וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "לא צריך לחגוג לפני שלוקחים אליפות"

רגע לפני קרית שמונה (20:45, ערוץ 1), אלישע לוי לא מתכנן את העונה הבאה עד שיבטיח את התואר. 7 שחקנים בסכנת צהובים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* חיפה חגגה בעבר אליפות מול קרית שמונה במשחק בית. זה קרה בשנת 1975, כשהוכתרה כאלופת ליגת המשנה.

* רק שני שחקנים שמשחקים היום במכבי חיפה כבשו שערים בשני משחקים שונים מול קרית שמונה: יניב קטן וליאור רפאלוב.

* עד היום נערכו שמונה משחקים בין הקבוצות בקרית אליעזר, חיפה נצחה בשבעה. קרית שמונה עדיין מחפשת ניצחון בכורה.

* הניצחון האחרון של האורחים על חיפה הושג בפברואר 2009. טודור קולב הבקיע שער ורשם ניצחון שני בכל הזמנים על הירוקים.

מפתחות והכנות

מכבי חיפה:

הקבוצה ערכה אחר הצהריים את האימון המסכם לקראת משחק האליפות ביום שני, כשהמאמן אלישע לוי לא ערך שינוי בהשוואה למשחק מול מכבי תל אביב. המשמעות היא שהמאמן שוב יפתח עם שני חלוצים - תומר חמד ו-ולדימיר דבאשליווילי, ושני קשרים אחוריים - גוסטבו בוקולי וסיידו יאיה. טאלב טואטחה, מוחמד גדיר, עידן ורד ואייל גולסה יפתחו על הספסל, ועשויים להשתלב בהמשך.

"אנחנו חייבים לנצח ואז לחגוג", אמר מאמן הקבוצה, אלישע לוי לשחקניו באסיפה של הקבוצה. "אנחנו לא צריכים לחגוג לפני שלקחנו אליפות ולאפשר לאנשים לגרום לנו לאבד פוקוס".

האצטדיון יהיה מלא עד אפס מקום, ובחיפה חזרו והדגישו הערב את החשיבות של מניעת התפרצות אוהדים למגרש בתום המשחק. כזכור, ההתאחדות כבר התריעה בפני המועדון כי במידה שהקהל יפרוץ לכר הדשא הקבוצה תסתכן בהורדה של 10 נקודות. בחיפה לא מתכוונים לערוך את החגיגות הרשמיות בתום המשחק. אוהדי הקבוצה יחגגו באופן ספונטני עם השחקנים, ומאוחר יותר, כך על פי פורומים שונים ושיחות בין האוהדים, עשויות להיערך שיחות נוספות בחוף דדו. במכבי חיפה ממתינים בינתיים למשחק עם הפועל תל אביב בגמר גביע המדינה (25 לחודש), ורק אחריו תחגוג הקבוצה את זכייתה באליפות או בדאבל.

הקבוצה עשויה לקבל את צלחת האליפות כבר בעוד 24 שעות, אבל במועדון כבר מתכוננים לעונה הבאה. ביום רביעי הקרוב מתכוון המועדון להתחיל במכירת המנויים לעונה הבאה. על פי החלטה שהתקבלה הבוקר, המנויים יימכרו בשלב הראשון למנויים קיימים בלבד, עד ה-30 ביוני. לאחר מכן יחלו בחיפה למכור את המנויים ציבור לרחב. בחיפה מתכוונים לקיים את מחנה האימונים גם השנה באוסטריה לאור ההצלחה בשנים האחרונות. העונה תקיים הקבוצה מחנה אימונים אחד לקראת סבב משחקי השלב השני במוקדמות ליגת האלופות, שייפתחו ב-12-13 ביולי, בהם צפויה חיפה לקבל הגרלה קלה נוחה יחסית. על מנת להעפיל לשלב הבתים תצטרך חיפה לעבור שלושה שלבים.

לא פחות משבעה שחקנים ממכבי חיפה ספגו עד כה ארבעה כרטיסים צהובים, וכרטיס צהוב חמישי עשוי לגרום להם להיעדר ממשחק גמר גביע המדינה. הרשימה כוללת את יניב קטן, מוחמד גדיר, אנדריי פיליאבסקי, גוסטבו בוקולי, ג'ון קולמה, אייל גולסה, ולדימיר דבאלישווילי.

עירוני קרית שמונה:

אחרי ההפסד להפועל תל אביב בחצי גמר הגביע, ולאור העובדה שגם במסגרת הליגה אבד הסיכוי הריאלי להגיע לאירופה, האווירה בקבוצה היא של סיום עונה. במסגרת האימון המסכם לא ערך היום רן בן שמעון אסיפה טקטית או תרגול הרכב, כשמחר הוא צפוי לשלב בסגל גם שחקנים מקבוצת הנוער.

אופיר חמו קיבל הודעה שהוא לא ייכלל בסגל למשחק. שחקנים בקבוצה הופתעו מאוד לגלות שהשחקן, שפתח לאחרונה ברוב המשחקים, לא ייקח חלק במשחק האחרון. ההערכות הן שחמו משלם את המחיר על העובדה שבן שמעון רוצה לשתף שחקנים מהנוער, על אף שמדובר בשחקן הבכיר היחיד שלא יהיה בסגל.

שחקן בקבוצה התייחס לאווירה בימים האחרונים: "יש כאן תחושה שנגמרה העונה. נבוא וננסה לשחק את הכדורגל שלנו מול מכבי חיפה, אבל כמו שזה נראה אין לנו הרבה על מה להילחם. למרות זאת, ננסה לסיים את העונה בצורה מכובדת".

יעמדו למבחן

מכבי חיפה: סיידו יאיא

בתקשורת הישראלית נוהגים לקבור מדי פעם לפעם שחקנים שעדיין לא הספיקו להתאקלם. אולי זאת הסיבה לכך שבחיפה שבו והדגישו בשלושת השבועות האחרונים שהעונה הרכש בינואר הציל את הקבוצה מאיבוד אליפות שניה ברציפות. אנדריי פיליאבסקי התאקלם במהרה והפגין פוטנציאל של טשיירה, יאיא נראה בהתחלה כמו זר שמחפש את עצמו אבל מהר מאוד הפך לכספית של הקבוצה במרכז המגרש ועכשיו הוא מועמד להמשיך עונה נוספת. המבחן הכי חשוב שלו יהיה דווקא במשחק אליפות, במשחק שבו כולם יזכרו אותו וירצו להנציח עונה שלמה ב-90 דקות. השחקנים מספרים שהוא גם יודע להבקיע, אולי נראה אותו סופסוף בועט?

עירוני קרית שמונה: שמעון אבוחצירא

מאז שחזר מהפציעה, שמעון אבו חצירא לא מצליח לגלות את היכולת שהפגין כשהגיע לקרית שמונה. מול הפועל תל אביב בגביע הוא היה די מסוכן, אבל זה לא הספיק. אולי מול מכבי חיפה, בהזדמנות האחרונה שלו העונה על במה הגדולה, אבוחצירא יוכיח שהוא אכן ראוי לככב בצמרת ליגת העל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, אריק בנאדו, אנדריי פיליאבסקי, פיטר מסיללה, גוסטבו בוקולי, סיידו יאיא, ליאור רפאלוב, יניב קטן, ולדימיר דבאלישווילי, תומר חמד.

עירוני קרית שמונה: דני עמוס, אלעד גבאי, אורי שטרית, איתן טיבי, שיר צדק, בריאן חרסיסיץ', וויליאם נג'ובו, עדי אלישע, אדריאן רוצ'ט, שמעון אבוחצירא, וויאם עמאשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully