וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות יורו 2012: כל התרחישים

4.6.2011 / 21:19

מה הסיכוי של ישראל לעלות מהמקום הראשון, מה צריך לקרות כדי שנסיים במקום השני ומה תהיה המשמעות של ניצחון על יוון?

ניצחונה של ישראל בלטביה (1:2), השלישי ברציפות של הנבחרת, השאיר אותנו בתמונת העלייה מבית ו'. בשבוע הראשון של חודש ספטמבר, תפגוש ישראל את שתי יריבותיה הגדולות בבית: יוון וקרואטיה. אז, סביר להניח, הלחץ והבאזז התקשורתי סביב הנבחרת יהיה גדול יותר ורמת הציפיות שוב תעלה בעקבות ההצלחות האחרונות. לפני משחקי ההכרעה, זה הזמן לבחון את סיכויי ישראל וכפי שמיד תראו, בכל אחד מהתרחישים, ישראל זקוקה להשיג לפחות שבע נקודות משלושת משחקיה האחרונים, אחרת גם את היורו הבא נראה בטלוויזיה. כזכור, הראשונה מכל בית (והסגנית הטובה ביותר) עולות ליורו 2012, שאר הסגניות תאבקנה בפלייאוף.

בהנחה ויוון תנצח את מלטה בהמשך הערב, טבלת הבית תיראה כך:

1. יוון 14 נקודות (6 משחקים)
2. קרואטיה 13 נקודות (6)
3. ישראל 13 נקודות (7)

אלו המשחקים שנותרו לשלוש הנבחרות:

יוון: ישראל (ח, 2.9), לטביה (ח, 6.9), קרואטיה (ב, 7.10), גאורגיה (ח, 11.10).
קרואטיה: מלטה (ח, 2.9), ישראל (ב, 6.9), יוון (ח, 7.10), לטביה (ב, 11.10)
ישראל: יוון (ב, 2.9), קרואטיה (ח, 6.9), מלטה (ח, 11.10)

שחקני נבחרת ישראל חוגגים. roman koksarov, AP
רמת הציפיות שוב עולה. ישראל חוגגת/AP, roman koksarov

תרחיש 1: ישראל מסיימת ראשונה

לנבחרת משחק חסר ובמקרה הטוב היא יכולה להגיע ל-22 נקודות, זאת במידה ותנצח את כל שלושת המשחקים כולל המפגש בקרואטיה. אם זה יקרה, ישראל זקוקה למצב בו יוון וקרואטיה מאבדות כל אחת נקודות במשחק נוסף (למשל: תיקו במפגש הישיר ביניהן).

אם ישראל לא תוציא תשע נקודות, היא תזדקק לנס של ממש, כלומר שקרואטיה ויוון לא יוציאו יותר משש נקודות מארבעה משחקים כל אחת. כלומר, באופן מעשי, כדי לסיים ראשונה ישראל חייבת לנצח גם את יוון וגם בקרואטיה.

הסיכויים: אפסיים

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן נבחרת ישראל, ליאור רפאלוב, מול שחקן נבחרת קרואטיה, מריו מנדז'וקיץ'. ברני ארדוב
מקום ראשון? רק אם ננצח בזאגרב/ברני ארדוב

תרחיש 2: יוון ראשונה, ישראל שנייה

סיטואציה בה יוון משיגה תשע נקודות (שלושה ניצחונות על לטביה, קרואטיה וגאורגיה והפסד לישראל). במקרה כזה, ליוונים יהיו 23 נקודות וישראל תיאבק מול קרואטיה מול המקום השני. ניצחון כחול לבן על הנבחרת של סלאבן ביליץ' יבטיח במקרה כזה את המקום השני.

אם ישראל תשיג שבע נקודות, היא תיאלץ לקוות שקרואטיה לא תוציא בסך הכל יותר משש נקודות מארבעה משחקים שכן במקרה של שוויון נקודות בין ישראל לקרואטיה, לקרואטים יהיה יתרון במשחקים הפנימיים אלא אם כן ישראל תנצח במשחק החוץ בהפרש של שני שערים.

הסיכויים: נמוכים מאוד. במצב כזה, גם במצב כזה ישראל תצטרך לנצח בקרואטיה או לקוות לאיבוד נקודות בלתי סביר של הקרואטים מול מלטה או לטביה בבית.

שחקני יוון חוגגים עם מבקיע השער ואסילי טורוסידיס. רויטרס
לא התסריט האופטימלי. יוון חוגגת/רויטרס

תרחיש 3: קרואטיה ראשונה, ישראל שנייה

כאמור, לקרואטים יש המשחקים הנוחים יותר מבין שלוש הנבחרות ולכן התסריט הזה הוא ההגיוני יותר מבין השלושה. אנחנו מדברים על סיטואציה בה ישראל מגיעה ל-19 או 20 נקודות. במקרה כזה, ישראל צריכה שיוון תוציא ארבע או חמש נקודות מארבעת המשחקים. כלומר, מלבד הפסדים לישראל וקרואטיה, איבוד נקודות נוסף במשחקי החוץ בגאורגיה או לטביה.

לישראל יהיה נוח יותר להגיע לשוויון נקודות עם יוון שכן ניצחון 0:1 או כל ניצחון בהפרש של שני שערים ומעלה ייתן לנבחרת את היתרון במפגשים הפנימיים. במצב כזה, אם ישראל תנצח 0:1 את יוון ותוציא תיקו בקרואטיה, גם שש נקודות של היוונים יספיקו לישראל לסיים במקום השני.

הסיכויים: טובים יותר. ישראל צריכה במקרה כזה תוצאות סבירות יותר והיא תלויה יותר בעצמה. בכל מקרה, ניצחון על יוון הוא בגדר חובה, תיקו בקרואטיה ישפר מאוד את הסיכויים.

חלוץ נבחרת קרואטיה ניקולה קאליניץ' חוגג. רויטרס
תחזיקו להם אצבעות. קאליניץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully