וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרגוסון: "זה יכול להיות משחק העשור"

לפני גמר האלופות (21:45, 10, 5HD ו-3D), מאמן יונייטד סיפר כי למד מהטעויות. גווארדיולה: "יש לי מחשבה איך לשחק מולם"

זהו. הרגע לו יבשת שלמה חיכתה בכיליון עיניים יגיע מחר (שבת, 21:45, ערוץ 10, ספורט 5HD ו-3D). גמר ליגת האלופות יזמן לאצטדיון וומבלי בלונדון שתיים מהאימפריות הגדולות של הכדורגל האירופי, מנצ'סטר יונייטד וברצלונה למפגש שני במעמד היוקרתי הזה בשלוש השנים האחרונות. שתי הקבוצות מחפשות את גביע האלופות הרביעי שלהן, כשהשדים האדומים, להם יהיה זה גמר חמישי, עשו את זה ב-1967/8, 1998/9 ו-2007/8, בעוד בארסה, שתגיע למעמד הזה בפעם השביעית בתולדותיה, הניפה את התואר ב-1991/2, 2005/6 ו-2008/9.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
יחגוג בשבת בערב? מסי/רויטרס

אגב, הקבוצה שתזכה בגביע תשווה את מאזנן של אייאקס ובאיירן מינכן, כשליברפול (5 זכיות), מילאן (7) וריאל מדריד (9) הן היחידות שמקדימות אותה. המפגש בין השתיים יהיה גם בין ההתקפה הטובה ביותר במפעל, ברצלונה, עם 27 שערים, להגנה הטובה בליגת האלופות, יונייטד, שספגה רק ארבעה שערים עד כה.

מנצ'סטר יונייטד, שסיימה את בית ג' במקום הראשון עם 14 נקודות, לפני ולנסיה, ריינג'רס ובורסאספור. השדים האדומים עברו בשמינית הגמר את מארסיי עם 1:2 בסיכום שני המפגשים, ברבע הגמר חלפו על פני צ'לסי עם 1:3 ובחצי הגמר חגגו מול שאלקה עם 1:6 בשני המשחקים. גם ברצלונה סיימה את שלב הבתים במקום הראשון, לפני פ.צ. קופנהאגן, רובין קאזאן ופנאתינייקוס. בשמינית הגמר עברה בארסה את ארסנל עם 3:4 בסיכום המפגשים, ברבע הגמר את שחטאר דונייצק עם 1:6 קליל ובחצי הגמר את ריאל מדריד עם 1:3 בסיכום המשחקים.

המפגש הזה יהיה ה-11 בין שתי האימפריות הגדולות הללו, כשהמאזן ביניהן עומד כעת על שלושה ניצחונות לכל צד וארבע תוצאות תיקו. המפגש האחרון והזכור מכל היה בגמר ליגת האלופות ב-2009, אז ניצחה בארסה 0:2 ברומא. מפגש זכור נוסף היה בגמר גביע המחזיקות ב-1991, אז ניצחו השדים האדומים 1:2. אגב, שתי הקבוצות זכו בגביע האלופות הראשון שלהן בוומבלי הישן. יונייטד עשתה את זה ב-1967/8, בעוד בארסה ב-1991/2.

יונייטד שיחקה בעבר תשע פעמים בוומבלי החדש, כשבחמישה מהמקרים המשחק הגיע להכרעה בדו קרב פנדלים. אגב, זה יהיה הגמר ה-11 בו מעורבת קבוצה מהמדינה שמארחת את הגמר, כשבשבעה מהמקרים ניצחה הקבוצה המקומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איצטדיון וומבלי לפני גמר ליגת האלופות. רויטרס
בשבת הוא כבר יהיה מפוצץ. כך נראה האיצטדיון ערב הגמר הגדול/רויטרס

פויול יפתח כמגן שמאלי?

פפ גווארדיולה התייצב למסיבת העיתונאים עם לא מעט חיוכים ונראה ממוקד מאוד במטרה. שאלות על השוואות בין ברצלונה הנוכחית לאלה שקדמו לה לא בלבלו את המאמן הקטלאני שהסביר כי רק ההיסטוריה היא זו שתשפוט את ההצלחה של בארסה הנוכחית. "קבוצות מצוינות שלנו הצליחו, אבל אני לא יכול להשוות. זה כמו להשוות בין שני סרטים שצפית בהם. יכול להיות שעוד 10-15 שנים יסתכלו עלינו ויגידו שזו הייתה הצלחה גדולה. אי אפשר להגיד שאנחנו הקבוצה הגדולה מכולן", אמר.

גווארדיולה נשאל גם לגבי ההתלבטויות שלו, אבל הבהיר כי הוא החליט לגבי ההרכב. על היריבה הוא אמר: "פרגוסון יכול להציב ארבע קבוצות שונות מולי למשחק בשבת. יש להם הרבה מאוד נקודות חזקות והעובדה היא שהם זכו בפרמיירליג והגיעו לגמר ליגת האלופות. יש לי כבר את המחשבה איך נשחק מולם". על המשוכה הקודמת בצ'מפיונס, ריאל מדריד, הוא אמר: "חצי הגמר היה קשה כי שיחקנו מול אחת הקבוצות הטובות בעולם. עכשיו אנחנו ממוקדים ביונייטד. אנחנו מרוכזים באיך אנחנו רוצים לשחק ועל זה אנחנו חושבים".

גווארדיולה התייחס גם באופן ספציפי יותר, בגלל שנשאל, לחאבייר הרננדז, ואמר עליו: "צ'יצ'ריטו הוא לא שחקן מפתיע, הוא שחקן מדהים. יש לו תנועה נהדרת בלי כדור. הוא שחקן מהיר מאוד. יונייטד קנתה שחקן ענק ואני בטוח שהוא יהיה משמעותי מאוד עבורם במשך השנים הבאות. במנצ'סטר יונייטד כולם שחקני מפתח ולכולם יש איכויות טובות מאוד".

ההתלבטות העיקרית של גווארדיולה היא לגבי שיתופו של אריק אבידל, שעבר ניתוח להסרת הגידול וחוזר בהדרגה לעניינים, למרות זאת, גווארדיולה עשוי להעדיף לשחק עם קרלס פויול בעמדת המגן השמאלי, כאשר חאבייר מסצ'ראנו ימלא את מקומו במרכז ההגנה לצידו של ג'רארד פיקה. מלבד ההתלבטות הזו, יתר ההרכב של ברצלונה אמור להמשיך כרגיל, כאשר צ'אבי וסרחיו בוסקטס יתפקדו יחד עם אנדרס אינייסטה בקישור, בעוד פדרו, ליאונל מסי ודויד וייה יפתחו בחלק הקדמי.

פויול נשאל בין השאר על האפשרות שהמאמן שלו יעזוב בתום העונה את הקבוצה, ואמר: "אני מקווה שהוא לא יעזוב. עבורי הוא המאמן הטוב ביותר בעולם ואני מקווה שהוא יהיה איתנו עוד הרבה שנים". על עצמו ועל כושרו אמר פויול: "אני מרגיש טוב מאוד. אם התכוננתי למשחק ואם המאמן יחשוב שאני צריך לשחק, אני אשחק. אני כשיר במאה אחוזים". על המשחק עצמו הוא הוסיף: "כולם מצפים למשחק, וזה פשוט נהדר להיות כאן".

ויקטור ואלדז, שאף הוא התראיין במסיבת העיתונאים, הוסיף: "הכל יכול לקרות בגמר, במיוחד נגד הקבוצה שאנחנו משחקים נגדה, אבל אנחנו כאן כדי לנצח. אנחנו צריכים לכוון לשם. יונייטד היא קבוצה עם פוטנציאל נהדר ואני מקווה לגמר טוב. שתי הקבוצות השתפרו מאז 2009, אני חושב שאנחנו השתפרנו יותר, אבל יש להם חלק התקפי מצוין".

הרכב משוער, ברצלונה: ויקטור ואלדז, דני אלבז, ג'רארד פיקה, חאבייר מסצ'ראנו, קרלס פויול, צ'אבי, סרחיו בוסקטס, אנדרס אינייסטה, פדרו, ליאונל מסי, דויד וייה.

פרגוסון למד מהטעויות

ליונייטד כאמור יש הזדמנות נדירה לנקום על ההפסד מלפני שנתיים בדיוק באותו מעמד. אלכס פרגוסון התייצב למסיבת העיתונאים כשהוא מבהיר שלשחקנים כמו נמניה וידיץ' וריו פרדיננד יש תפקיד מכריע במערך שלו, לא מעט בשל הניסיון. "אם ניתן הופעה טובה, יהיה לנו סיכוי טוב ואני חושב שיש לנו את השחקנים שיתחברו למעמד הזה. אנחנו הרבה יותר בוגרים. אם ניקח את ווין רוני כדוגמה, הוא הרבה יותר בשל ממה שהוא היה ב-2009. לברצלונה יש איכויות רבות, ואני חושב שהאיכויות שלנו יבואו לידי ביטוי גם כן, מה שיהפוך את המשחק למשחק טוב. בהחלט אפשר להגדיר את המשחק הזה כמשחק העשור".

פרגוסון גם טען כי הקבוצה שלו למדה הרבה מאוד מאותו גמר מלפני שנתיים והוסיף: "אנחנו מגיעים ממוקדים הפעם. אני חושב שההכנה שלנו היא טובה יותר. אנחנו תמיד מזהים את האיכויות של היריבות שלנו. זה מאוד טפשי להגיע למשחק לא מוכנים לאופן שבו היריבה תשחק, מבלי להכיר את החולשות והיתרונות שלה. כל קבוצה מקבלת מאיתנו את הכבוד הזה, אבל כמובן שאנחנו תמיד מתמקדים במה שאנחנו יכולים לעשות בעצמנו ובמה שיש לנו להציע, מכיוון שיש לנו את השחקנים שמסוגלים לעשות את זה".

האלופה האנגלית סובלת ממספר פציעות, אבל ההתלבטות העיקרית של אלכס פרגוסון היא לגבי עמדת המגן הימני, עליה מתחרים האחים פאביו, רפאל וג'ון אושה, שהתחלקו ביניהם במהלך העונה על דקות משחק, אך הנטייה של פרגי היא ללכת על פאביו, ששיחק במרבית המשחקים האחרונים.

גם דארן פלטשר ומייקל קאריק מתחרים על מקום בהרכב בקישור. מלבד זאת, פארק ג'י סונג אמור לקבל את המפתחות בצוותא עם ריאן גיגס ואנטוניו ולנסיה שאמורים להשתלב ב-11. בחלק הקדמי פרגי יפתח עם ווין רוני ועם חאבייר הרננדז.

גם נאני התייחס ליריבה, וסיפר: "כשאני נמצא בבית וצופה בטלוויזיה אני חושב על השחקנים של ברצלונה באופן שונה לעומת מצב שאני משחק מולם. כשאני בבית, אני מעריך את הדרך שבה הם משחקים. מסי הוא השחקן הטוב בעולם, אני אוהב לראות אותו משחק ואת הדברים שהוא עושה. הוא נותן השראה לשחקנים אחרים לעשות דברים שונים טוב, אבל על המגרש אני רוצה להיות טוב מהם". על המשחק שעשוי להתפתח הוא הוסיף: "שיחקתי נגד ארגנטינה וספרד ותמיד עשיתי עבודה טובה. הכדורגל של ברצלונה הוא זהה והשחקנים הם זהים. אני אוהב לשחק נגד קבוצות שמשחקות כך".

הרכב משוער, מנצ'סטר יונייטד: אדווין ואן דר סאר, פאביו, ריו פרדיננד, נמניה וידיץ', פטריס אברה, אנטוניו ולנסיה, מייקל קאריק, ריאן גיגס, פארק ג'י סונג, ווין רוני, חאבייר הרננדז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully