וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל נעימי: "מול גליל נדע את כל התשובות"

שחקן ירושלים מקווה שלעונה הסוערת של קבוצתו יהיה סוף טוב (ג', 21,00, 10, 5HD ו-5 תלת מימד). קוז'יקרו: "זו לא אותה קבוצה מאשתקד"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו)

העולה השנייה לגמר הפיינל פור תיקבע מחר (שלישי) במשחק בין הפועל ירושלים להפועל גלבוע/גליל עליון (21:00, ספורט 5 ו-ספורט 5HD). שתי הקבוצות נפגשו ארבע פעמים העונה במסגרות רשמיות, כשהמאזן עומד על 1:3 לטובת ירושלים. בגביע הליגה בתחילת העונה ניצחה ירושלים 74:94, והמשיכה במומנטום עם ניצחונות בסיבוב הראשון במלחה 86:94, ובסיבוב השני בגן נר בסיום דרמטי, 73:74. בסיבוב השלישי הצליחה גלבוע/גליל לרשום ניצחון יחידי על ירושלים במלחה 82:84. הפעם האחרונה שהקבוצות נפגשו במעמד זה היה בעונה שעברה, אז ניצחה גלבוע/גליל 69:79.

שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון גל מקל מול שחקן הפועל ירושלים בריאן רנדל. אדריאן הרבשטיין
בשנה שעברה רנדל ומקל ניצחו את הירושלמים/אדריאן הרבשטיין

הפועל ירושלים מגיעה למעמד אחרי שבשנתיים האחרונות לא הצליחה לעבור את חצי הגמר עם הפסדים למכבי חיפה וגלבוע/גליל בפיינל פור והפסד למכבי חיפה בחצי גמר הגביע בשנה שעברה. הקבוצה סיימה עונה מלאת פציעות בצורה חיובית עם ניצחון חלק 0:3 בפלייאוף על מכבי אשדוד, ובירושלים מאמינים כי ניתן לסיים אותה בצורה גדולה.

עודד קטש אמר לשחקנים במהלך השבוע האחרון כי "יש לנו הזדמנות למחוק דברים שקרו העונה ולהתחיל מחדש. צריך לשחק כקבוצה ולהיות מאוחדים". בירושלים מעדיפים להתמקד ביריבה הקרובה, ולא להסתכל מעבר למשחק חצי הגמר. כ-3000 ירושלמים צפויים לדחוף את הקבוצה בחצי הגמר.

"אנחנו מוכנים למחר", אמר יובל נעימי אחרי אימון הקבוצה. "אנחנו יודעים כל מה שאנחנו צריכים לדעת על גלבוע/גליל. זו שיטה של פיינל פור אז אין פה פייבוריטית. זה מצב של משחק אחד. אנחנו עובדים קשה, עשינו הכנה מצוינת וכולנו מרגישים טוב".

על העונה הסוערת של קבוצתו אמר נעימי: "אתה מגיע למשחק כזה של עונה שלמה, אז אין עניין של דברים כאלה או תירוצים. הם שיחקו משחק אחד יותר, אבל הכל שטויות. זה משחק אחד והכל יכול להתפתח במשחק אחד. צריך לדעת לנהל משברים נכון בתוך המשחק ומחר נדע את כל התשובות".

"באופן אישי אני לא צריך שום מוטיביציה", הוסיף נעימי. "אני לא צריך שמישהו יעיר אותי לפני משחק כזה. נגיע מוכנים. וויל סולומון ועודד קטש היו במעמדים הזה, ושחקנים נוספים. הם מכירים את התחושה והאווירה ואנחנו בטוחים שזה יעזור לנו. אני שמח שיש לנו את האנשים האלה".

וויל סולומון הוסיף: "הקבוצה משחקת נהדר, השגנו משהו שהוא המטרה שלנו. יש עכשיו שני משחקים, שאחריהם אפשר להיות אלופים. אני לא עצבני, אלא מתרגש ואלו בדיוק המעמדים שאתה צריך את התחושות האלה בבטן ואם לא, זה מראה שמשהו לא בסדר אצלך. אלה 80 דקות בהן אפשר לזכות באליפות ויש לנו מה להוכיח. אני בהחלט לא מרגיש לחץ. זה בסך הכל משחק. אני לובש את מדי הכדורסל ומבחינתי ברגע שאני עולה על המגרש אני רגוע. אם מישהו מנסה להלחיץ אותנו, אז זו טעות כי שיחקתי כבר במעמדים גדולים".

"ביורוקאפ לא הצלחנו להגיע לפיינל פור ואנחנו רוצים לפצות על זה", המשיך סולומון. "אני מקווה שנבוא אגרסיבים, נשחק טוב ונגיע לגמר. בשבילי העונה האחרונה הייתה ניסיון שלמדתי ממנו. היו לנו עליות וירידות, אבל אני רואה את זה כחוויה חיובית ואני לוקח את זה כחלק מחווית למידה".

קוז'יקרו: "זו לא אותה קבוצה שלקחה את האליפות"

בגלבוע/גליל, אלופת המדינה הנוכחית למי שהספיק לשכוח, מרגישים כי ניתן לשחזר את ההישג מהעונה שעברה. הצוות המקצועי ניסה להחדיר בשחקנים את האמונה בעצמם ולהזכיר להם את הניצחון הגדול שעשו במלחה במהלך הסיבוב השלישי. הקבוצה הגיעה למעמד חצי הגמר אחרי ניצחון 1:3 על הפועל חולון, כשבמשחקי החוץ לא הציגה הקבוצה יכולת מרשימה במיוחד, אך בקבוצה מרגיעים כי כל עוד המטרה הושגה, אין מקום לדאגה.

אחת הנקודות עליהן בונים בקבוצה הצפונית היא הניסיון של השחקנים במעמדים הללו, ומקווים שיבואו לידי ביטוי כבר בחצי הגמר. כ-1000 אוהדים של גלבוע/גליל צפויים להגיע למשחק.

עידו קוז'יקרו אמר לקראת חצי הגמר: "אנחנו באים לעשות את מה שאנחנו רוצים, מצב הרוח טוב, מוראל גבוה, ואני מקווה שזה ימשיך מחר בערב. הקבוצה שלקחה את האליפות היא כבר לא אותה קבוצה, רק השם נשאר. עשינו עונה יפה, סיימנו מקום שני, עשינו סיבוב שלישי יוצא מן הכלל. הגענו בזכות ולא בחסד, ואני מקווה שנמשיך את התצוגות של הסיבוב השלישי".

"יהיה משחק צמוד", המשיך קוז'יקרו. "משחק של עצבים, קשה לי להאמין שאיזו קבוצה תברח. הקבוצה שתהיה יותר מפוקסת, ותשחק את השיטה שלה יותר טוב, תנצח בסופו של דבר. מדגדג לי מאוד שאין לי תואר, כולי מלא עקצוצים. לקחתי תואר אבל אין לי בישראל, זה החלום שלי, ואמרתי את זה הרבה פעמים. אני לא חושב על זה, אני חושב על לנצח את ירושלים, ונתרכז במשימה שלנו ומקווה שנעשה את העבודה".

וורן קארטר הוסיף: "אני מחכה למשחק, שיחקנו מול ירושלים כל כך הרבה פעמים העונה, רוב הזמן הם היו פייבוריטים, ככה שזה הולך להיות משחק מעניין. חלק מהשחקנים שלנו היו במעמד הזה בעונה שעברה, ואני והשחקנים החדשים מחכים להזדמנות הזאת. לעובדה שאנחנו אלופים יש משמעות, אנחנו באים להגן על האליפות. אני יודע שההנהלה מאוד גאה בזה והשחקנים שהיו פה גאים בזה, ואנחנו צריכים לשמור על זה".

"יהיה משחק מהיר", המשיך קרטר. "הרבה פיק אנד רול, שתי הקבוצות משחקות את אותו המשחק, הרבה זריקות משלוש. בשביל הקהל יהיה כיף לראות את המשחק, זה מסוג המשחקים שכיף לראות אותם וכיף לשחק אותם. אני ובריאן רנדל חברים מגיל 18, ונמשיך להיות חברים עד סוף החיים. המאצ' אפ בינינו יהיה נחמד, בריאן מרגישים אותו על המגרש אם הוא לא קולע בכלל או קולע 25 נקודות. נצטרך לעצור אותו".

* ראשי ארגוני האוהדים של ארבע העולות לפיינל פור איחדו כוחות לקראת האירוע על מנת לקרוא למנהלת לחזור למתכונת של סדרות, והודיע כי זה הפיינל פור האחרון בו ייקחו חלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully