלתי אפשרי לחזור כל פעם מפיגור 15". בוש: "אנחנו סומכים אחד על השני"

אימג'בנק GettyImages

וידאו: רויטרס
עריכת וידאו: גדי וינסטוק

ממש כמו משחק מספר 2, כך גם המשחק השלישי של גמר ה-NBA הלך עד הבאזר. אלא שהלילה (בין ראשון לשני), בניגוד לקאמבק המדהים של דאלאס במיאמי, המאבריקס לא הצליחו לסגור עניין ברגעים המכריעים ושוב מצאו עצמם מפגרים בסדרה - הפעם 2:1, אחרי הפסד 88:86. הסטטיסטיקה אומרת שמאז 1985, אז הוכנסה לליגה שיטת המשחקים 2-3-2 בגמר, הקבוצה שניצחה את משחק 3 במצב של 1:1 זכתה באליפות בכל 11 הפעמים.

דאלאס עוד קיבלה צ'אנס לשלוח את המשחק להארכה או לנצח אותו, עם כדור ביד ו-4.4 שניות על השעון, אלא שהג'אמפ המפורסם של דירק נוביצקי קפץ על הטבעת ויצא החוצה. "אי אפשר לקבל זריקה טובה יותר", הודה הגרמני המאוכזב בתום המשחק. "דירק קולע את הזריקה הזאת תשע מתוך 10 פעמים", הוסיף ג'ייסון טרי, "הפעם הוא החטיא".

שחקן דאלאס מאבריקס דירק נוביצקי זורק מול שחקן מיאמי היט יודוניס האסלם. Ronald Martinez, GettyImages
מהזווית הזאת זה נראה די פשוט, לא? נוביצקי לא מצליח לשלוח את המשחק להארכה מול האסלם/GettyImages, Ronald Martinez

אחת הסיבות לכך שהלילה נוביצקי החטיא ובמשחק מספר 2 הוא חדר עד הטבעת וקלע היתה ההגנה שעמדה מולו. הפעם לא כריס בוש כי אם יודוניס האסלם, שהכריח את הגרמני לג'אמפ קשה לאחור עם יד בפנים. "הוא שחקן נפלא, 2.13 מ', כך שהוא הולך לזרוק מעלי. הייתי חייב לנסות ולהקשות עליו", אמר האסלם, ומאמנו, אריק ספולסטרה, הוסיף: "זה היה מהלך התקפי טובה ומהלך הגנתי טוב. יודוניס עשה עבודה מצוינת, והפעם דירק החטיא".

המוטיב המרכזי בקרב המאבריקס עם תום המשחק הלילה היתה העזרה - או, בעצם, חוסר העזרה שקיבל נוביצקי הלילה. שון מריון (4 מ-12 מהשדה, 10 נקודות), ג'ייסון קיד (3 מ-8 מהשדה, 9 נקודות, 4 איבודים), ג'יי ג'יי בראה (2 מ-8 מהשדה, 6 נקודות, 4 איבודים) וג'ייסון טרי (5 מ-13 מהשדה, 15 נקודות) כולם קלעו באחוזים נמוכים, אף אחד מהם לא הצליח לעזור לסופרסטאר הגרמני לצאת מנצח אחרי עוד ערב אופייני של 34 נקודות ו-11 ריבאונדים.

דירק נוביצקי, שון מריון, דאלאס מאבריקס. Ronald Martinez, GettyImages
לא קיבל מספיק עזרה. נוביצקי עם מריון וטרי/GettyImages, Ronald Martinez

"דירק עושה את שלו, אנחנו חייבים עוד מישהו שייקח אחריות מלבדו", הודה קיד, שראה את קבוצתו קולעת 7 נקודות (3 מ-11 מהשדה) ברבע האחרון, לעומת 15 (4 מ-7 של נוביצקי). ג'ייסון טרי, שהחטיא שלשה קריטית דקה לסיום וסיים את הרבע המכריע עם 0 מ-4 מהשדה הסכים והוסיף: "באמת שלא סיפקנו לו מספיק עזרה הפעם. אני לוקח הרבה מהאחריות על עצמי במובן הזה".

נוביצקי עצמו כמובן לא האשים את חבריו, אך כן היה מתוסכל מכך שבדומה לצמד המשחקים הראשונים, כך גם המאבריקס נקלעו לפיגור דו-ספרתי מוקדם. "אי אפשר כל הזמן ליפול לפיגור גדול. אנחנו תמיד מגיבים. זה לוקח מאיתנו הרבה אנרגיה, אי אפשר כל הזמן לרדת לפיגור 15 נקודות ולחזור ממנו, אי אפשר להכניס את עצמנו לבורות כל כך גדולים כל הזמן".

לברון: "לא אכפת לי אם בוש החטיא 15 ברציפות"

והיתה כמובן קבוצה מנצחת למשחק הזה, וכמה שהיא מאושרת להחזיר לעצמה את יתרון הביתיות. 40 שניות לסיום, במצב של 86:86, הלכה מיאמי לפיק אנד רול של דווין וויד עם לברון ג'יימס, בסיומו מצא קינג ג'יימס את כריס בוש חופשי על קו הבסיס. בוש, על אף ערב רע מאוד מהשדה, לא היסס, לקח את הזריקה ותפר את מה שיתברר כסל הניצחון.

"ראיתי את כריס פנוי, לא אכפת לי אם הוא החטיא 15 זריקות ברציפות, הוא היה פנוי וזו העמדה האהובה עליו", הסביר לברון (17 נקודות, 6 מ-14 מהשדה, 9 אסיסטים) את ההחלטה למסור לבוש את הכדור. "זה הביטחון שאנחנו נותנים אחד לשני, לא משנה באיזה שלב של המשחק", הוסיף ג'יימס, שפרגן גם למריו צ'אלמרס שתפר הלילה 12 נקודות ו-4 שלשות.

שחקן מיאמי היט כריס בוש זורק מול דאלאס. רויטרס
תפר את הג'אמפ כמו גדול. בוש/רויטרס

גיבור הערב עצמו, שאף ספג מכה בעין, סיכם: "יודוניס נתן לי חסימה מצוינת. ידעתי שאקבל זריקה פנויה, והייתי בר מזל. "אני חושב שזה מסמל את העונה שלנו, את הכל. פשוט צריך להתגבר על דברים. אם אתה מפסיד את משחק 2, מאבד יתרון 15 ואתה בחוץ וכולם נגדך, אתה חייב להצליח. אנחנו סומכים אחד על השני, החבר'ה מראים את הביטחון הזה בצורה פנטסטית, במיוחד בקלאץ'".

דווין וויד, ללא ספק המצטיין של מיאמי הלילה (29 נקודות, 11 ריבאונדים) כבר מסתכל קדימה: "לא עשינו כלום מלבד החזרת יתרון הביתיות. המשחק הבא יהיה גדול, נצטרך להבין שיהיה קשה יותר לנצח אותו מאת המשחק הזה, אבל אני מאמין בקבוצה שלנו. הרגשנו שאנחנו חייבים לנצח את המשחק הלילה, ועשינו כל מה שאנחנו יכולים לנצח. אי אפשר להפסיד כמו שהפסדנו במשחק 2, ולהגיע למשחק 3 ולהפסיד גם אותו".

לברון ג'יימס, מיאמי היט, דווין וויד. Mike Ehrmann, GettyImages
צעד גדול אל עבר הטבעת. וויד ולברון/GettyImages, Mike Ehrmann

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully