וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאל מדריד הביסה את אלמריה 1:8, לה קורוניה ירדה ליגה

רונאלדו עם שיא עונתי של 40 שערים. לה קורוניה הפסידה 2:0 לוולנסיה וירדה ליגה. מאיורקה ואוואט הפסידו 4:3 אך ניצלו

אז מי אמר שהליגה הספרדית משעממת? אחרי שגורל האליפות כבר הוכרע, ואפילו קיבלו הדרן ממלך השערים של הליגה, התמקד המחזור האחרון במאבק הירידה, ואיזה מאבק זה היה. לא פחות מחמש קבוצות נאבקו על חייהן בליגה, ובסיום היתה זו דווקא דפורטיבו לה קורוניה, הקבוצה המעוטרת, שירדה לליגת המשנה כשהפסידה בבית 2:0 לוולנסיה. מי שחגגה את ההפסד היתה מאיורקה של דודו אוואט, שהפסידה בעצמה 4:3 לאתלטיקו מדריד, אבל ניצלה.

סראגוסה הראתה אופי ועלתה מעל לקו האדום עם ניצחון 1:2 גדול מול לבנטה, בעוד ריאל סוסיאדד סיימה ב-1:1 עם חטאפה, שגם היא חגגה הישארות. במשחק שפתח את המחזור ברצלונה ניצחה את מלאגה 1:3 בחוץ לפני הנסיעה לגמר האלופות בוומבלי. ריאל מדריד הביסה את אלמריה 1:8, כשכריסטיאנו רונאלדו שובר את שיא הכיבושים בליגה הספרדית.

מלאגה - ברצלונה 3:1

פפ גווארדיולה עסוק כבר שבועיים בדבר אחד: תכנון נכון של הכוחות והכנה לקראת גמר ליגת האלופות בשבת הבאה. לפיכך הוא שוב שיתף כמות גדולה של צעירים, כשהשחקנים הבכירים בהרכב עם אריק אבידל, מקסוול, אדריאנו ואיברהים אפלאי, ומלאגה ניצלה את זה כדי לעלות ליתרון בדקה ה-32, כשסבסטיאן פרננדז קיבל כדור מאנצו מארסקה, מצא את עצמו לבד מול פינטו ובעט פנימה.

השוויון הגיע בדקה ה-44, כשבויאן כבש מהנקודה הלבנה אחרי שקיבל פנדל מאוד מפוקפק. פפ הכניס בהמשך את דני אלבס וחאבייר מסצ'ראנו כדי לייצב את ההגנה הלא משכנעת של קבוצתו, גם פדרו נכנס לכר הדשא ובדקה ה-76 אפלאי השלים את המהפך. התוצאה נחתמה שבע דקות לסיום, כשהבלם הצעיר מארק ברטרה נגח פנימה ושער הבכורה שלו בליגה הבכירה קבע את תוצאת הסיום - 1:3 לברצלונה.

ריאל מדריד - אלמריה 1:8

ריאל מדריד גמרה זה מכבר את העונה אחרי שהודחה מליגת האלופות ונפרדה סופית מחלום האליפות, אבל לשחקן אחד - כריסטיאנו רונאלדו - עוד היה על מה לשחק. הפורטוגלי שבר הערב את שיא הכיבושים בליגה בעונה אחת עת הבקיע את השערים ה-39 וה-40 שלו ושבר את השיא שהיה שייך לעצמו ולטלמו זארה (1950/51) והוגו סאנצ'ז (1989/90). ריאל אגב, סיימה את העונה עם 102 שערי זכות.

רונאלדו פתח את החגיגה נגד היורדת בדקה החמישית והוסיף את השני שלו בדקה ה-79. בסך הכל 40 שערי ליגה ו-53 בכל המסגרות עבור הבלאנקוס. עמנואל אדבאיור בעצמו חגג הערב עם שלושער (31, 53 ו-73) וקארים בנזמה כבש צמד משלו בדקות 49 ו-63. חוסלו הצעיר ניצל בישול של רונאלדו כדי לקבוע 1:8 בדקה ה-86, שער בהופעת הבכורה שלו בבוגרים. קאלו אוצ'ה כבש לאלמריה בדקה ה-33 את מה שהיה הכל מלבד שער ניחומים.

מאיורקה - אתלטיקו מדריד 4:3

המארחים ידעו שגורלם בידם, ושנקודה תוכל להבטיח להם את ההישארות בליגה, אבל אתלטיקו הגיעה עם מטרה ברורה: לסיים במקום החמישי. חואנפראן בישל בצורה נהדרת כבר בדקה ה-13 לסרחיו אגוארו שהכניע את דודו אוואט והעלה את האורחים ליתרון, ובדקה ה-18 הוא היה זה שעלה על הלוח כשכבש את שערה השני של הקבוצה. המארחים ניסו להתעורר, אבל התקשו מאוד להגיע אל שערה של אתלטיקו, ובמחצית השניה הם חטפו מכה נוספת, כשכדור ארוך נהדר של רייס מצא את אגוארו ברחבה, וזה הקפיץ כדור מצויין מעל אוואט כדי לשים את השלישי בדקה ה-60.

לא חלפו שתי דקות, ומאיורקה צימקה, לאחר שקיבלה פנדל, ודה גוזמן כבש מהנקודה הלבנה. מאוחר מדי? לא בטוח. עשר דקות מאוחר יותר הוגבה כדור אל הרחבה, פייר וובו עלה מצויין ונגח כדי לצמק ל-3:2. אלא שהערב הזה, שהתחיל לא טוב עבור אוואט, המשיך והפך לסיוט. השוער הישראלי יצא לא טוב בדקה ה-81 אל אגוארו, שעקף שני שחקנים בצורה מרהיבה, ואז הקפיץ מעל אוואט מזווית קשה כדי לקבור את מאיורקה. דקה וחצי בתוך זמן פציעות עוד הספיק וובו לכבוש את שערו השני בנגיחה ולצמק ל-4:3, ומאיורקה יצאה עם כל השחקנים כדי למצוא את השיוויון, אבל האורחים שמרו על היתרון שלהם, ומאיורקה זכתה לנשום לרווחה רק לאחר ששמעה שלה קורוניה הפסידה לוולנסיה.

ריאל סוסיאדד - חטאפה 1:1

האורחים, שהרגישו את החבל מתהדק על צווארם, לחצו כבר מהפתיחה והצליחו להפתיע את סוסיאדד, כשבדקה ה-9 כבש קאטה דיאז את שער היתרון. חטאפה המשיכה ללחוץ במטרה למצוא את השער השני, אבל הסתפקה ביתרון כשירדה אל המחצית. סוסיאדד שמעה את החדשות מסביב לליגה וידעה שהיא בצרות צרורות. המארחים החלו לוחצים שוב ושוב על שערה של חטאפה, ובדקה ה-66 היא הצליחה לכבוש שער יקר, יקר מאוד. סוטיל השווה עבורה, ועד לסיום לא הצליחו למצוא הקבוצות שער נוסף, סיימו בתיקו וחגגו את הפסדה של לה קורוניה, ששמר את שתיהן בליגה הבכירה.

לבנטה - סראגוסה 2:1

כמה קרדיט צריך לתת לאורחים. סראגוסה הגיעה למשחק במצב קריטי, כשהיא מתחת לקו האדום ותלויה בכל הקבוצות שמסביבה. אלא שהאורחים ידעו שבראש ובראשונה הם חייבים לעשות את העבודה, ואת העבודה הם עשו. לבנטה, שכבר הבטיחה לעצמה את ההישארות במחזור הקודם, נעלה את השער ולא נתנה לסראגוסה להתקרב בפתיחה, אבל דווקא כשהיה נדמה שהשתיים ירדו עם תיקו מאופס אל המחצית, הגיע הרגע של האורחים, כשגבי כבש בדקה ה-39, והעלה אותם ליתרון קריטי. סראגוסה המשיכה ללחוץ, ובדקה ה-73 הכפיל גבי את התוצאה ושלח את האוהדים של סראגוסה לפרוץ בחגיגות. סטואני עוד הספיק לצמק בדקה ה-80, אבל גם זה לא מנע מהאורחים את הניצחון, שהותיר אותם בליגה עם הפסדה של לה קורוניה.

דפורטיבו לה קורוניה - ולנסיה 2:0

איזו דרמה בריאזור. המשחק של לה קורוניה הפך בעל כורחה למרתק ומעניין ביותר, כשכל קבוצות התחתית החזיקו לולנסיה אצבעות. האורחת כבר הבטיחה את המקום השלישי המבטיח את הכרטיס הישיר לשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל גם זה לא הפריע לה לעלות ליתרון כבר לאחר 4 דקות של משחק, כשחואקין בישל לאדוריז. פירוש הדבר הוא שהמארחים מצאו את עצמם מתחת לקו האדום, כבר בתחילת המשחק, ומשם ניסו לטפס בחזרה. הקהל המקומי ניסה לדחוף את קבוצתו אבל ללא הועיל, ועמוק בתוך זמן פציעות העלתה לה קורוניה את כל שחקניה להתקפה, והאורחים ניצלו זאת כדי לכבוש את השער השני שלהם, ולשלוח את יריבתם לליגת המשנה.

משחקים נוספים:

הרקולס - ספורטינג חיחון 0:0
אספניול - סביליה 3:2
אוסאסונה - ויאריאל 0:1
סנטאנדר - בילבאו 2:1

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully