וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית הרכש של מכבי תל אביב

24.5.2011 / 12:10

הבלוג של גרינוולד שם יד על רשימת השחקנים שגיבש דייויד בלאט. פרקינס עשוי להיחתך, הסנטר הנוסף יהיה כנראה שון ג'יימס שסיכם עקרונית, ובין המועמדים נמצא בנו של ג'ורג' קארל

לעונה מוצלחת בזירה האירופאית יש מחיר בצידה. לעיתים ערכם של השחקנים המפתיעים, שפורצים לראשונה לתודעת אנשי הכדורסל ביבשת, משולש או מרובע ביחס לחוזיהם הישנים. זו הסיבה לכך שהנהלת מכבי תל אביב פועלת כבר מחודש ינואר כדי להאריך את חוזיהם של שחקניה הבכירים, כאשר המטרה הברורה היא לא להגיע לקיץ – בו גוברים הפיתויים והלחצים – עם שחקני מפתח שאינם נעולים בהסכם משפטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להצלחה יש מחיר, תרתי משמע. ג'רמי פארגו דרש שכר גבוה – וקיבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשש הגדול ביותר של ראשי מכבי נגע לג'רמי פארגו. השוק האירופאי דל ברכזים: מחירם של הגארדים המצטיינים מאמיר מידי שנה. כפי שהוכיח לאחרונה בו מקאלב, די בעונה מוצלחת אחת כדי לזכות בחוזה בן שבע ספרות. על אחת כמה וכמה נכון הדבר לגבי פארגו, שחקן החמישייה השנייה של היורוליג, שפירק לבדו את קאחה לבוראל, לעג לשחקני ריאל מדריד ומירר את חייו של דימיטריס דיאמנטידיס.

הקומבו-גארד המפתיע משיקאגו סומן בידי קבוצות גדולות בספרד ובטורקיה, ששיגרו לסוכניו מסרים אודות החוזים השמנים שבכוונתם לרקוח עבורו. אם פארגו יגיע לקיץ בלי חוזה, ידעו במכבי, החתמתו מחדש עלולה להפוך למשימה בלתי-אפשרית. לכן החל מינואר ועד לימים האחרונים, למעשה, ערכו אנשי מכבי ונציגיו של פארגו שורה של פגישות, ולבסוף הגיעו לסיכום עקרוני על הארכת חוזהו בשנתיים נוספות תמורת כ-900,000 דולר נטו בעונה. החוזה אמור להיחתם עוד השבוע.

מה שעזר לשכנע את פארגו להישאר בישראל הוא עיגונו בחוזה של סעיף יציאה ל-NBA בכל קיץ, כבר החל מהקיץ הקרוב. אם פארגו יאתר חוזה בליגה עד לתחילת חודש יולי, הוא יוכל להשתחרר מחוזהו במכבי מיידית. זה סעיף שחלק מהקבוצות הגדולות באירופה מסרבות לכלול בהסכם, והוא מלמד עד כמה חפצה מכבי בהישארותו. בהחלט ייתכן כי פארגו יחתום בקבוצת NBA עוד הקיץ ויעזוב, אם כי בשלב זה נראה כי הסיכויים לכך אינם גבוהים.

צ'אק אידסון שחקן מכבי תל אביב בכדורסל מאוכזב אחרי ההפסד בגמר הפיינל פור. רויטרס
סומן בטורקיה ובספרד, וספק אם מכבי תל אביב תשלם לו את הסכומים שהסוכן שלו משדר/רויטרס

***

צ'אק אידסון הוא שחקן נוסף שעתידו מטריד את ראשי המועדון. גם אידסון, כמו פארגו, מבוקש מאוד באירופה, אך נכון להיום הוא מתעקש להמתין לקיץ ורק אז להעביר הילוך במו"מ. לכן במכבי כבר החלו להכין חלופות לקראת עזיבתו האפשרית וסימנו חמישה שחקנים עיקריים, כשבמקרה שאידסון לא ימשיך צפוי אחד מהם לחתום במקומו (ראו את הרשימה בהמשך).

לפארגו אמור להצטרף בקרוב שון ג'יימס, שסיכם עקרונית את תנאיו במכבי, ויותם הלפרין. בנוגע לג'יימס נותרה רק סוגיה אחת ללבן – הצעתה של מכבי עומדת על חוזה לשלוש שנים תמורת כמיליון דולר סה"כ, אך ג'יימס הודיע כי הוא מוכן לחתום לשנתיים בלבד, תמורת כ-350,000 דולר לעונה. עם זאת, גורמים בסביבתה של מכבי מאמינים כי תימצא פשרה וכי העסקה תחתם בימים הקרובים, אולי אפילו עוד לפני סוף השבוע. עם הלפרין נערכו שיחות ראשוניות וקיימות הבנות עקרוניות לגבי שובו לקבוצה לאחר שלוש שנים במדי אולימפיאקוס, כשהוא צפוי לחתום על חוזה לשנתיים.

גיא פניני ודיוויד בלו סיכמו על הארכת חוזיהם, וגם הם ימשיכו בקבוצה בעונה הבאה.

שחקן נבחרת ישראל יותם הלפרין. קובי אליהו
אני חוזר הביתה. הלפרין/קובי אליהו

***

במקרה שאידסון יעזוב, כאמור, ולאור העובדה שדורון פרקינס מתמודד עם שיקום סבוך וייתכן כי ייחתך, הצוות המקצועי של מכבי גיבש רשימה הכוללת חמישה שחקנים בעמדות 2-3: קובי קארל (28, 1.96), בעונה החולפת שחקנה של גראנדה הספרדית; ג'רמי ריצ'רדסון (27, 2.01), שחקנה של ולנסיה; קלווין ריברס (24, 1.95) מוירטוס בולוניה; ראוול מארשל (29, 2.01) מפאוק סלוניקי; וג'ייסי קארול (29, 1.88) מגראן קנריה.

קארל הוא בנו של מאמן הכדורסל ג'ורג' קארל. הוא שיחק באוניברסיטת בויס סטייט מאיידהו, והיה לשחקנה הבולט עם ממוצעים של 14 נקודות, 4.1 ריבאונדים ו-4 אסיסטים בעונתו האחרונה. עם זאת, קארל מעולם לא נבחר בדראפט, ולאחר שסיים את תקופתו באוניברסיטה ניסה את מזלו ב-NBA דרך מחנות שונים. בשנים 2008-2010 נדד בין חוזים זמניים ב-NBA לבין ליגת הפיתוח: בעונת 2007/8 שיחק 17 משחקים במדי לוס אנג'לס לייקרס, ובעונת 2009/10 רשם כמה משחקים בקליבלנד ובגולדן-סטייט. בינואר 2009 הצטרף לחובנטוד בדאלונה ובקיץ שעבר שב לליגה הספרדית כאשר חתם בגראנדה. העונה העמיד ממוצעים של 10.9 נקודות, 3.8 ריבאונדים ו-1.9 אסיסטים בקבוצה.

ריצ'רדסון מוכר לדיוויד בלאט היטב, מימיהם המשותפים באריס סלוניקי בעונה שעברה. אשתקד היה מהבולטים בשחקני היורוקאפ, כשהעמיד במדי אריס ממוצעים של 14.4 נקודות ו-4.5 ריבאונדים. בקיץ חתם בולנסיה, שם העמיד 6.5 נקודות ו-2.4 אסיסטים ביורוליג, ו-8.2 נקודות עם 2.2 ריבאונדים עד כה בליגה הספרדית.

קובי קארל בנו של ג'ורג' קארל שחקן לוס אנג'לס לייקרס. Doug Pensinger, GettyImages
בחור מתוקשר בזכות אבא, עכשיו אולי יעשה את קפיצת המדרגה גם על המגרש. קובי קארל/GettyImages, Doug Pensinger

ריברס, בוגר מכללת קלמזון (2006-2009), הפך העונה לאחד הקלעים הטובים באירופה. בעונה שעברה, הראשונה שלו באירופה, שיחק בבנטון טרוויזו (12.3 נקודות ו-4.3 ריבאונדים). את העונה הנוכחית החל ברואן הצרפתית (14.3 נקודות ו-4.6 ריבאונדים) ובינואר חזר לליגה האיטלקית כאשר חתם בבולוניה. בחודשים האחרונים שדרג ריברס את הבולונזים והפך לשחקן הכל-יכול בקו האחורי עם 17.8 נקודות, 4.2 ריבאונדים, 1.6 אסיסטים ובעיקר 65.2% מדהימים מחוץ לקשת.

גם מארשל היה בעבר מועמד למכבי, בזכות עונת 2008/9 המצוינת שלו עם ציבונה זאגרב. מארשל פלרטט בעבר עם ה-NBA (תקופות קצרות באינדיאנה ובדאלאס), אך בשנים האחרונות שיחק באירופה. קודם לציבונה נתן מארשל עונה נפלאה במדי המופארם ורסאץ', ובעונה שעברה שיחק בוילרבאן. בקיץ הצטרף לפאוק, עמה העמיד העונה ביורוקאפ ממוצעים של 15.5 נקודות ו-3.3 ריבאונדים.

שמו של ג'ייסי קארול, כפי שציינו בימים האחרונים, שב ועלה בשיחות סגורות. קארול כמעט וחתם במכבי בקיץ שעבר, אך ברגע האחרון פוצץ המו"מ. הקיץ מסיים קארול את חוזהו בגראן קנריה (העמיד העונה ביורוקאפ ממוצעים של 19 נקודות ו-2.8 ריבאונדים, ובליגה הספרדית 19.6 נקודות ו-3 ריבאונדים). הבעיה העיקרית בעניינו של קארול היא שריאל מדריד וקבוצות צמרת נוספות בספרד מנהלות עמו מגעים, ולכן ייתכן שמחירו יהיה גבוה מדי עבור מכבי.

קלווין ריברס שחקן סולאר בולוניה. Roberto Serra, GettyImages
17.8 נקודות למשחק לקלווין ריברס. לא רע/GettyImages, Roberto Serra

***

בעמדות הפנים גיבשה מכבי רשימה ראשונית של מועמדים, בעיקר למקרה שהמו"מ עם שון ג'יימס יעלה על שרטון (סופוקליס שחורציאניטיס אמור להישאר). בין היתר מועמדים יונאס ולאנצ'יונאס (20, 2.10) מריטאס וילנה, שנחשב לאחד הגבוהים המוכשרים ביבשת – אם כי הוא אמור לצאת לדראפט ולהיבחר במקום גבוה. מועמדותו תהיה אפשרית רק אם תפרוץ שביתת שחקנים ב-NBA. גם פופס מנסה-בונסו (27, 2.06), ששוחרר מניו-אורלינס וחתם עד לסיום העונה בוילרבאן, וגוסטבו איון (26, 2.05) מפואנלבראדה עשויים לבוא בחשבון.

ohad@walla.net.il

יונאס ולנצ'יונאס שחקן ריטאס וילנה. Mindaugas Guldis, AP
סיכוי נמוך לראות גם אותו פה. יונאס ולנצ'יונאס/AP, Mindaugas Guldis

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully