וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לשחקן חדש בסיציליה

מדיניות הרכש, הנשיא השערורייתי שמתערב בקביעת ההרכב, מעמד המאמן, הדרבי מול קטאניה והאצטדיון הביתי. ערן זהבי, הכר את הבית החדש שלך

בקיץ שעבר, החתימה פאלרמו קשר סלובני אלמוני בשם יוסיפ איליצ'יץ' (23), שהגיע ממאריבור תמורת שני מיליון יורו. איליצ'יץ', שאפילו לא נכלל בסגל המורחב של סלובניה למונדיאל, הפך לאחד הלהיטים הגדולים באיטליה וסיים את העונה עם שמונה שערים ושבעה בישולים. כעת, מנצ'סטר יונייטד וקבוצות נוספות מאנגליה נמצאות במרדף אחרי הכישרון שתג המחיר שלו עלה ל-20 מיליון יורו. בעקבות ההצלחה עם איליצ'יץ', צירפה פאלרמו בינואר שני סלובנים נוספים: סינישה אנג'לקוביץ' ויסמין קורטיץ'.

יוסיפ איליצ'יץ', שחקן פאלרמו. Tullio M. Puglia, GettyImages
משחקן אלמוני ללהיט של הליגה. איליצ'יץ'/GettyImages, Tullio M. Puglia

***

ההחתמה של שחקן בדמותו של ערן זהבי מהווה חלק ממדיניות הרכש המוצהרת של פאלרמו, לחפש כישרונות צעירים זולים ולמכור אותם בסכומים גדולים. בין השמות הבולטים שעברו במועדון בשנים האחרונות ונמכרו אפשר למצוא את אדינסון קבאני (נמכר לנאפולי תמורת 17 מיליון יורו), סיימון קיאר (נמכר לוולפסבורג תמורת 15 מיליון יורו) וכמובן את ילד הפלא חאבייר פאסטורה. מי שהיה קרוב מאוד להגיע לסיציליה הוא סרחיו אגוארו, אך העסקה פוצצה ברגע האחרון וקון נמכר לאתלטיקו מדריד.

אדינסון קבאני שחקן פאלרמו חוגג. Tullio Puglia, GettyImages
נמכר לנאפולי תמורת 17 מיליון יורו. קבאני/GettyImages, Tullio Puglia

***

נשיא המועדון מאוריציו זמפאריני, שיחגוג בחודש הבא יום הולדת 70, ידוע כאחד הבעלים הקשוחים והשערורייתיים בסריה A. זמפאריני רכש את פאלרמו ב-2002 ומאז הספיק לפטר 18 מאמנים. המאמן הנוכחי, דליו רוסי, פוטר בחודש פברואר אחרי תבוסה 7:0 לאודינזה, אבל נענה לתחינות הנשיא ושב לתפקיד כעבור חמישה שבועות. בינתיים זמפאריני שוב מזגזג ושוקל למנות לתפקיד את וולטר מצארי: "יש 60-70 אחוז שרוסי יישאר. הכל תלוי בתוצאה בגמר הגביע".

נשיא פאלרמו מאוריציו זמפאריני. GettyImages
אל תסתבך איתו, ערן. זמפאריני/GettyImages

***

המשחק החם ביותר של פאלרמו הוא ה"דרבי די סיציליה" מול היריבה המושבעת קטאניה. בין מחנות האוהדים שוררת שנאה תהומית ובאיטליה לא שוכחים את אירועי השני בפברואר 2007, אז נהרג השוטר פיליפו רצ'יטי שהוכה למוות על ידי אוהדי קטאניה שהתפרעו מחוץ לאצטדיון. בדרבי האחרון של העונה חזרה פאלרמו מקטאניה עם תבוסה משפילה 4:0. בסיום המשחק התייצב זמפאריני מול המצלמות, התנצל בפני האוהדים והודיע כי יפטר את המאמן סרסה קוסמי. האחרון סיפר מאוחר יותר כי בבוקר המשחק התנהל ויכוח קולני בינו לבין הנשיא. הסיבה: זמפאריני זעם כששמע שפאסטורה לא יפתח בהרכב.

סרסה קוסמי מאמן פאלרמו. רויטרס
הפסיד בדרבי ושילם את המחיר. קוסמי/רויטרס

***

בקיץ 2004 שבה פאלרמו לסריה A לאחר הפסקה של 31 שנה. מאז, רק פעם אחת בשבע עונות סיימה הקבוצה מתחת למקום השמיני. הישג השיא: המקום החמישי (שלוש פעמים). במהלך התקופה הזו הופיעה פאלרמו שלוש פעמים במפעל האירופי. ב-2005/6 רשמה את הישג השיא שלה עם העפלה לשמינית גמר גביע אופ"א (הודחה על ידי שאלקה). ב-2006/7 ובעונה הנוכחית לא צלחה את שלב הבתים.

עומר גולן מכבי פתח תקווה שחקני פאלרמו. ברני ארדוב
ב-2005/6, פאלרמו עברה גם בארץ. עומר גולן מול האיטלקים/ברני ארדוב

***

פאלרמו מארחת את משחקיה הביתיים בסטדיו רנצו בארברה הקרוי על שם נשיא המועדון לשעבר ומכיל 37,619 מקומות ישיבה. האצטדיון הוקם ב-1932, עבר שיפוץ נרחב לפני מונדיאל 1990 ושינה את שמו ארבע פעמים בהיסטוריה. בין חודש מרץ 2009 לספטמבר 2010 נהנו הרוסאנרו (הוורודים-שחורים) מרצף מדהים של 30 משחקי בית ללא הפסד בכל המסגרות.

סטדיו רנצו בארברה, פאלרמו. Tullio M. Puglia, GettyImages
המקום להיות בו בצהרי ראשון. רנצו בארברה/GettyImages, Tullio M. Puglia
  • עוד באותו נושא:
  • פאלרמו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully