וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”גומא אגיאר לא כשיר לבצע עסקה”

3.6.2011 / 12:10

איש העסקים מטופל בימים האחרונים במרכז הטיפול לבריאות הנפש במיאמי. עו"ד של גאידמק: "נחפש פתרונות אחרים לקבוצה"

לאחר שבבית"ר ירושלים ובקרב אנשי ארקדי גאידמק תהו לאן נעלם גומא אגיאר בימים האחרונים, מתברר כי המועמד לרכישת הקבוצה נמצא במתקן אשפוז במיאמי במרכז הטיפול לבריאות הנפש. כזכור, לפני כשנה כשעמד לרכוש את בית"ר ירושלים, אושפז אגיאר בבית החולים אברבנאל עקב בעיות דומות, ושוחרר לאחר מספר שבועות.

יש לציין כי בתחילת השבוע אגיאר נתן ייפוי כוח לאנשיו לחתום על העסקה מול ארקדי גאידמק, אך אימו של אגיאר, שהייתה בארץ והשתתפה בישיבת הדירקטוריון של קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים לא הסכימה לכך, ודרשה שלא לחתום על שום עסקה עד שהיא תבדוק את מצבו של אגיאר עצמו, ששהה בארצות הברית.

כאמור, מצבו הנפשי של אגיאר הידרדר והוא עבר בדיקות, כשכרגע האפשרות שאיש העסקים ירכוש את בית"ר ירושלים ירדה מהפרק. עורך הדין של גאידמק, ישראל שלו, אמר: "אנחנו יודעים כבר מספר ימים שגומא אינו כשיר לחתום על עסקה כזו או אחרת. אנחנו מאחלים לו בריאות ונחפש פתרונות אחרים עבור הקבוצה".

קורנפיין: "ארקדי מבין שצריך לקבל החלטות"

יושב ראש בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, התראיין היום ברדיו ירושלים והתייחס למצבה של הקבוצה. "אין לי את כל התשובות ואפילו לא את רוב התשובות על מצב הקבוצה", הוא סיפר. "ההבדל בין העונה שעברה לנוכחית היא שידענו בדיוק מה צריך לעשות כדי לקיים את הקבוצה. היינו צריכים למכור את ברק יצחקי, עידן ורד וטוטו תמוז ורק לאחר מכן להביא שחקנים, אבל ידענו מה אפשר לעשות. השנה המצב שונה. בינואר העברתי דו"ח לארקדי בנוגע לסכום גרעון שאליו נגיע ואיזה סכום דרוש בעונה הבאה. לצערי הדברים לא כל כך הסתדרו. הייתה תקופה שארקדי רצה להעביר את הקבוצה ואחרי זה החליט להחזיק בה, ובחודש האחרון הוא החליט שוב להעביר את הקבוצה. הוא רוצה להחזיק את בית"ר אבל יש לו בעיות משלו. היו מספר גורמים שהתעניינו וגומא אגיאר הרציני ביותר, אבל אנחנו רואים שגם העניין הזה לא ייצא לפועל. דיברתי עם ארקדי היום והוא מבין שצריך לקבל החלטות".

לגבי עיכוב המשכורות, אמר קורנפיין: "העברת הכספים של ארקדי לבית"ר תלויה בהסדרים אחרים שהיו אמורים לאפשר לו להעביר כספים, אך דברים הסתבכו מבחינתו. הוא בשום מצב לא רוצה שהקבוצה תגיע לפירוק או להעביר אותה לאנשים לא מתאימים. ביום ראשון אנחנו נשלם את המשכורות מתוך תקציבים שאנחנו אמורים לקבל, אך זה עדיין משאיר את הגרעון על ארבעה מיליון שקלים ויבוא על חשבון העונה הבאה. רוני לוי ראוי להמון הערכה על הסבלנות שלו. רוני מאמן מאוד בכיר בארץ והוא אמר לי לאורך כל הדרך שאנחנו נעשה מה שצריך על מנת להצעיד את בית"ר למקום טוב וביום ראשון נראה איך אפשר להתחיל בכל זאת בהכנות לעונה הבאה".

על הפגישה עם משה דדש סיפר היו"ר: "אנשים שידכו בינינו. משה הזמין אותי אליו הביתה והיינו שם כמעט שלוש שעות. גם הוא מבין שהמצב לא אידיאלי ואם אנחנו יכולים לחבר כוחות ולגייס כסף עבור בית"ר, אז משה נרתם לעניין הזה. ברור לנו שזה לא אפשרי להחזיק את בית"ר ללא תמיכה של בעל בית, אלא מדובר על תמיכה מעבר. לגבי קבוצת הרכישה מאנגליה, כאשר דדש הבין מי האנשים שעומדים מאחורי, זה הוא פסל את זה על הסף וגם האנשים של ארקדי פסלו אותם. ישנה בעיה עם רוכשים פוטנציאליים. יש את הגזענות שהיא בעיה אחת, יש את הכסף הגדול שצריך להשקיע באופן קבוע, יש את צירוף המקרים של כל מה שקרה לאנשים שניהלו את בית"ר בעבר. אנחנו מנסים למצוא בכל הכח אבל זה לא כל כך מסתייע. בסך הכל המצב הכלכלי של בית"ר ירושלים זו הזדמנות שלא הייתה ב-20 השנים האחרונות. היום יודעים הכל".

לגבי האפשרות ללכת לפירוק, אמר היו"ר: "בשנה שעברה ידענו מה לעשות. השנה החלטתי לא למכור שחקנים. קיבלתי הצעה למכור את אריאל הרוש לאחת הקבוצות הבכירות בארץ ודחיתי אותה על הסף. פירוק היא האפשרות הגרועה ביותר עבור המועדון. במצב הדברים היום עם גרעון של ארבעה מיליון שקלים, אין סיבה ללכת להקפאת הליכים והרוכש יצטרך לשלם את אותם המספרים על שחקנים. רוב החוזים של בית"ר הם במספרים טובים, פרט לחוזה או שניים מתקופת גאידמק. בית"ר בעונת הדאבל הכניסה 26 מיליון שקל ואילו בעונה האחרונה הקבוצה הכניסה 16 מיליון שקל וכנראה שאי אפשר להתעלם מהעובדה שהקבוצה לא אטרקטיבית, זה משפיע משמעותית. בית"ר לא יכולה להתקיים מ-16 מיליון, מעולם היא לא התנהלה מההכנסות שלה והיא לא יכולה לעשות את זה, אלא מהכנסות חיצוניות נוספות. אני אומר באמונה שלמה שארקדי לא ייתן לבית"ר להגיע לפירוק. משיחות שערכנו גם היום הוא אמר לי: 'איציק, צא לדרך, אני אמצא פיתרון עבור המועדון'. הוא יודע את כל הפרטים, איכפת לו מהמועדון והוא לא ייתן לו ליפול. הוא מודע ללחץ ולדחיפות ואני מקווה שהוא ימצא לנו פתרון. עידכנתי אותו בפגישה עם דדש, הוא בהחלט שמח ורוצה שיהיה טוב למועדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully