וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח מץ' אפ: מכבי תל אביב - מכבי ראשל"צ

עופר ברקוביץ'

24.5.2011 / 10:00

עופר ברקוביץ', פרשן וואלה! ספורט לפיינל פור, מנתח את המשחק הראשון של הערב. חד צדדי? על הנייר כן, נקווה שלא

ג'רמי פארגו - אייזיאה סוואן

ג'רמי פארגו (9.3 נקודות, 6.1 אסיסטים, 3.3 ריבאונדים ב-26.2 דקות בממוצע) – אייזיאה סוואן (12.8 נקודות, 4.3 אסיסטים ו-3.6 ריבאונדים ב-29.6 דקות בממוצע)

המשקל הסגולי של סוואן במכבי ראשון לציון הרבה יותר גדול מזה של פארגו במכבי תל אביב, למרות שיש משחקים שפארגו דומיננטי בהם. פארגו הוא שחקן יותר טוב, אבל אחד המפתחות הראשונים של מכבי לעצור את ראשון מבחינה התקפית הוא להצר את צעדיו של סוואן, להפעיל עליו לחץ במשחק הפיק אנד רול ולגרום לו לקחת זריקות קשות.

כשמכבי תל אביב מתקיפה, לראשל"צ יש הרבה יותר שחקנים להתמקד בהם. מטבע הדברים, למכבי תל אביב יש יותר כלים לעצור את סוואן מאשר לראשון את פארגו, שהוא סוג של שחקן שכאשר הוא נכנס לקצב שלו, מאוד קשה לעצור אותו בכל הרמות.

שחקן מכבי ראשון לציון דווין מיטשל מול שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו. ברני ארדוב
מה שבטוח, לפארגו/ברני ארדוב

צ'אק אידסון - ניצן חנוכי

צ'אק אידסון (9.4 נקודות, 4.3 אסיסטים ו-3.9 ריבאונדים ב-24.6 דקות בממוצע) – ניצן חנוכי (9.7 נקודות, 2.4 אסיסטים ו-3.3 ריבאונדים ב-32.4 דקות בממוצע)

חנוכי בעונה מצוינת. מאז שעלה לשחק בליגת העל כשחקן בוגרים, זאת עונתו הטובה ביותר. הוא שומר מצוין, שחקן קבוצתי מאוד ומוסיף המון להגנה האגרסיבית של ראשון. הפיינל פור האחרון בברצלונה תרם לאידסון מאוד, הוא היה השחקן המוביל של מכבי במעמד הזה, ובאיזשהו מקום הוא השתחרר יותר וכעת מראה יכולת טובה יותר מבעבר.

העבודה של ראשון תהיה קבוצתית, היא קבוצת הגנה טובה ולאורך כל השנה בהרבה מאוד משחקים היא גרמה ליריבות לרדת במספרים ולשחק את המשחק בסגנונה. בקטע הזה, לחנוכי היה תפקיד מרכזי. הוא לוקח את הגארדים המובילים של היריבה, אבל קשה להשוות אותו לשחקן כמו אידסון כי זו רמה אחרת. ברור שמכבי ראשון צריכה לקבל מניצן יכולת ונוכחות שהוא הראה לאורך הליגה, לאור מספר הישראלים המועט המשפיע במכבי ראשון.

שחקן מכבי תל אביב ליאור אליהו מול שחקן מכבי ראשון לציון ניצן חנוכי. ברני ארדוב
צריך להפגין נוכחות. חנוכי מנסה לסגור את ליאור אליהו/ברני ארדוב

גיא פניני - דווין מיטשל

גיא פניני (9.5 נקודות, 2.2 ריבאונדים ו-2.4 אסיסטים ב-24.5 דקות בממוצע) – דווין מיטשל (15.6 נקודות, 7.4 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-2.6 חטיפות ב-33.8 דקות בממוצע)

מיטשל, שנבחר לחמישיית העונה, גרם לשינוי משמעותי בראשל"צ. הוא היה אחד השחקנים הכי טובים בליגה העונה, שחקן שסוחט קרוב ל-6 עבירות במשחק, שיפר את אחוזי הקליעה משלוש ובעל תפקיד חשוב מאוד במערך. הוא הרבה יותר מסוכן בעמדה מספר 4, אך לא בטוח אם זה יעבוד מול מכבי. מצד שני, לפניני לא משנה מה הוא עושה בעונה הרגילה, הוא שחקן של משחקים גדולים ואני בטוח שגם בפיינל פור הוא יופיע.

פניני הוא "חיית משחק", ושחקן כמוהו שיודע להוציא את העבירות ולהרגיז ולהוציא את השחקן מולו מהקצב שלו. הוא יכול לשמור על הרבה מאוד שחקנים. חלק מהזמן הוא לא ישמור על מיטשל, אבל אין ספק שמדובר על שני שחקנים בעלי השפעה רבה על קבוצתם. מיטשל הוא לאורך כל העונה השחקן המוביל, אולם כשפניני משחק לאורך דקות הדבר מתבטא בנקודות ובאחוזי קליעה טובים מבחוץ. כשמכבי רצה, לרוב פניני מגיע לקליעות משלוש נקודות וכשמכבי רצה, מכבי מנצחת.

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני מול שחקן מכבי ראשון לציון איתי לב. ברני ארדוב
אל תדאגו לו, גם הערב הוא יופיע. פניני/ברני ארדוב

ליאור אליהו - ריימר מורגן

ליאור אליהו (13.6 נקודות, 5 ריבאונדים ו-2.9 אסיסטים ב-22.8 דקות בממוצע) – ריימר מורגן (10.7 נקודות, 4.9 ריבאונדים ו-1.9 אסיסטים ב-24.1 דקות בממוצע)

ליאור אליהו הוא היחיד שיכול לעצור את עצמו. כשמכבי מגיעה למשחק במגרש הפתוח, ליאור הוא אחד המסיימים הטובים באירופה, ואם מכבי תצליח לפתח משחק ריצה ולא תיתן לראשון לשחק בעמידה, ליאור יקלע לא מעט. מצד שני, מורגן באמת בעונה טובה, הוא עשה עבודה נהדרת גם בפלייאוף ושומר טוב עם קליעה וחדירה לסל. המץ' אפ הזה יותר קרוב מאשר בעמדות אחרות.

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס מול שחקן מכבי ראשון לציון ריימר מורגן. ברני ארדוב
הנקודה היחידה שבה המץ' אפ קרוב יותר. ריימר מורגן בפעולה נגד מכבי תל אביב/ברני ארדוב

סופוקליס שחורציאניטיס - איגור נסטרנקו

סופוקליס שחורציאניטיס (12.4 נקודות ו-5.2 ריבאונדים ב-18.4 דקות בממוצע) – איגור נסטרנקו (2.4 נקודות ו-2 ריבאונדים ב-9 דקות בממוצע)

כדי לעצור את סופו לא צריך את נסטרנקו אלא קבוצה שלמה. זה להקשות על המסירה, לצופף. הרבה שחקנים גדולים מאיגור התקשו להתמודד עם סופו, שהוא חזק ברמות בלתי מובנות. סופו יודע להשתמש בגוף, ואם זה יהיה אחד על אחד, לאיגור יהיה מאוד קשה, הוא ימצא את עצמו תוך כמה דקות בבעיית עבירות. מץ' אפ די ברור.

שון ג'יימס שחקן בני השרון (ימין) מול איגור נסטרנקו שחקן מכבי ראשון לציון. עודד קרני, מנהלת ליגת העל בכדורסל
לא יוכל להתמודד עם סופו לבד. נסטרנקו/מנהלת ליגת העל בכדורסל, עודד קרני

הספסלים

ספסל מכבי תל אביב (דיוויד בלו, טל בורשטיין, ריצ'ארד הנדריקס, מילאן מצ'באן ודרק שארפ) – ספסל מכבי ראשון לציון (ארון מגי, יהוא אורלנד, אייל שולמן, טאג' מקאלו)

במשפט קצר: לא כוחות. נגד מכבי תל אביב ששומרת מאוד אגרסיבי, ראשון תצטרך עוד מוביל כדור, וכאן יכול מאוד להיות שיצטרכו תרומה מאייל שולמן. שולמן יצטרך להוריד מהלחץ שיופעל על סוואן, ארון מגי הוא שחקן התקפה מאוד חשוב בכל המערך של הקבוצה. תרומת הספסל של ראשון תלויה בדרך בה יתפתח המשחק. אם יתנו לשחק אגרסיבי, מכבי ראשון תתמודד טוב יותר. במידה שהשיפוט יהיה קפדני, יהיה להם קשה והסגל הקצר יהיה בעוכריהם. ברגע שהקבוצות יגיעו לספסלים היתרון של מכבי יגדל.

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
אין לראשל"צ יכולת אמיתית להתמודד עם בלו והספסל של מכבי תל אביב/קובי אליהו

מפתחות לניצחון ותחזית

המאבק הראשון והחשוב בין שתי הקבוצות יהיה על השליטה בקצב. מכבי תל אביב צריכה להגיע למצב שהיא רצה ומפתחת משחק מעבר, עוצרת את ראשון בהגנה ומשחקת בקצב מהיר, ובמשחק מהיר קשה מאוד להתמודד עם מכבי תל אביב. השלשות שמכבי קולעת במשחק המעבר עם פניני, בלו ואידסון הן נשק קטלני. מצד שני, אני בטוח שראשון ינסו לעשות מה שהם עשו במשחקים בין הקבוצות – להאט את הקצב, להגיע למצב שהסקור במשחק יהיה נמוך.

מכבי ראשון תצליח להחזיק בין שניים לשלושה רבעים, אבל מתישהו עומק הסגל והניסיון יעמדו לצידה של מכבי תל אביב. בסך הכל, מכבי ראשון לציון הצליחה להקשות על מכבי תל אביב. נקווה שיתפתח משחק מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully